Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #661
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Arkadaşlar piyasadaki bu tür motorların(Çin menşeili) tahminen %90'nında

    -yukarı taraf yedek depo,
    -aşağı taraf normal depo,
    -yan taraf(sol) kapalı

    konumunu belirtir. Ve evet, çentiğin uzun olan kısmı neredeyse oradasınızdır

    Sizin Kubalarda da farklı olduğunu zannetmiyorum.
    ozrace, rcpssmn ve 35emre35 bunu beğendiler.
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #662
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Arkadaşlar bir konu vardı, Kuba'nın STR modellerini getireceği vakit hangi modeli daha çok getirmesini istersiniz diye bir anket açılmıştı, 2 hava soğutmalı 1 su soğutmalı 3 STR modeli vardı ankette. Kaynak olarak da şu siteydi.

    http://www.hanwaymotor.com/product-menu-enduro.htm (alttaki 3 model kıyaslanmıştı)

    Sabahtan beri arıyorum konuyu bulamadım bir türlü. Hatırlayan ve yardımcı olabilecek olan var mı acaba?? Anket kısmına da baktım, çöp kutusuna da...
    #sürenadam

  3. #663
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    haci o dedigin basliga bende hem mesaj hemde yorum yapmistim fakat ya silinmis yada baska birsey olmus bende bulamadim onu

  4. #664
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı trazma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de tam tersi olarak biliyorum normal yukarda yedek aşağıda çünkü benim motor stıp ettiğinde çubuk aşağıdaydı ve içinde benzin vardı yukarı çevirdim devam ettim demekki yedekteymiş dedim o şekilde öğrendim.

    380 km yi 58 tl ye falan gittim oda ortalama 3.5-3.6 gibi bişey oluyor yani tabi bu oran devirli kullanım ve rodaj süreci boyunca değişebilir

    Dostum verdiğin değere göre 15 kuruş yakıyor senin makina. Dişli takımı değişti mi acaba? ben 1000 km yi geçtim 175 km yi 35 TL lik yakıtla yapıyorum. Bu da 20 Kuruşa denk geliyor. Fazla yakmasından öte yüksek devirde tekleme sorunu var, bi müddet devirli gidip gaz kestiğimde egzozda patlama yaptığı bile oluyor.. Rölantide sorun yok ama avans ayarı yapılması gerekiyo sanırım.. Bir de yedek depo olarak ben de uzun uç aşağıdayken diye tahmin ediyorum. Çünkü musluk hep yukarda sürüyorum ben, teklemeye başladığında aşağı alıyorum

  5. #665
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı ozgur325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de yedek depo olarak ben de uzun uç aşağıdayken diye tahmin ediyorum. Çünkü musluk hep yukarda sürüyorum ben, teklemeye başladığında aşağı alıyorum
    Buyur burdan yak iyice çıkmaza girdi konu
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  6. #666
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyur burdan yak iyice çıkmaza girdi konu
    aynen katılıyorum iyice karıştı iş
    şu gaz kesince egzoz'da patlama bende'de oluyor,nedeni nedir acaba?bide zararı felan varmıdır?
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  7. #667
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen katılıyorum iyice karıştı iş
    şu gaz kesince egzoz'da patlama bende'de oluyor,nedeni nedir acaba?bide zararı felan varmıdır?
    O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

    Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

    Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

    Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan.

    (bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. )
    ozrace bunu beğendi.
    #sürenadam

  8. #668
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

    Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

    Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

    Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan.

    (bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. )
    anılarım depreşti birdennn eline sağlık klavuz niteliğinde bilgi..
    ANGARAJ

  9. #669
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

    Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

    Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

    Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan.

    (bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. )
    bu güzel açıklama için teşekürler
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  10. #670
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

    Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

    Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

    Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan.

    (bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. )
    Benim cub motorda da soğukken ilk çalıştırmada karbüratör tarafından bi patlama sesleri geliyor bazen bu ateşlemeyi kesip egzoz patlatmaya benzer bi ses ama daha tok ve az bi ses. Nedir o ses acaba biliyormusunuz ?

