BMW R 1150 GS kullanıcıları/Bilgi paylaşım sayfası
Reklamlar
-
nertug adlı üyeden alıntı
Ben de en kısa zamanda aküyü değiştirmeyi düşünüyorum. Jel aküden haberdar etmeniz çok iyi oldu. 10 küsur yıl ömürlü ve deşarjın iki senelere kadar gitmesi mükemmel. Bu sorunu kökünden çözecektir. Sizin verdiğiniz markada 16 ve 24 amperliklerini gördüm, 24 amperlik olan yeterlidir sanırım. Yalnız fiyatlar bir hayli farklı internet sitelerinde 90-150 Euro civarında. Sizin kullandığınız akünün boyutları benim makineme de uygun olacaktır muhtemelen. Kodunu verebilir misiniz. Ayrıca uygun fiyatla alabileceğimiz bir yer tavsiye edebilir misiniz. Bu arada GS 911'den de sayenizde haberdar oldum. Çinliler klonladılar diye firmanın şikayetine dair yazıyı da okudum. (http://www.hexcode.co.za/products/gs-911/counterfeit). Jel aküde Exide i tercih etmenizi de kaliteli olduğuna yoruyor ve diğer markalara bakmıyorum. Bilgiler için teşekkür ederim, sağlıcakla,
Yanılmıyorsam benim kullandığım akü 19 Ah.BMW nin orijinali bu.
Jel aküyü en son motobakkal diye bir firma satıyordu,ancak bildiğim kadarı ile BMW nin elinde de var,yine de ebay gibi alternatif kanalları araştırmakta fayda var.
GS 911 in klonunu almak akıllıca değil.cünkü alınan sadece cihaz değil.orijinal cihazın yanında verilen yazılım sık sık güncelleniyor ve o dahi bir çok sorunu icerirken diğerinin arızaya yol açmayacağını kimse garanti edemez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
hatırlatma,jel akünün deşarjı iki senelere kadar asla gitmez,ancak sulu akülere göre uzun sürdüğü gerçek.Hava koşulları da deşarj da etkili.Sulu akü tamamen boşaldığında bir daha şarj tutması sıkıntılı,jel akü bu konuda daha iyi.
Reklamlar
-
01 Şubat 2014, 22:23
#122
savaskayan adlı üyeden alıntı
Yanılmıyorsam benim kullandığım akü 19 Ah.BMW nin orijinali bu.
Jel aküyü en son motobakkal diye bir firma satıyordu,ancak bildiğim kadarı ile BMW nin elinde de var,yine de ebay gibi alternatif kanalları araştırmakta fayda var.
GS 911 in klonunu almak akıllıca değil.cünkü alınan sadece cihaz değil.orijinal cihazın yanında verilen yazılım sık sık güncelleniyor ve o dahi bir çok sorunu icerirken diğerinin arızaya yol açmayacağını kimse garanti edemez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
hatırlatma,jel akünün deşarjı iki senelere kadar asla gitmez,ancak sulu akülere göre uzun sürdüğü gerçek.Hava koşulları da deşarj da etkili.Sulu akü tamamen boşaldığında bir daha şarj tutması sıkıntılı,jel akü bu konuda daha iyi.
