BMW R 1150 GS kullanıcıları/Bilgi paylaşım sayfası
Reklamlar
-
11 Temmuz 2013, 13:43
#101
xcell adlı üyeden alıntı
Maşallah, Allah nazarlardan sakınsın
Benim arka tekerde hafif bir boşluk var sanırım difransiyeldeki rulman bakımlarının yapılması gerekiyor. Borusan' a gitsem bakım için bana kaça patlar? Giden arkadaşlar fikir verebilir mi? Motor 66.000' de, yağını, bujilerini falan ben değiştirecem ama genel bir bakım yapılsın istiyorum. Tahmini kaç lira tutar?
Birde yan çantalar falan yüklüyken, 2 kişi bindiğimizde hafif tümseklerden geçerken (yani motor çok az yaylandığında bile) motorun altından sürtme sesi geliyor. Sanırım lastik çamurluğa sürtüyor. Amortisör yayını en sıkı konuma getirdiğimde bu sürtme olayı çoğu zaman olmuyor ama yinede çok azda olsa oluyor. Bu bir sıkıntı oluşturur mu?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, iyi sürüşler.
Arka teker boşluğu doğrudur bilyalardan yapar ama boşluğunu sizde alabilirsiniz,motorun sol tarafından arka telelevere baktığınızda alyan başlıklı 2 santim civarı genişlikte bir kapak vardır,onu açarak içindeki vidayı yarım tura yakın çevirerek boşluğu alabilirsiniz,tabiki bilyaların sağlam olması kaydı ile,benim bildiğim BMW de hiçbirşey kolay bozulmaz
Yağlamasınıda kendiniz yapabilirsiniz,
Meşhur ustalardan uzak durmanız faydalıdır,nerede oturduğunuzu bilmiyorum ancak İstanbulda herşey kolay
Benim fazla ödediklerimle şimdi 3.köprü yapılıyor
Reklamlar
-
11 Temmuz 2013, 18:05
#102
speedy2 adlı üyeden alıntı
Arka teker boşluğu doğrudur bilyalardan yapar ama boşluğunu sizde alabilirsiniz,motorun sol tarafından arka telelevere baktığınızda alyan başlıklı 2 santim civarı genişlikte bir kapak vardır,onu açarak içindeki vidayı yarım tura yakın çevirerek boşluğu alabilirsiniz,tabiki bilyaların sağlam olması kaydı ile,benim bildiğim BMW de hiçbirşey kolay bozulmaz
Yağlamasınıda kendiniz yapabilirsiniz,
Meşhur ustalardan uzak durmanız faydalıdır,nerede oturduğunuzu bilmiyorum ancak İstanbulda herşey kolay
Benim fazla ödediklerimle şimdi 3.köprü yapılıyor
Dünür be,boşluğu almak kolay da bilyanın sağlam olduğunu nerden bileceksin?,elinden gelen bi kere söküp görsün bence.Büyük bilyadan başka bir de küçük bilya var orada,Allah Muhafaza bunlardan biri karıncalanıp kilitlerse yandı gülüm keten helva.
-
12 Temmuz 2013, 13:03
#103
Öncelikle İstanbul' dayım onu bir yazayım dedim
Geçen 2 hafta önce Karadeniz turuna çıktım, çok şükür tanıdığım bir ustanın yakınlarındayken göbekteki rulman dağıldı ve keçeyi patlattı. Yağ akıtmaya başladı. Sanırım bu rulman 40.000 km' de değişmesi gerekiyormuş ancak değişmemiş, 62.000' küsür km.' lere kadar dayanabilmiş . İstanbul' dan rulmanı bir abimiz gönderdi sağolsun, onu orada değiştirdik ama sanırım diğer rulmanlarda bozulmaya yakın olacakki, usta alınacak boşluğu kalmamış dedi ve lastikdeki boşluğu söyleyip diğer rulmanlarada İstanbul' a döndüğünde baktır dedi. Ayrıca sübap ayarınıda yaptır yani kısacası komple bir bakıma soktur dedi.