  11. #671
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu güzel açıklama için teşekürler
    Rica ederim bu basit motorların basit sorunları için tamircilerde vakit ve nakit kaybetmeyelim diye okumaya devam

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim cub motorda da soğukken ilk çalıştırmada karbüratör tarafından bi patlama sesleri geliyor bazen bu ateşlemeyi kesip egzoz patlatmaya benzer bi ses ama daha tok ve az bi ses. Nedir o ses acaba biliyormusunuz ?
    Yok, ben karb. tarafında bir patlama sesini pek anlamadım ?? Benim bahsettiğim genel olarak, gazı kestikten sonra ve debriyaja basmaz iken egzozdan çıkan patırdama sesleri içindi.

    @gacoğlan Uygulamasını da senden öğreniyoruz işte. Bir de sübap ayarı yaptık mıydı..
    #sürenadam

  12. #672
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O patlamaların sebebi karb. hava ayarının doğru olmamasındandır. Genelde rodajdan sonra felan tekrardan ayarlamak gerekir. Her 3000~4000 km de bir ayarlamak gerekir. Bir arkadaşım kendisinde de olduğu için araştırmış ve uzun vadede motora zararlı olduğunu öğrenmiş. Zaten sebebi düşük benzin, yüksek hava karışımı. Bu durumda motorun içi daha çok aşınıyor yada kısacası ömrü kısalıyor. Kitapçıkta yazar, hava ayarı için olan civatayı kaç tur çevireceğin. Ancak 2 tur, 3 tur, 2.5 tur gibi. Ancak tamı tamına o değere getirmen olayı çözmez. Nitekim bende çözmedi mesela. Eğer 3 tur çevirmen gerekiyorsa 3 tur çevireceksin, sonra gaza yükleneceksin yüksek devirlerde kesilme yapıyor mu diye, sonra sürüş yapacaksın(özellikle yokuş aşağı gazı ve debriyajı bırak) patlama yapıyor mu diye kontrol edeceksin. Eğer bu 2 durumdan 1inde yada 2sinde sıkıntı varsa o ayar vidası ile azcık oynayacaksın. Tekrar deneyeceksin. Yani genel olarak 3 tur civarında biyerde ayar yapılıyor diyor sana kitapçık(kitapçıkta kaç yazıyorsa).

    Bu patırtının aksi durumu da çok benzin, az hava karışımıdır. Bu durumda genelde patırtı duymazsınız, o yüzden sorun yok gibi gelir insana. Ancak böyle ayarlarda da yüksek devirlerde motorun gücü kesiliyor gibi, boğuluyor gibi olur. Fazla yakıttan ötürü... Bunu da anlamanın 2 yolu var, ya düzgün ayarlı bir başka model kullanıp kıyaslayacaksın yada karb. hava ayarıyla oynayım daha iyi sonuç veren bir ayar yakalayacaksın.

    Tabi genel olarak patırtıların sebebi bu hava ayarından kaynaklanıyor. Ama motorun fazla yakması veya üst devirlerde kesilmesi, genel perf. düşüklüğü gibi durumlar sadece hava ayarından kaynaklanmayabiliyor, bir çok sebebi olabiliyor.

    Bir de bizim(ustaların) genel olarak yanlış bildiğimiz bir konu vardır, motorda yenisindir, "ya abi bundan böyle patırdama sesi geliyor" dersin. O da motorun tipini(enduro) baz alarak "normaldir bu, bu motorlardan hep gelir, normaldir" cavabını verir. Bunlara inanmayın. Genelde bu bizim tipteki motorların hava ayarları biraz daha sık yapılır, genel olarak millet bu ayarlara önem vermeyince, "aaa herkeste var bu patırtı, normal bu" tepkisi oluşuyor. Bir de ustaya götürürsün, ezbere vidayı 3 tur çevirip "ayar yaptım" der, gönderir. Aman dikkat. En iyi ayarı sen kendin yapcan.