Akülerle ilgili bir araştırma yaptım. Sulu, kuru veya maintenance free, jel akü olarak üç ana grup bulunuyor genellikle. Yalnız bu üç akü grubu içerisinde maalesef yurtdışı fiyatlarıyla kıyasladığınızda Türkiye'de çok fahiş fiyatlarla satılan jel aküleri şimdilik bir kenara bırakmanın makul olduğu kanaatindeyim. Yurtdışı forumlarda jel akülerin de mukayeseli olarak iyi olduğu ama dayanıklılık açısından ödenen fiyata göre abartılacak durumda olduklarını yazmışlar. Ayrıca erken tükenen exide akülerden de bahsedeler az değil. Türkiye'de jel aküyü bırakırsak iki akü kalıyor geriye Bosch ve Yuasa. Bosch 130 TL, Yuasa ise 190 TL civarında. Üzülerek belirteyim ki 240 Euro fiyatla Türkiye'de exide jel akü satmak ve üstelik üretim ülkesinde bile neredeyse yarı fiyatına iken durumumuzu da ayan beyan ortaya koyuyor. Amerikalılar standart gelir açısından burayla mukayese edilemeyecekleri halde 175 dolarlık jel akü fiyatını çok abartılı buluyorlar. Bir başka akü çeşidi ise AGM akü. Sadece bilgi edinmek isteyenler için sıradan bir link ekliyorum. http://www.inciaku.com/urunler/vrla-agm/vrla-agm . Benim niyetim böyle bir akü almaktı. Ancak bulabildiğim aküler markasız ve üç, beşi hesaplamıyorum. Kaliteli ve güvenilir bir AGM akü bulursam alacağım. GS binenlerin sulu akü rahatsızlığı biraz da motorun yan yatması durumunda asitin sağa sola akabilme riski. AGM akünün teknik detayları bunun olmayacağını izah ediyor. Sulu akülere göre ise başka avantajları da var ki buradan bakılabilir. http://www.batterystuff.com/kb/articles/battery-articles/gel-vs-agm.html (İsterseniz çevirebilirim de). Sadece ikisi arasındaki karşılaştırmadan bir kaç not düşeyim. AGM bateriler daha ucuz. Daha yüksek güç üretebiliyorlar. Jel aküler gibi özel şarj cihazlarına ihtiyaç duymayıp sulu akülerle aynı şekilde şarj edilebiliyorlar. Deşarj süresi konusunda da jel akülerden geri değiller kesinlikle.
Burada tek sorun ilginç bir şekilde 19 amperlik olan aküler sanki sadece BMW'ye tahsis edilmiş gibi. 18 amper kullanamıyoruz çünkü ABS sistemimiz çok duyarlı üretilmiş, çalıştırmayabiliyormuş, zannımca 20 amper kullanmakta hiç bir sakınca olmamalı ve hatta daha yüksek amperli bile olabilir ama burada da ebat sıkıntısı ortaya çıkıyor. Şimdilik bu kadar yazıyorum. Ama şu kargo fiyatları yüksek olmasa inanın Türkiye'de ne akü ne de diğer parçaları satamaz aracılar. Sadece ebay'e bile baksanız yeterince kanaatiniz olur. İtalya'da bile BMW paçaları çok çok ucuz. EU ülkelerinde zaten öyle. Vergilerin yüksek olması dışında bizde iş yapan kendisini piyasanın kralı gördüğü için biraz da böyle. Bilgi artık herkesin elinde. GS le alakalı forumlarda gördüm, bizim motorları küçük uçaklara bile takıyorlar hobi olarak. Ama bir şey bütün forumlarda aynı herkes kendi kanaatini söylüyor haklı olarak. Şimdi ben de burada AGM akü bulmaya çalışacağım diyerek sadece kendi kanaatimi belirttim. Bulamazsam da sırf bu ABS meselesi yüzünden aküyü Bosch sulu akü ile yenileyeceğim. Bu arada ilginç bir siteye rastladım çok faydalı bilgiler de verilmiş http://bmwboxer.2forum.biz/ . Konulara göre de ayırmışlar. Sağolsunlar oradan da istifade ettim.
