bu motor tutar, tercihim süpermoto olan olurdu.
bu motor tutar, tercihim süpermoto olan olurdu.
cenko kanka ben alınca bi tur biner dadına bakarsın
Tekrar merhaba.. Motorumu kullandıkça yorumlarımı yazmaya devam edeceğimi söylemiştim.. Dün 2 Kuba 1 XL 200 tekrar arazideydik.. Gün 11.00 gibi başlayıp akşam 20.00 gibi bitti.. Rotamız İzmir Nif dağıydı, zirve ve etrafındaki tüm rotaları yaptık.. Yaklaşık 140 km kadar dağ bayırda herkesin aman japon dediği XL'in arkasından kopmadan günü tamamladık.. Yarın motorun ilk bakımı için servise gideceğim.. Şu anda tek eksik eksozun sıkı kullanım sonrası bayağı açılması.. Yani ekstra sesli bir eksoz takmaya gerek kalmadı..
Yaşadığım bir diğer konus ise, ustanın dediğine göre rodajda normal imiş fakat karbüratördeki hava ayarı bir türlü tam oturmadı.. Bir de sabahları çalıştırmak için jiglenin kablosunun uzun olması.. Yani şu anda jiglem çalışmıyor fakat sabahları hafif gaz vererek marş bastığımda herhangi bir sıkıntı yok.. Diğer arkadaşımın motoru yaklaşık 3100 km'de.. Ondaki gelişmeleri de aktarayım.. Normal km bakımları haricinde eksoz şaseye çok yakın olduğu için titreşim ve ısıdan eksoz üzerindeki korumanın ayağı kırıldı.. Bunun için de iyi bir eksozcuda eksozu biraz ısıtarak içe doğru kıvırtmakta fayda var.. Bir de vites göstergesinin müşürünün olduğu yerde küçük bir yağ kaçağı var.. Bunu da servise gitmeden küçük bir oring'le halletti..
Sonuç olarak yok çin alma etme diyenlere inat bu motor dün yangın yollarında fink atıyordu ve sanırım atmaya da devam edecek.. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim..
benimde 1.5 ay oldu 3-4 kere araziye çıktım, motor beni hiç üzmedi gücü gayet yeterli. Senin söylediğin sorunlar bende de var. Bende karbüratörden kaynaklandığını düşünüyorum, rolantisi bi türlü sabit değil. Jikleyi çeksem bile sabah çalıştırdığımda gazı bırakırsam stop ediyor. Motorun ısınması çok uzun zaman alıyor 10 km gibi. Bundan önce durduğunuz zaman gazı bırakırsanız stop ediyor. Gerçi tam ısındığı zaman bile bazen stop ettiği oluyor. Motor sıcakken rolantiyi ayarlıyorum bu sefer soğukken çok düşük kalıyor, soğukken yükseltiyorum azcık bu sefer ısınınca rolanti 3 binlerde geziyor. Banada rodajda olur biraz kilometre yap sonra sibop ayarı yaparız dediler ama 2 bin kilometre oldu halen aynı. Eksozdan ben bir sıkıntı yaşamadım. 4 ila 6 bin devir arasında önden bi yerden acayip bi zırıltı geliyor bişey zangırdıyor çok rahatsız edici ama bulamadım nerden geliyor.
Merhabalar,
Ben de bir STR 250 sahibiyim ve şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım. Motor 800 kmde, 500km bakımı dışında servise gitmedi. Bu benim ilk motorum olduğundan pek kıyaslama yapamıyorum ama şimdiye kadar gücünden memnunum. Motor ısınana kadar stop edebiliyor, devrini gaz vererek 2-3binde tutmak gerekiyor. Servisteki usta rodajdan sonra stop etme sorununun kalkacağını söyledi.
En son 151 km yolu 5lt benzin ile gitmişim.