    (bunlar hep başıma geldiği için araştırmıştım, benim öğrendiklerim bunlar işte.. )
    Açıklamalar için teşekkürler. Benim motorda çelişkili durumlar var, hava filtresinden karbüratöre giden boru katlanmıştı onu açınca yüksek devirde tekleme sorunu arttı, düşününce hava ayarı fazla gibi görünüyor ama egzoz patlamalarının da artması ve diğer str lere göre daha çok yakması biraz garip değil mi.. neyse elektrik problemi olmadığı sürece bunlar basit şeyler, konjektör de bu tarz tekleme sorunlarına yol açabiliyor, eski motorumda öyle bi sorun vardı. Dişli değiştiren arkadaşlar hız/tork değişikliğiyle ilgili bilgi verirseniz sevinirim ona göre ben de ön küçültüp arkayı büyütecem.. İşlem yaptığımıza değer mi?

  13. #673
    trazma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2011
    Motosikleti
    RX 250
    evet egzozun patırdaması bi yerde kötü ama valla ne diyim benim hoşuma gidiyor biraz sanki.yüksek devirde tekleme sorunu bi ara bende de olmuş şu gidondaki hiç bir cacığa yaramayan jikle zımbırtısı bende sürekli yukarda bi ara aşağı inmiş nasıl olduysa motor 6 bin devire gelince tekliyordu gaz yemiyordu tekrar yukarı çekince sorun kalmadı.motorun yüksek halini yakında paylaşırım arkadaşlar

  14. #674
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı trazma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet egzozun patırdaması bi yerde kötü ama valla ne diyim benim hoşuma gidiyor biraz sanki.yüksek devirde tekleme sorunu bi ara bende de olmuş şu gidondaki hiç bir cacığa yaramayan jikle zımbırtısı bende sürekli yukarda bi ara aşağı inmiş nasıl olduysa motor 6 bin devire gelince tekliyordu gaz yemiyordu tekrar yukarı çekince sorun kalmadı.motorun yüksek halini yakında paylaşırım arkadaşlar
    Az önce Syanur un dediği gibi karbüratör ayarlarıyla baya oynadım, patlama sesi benzin ayarını yükselttiğinde (ayar vidasını saat yönünde çevirdiğinde) kesilir gibi oluyor ama bu sefer de rölanti de 5000 devir sayar gibi çalışıyor patlama sesi bana da hoş geliyor ama ayarı iyice kıstığında her gaz kesmende bi el ateş ediyor makina tekleme sorunu benzin ayarını arttırınca azalır gibi olsa da kesilmiyor, 6 bin civarlarında başlıyorum titremeye iki ileri bir geriye Bir de yarın senin dediğin yöntemi deneyip jikleye bi operasyon yapalım bakalım

  15. #675
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı ozgur325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az önce Syanur un dediği gibi karbüratör ayarlarıyla baya oynadım, patlama sesi benzin ayarını yükselttiğinde (ayar vidasını saat yönünde çevirdiğinde) kesilir gibi oluyor ama bu sefer de rölanti de 5000 devir sayar gibi çalışıyor patlama sesi bana da hoş geliyor ama ayarı iyice kıstığında her gaz kesmende bi el ateş ediyor makina tekleme sorunu benzin ayarını arttırınca azalır gibi olsa da kesilmiyor, 6 bin civarlarında başlıyorum titremeye iki ileri bir geriye Bir de yarın senin dediğin yöntemi deneyip jikleye bi operasyon yapalım bakalım
    Sizin oynadığınız muhtemelen hava ayar vidası benzin ayarını Karburatörünüze bağlı olarak (diyaframlı modeller için içerisindeki iğnedeki çentikden ayarlamanız gerekmekte)değişiklik gösteriyor ki karburatörü sökmek zorundasınız Hava ayarınıda kitapçıktaki gibi yapmalısınız saat önünde çok çevirirseniz hava az gider motora ve çok benzin yakar çok açarsanız bu sefer motor çekişten düşer bilginize.

    Hatta bahsettiğim iğne şu resimdeki ve çentikde belli oluyor zaten.

    Ama dediğim gibi bu diyaframlı karburatörler için geçerli kübanınkisi nasıl bilmiyorum..

    ---------- Post added at 11:25 ---------- Previous post was at 11:05 ----------

    Hatta madem yeri gelmiş detaylı fotoğraflarla şenlendireyim topiği biraz.Bu 200cclik Zongshen motorunun karburatörü..






