Sonuç olarak BMW 1150 GS için 240 Euro vermeyi haksızlık olarak gördüğümden Exide akü yerine kaliteli bir AGM akü ve onu bulamazsam da Bosch akü ki şu an makinemde o var, onu alacağım. Buradan sizi de bilgilendiririm kullanmaya başladığımda. Selam ve sevgiler,
-
05 Şubat 2014, 03:17
#123
Bugün büyük bir hata yaptım. Daha önce bu konuyu bir yerlerde okumama rağmen yine de yaptım. Motorsikletin aküsü problemli olduğu için tankı söktüm, bütün kablolara baktım, bazılarını yeniden izole ettim, kutup başlarını temizledim ve saire. Sonra tankı yerine taktım. Aküyü ve gelen akımı ölçtüm, her şey mükemmel. Sonra marşa bastım, motor çalışıyor ama gazı kesince duruyor. Herhalde aküde hata yaptım, biraz dolaşayım dedim. Egzosttan da arada pat pat sesleri geliyor. Stop ettirmemek için gazı hiç kesmeden yaklaşık bir iki km. dolaştım ama değişen bir şey yok. Geri gelip motoru orta sehpaya aldım ki ne göreyim. Egzosttan hemen önceki yanlış bilmiyorsam katalitik konvertör kutusu kızarmış. Hemen motoru durdurdum. Motoru aldığım eski sahibi Kenan Kasapoğlu'nu aradım. Telefonda motorun sesini dinledi ve sağ taraftaki gaz teline bakın der demez daha evvel okuduklarımı hatırladım ve gaz teli ucundaki kısım yuvadan çıkmış biraz yüksekte duruyor, yerine oturtunca sorun düzeldi. Sağolsun. Niye yazdığıma gelince bazı şeyleri pratikte başınıza gelmedikçe öğrenemiyorsunuz. Hayat boyu unutulmayacak bir yer oldu ki artık depoyu her söküp taktığımda ilk bakacağım yer olacak. Bu arada eski akümü şarj ettiğimde şarj 12 voltun rahatça üzerine çıktı ki akü sağlam imiş. Aldığım bosch aküyü nasılsa asit konulmadığı için elimdeki akü miadını doldurduğunda kullanacağım. Selam ve sevgiler,
-
05 Şubat 2014, 09:01
#124
Hata yapa yapa öğrenilir
-
05 Şubat 2014, 14:14
#125
nertug adlı üyeden alıntı
Bugün büyük bir hata yaptım. Daha önce bu konuyu bir yerlerde okumama rağmen yine de yaptım. Motorsikletin aküsü problemli olduğu için tankı söktüm, bütün kablolara baktım, bazılarını yeniden izole ettim, kutup başlarını temizledim ve saire. Sonra tankı yerine taktım. Aküyü ve gelen akımı ölçtüm, her şey mükemmel. Sonra marşa bastım, motor çalışıyor ama gazı kesince duruyor. Herhalde aküde hata yaptım, biraz dolaşayım dedim. Egzosttan da arada pat pat sesleri geliyor. Stop ettirmemek için gazı hiç kesmeden yaklaşık bir iki km. dolaştım ama değişen bir şey yok. Geri gelip motoru orta sehpaya aldım ki ne göreyim. Egzosttan hemen önceki yanlış bilmiyorsam katalitik konvertör kutusu kızarmış. Hemen motoru durdurdum. Motoru aldığım eski sahibi Kenan Kasapoğlu'nu aradım. Telefonda motorun sesini dinledi ve sağ taraftaki gaz teline bakın der demez daha evvel okuduklarımı hatırladım ve gaz teli ucundaki kısım yuvadan çıkmış biraz yüksekte duruyor, yerine oturtunca sorun düzeldi. Sağolsun. Niye yazdığıma gelince bazı şeyleri pratikte başınıza gelmedikçe öğrenemiyorsunuz. Hayat boyu unutulmayacak bir yer oldu ki artık depoyu her söküp taktığımda ilk bakacağım yer olacak. Bu arada eski akümü şarj ettiğimde şarj 12 voltun rahatça üzerine çıktı ki akü sağlam imiş. Aldığım bosch aküyü nasılsa asit konulmadığı için elimdeki akü miadını doldurduğunda kullanacağım. Selam ve sevgiler,
akünün voltajının 12 v.un üzerine çıkması yeterli değil,o voltajı ne kadar süre koruyabildiği önemli.
bir de bu yönüyle değerlendir,ben akü belasını çok çekmiştim.