Onun için sizden fikir almam gerekiyor. Değişecek parçalar hariç olarak Borusan' da bakım yaklaşık olarak ne kadar tutar? Borusan' a mı gideyim yoksa başka ustalara mı gitmemi tavsiye edersiniz? Gidersem hangi ustayı tercih edeyim? Anadolu yakasında oturuyorum. Beni aydınlatın ne olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
uğuR1000 adlı üyeden alıntı
selamlar yeni motorlananlara hayırlı olsun diyorum.f 650 mi satmaya kıyamadım.yağmur çamur zamanı 1150 yi dinlendirip f650 ile çıkıyorum dışarı.uygun fiyata almam a rağmen yaptığım bakım ve değişşikler bana yınede normal piyasa fiyatına getirdi 1150 yi.çoğuARKADAŞ TEMİZ MASRAFSIZ MOTOR PEŞİNDE KOŞUYOR.ASLINDA DOĞRU BİR YAKLAŞIM TABİ MOTOR VE MEKANİKTEN ANLAMAYANLAR İÇİNbense masrafı olsun uygun olsun yapılacak değişimleri bilgim dahilinde yapılsın içinde ne olduğunu bileyim düşüncesini taşıyorum.bu yüzden 6 şubatta aldığım 2003 model R1150 gs adv me yatığım değişiklikleri yazayım size fikriniz olsun.arka bağaj 60 litre lik yançanta takmayı sevmediğimden buyuk yaptırdım özel sipariş yani.yan çanta demirleri,tourance lastikler,yeni akü,yeni kontak,ön amortisör keçeleri ve yağı,motor üst kapakları,buji yağlar ve filitre,benzin hortum jakları,yağ kapağı,arka disk bozuktu takım olsun diye 3 adet papatya disk komple fren balatası,komple hidrolik değişimi,şanzıman ve difrensiyel yağı tabiki,ve şu 50 .bin km den sonra başlayan kronik boğaz kelebek tıkırtılarınıda kendi çabamla söküp yeni yatak takarak kestim.sipop ve sennkron ayarı yaptırdım ,bana göre tek sıkıntı headers lerin kromlarının yanık olması önümüzdeki günlerde yeni kaplama yaparak mükemmel ötesi olacaktır saygılar toplam masrafı yaklasık 3500 tl tuttu.
http://a1304.hizliresim.com/18/2/lqtgm.jpg
unutmadan kelebek tıkırtısından bunalan lara çözüm üretirim.
Uğur bu arada şu kelebek tıkırtısı olayı bende de başladı maalesef. Onu nasıl çözdün? Bu konuda bana yardımcı olabilir misin?
-
12 Temmuz 2013, 15:23
#104
Kartalda evinin altında hertürlü sorunu çözebilen Kağan Tezeri arayabilirsin .
Tel :05078210984 ten arayıp beni söylersen her türlü yardım eder,hafta içi olmak kaydı ile,para sorun olmaz ama yinede konuşursun,boşuna Borusan la uğraşma,ben pahalı yoldan öğrendim
Saygılar
-
12 Temmuz 2013, 18:12
#105
Hocam senin numaranı bana özelden gönderebilir misin? Önce seninle görüşeyim detayları, sonra Kartal' a geçerim kısmetse.
Bu arada sürtme işi ile ilgili ne diyorsunuz abiler? Önemli bir konu değil midir?
-
12 Temmuz 2013, 20:35
#106
Sürtme konusunda görmeden yorum yapamıyacağım,başıma gelmedide
-
15 Temmuz 2013, 15:51
#107
-
15 Temmuz 2013, 16:06
#108
Xcell,arka kuyrukta gevşek ve aşağı düşmüş bir sey olabilir,ben XL 200 de bunu farketmeden boşu boşuna amortisor sökmüştüm
-
15 Temmuz 2013, 17:16
#109
Merhaba, ben Emre. Keşke nick'e direkt adı yazsaymışım böyle zor oluyor tabi
Kappa çantaların birbirinden destek alması için ortadan bağlı olan ince bir demir geçiyor, daha çok ona sürtüyor aslında. Onu yemiş yani oradan anladım. Ama çamurluğunda tozunu süpürmüş gibi biraz Ondan çamurluğu da yazdım.