    Bi yerlerde benim BMWnin de fotoları vardı söktüğümde çekmiştim ama bu kadar detaylı değildi bulursam eklerim..
    ANGARAJ

  16. #676
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin oynadığınız muhtemelen hava ayar vidası benzin ayarını Karburatörünüze bağlı olarak (diyaframlı modeller için içerisindeki iğnedeki çentikden ayarlamanız gerekmekte)değişiklik gösteriyor ki karburatörü sökmek zorundasınız Hava ayarınıda kitapçıktaki gibi yapmalısınız saat önünde çok çevirirseniz hava az gider motora ve çok benzin yakar çok açarsanız bu sefer motor çekişten düşer bilginize.
    İlgi alaka için teşekkür ederim.. Güzel bir bilgi paylaşımı.. karbüratörü sökecek kadar sorun görmüyorum ama sökersem eğer bu bilgiler ve tecrübelerinizden yararlanırım..

  17. #677
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    az önce hava filtresini söküp temizlemek istedim, bir cm kalınlığında bir süngerle karşılaştım işin enteresan tarafı ise sünger yağ içindeydi, sıktığımda yere akacak kadar yağ vardı, tahminim filtre görevini daha iyi yapsın diye o şekilde yağlanmış olması... benzin musluğu muammasına da son veriyorum, klasik çinliler gibi aşağıda asıl depo yukarıda yedek depo.. depoyu söküp kaldırdığımda benzin hortumlarından birinin kısa olması ve yerinden çıkmasıyla anlamış bulunuyorum

  18. #678
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Beyler, şu sıralar Kuba STR alma ihtimalim söz konusu olabilir Ancak bir sorum var,

    Bu 2012 modeller ile 2011 modeller arasında hangi farklar mevcuttur?? Benim tespit ettiğim mekanik olarak ters amortisör var yeni modellerde. Görsel olarak da jantlar+ön amortisörler sarı renkte ve yeni modellerdeki beyaz-kırmızı stikerlar motoru daha canlı gösteriyor. Bunların dışında mekanik yada görsel olarak başka farklar mevcut mudur??. Görüştüğüm yerde 2 model de mevcut. Aralarında ~750 TL fiyat farkı var. Sadece ters amortisör için bu farkı vermeye değmez gibi geliyor bana. Eğer başka fark yok ise 2011 modeli düşünmeye başlıycam.
    #sürenadam

  19. #679
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler, şu sıralar Kuba STR alma ihtimalim söz konusu olabilir Ancak bir sorum var,

    Bu 2012 modeller ile 2011 modeller arasında hangi farklar mevcuttur?? Benim tespit ettiğim mekanik olarak ters amortisör var yeni modellerde. Görsel olarak da jantlar+ön amortisörler sarı renkte ve yeni modellerdeki beyaz-kırmızı stikerlar motoru daha canlı gösteriyor. Bunların dışında mekanik yada görsel olarak başka farklar mevcut mudur??. Görüştüğüm yerde 2 model de mevcut. Aralarında ~750 TL fiyat farkı var. Sadece ters amortisör için bu farkı vermeye değmez gibi geliyor bana. Eğer başka fark yok ise 2011 modeli düşünmeye başlıycam.
    tespitlerin doğru ve bunun dışında motor'da fark olduğunu sanmıyorum.ama yeni kasa almanı öneririm ters amörtisör daha kullanışlı
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  20. #680
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tespitlerin doğru ve bunun dışında motor'da fark olduğunu sanmıyorum.ama yeni kasa almanı öneririm ters amörtisör daha kullanışlı
    "Daha kullanışlı" derken ??? Nasıl mesela, Yol tutuşu veya arazide gidişi hissedilir derecede etkiliyor mu?

    2 modeli de yan yana göremedim, 2011 model başka biyerdeydi. Benim bildiğim farklar bunlar. Motor aksamında/gücünde bir fark yok kesinlikle.

    Dediğim gibi sadece amortisör farkı ~750 TL farka değer mi değmez mi bilemedim...
    #sürenadam


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)