-
merhaba savaş abi forumda yeniyim bir konuda bilgine baş vurmak istiyorum xt 600 e kullanıcısıydım motorumu sattım enduro almak istiyorum kafamda iki model var ama arsında terettüte kaldım acaba xrv 750 afrika twin mi yoksa r 1100 gs mi almalıyım bu iki modelin artıları eksileri nedir hangisi daha dayanıklı alıcağım motoru %50 arazi(yayla yolu)%50 asfalt uzun yolda kullanıcam yurumlarınızı bekliyorum mu mesajı okuyan diğer arkadaşlarda yorum yapsın bilgilerini baylaşsın
-
alipehlevan adlı üyeden alıntı
merhaba savaş abi forumda yeniyim bir konuda bilgine baş vurmak istiyorum xt 600 e kullanıcısıydım motorumu sattım enduro almak istiyorum kafamda iki model var ama arsında terettüte kaldım acaba xrv 750 afrika twin mi yoksa r 1100 gs mi almalıyım bu iki modelin artıları eksileri nedir hangisi daha dayanıklı alıcağım motoru %50 arazi(yayla yolu)%50 asfalt uzun yolda kullanıcam yurumlarınızı bekliyorum mu mesajı okuyan diğer arkadaşlarda yorum yapsın bilgilerini baylaşsın
sevgili kardesim,
africa twin i kullanmadım ,hatta elimi surmedim,1100 ü bilirim saglamdır ,bu sözün fazlası benm için yalandır
-
-
-
04 Nisan 2014, 11:44
#130
Merhaba Cem. Bende 2 senelik fazer kullanımından sonra 1150 adv ye geçiş yaptım 2 hafta önce. Öncelikle Fazerdaki gibi tek marş olayını çok fazla bekleme bu motorlar için. Uzun süreli kullanılmadığında şarja bağlanması gereken bir motor. Fazerda buna çok ihtiyacın olmaz. Ben de senin gibi 1200 mü 1150 adv mi diye çok arada kaldım. Öncelikle fiyat olmak üzere, 1200gs kadar elektronik aksamı olmadığı için 1150adv tercih ettim. Malum yaşı dolayısı ile bazı bölgelerinde sıkıntılar çıkarması normal. Önemli olan iyi bir ustaya sahip olman ve motorunun karakterini en kısa zamanda öğrenmen. Fazerdan sonra viraj kabiliyetinin ne kadar arttığını tahmin bile edemezsin. Şöyle bir laf söylenir gs ler için "GS viraj konusunda işin yarısını yapar. Yarısı da sürücüdedir." . Çok doğru bir söz. Bu arada fiyat referans olması açısından ben full aksesuarlı 3'lü Givi çantalı 2003 model 117k km de 1150 adv yi 17000tl ye aldım. Fiyat konusunda kışı beklemeni tavsiye ederim.
-
05 Nisan 2014, 17:28
#131
İzmir İl Temsilcisi
-
06 Nisan 2014, 15:42
#132
CEM. adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim cevabınız için gerçekten yararlı oldu..
Şuan 1150 adv inanın 19 20den aşagı yok. Halbuki geçen yaz fiyatlar çok daha uygundu..
Şimdilik 3 seçenek arasındayım.
bmw 1150 adv ..
Ducati multistrada 1000ds.
suzuki v storm 650.
Bakalım zaman göstericek eger dayanamassam bu yaz sonunda almayı düşüyorum hayırlısı..
1150 gs üyelerini biraz daha aktif olmalarını rica ediyorum
gerekse gezi gerekse foto
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------
Marş motoru sökümü...
http://www.youtube.com/watch?v=zNo_PTA038w
Subab ayarı...
http://www.youtube.com/watch?v=dp3eUlT61tg
Videolar çince kusura bakmayın. Kendi gs'imi aldıgımda bu bakımlara kendim girişecegim detaylı video çekecegim.
Yada bu tip bakımları kendileri yapan varsa video paylaşmasını talep ediyorum 1150 gs topigine katkısı için.
Dövizdeki hızlı artışla beraber sıfır km motor alımı zorlaştı ve bu durumun ikinci el piyasasına da etkisi büyük oldu.
1150 ADV zaten sayılı motor,polis çıkması olanları saymazsak geri kalanın en çok 5-10 tanesi satışa çıkar,ADV nin temizi de öyle günlerce ilan sitelerinde kalmaz.19-20 ile ADV alabilmek bundan sonra sadece büyük sans olacaktır.