Motoru sürekli toprak-çakıl-traktör yolunda kullanıyorum. 800km'nin ancak 100km'si asfalt üzerinde geçmiştir. Dere geçişlerinde, kaygan çamurda lastiklerin tutuşu makul.
4-6bin devir arasında motorun önünden gelen zırıltı bende de mevcut. Zırıltının bir kısmı kornanın motor önündeki plastiklere çarpmasından geliyordu, kornayı biraz arkaya itince azaldı ama halen sinir bozucu. Başkalarında da aynı sorunun olduğunu bilmek biraz içimi rahatlattı.
atesy, kornadan geldiğini söylemiş.. aslında mantıklı gibi çünkü radyatör koruması gibi plastik bir aparat var malum.. Dünkü arazi sürüşünden sonra vites geçişlerinde ciddi bir rahatlama oldu.. Karbüratörle ilgili de, 2000 km sonrasında istediğim verimi alamazsam sorunu kökten çözüp başka bir karbüratör takmayı düşünmüyor değilim hani.. Jigleyle ilgili sizdeki problemi bilemiyorum fakat bende jigle teli uzun olduğundan dolayı gaz telini çekmiyor.. Haftasonu küçük bir operasyonla düzeltmeyi düşünüyorum.. Çözersem haber veririm.. Bir de montajda aceleye geldiğinde ön tekerdeki km teli öne doğru bakabiliyor.. Lastiği söküp km telini yukarı bakacak şekilde ayarlamakta fayda var.. arazide maşalar ve telin olduğu bölüm sıklıkla kayalara çarpabiliyor..
Jiklenin düzgün çalışmaması ile ilgili olarak ben de ilk başta jikle telinin kısa olduğunu düşündüm. Karbüratöre motorun solundan bakınca jikle telinin bağlı olduğu yer gözüküyor ve benim telin uzunluğu ile ilgili bir sorun yok gibi duruyor. 500km bakımında ustaya sorduğumda "jikle soğukta çalışır zaten, sıcakta işe yaramaz" cevabını aldım.
Selamlar daha 370 km deyim. Yakıt sizinkilere oranla biraz çok bende. Benim motorda depo kapağından benzin kokusu geliyor. Acaba sizde de var mı böyle birşey?
benim ilk çalıştırmada sıkıntı yok ama motor sıcakken bazen bir kaç kez marşa basmam gerekiyor.
vites geçişleri benim halen çok sert. Kullandığınız yağ nedir? Ben 10/40 koydum ama 20/50 yapmayı düşünüyorum. Karbüratörü bende daha kalitelisi ile komple değiştirmeyi düşünüyorum.
Jikleyi çekince daha yüksek devirde çalışmasını bekliyorum ama değişmiyor, gaz vermezseniz yine stop ediyor. Tamam soğukta çalışır da soğukta da çalışmıyor.
Öyle burnumu dayayıp koklamadım ama koku yok sanırım. Çalıştırırken az bişey gaz verirseniz her zaman sıkıntısız çalışıyor bende.
---------- Post added at 09:09 ---------- Previous post was at 09:07 ----------
motorda asfalt performansı beklemek yanlış olur. Üzerindeki lastikler asfalta uygun değil, tutuş yok frenaj yok viraj yok. Sele çok sert bir süre sonra acı vermeye başlıyor. Vites araları çok kısa 5-10 saniyede 5. vitese geliyorsunuz.
kullanma kılavuzu olan var mı?
hangi yağ 10/40 vs kullanıyorsunuz?
Biliorum sorum bı arazi motoru için abes olabilir ama asfaltta görebildiğiniz maksimum hızı yazarsanız sevınırım, bende zongshen zs 200
gy-a var. Motoru en son zorlamamda 140 km gördum ibre 120 gösterio ama yanda gelen arkla basa bas gittim o 140 görmüş, bide
arkladaslar "0" motorda yasadıkları arızaları yazmıslar bende 2006 model zongi de bu problemlerın hıc bırını yasamıyorum tek marsta alıo
titreşim ve ses yok denecek kadar az , yanı yenı teknolojı nede olsa 2011 model motorda bu bahsetıgınız sıkıntılar olması benı bıraz panıklettı.
