Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1041
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet , X-treme lastikleri 2009 üretimi, ve bazı plastik/elastik parçalarında zamanla oluşan yıpranmalar gözleniyor mesela benzin hortumu, kafa grenajını tutan lastikler gibi bunlardan hariç grenajların üzerindeki sticker/kaplamalar soyulmaya erkenden başladı.
    Evet ben de şimdi şimdi anlıyorum, benzin hortumunun bukadar çabuk cortlamasını. Lan en dandik hortum bile 2 sene dayanır diyordum. Biz de zannediyorduk ki, 0 km motor aldık. Aynı şey kafa grenajı lastiği için de geçerli. Aynısından arıyorum, benimki de koptu. Mondiale sormadım ama daha.

    Bir de fren performasının iyi olmadığını düşünüyorum açıkçası. Daha doğrusu ilk frene temas ettiğimizde motor neredeyse banamısın demiyor. CBR125 ,elbetteki tarzı farklı olmasının da etkisi var, bile çok daha iyi hissiyata sahip. Hani bukadar farkın ~3 yıl beklemiş, lastikler ve fren hidroliği olduğunu düşünmeye başladım...
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1042
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet ben de şimdi şimdi anlıyorum, benzin hortumunun bukadar çabuk cortlamasını. Lan en dandik hortum bile 2 sene dayanır diyordum. Biz de zannediyorduk ki, 0 km motor aldık. Aynı şey kafa grenajı lastiği için de geçerli. Aynısından arıyorum, benimki de koptu. Mondiale sormadım ama daha.

    Bir de fren performasının iyi olmadığını düşünüyorum açıkçası. Daha doğrusu ilk frene temas ettiğimizde motor neredeyse banamısın demiyor. CBR125 ,elbetteki tarzı farklı olmasının da etkisi var, bile çok daha iyi hissiyata sahip. Hani bukadar farkın ~3 yıl beklemiş, lastikler ve fren hidroliği olduğunu düşünmeye başladım...
    3 yaşındaki bir çinliyi sıfır zannedip alan masum köylünün dramı boşver syanur başgan 10 yaşında bi japon al bence 3 yaşındaki bi çinliden daha iyidir

    Ben geçen haftasonu elcik korumaları test ettim beton zeminde düşüp 3-4 metre yerde sürüklendi motor, bir de 60 derecelik dik arazide motorun üstünde duramayınca geri kaçırıp sola baya bi sert düşürdüm elcik koruma sağlam ayna kırıldı

  3. #1043
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ozgur325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    3 yaşındaki bir çinliyi sıfır zannedip alan masum köylünün dramı boşver syanur başgan 10 yaşında bi japon al bence 3 yaşındaki bi çinliden daha iyidir

    Ben geçen haftasonu elcik korumaları test ettim beton zeminde düşüp 3-4 metre yerde sürüklendi motor, bir de 60 derecelik dik arazide motorun üstünde duramayınca geri kaçırıp sola baya bi sert düşürdüm elcik koruma sağlam ayna kırıldı
    Sana bişey olmasın da delikanlı... Bizim yunus usta sağolsun, ben elcik korumaları hala takacam... Gerçi kırılacak bir manetim de yok hani
    GaCCaLL ve ozgur325 bunu beğendiler.
    #sürenadam

  4. #1044
    izmirian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    İzmi
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Sakatligim nedeniyle motorumu 2-2,5 aydir kullanmiyordum kapali garajda duruyor birazdan almaya gidecegim sizce calismama vs gibi bir sorun ile karsilasir miyim ?

  5. #1045
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı izmirian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sakatligim nedeniyle motorumu 2-2,5 aydir kullanmiyordum kapali garajda duruyor birazdan almaya gidecegim sizce calismama vs gibi bir sorun ile karsilasir miyim ?
    öncelikle geçmiş olsun...
    belki akü bitmiş olabilir.bitmemişse çalışabilir,çalışmazsa bujiyi kontrol et...
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  6. #1046
    beyazit60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2012
    Şehir
    Tokat / Merkez
    Motosikleti
    Sym joymax250i
    Arkadaşlar kuba STR 250 almayı düşünüyorum. Crosstan çok düz lastikli supermoto tarzı yapmak istiyorum. Bu motorların kronik arızaları var mıdır? Başınıza gelen büyük bir arıza sıkıntı falan oldu mu? Arazide ve normal yolda performansı nasıldır? Saygılar.
    Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.

  7. #1047
    izmirian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    İzmi
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle geçmiş olsun...
    belki akü bitmiş olabilir.bitmemişse çalışabilir,çalışmazsa bujiyi kontrol et...
    Peki bu her motorda olur mu ve her sene yoksa str gibi motorlara has bir ozellik mi? Zira kisin kasim mart arasi motoru eve alacagim muhtemelen kullanmayacagim icin hep bu sorun ile karsilasir miyim .

  8. #1048
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı beyazit60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kuba STR 250 almayı düşünüyorum. Crosstan çok düz lastikli supermoto tarzı yapmak istiyorum. Bu motorların kronik arızaları var mıdır? Başınıza gelen büyük bir arıza sıkıntı falan oldu mu? Arazide ve normal yolda performansı nasıldır? Saygılar.
    Merhaba arkadaşım.kronik arızası bende olan benzin bitince hemen yedeğe alamazsan motor stop ediyor.hemen çalışmıyor.aslında jinlede felan çalışıyor ama 100-200mt gidince stop ediyor ve hiç çalışmıyor.sorunun çözümü 5-10 dk bekleyeceksin yada benzin musluğundaki hortumu söküp(dikkat benzin akıtıyor) hava almasını sağlayacaksın.onun dışında orjinal dişli ve lastik ile 100 km hızı geçemedim otobanda(zaten hız motoru değil,hız yapacaksan yol lastiği ve arka dişliyi küçültürsen sorunun çözüleceğini düşünüyorum) ayrıca selesi çok ince ve uzun yola gelmiyor,poponu ağrıtıyor oturamıyosun kesinlikle takviye şart(motorun kullanım amacı olarak orman ve genelde ayakta kullanıldığından böyle yapılmış sanırım) onun dışında her çinli gibi tıkırtı zırıltı yapan yerler var.tespit edip çaresini bulacaksın artık... benim gözlemlediğim bunlar.neredeyse 4000km geldim,orman performansı bence yoldan daha iyi diyebilirim.