-
12 Nisan 2014, 00:13
#133
@cem, ilanını paylaştığınız fakat satmaktan vazgectigim GS şahsıma aittir.
Bence GS in bakimlarini gözünüzde çok buyutmeyiniz. Biraz araştırma ve biraz uyanık davranmakla nispeten ekonomik fiyatlara bakım olayını halledebilirsiniz. Misal: ben boş vakitlerimde ilanlara düşen işime yarayacak yedek yada sarf malzemeleri fiyati uygunsa satın alıp bi kenara koyuyorum. Böylelikle ihtiyacım olduğunda ilk bulduğum parçaya yapismiyorum.
Almanca ve ingilizce bildiğim için yurt dışı formlarını takip edip bilgi edinmeye çalışıyorum ve püf noktalarını öğrenmeye çalışıyorum.
Yedek malzemelerin bir kısmını, yurt dışından, özellikle almanyadan gelen akrabalarıma getirttiriyorum. Örnek: yaz sonu sol amortisör kecesi yağ sizdirdi. Sadece keceler sahibinden sitesinde 70tl idi. Ben ebayden 60tl ye full seti aldım. Yani keceler ve toz kapaklarını. Ülkemizde amortisör yağı olarak 10w yağ koyuyorlar. Halbuki yurt dışı forumlardan öğrendim ki orjinal yağ 7,5w miş. 10luk yağın en kalitelisi (motul) 30tl. 7,5luk yağın litresi ise 45tl. Vatandaşlar 15tl fark için 10w yağ koyuyorlar. Ben bu noktada cimri davranmadim. Ama kafam çok rahat şuan. Bu arada yanlış hatirlamiyorsam 470ml. yağ konuyor. Bu bilgileri öğrendiğim forumda dikkatimi çeken konu %95 sol amortisörün ilk kaçırıyor olduğu. Bunun sebebini de yan ayağın o tarafta olduğuna baglamislar. O gün bu gündür imkan varsa hemen orta ayağa alıyorum.
ADV almayı özellikle mi istiyorsunuz? Çok araziye cikmayacaksaniz bence gereksiz olur çünkü ağır sanzumanindan dolayi daha çok yakıt ve düşük son hız gibi bi handikap var. Ben tercih etmezdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
@cem Fazer ile GS in viraj kabiliyetini asla kiyaslamayiniz. Bi arkadasinda dediği gibi telelever sistemi işin yarısını hallediyor sizin yapmaniz gereken sadece kontrayi verip viraj çıkışına bakmaktir. Sürücü hatalarını inanilmaz telafi eden bir sistem.
-
12 Nisan 2014, 00:28
#134
İzmir İl Temsilcisi
Adv ile 1150gs farkinin bu denle sanzimana dayanan sebebler oldugunu bilmiyordum.
Kararim suan 1150gs..
Bu yaz sonu almayi düşünüyorum verdiginiz bilgilerden oturu cok tesekkur ederim.
Yakit sarfiyatini olctuyseniz bilgi verebilirmisiniz..
Sehir ici ve sehir disi olarak..
Bazi forumdalarda sehir disi 80 sabit 4.5kmye dusunler var.
Yakit cok onemli degil aslindada her bilgiyi bilmek istiyorum. . Zaten sehir ici surmeyecegim.
Bmwde olsa gsde olsa her turlu ariza cikarabilecegini duyuyorum surekli. Umarim hurafedir.
Misal debriyaj balatasinada 3milyar diye duymustum fakat biraz arastirdim 700tlye bulmak mumkun.
Ya insanlar gozunde cok abartiyor yada kullanicilari haric kimse bmw hakkinda dogru bilgiye sahip degil.
Bmw dendiği zaman aman abi kac parcasi servisi aman aman.. bu laflari duymaktanda biktim acikcasi.
Forumdan eski gs sahibi biriyle konustum 10 milyarda ben masraf ettim dedi şaşırdım kaldim.