-
17 Ağustos 2013, 10:24
#110
-
21 Ağustos 2013, 00:08
#111
-
13 Eylül 2013, 09:37
#112
Arkadaşlar merhaba. R1150 gs motoruma çıkma ayna ve yine çıkma artçı ayaklık lazım. İstanbul Avrupa yakasına ikamet etmekteyim. Yardımcı olursanız sevinirim.
-
18 Eylül 2013, 16:24
#113
cihanoney adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. R1150 gs motoruma çıkma ayna ve yine çıkma artçı ayaklık lazım. İstanbul Avrupa yakasına ikamet etmekteyim. Yardımcı olursanız sevinirim.
kartal Kücükyalı'da Rim moto Mustafa varilci var,ona sorabilirsin.
-
29 Aralık 2013, 00:10
#114
Merhaba Arkadaşlar,
Pazartesi kısmetse nihayet ben de 1150 GS sahibi olacağım. Motoru daha almadım ama burada yazılanlardan özellikle savaskayan'ın verdiği bilgilerden çok istifade ettim. Sonuçta idari görev nedeniyle üç yıllık ayrılıktan sonra tekrar motosiklete üstelik 2001 model ve 64000 km'de olsa da kavuşacak olmanın heyacanını yaşıyorum ki hemen buradan paylaşmak istedim. Elli yaşını devirdiğimiz zamanlarda beni çok uzun zamandır daha fazla heyecanladıran bir şey olmadı. Verilen bilgilerden ve ayrıca yaptığım araştırmalardan kararımın çok yerinde olduğunu ve enduro ise eski de olsa BMW GS binmenin lüzumuna teorik de olsa şimdiden inandım. Sayfada verilen bilgiler için hepinize teşekkür ederim.
-
31 Aralık gecesi hafif yağmurlu, oldukça ters yönden rüzgarlı bir gecede motosikletimi Sakarya'ya getirdim. İlk izlenimim bundan önceki motorsikletim Transalp'le kıyaslayarak öncelikle bana biraz iri gibi geldi ama opete geldiğimde makineye ısınmıştım. Belirtmeliyim ki transalple mukayese edilmesi zor bir makine. Belki farklı kulvarlarda değerlendirmek gerekir. Hiç tanımadığım bir makinede yağışlı bir gecede içi boş yan ve üst çantalar sebebiyle rüzgar beni bir hayli hırpaladı. Körfez civarında 80'lere düştüm. Bu motorun 6. vitesi ekonomi vitesi imiş. Ama 100 km hızlarda bana tekeri dolu hissettirmedi, bende 5. vitesi tercih etmek zorunda kaldım. Sonradan okuduğum kadarıyla doğru yapmışım. Makine ilk kez bineceklere ağır gelebilir ki bana öyle hissettirdi. Şimdi daha bir alıştım hatta orta sehpaya bile rahatça kaldırabiliyorum. Bu makinenin orta sehpaya alınmasının püf noktası sehpanın iki ayağını da yerde dengelemek. İlk denemede yeni aldığım motoru yatırırım endişesiyle sağ tarafına çalışma tezgahını bile yerleştirdim. Buradaki sıkıntı motoru diğer tarafa itmek ve devirmek endişesi ama bu zaten mümkün değilmiş, denedim ve biraz zahmetle de olsa sehpaya aldım, üstüne binip motoru öne iterek sehpayı kapatıp, sol ayağa alıp tekrar denedim, bu sefer özgüvenle oldukça rahat kaldırdım. Yalnız kabul etmeliyiz ki bu motor için biraz atletik olmak gerekiyor. İşin püf noktası orta sehpanın diğer ayağına motoru iterek iki ayağın dengeli bir şekilde zeminde olması ve geriye çekerken de motoru kendimize değil arkaya çekmekmiş. Bu arada motorla ilgili ingilizce olarak çok bol kaynak var. Bunların pek çoğunu pdf olarak indirdim. Özellikle youtube da paylaşılan videoları görünce bizim ülkemizde paylaşmayı seven bir BMW ustası yok mu acaba diye interneti baktım ama önüme çıkan beş altı sitede