Acıkcası yanı sonucta sıfır motor saat gibi tıkıt tıkır işlemesı lazım değil mi? Memnun oldugunu eski cross u satıp üzerine para ekleyıp sıfır str
almayı degermı acaba fikirleriniz benim için çok önemli herkese tek tek tesekkür ederim şimdiden degerli yorumlarınız için
cunku ben zongı mı satıp str almayı dusunuorum, ve bınme fırsatımda hiç olmadı ha bide unutmadan suspansıyonları nasıl bendekı zondı kazıklı
suspansıyonlar gibi aşırı sert hıssetırıo.
selam ayhan, motorum şu an 370 km de, en son hız 110 ama ilk 100 km de 100 yapıyordu, giderek hız artacak sanırsam, titreşim ve ses yok denecek kadar az. farın oldugu yerden bir zırıltı geliyor sadece. motor saat gibi tıkır tıkır işliyor, sesi mükemmel. süspansiyon süper.
muhammer saol tesekkur ederım
giderek artacağını sanmıyorum, benimki 2000 km de 100 yapıyor max hız. Zaten 80 den sonra çok rahatsız olduğu için ben 80 i geçmiyorum. Dişli oranları ile alakalı heralde yoksa 250 cc lik bir motor 140 falan yapar normalde. Bu arada motorunuz 370 kmde ve 110 yaptığınızı söylüyorsunuz, büyük hata. Rodaj döneminde olduğunuz için rodaj bitene kadar motoru belirli devirlerde kullanmanız, sıkıştırmamanız zorlamamanız gerekiyor.
. Bu arada motorunuz 370 kmde ve 110 yaptığınızı söylüyorsunuz, büyük hata. Rodaj döneminde olduğunuz için rodaj bitene kadar motoru belirli devirlerde kullanmanız, sıkıştırmamanız zorlamamanız gerekiyor.
ilk 30 km bütün viteslerde tam gaz verip gazı sıfırladım. kırmızı bölgeye varmadan gazı kestim, yağını değiştirdim. 400 km deyim. sabit hızda ve devirde kullanmıyorum, mineral yağ kullanıyorum. bu yönteme "motoman's method" diyorlar. ilk gün 100 yaptırmıştım. motorda yağ kaçırma falan yok ve gittikce gücü ve hızı artıyor. motor-breaking diye internetten araştırdım iki yöntem var ben fabrikalarınkini değil de bunu tercih ettim. pişman olan neredeyse yok. yüzde 2 ila 10 arası performans artışı olduğunu söylüyorlar. tek kural sabit hızda ve sabit devirde kullanma.
merhaba arkadaşlar, 2 adet çinliden sonra 3. yü alan biri olarak bende yorumlarımı yazayımki almak isteyen arkadaşlara yardımcı olalım.