-
12 Nisan 2014, 00:48
#135
@cem , 80km/h de 5lt yi bende ölçtüm. Ben genellikle ortalama 120km/h gidiyorum ve tüketim 6lt. Şehir içi 7,5lt ölçüyorum.
Elbette bmw de olsa GS de olsa kul yapısı ve arıza cikartabilir. Bu zamana kadar yolda bırakan kronik arıza olarak birtek diferansiyel dislisinin dağılmasını duydum. Bu dislinin 80-100bin km arasında degismesi gerekiyor yani zincir dişli değişimi nasılsa buda onun gibi Fakat aluminyum çantaları takıp bunları full doldurup yola gidiyorsaniz bu bakımı 60bin km ye çekmek gerekir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------
Borusan a giderseniz malesef fiyatları sisiriyorlar. Benimde bi tanidigimin sırf telelever demirini 1700tl ye boyamislar. Oha oldum. Koskoca otomobili 1000tl ye boyuyor millet.
Cem Bey, bende herkes gibi parayı ağaçtan toplamiyorum. Orta seviye bi insanim ben bakım masraflarının altından kalkabiliyorum.
Debriyaj balatasi 150tl ye mevcut sahibinden de. Ama işçiliği gerçekten zor bi işlem.
Bazı özel servisler bile amblem sırf BMW diye geçirmeye çalışıyorlar. Bu konuda çevre tanıdık...vs. çok önemli.
R serisinde yağ bakım periyodu 10bin km. Fazeri muhtemelen 5-6bin kmde yağ değişimine sokuyordunuz. Hesaplayiniz. Fazerin zincir dişli si kaç km de degisiyordu? Başa baş gelir bence.
fakat bazı parçalar var ki; misal integral abs si olanlarda misal fren merkezi 4500TL :D
-
16 Mayıs 2014, 08:25
#136
Ben varim.. Bir de Istanbul Kavacik civarinda saglam bir Usta ariyorum GS ten anlayan
-
16 Mayıs 2014, 11:44
#137
TRIDER adlı üyeden alıntı
Ben varim.. Bir de Istanbul Kavacik civarinda saglam bir Usta ariyorum GS ten anlayan
Gerçi kavacık ta değil ama işinizi görür..
Kağan TEZER
507 821 09 84 Paracı da değildir,güvenebilirsiniz,
-
13 Haziran 2014, 12:35
#138
SELAAAAAMUN ALEYKUM.. GS CİLER MERHABA..
atilla özelden msj attım sana..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------
bi arkadaşım var transalpini sattı inazuma aldı .. ben mondial mc mi sattım cbr 250 aldım...şimdi ikimizde 1150 GS İSTİYOZ dün akşam kandildi ikimizde dua ettik hem kendimize hem birbirimize.. belki birimizden birisi kabul olur diye
yolun sonu GS DİR diyor arkadaş..ancak alırken çok dikkat etmek lazım yoksa evi köyü sattırır adama diyolar GEÇMİŞİ BİLİNEN MAKİNE daima olsun 1-2 fazla olsun aman aman
-
13 Haziran 2014, 15:10
#139
yapiressami adlı üyeden alıntı
SELAAAAAMUN ALEYKUM.. GS CİLER MERHABA..
atilla özelden msj attım sana..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------
bi arkadaşım var transalpini sattı inazuma aldı .. ben mondial mc mi sattım cbr 250 aldım...şimdi ikimizde 1150 GS İSTİYOZ dün akşam kandildi ikimizde dua ettik hem kendimize hem birbirimize.. belki birimizden birisi kabul olur diye
yolun sonu GS DİR diyor arkadaş..ancak alırken çok dikkat etmek lazım yoksa evi köyü sattırır adama diyolar GEÇMİŞİ BİLİNEN MAKİNE daima olsun 1-2 fazla olsun aman aman
rabbim dualarınızı kabul etsin,olmayana da nasip etsin.
-
13 Haziran 2014, 16:22
#140
İzmir İl Temsilcisi
Darısı benimde başıma
Temiz 1150 bulmak artık Asvalt üstünde altın aramak gibi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)