sadece mal satmaya çalışıldığını gördüm. Biraz daha zamana ihtiyaç var bu tip paylaşımlar için sanırım. Chris Harris isimli bir Amerikalı BMW ustası pek çok video yüklemiş ve eğitmen gibi anlatıyor. Takdir etmemek mümkün değil. Bunların hepsini bilgisayarıma indirdim. Bu motorlara oilhead yağkafa motor diyorlar. Bunun için ayrıca "Oilhead Maintenance" kitapçığı da pdf olarak mevcut. Zamanım olursa bunların bazılarını en azından parça parça Türkçeye çevirmeye çalışacağım. Eleştiriden çok üretmek esas mantığıyla bu faslı kapatayım. Benim motorum en güzel motor demiyorum ama BMW GS kendine has farklı bir motor. Bu arada ilk merak ettiğim GS'in ne anlama geldiği idi. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_GSGS bilgi bu linkten. Çevireyim belki faydalı olur.
"İkili kullanımlı off-road-on road (arazi (yol dışı), yol) BMW GS motosikletler 1980'den beri üretilmeye başlandı. R80G/S ilki idi. GS Almanca Gelände/Straße off-road on road veya Gelände Sport off-road-spor anlamına geliyor. GS motosikletler daha uzun seyahat süspansiyonları, dik sürüş pozisyonları, daha geniş ön lastikleri (tipik olarak 19-20 inç)ile diğer BMW motosiklet modellerinden ayrılırlar. 2009 Mayısında 500.000. GS R1200 GS olarak üretilmişti."
İlerde gözlemlerimi yazabilmek ümidiyle hoşçakalın.
-
nertug adlı üyeden alıntı
31 Aralık gecesi hafif yağmurlu, oldukça ters yönden rüzgarlı bir gecede motosikletimi Sakarya'ya getirdim. İlk izlenimim bundan önceki motorsikletim Transalp'le kıyaslayarak öncelikle bana biraz iri gibi geldi ama opete geldiğimde makineye ısınmıştım. Belirtmeliyim ki transalple mukayese edilmesi zor bir makine. Belki farklı kulvarlarda değerlendirmek gerekir. Hiç tanımadığım bir makinede yağışlı bir gecede içi boş yan ve üst çantalar sebebiyle rüzgar beni bir hayli hırpaladı. Körfez civarında 80'lere düştüm. Bu motorun 6. vitesi ekonomi vitesi imiş. Ama 100 km hızlarda bana tekeri dolu hissettirmedi, bende 5. vitesi tercih etmek zorunda kaldım. Sonradan okuduğum kadarıyla doğru yapmışım. Makine ilk kez bineceklere ağır gelebilir ki bana öyle hissettirdi. Şimdi daha bir alıştım hatta orta sehpaya bile rahatça kaldırabiliyorum. Bu makinenin orta sehpaya alınmasının püf noktası sehpanın iki ayağını da yerde dengelemek. İlk denemede yeni aldığım motoru yatırırım endişesiyle sağ tarafına çalışma tezgahını bile yerleştirdim. Buradaki sıkıntı motoru diğer tarafa itmek ve devirmek endişesi ama bu zaten mümkün değilmiş, denedim ve biraz zahmetle de olsa sehpaya aldım, üstüne binip motoru öne iterek sehpayı kapatıp, sol ayağa alıp tekrar denedim, bu sefer özgüvenle oldukça rahat kaldırdım. Yalnız kabul etmeliyiz ki bu motor için biraz atletik olmak gerekiyor. İşin püf noktası orta sehpanın diğer ayağına motoru iterek iki ayağın dengeli bir şekilde zeminde olması ve geriye çekerken de motoru kendimize değil arkaya çekmekmiş. Bu arada motorla ilgili ingilizce olarak çok bol kaynak var. Bunların pek çoğunu pdf olarak indirdim. Özellikle youtube da paylaşılan videoları görünce bizim ülkemizde paylaşmayı seven bir BMW ustası yok mu acaba diye interneti baktım