ilk motorum 2005model mondial 250mct. bir chopper sevdalısı olarak ilk motorum mondialdi, fakat asfalttan çok, dogada gezmek piknik, kamp vs yapınca chopper kesmez oldu ve 2009da skygo 200gy aldım ve 250mct de sürekli geçtiğim herçukur, her tümsek bana ızdırap veren her bozukyol ızdırap olmaktan çıktı keyif olmaya başladı. heleki dağ bayır yolları, toprak, taşlık, kayalık, çamurlu vs yollarsa lunapark misali eğlence hisssi vermeye başlamıştı. işte bu aşamada yerden yüksek ve torklu bir motorun avantajlarını anlıyor( yol içi-yol dışı) önünüze çıkan her zorluğun(önünüzdeki bir dere olsa bile) ötesine geçebileceğinizi biliyor ve enduro motorlara aşık olmaya başlıyorsunuz gelelim kuba 250 str ye; karşılaştırma yapmam gerekirse enuygunu kendi motorum olan skygo'dur çünkü nebir xl200e ne xt125e ne crf250ye vs vs'ye uzun süre binmişliğim yok. skygodan sonra inanın kuba bana japona binmişim hissi verdi. enbaşta bu hissi güçlü ve göz dolduran şasesi sağlıyor, artık bozuk yollar bana dahada düzmüş hissi veriyor ön ve arka amortisörler gerçekten iyi. önve arka disk frenlerin frenleme mesafesi üzerindeki duro lastiklere rağmen skygoya nazaran daha kısa, ama unutmamak lazımki dişli teker bir arazi motoruna biniyorsunuz asfaltta bu lastiklerden fazla performans bekleyemezsiniz (kullandığınz motor japon olsa bile). yani çok fazla yatıramazsınız yada freni köküne kadar kazıklayamazsınız ki kazıklama olayını asfalt lastiklerde bile yapmamanız lazım. yani kros motor kullanıyorsanız nerde nekadar yatıracağnızı, nekadar firene basacağnızı kullanarak alışıyorsunuz. titreşim bir japona göre tabiki biraz fazla ama şöle söyleyeyim ybr125ten biraz daha az diyebilirim. skygoyla 2.vites çıktığım rampları 3.-4.vitesle çıkabiliyorum. hız olayını merakedenler için hüsran olabilir çünkü max hızı 110km ama unutmamak gerekirki bu motorla dağbayır, rampa geziceksiniz önemli olan çekişi, ama birazdaha hız isteyen olursa arka dişliyi birazdaha küçültürsünüz, sonuç olarak kuba 250str üzerindeki 232cc lik motorun hakkını gayet iyi veriyor, parasına göre kıyaslamak gerekirse sıfır japonun 3te biri fiyatına böyle bir motora bindiğim için çok çok memnunum. 2000tllik skygo beni 50.000km motor yapmadan götürdüyse kuba haydi haydi götürür diye düşünüyorum(bakarsan bağ bakmazsan dağ olayı). götürmezsede canı sağolsun bugün motor yapmak zorunda kalsam vereceğim para işçilik dahil maksimum 300tl(bukdar uygun fiyat olayı hangi japonda var). parça sıkıntısı olurmu sorusu aklınıza geliyorsa dert etmeyin çünkü kuba batsa bile piyasada birçok çinli marka motor var ve biri uymazsa diğerinin parçası mutlaka uyuyor. geçen gün arkadaşımın skygosu şanzuman dağıttı ve motor 3günde toplandı, ki skygoyu getiren çetmen mobilya artık bu motoru getirmiyor ve elinde parça yok, buna rağmen yedek parçacılardan parçalar çok rahat bulundu.
çin malı motora önyargıyla bakan bu motorlara b.k atan arkadaşlarıda kınıyorum, bu motorlar piyasaya girmeseydi bizve bizim gibi motor tutkunu, motor kullanma hayali ile yanan kişiler imkansızlıkları yüzünden japona binemeyip hep hayal olarak kalacaktı. ha bu motorların eksileri yokmu tabiki var ama eksisi olan modelleri zaten kullanıcı bir süre sonra almıyor ve firmada bu modelin satışını kesiyor. bu uygun mebladaki motorlara binebilmek için alıp kullanıp biraz riske girmeye değer diye düşünüyorum.
35emre35 e katılıyorum,çinli olmasa kim 3 4 katı verip motora bine bilecek ki helede günümüz ekonomisinde,
motorun önünden gelen zırıltının sebebini buldum. motorun kafasını kilitlemek için kullanılan metal parça yapıyor zırıltıyı. onu bir bantla veya süngerle sabitlerseniz rahatsız edici zırıltı kayboluyor.
kullanıcı klavuzu olan var mı?
kaç litre yağ koymamız gerekiyor?
serviste 1 litre koydular ama biraz eksik gibi geldi bana.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)