    Alıntı izmirian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu her motorda olur mu ve her sene yoksa str gibi motorlara has bir ozellik mi? Zira kisin kasim mart arasi motoru eve alacagim muhtemelen kullanmayacagim icin hep bu sorun ile karsilasir miyim .
    evet bu sorun yatan bütün motorlarda olur.bunun çözümüde çok basit,kışın kullanmasan bile 10-15 günde bir olduğu yerde 3-5dk çalıştıracaksın o yüzden deponu fulleyip kaldırmanı öneririm...
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  9. #1049
    izmirian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    İzmi
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı izmirian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sakatligim nedeniyle motorumu 2-2,5 aydir kullanmiyordum kapali garajda duruyor birazdan almaya gidecegim sizce calismama vs gibi bir sorun ile karsilasir miyim ?
    Evet birkac dakika ugrastirdi ama sonunda calisti kocum benim (: beni utandirdi puani kapti benden str

  10. #1050
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    alıntıdır

    Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.

    sadece bilgilendirmek için istedim.
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  11. #1051
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alıntıdır

    Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.

    sadece bilgilendirmek için istedim.
    depo boşaltılırmı yaww.fulleyip geleceğe yatırım yapacaksın.çünkü 4.50tl'ye alırsın,motora binme zamanı gelince 5 tl olur
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  12. #1052
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depo boşaltılırmı yaww.fulleyip geleceğe yatırım yapacaksın.çünkü 4.50tl'ye alırsın,motora binme zamanı gelince 5 tl olur
    Türkiyede zamlar yaşamın parçası artık ona alışkınız nasıl olsa Bekleyen benzin hem özelliğini kaybeder hem de uçarak eksilir, aynı zamanda metal depolarda korozyona sebep olduğundan filtre, karbüratör ya da enjektörleri tıkayarak daha büyük sorunlara yol açar.O yüzden zarar daha büyük bence

    Ben eski motorlarımı kışın askıya alır, akü ve depo altındaki benzin hortumunu sökerek hatta lastiklere bolca vazelin sürerek parka çekerdim. Ama str için gerek yok zaten aşınacak deposu da yok hep çamurda çaylakta bindiğimiz için esirgeyecek bir durum da yok

  13. #1053
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş
    ANGARAJ

  14. #1054
    Mehmet Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Str 250 nin yan grenajları ne kadar sağlam. Yan yatmalarda çatlama kırılma oluyor mu? Grenaj fiyatları ne kadar? Yedek parça listesi var ama fiyatları yazmıyor.

  15. #1055
    balayyusuf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    Kocamustafapaşa-istanbul
    Motosikleti
    HD Superlow 883 xl ve Kymco xciting 250 ri
    [SIZE=4]Arkadaşlar debriyaj balatasını değiştirmek istiyorum ama kendi balataları olmasın iyi bir markanın buna uyan balatası var mı? Bilginiz var mı ?Birisinden Honda CG balatası uyuyor gibi bir şey duydum ama doğrumu emin değilim bu konuda aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekküler[/SIZE]

  16. #1056
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş
    Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

    Öğren bunları artık çocuğum
    ozgur325 ve sgurdal bunu beğendiler.
    #sürenadam

  17. #1057
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

    Öğren bunları artık çocuğum
    la bebe belki inanmican ama senin şu demin bana söylediğin cümlelerin içerisindeki eski benzin kullanılmaz bozulur mevzusunu emre ilede tartıştım ben bize gelince bi sor bakim ne demişim.
    ANGARAJ

  18. #1058
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş
    jawa başka birader, ona tiner de koysan çalışır, gazyağı da koysan çalışır.. hatta yer yer sadece yağ ile çalıştığını iddia edenler bile olmuştur...

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

    Öğren bunları artık çocuğum
    Gerekli cevabı güzel kardeşim vermiş üzerine yorum yapmak ne haddimize sadece susmak düşer bize...

    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    la bebe belki inanmican ama senin şu demin bana söylediğin cümlelerin içerisindeki eski benzin kullanılmaz bozulur mevzusunu emre ilede tartıştım ben bize gelince bi sor bakim ne demişim.
    eski benzinin oktanı düşük olur rengi soluk olur canı sıkkın olur... randuman vermez etmeyin eylemeyin... kapalı şişede bi nebze korunsa da motor deposundan uçaaaar gider

  19. #1059
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı Mehmet Turan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merdiven çıkıp inebilirsin demişken sorayım aranızda hiç deniyen oldu mu

    Oldu. Ben Xterem MAX 150 ile merdiven inip cıkıyorum. 10- 12 basamaklı merdiveleri inip cıkabiliyorum. Merdiven mermer olmadıgı surece sorun yok. Mermer lastigi kesebilir..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  20. #1060
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Mermer lastiği keser mi emin değilim ama "bana 21" jant verin, her yerden çıkabilirim" gibi hissediyorum kendimi... Bu 17" ler kaldırımlarda nazlanıyorlar. Yada ben biraz beceriksizim...
    #sürenadam


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)