ama önüme çıkan beş altı sitede sadece mal satmaya çalışıldığını gördüm. Biraz daha zamana ihtiyaç var bu tip paylaşımlar için sanırım. Chris Harris isimli bir Amerikalı BMW ustası pek çok video yüklemiş ve eğitmen gibi anlatıyor. Takdir etmemek mümkün değil. Bunların hepsini bilgisayarıma indirdim. Bu motorlara oilhead yağkafa motor diyorlar. Bunun için ayrıca "Oilhead Maintenance" kitapçığı da pdf olarak mevcut. Zamanım olursa bunların bazılarını en azından parça parça Türkçeye çevirmeye çalışacağım. Eleştiriden çok üretmek esas mantığıyla bu faslı kapatayım. Benim motorum en güzel motor demiyorum ama BMW GS kendine has farklı bir motor. Bu arada ilk merak ettiğim GS'in ne anlama geldiği idi. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_GSGS bilgi bu linkten. Çevireyim belki faydalı olur.
"İkili kullanımlı off-road-on road (arazi (yol dışı), yol) BMW GS motosikletler 1980'den beri üretilmeye başlandı. R80G/S ilki idi. GS Almanca Gelände/Straße off-road on road veya Gelände Sport off-road-spor anlamına geliyor. GS motosikletler daha uzun seyahat süspansiyonları, dik sürüş pozisyonları, daha geniş ön lastikleri (tipik olarak 19-20 inç)ile diğer BMW motosiklet modellerinden ayrılırlar. 2009 Mayısında 500.000. GS R1200 GS olarak üretilmişti."
İlerde gözlemlerimi yazabilmek ümidiyle hoşçakalın.
hayırlı olsun GS iniz.
fotoları paylasırsanız iyi olur uygun zamanda yazacagım
-
nertug adlı üyeden alıntı
31 Aralık gecesi hafif yağmurlu, oldukça ters yönden rüzgarlı bir gecede motosikletimi Sakarya'ya getirdim. İlk izlenimim bundan önceki motorsikletim Transalp'le kıyaslayarak öncelikle bana biraz iri gibi geldi ama opete geldiğimde makineye ısınmıştım. Belirtmeliyim ki transalple mukayese edilmesi zor bir makine. Belki farklı kulvarlarda değerlendirmek gerekir. Hiç tanımadığım bir makinede yağışlı bir gecede içi boş yan ve üst çantalar sebebiyle rüzgar beni bir hayli hırpaladı. Körfez civarında 80'lere düştüm. Bu motorun 6. vitesi ekonomi vitesi imiş. Ama 100 km hızlarda bana tekeri dolu hissettirmedi, bende 5. vitesi tercih etmek zorunda kaldım. Sonradan okuduğum kadarıyla doğru yapmışım. Makine ilk kez bineceklere ağır gelebilir ki bana öyle hissettirdi. Şimdi daha bir alıştım hatta orta sehpaya bile rahatça kaldırabiliyorum. Bu makinenin orta sehpaya alınmasının püf noktası sehpanın iki ayağını da yerde dengelemek. İlk denemede yeni aldığım motoru yatırırım endişesiyle sağ tarafına çalışma tezgahını bile yerleştirdim. Buradaki sıkıntı motoru diğer tarafa itmek ve devirmek endişesi ama bu zaten mümkün değilmiş, denedim ve biraz zahmetle de olsa sehpaya aldım, üstüne binip motoru öne iterek sehpayı kapatıp, sol ayağa alıp tekrar denedim, bu sefer özgüvenle oldukça rahat kaldırdım. Yalnız kabul etmeliyiz ki bu motor için biraz atletik olmak gerekiyor. İşin püf noktası orta sehpanın diğer ayağına motoru iterek iki ayağın dengeli bir şekilde zeminde olması ve geriye çekerken de motoru kendimize değil arkaya çekmekmiş. Bu arada motorla ilgili ingilizce olarak çok bol kaynak var. Bunların pek çoğunu pdf olarak indirdim. Özellikle youtube da paylaşılan videoları görünce bizim ülkemizde paylaşmayı seven bir BMW ustası yok mu acaba diye interneti baktım ama önüme çıkan beş altı sitede sadece mal satmaya çalışıldığını gördüm. Biraz daha zamana ihtiyaç var bu tip paylaşımlar için sanırım. Chris Harris isimli bir Amerikalı BMW ustası pek çok video yüklemiş ve eğitmen gibi anlatıyor. Takdir etmemek mümkün değil. Bunların hepsini bilgisayarıma indirdim. Bu motorlara oilhead yağkafa motor diyorlar. Bunun için ayrıca "Oilhead Maintenance" kitapçığı da pdf olarak mevcut. Zamanım olursa bunların bazılarını en azından parça parça Türkçeye çevirmeye çalışacağım. Eleştiriden çok üretmek esas mantığıyla bu faslı kapatayım. Benim motorum en güzel motor demiyorum ama BMW GS kendine has farklı bir motor. Bu arada ilk merak ettiğim GS'in ne anlama geldiği idi. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_GSGS bilgi bu linkten. Çevireyim belki faydalı olur.
"İkili kullanımlı off-road-on road (arazi (yol dışı), yol) BMW GS motosikletler 1980'den beri üretilmeye başlandı. R80G/S ilki idi. GS Almanca Gelände/Straße off-road on road veya Gelände Sport off-road-spor anlamına geliyor. GS motosikletler daha uzun seyahat süspansiyonları, dik sürüş pozisyonları, daha geniş ön lastikleri (tipik olarak 19-20 inç)ile diğer BMW motosiklet modellerinden ayrılırlar. 2009 Mayısında 500.000. GS R1200 GS olarak üretilmişti."
İlerde gözlemlerimi yazabilmek ümidiyle hoşçakalın.
Hayırlı olsun GSniz uzun yolu çok keyifli bir makina. Selesi kuyruk sokumunu ağrıtabiliyor. Airhawk sele pedi tavsiye ederim. Biraz daha yüksek kalıyorsunuz ama. Gidon yükseltme aparatı kullanmak mümkün. Lakin ben 3cm lik yukarı ve geri ittiren olanlar daha rahatlatıyor sürüşü.
-
En kısa zamanda fotoğraflar ekleyeceğim, hepinize zevkli sürüşler, bilgiler için ayrıca teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:37 ----------
İlk fotoğraflar biraz esprili olsun istedim. Boxer motorun ne farkı vardır diyenlere, hiçbir farkı olmasaydı bile kedilerin işine yaradığını söyleyebilirdik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:29 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:32 ----------
Makinem 2001 model. Kombine fren tekniklerini abs yaygın değilken öğrenmiştik. GS'te de diğer motorlarda olduğu gibi sadece ani arka fren yol mıcır, toz vs. ise kaymaya yol açıyor. Sadece ön fren 40 km süratle bile sürücüyü yerinden kaldırabiliyor. Şahsım adına kombine freni refleks haline getirmek ve arada bir pratik yapmak gerektiğini düşünüyorum. GS'in abs'si bana göre oldukça başarılı. Yüksek süratlerde denememekle birlikte durma mesafesi oldukça iyi. Motosikletin kombine fren yaptığınızda neredeyse yere yapıştığını söyleyebilirim. Yalnız durma noktasında ayağınızı dengeyle yere koyabilmelisiniz. ABS hususunda ışık yanma sorununa da burada değineyim. Bunun aküyle alakalı olduğunu evvelce söylenmişti ki aynı kanaatteyim ve ilk çalıştırmada akü topladıktan sonra kontağı kapatıp tekrar açtığımda ışıkların söndüğünü gördüm. Ayrıca hergün kullandığımda da ilk hareketten sonra artık kendi kendine bir kaç metre gidince sönüyor.
-
nertug adlı üyeden alıntı
En kısa zamanda fotoğraflar ekleyeceğim, hepinize zevkli sürüşler, bilgiler için ayrıca teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:37 ----------
İlk fotoğraflar biraz esprili olsun istedim. Boxer motorun ne farkı vardır diyenlere, hiçbir farkı olmasaydı bile kedilerin işine yaradığını söyleyebilirdik.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/844/hy72.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:29 ----------
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/824/bvl6.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:32 ----------
Makinem 2001 model. Kombine fren tekniklerini abs yaygın değilken öğrenmiştik. GS'te de diğer motorlarda olduğu gibi sadece ani arka fren yol mıcır, toz vs. ise kaymaya yol açıyor. Sadece ön fren 40 km süratle bile sürücüyü yerinden kaldırabiliyor. Şahsım adına kombine freni refleks haline getirmek ve arada bir pratik yapmak gerektiğini düşünüyorum. GS'in abs'si bana göre oldukça başarılı. Yüksek süratlerde denememekle birlikte durma mesafesi oldukça iyi. Motosikletin kombine fren yaptığınızda neredeyse yere yapıştığını söyleyebilirim. Yalnız durma noktasında ayağınızı dengeyle yere koyabilmelisiniz. ABS hususunda ışık yanma sorununa da burada değineyim. Bunun aküyle alakalı olduğunu evvelce söylenmişti ki aynı kanaatteyim ve ilk çalıştırmada akü topladıktan sonra kontağı kapatıp tekrar açtığımda ışıkların söndüğünü gördüm. Ayrıca hergün kullandığımda da ilk hareketten sonra artık kendi kendine bir kaç metre gidince sönüyor.
dostum ne olursa olsun,akünün tamamen boşalmamasına bak,akü tamamen boşaldığında abs arıza moduna geciyor ve arıza ışığını söndürebilmek epey sıkıntılı,ben GS 911 ile söndürüyorum ama bunu bir kaç kez yapınca paraya kıyıp exide jel akü aldım,şimdi haftada bir bile çalıştırsam yetiyor.
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
dostum ne olursa olsun,akünün tamamen boşalmamasına bak,akü tamamen boşaldığında abs arıza moduna geciyor ve arıza ışığını söndürebilmek epey sıkıntılı,ben GS 911 ile söndürüyorum ama bunu bir kaç kez yapınca paraya kıyıp exide jel akü aldım,şimdi haftada bir bile çalıştırsam yetiyor.
Ben de en kısa zamanda aküyü değiştirmeyi düşünüyorum. Jel aküden haberdar etmeniz çok iyi oldu. 10 küsur yıl ömürlü ve deşarjın iki senelere kadar gitmesi mükemmel. Bu sorunu kökünden çözecektir. Sizin verdiğiniz markada 16 ve 24 amperliklerini gördüm, 24 amperlik olan yeterlidir sanırım. Yalnız fiyatlar bir hayli farklı internet sitelerinde 90-150 Euro civarında. Sizin kullandığınız akünün boyutları benim makineme de uygun olacaktır muhtemelen. Kodunu verebilir misiniz. Ayrıca uygun fiyatla alabileceğimiz bir yer tavsiye edebilir misiniz. Bu arada GS 911'den de sayenizde haberdar oldum. Çinliler klonladılar diye firmanın şikayetine dair yazıyı da okudum. (http://www.hexcode.co.za/products/gs-911/counterfeit). Jel aküde Exide i tercih etmenizi de kaliteli olduğuna yoruyor ve diğer markalara bakmıyorum. Bilgiler için teşekkür ederim, sağlıcakla,
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)