Bisan Roadstar 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Haziran 2010, 01:38
#2481
_SuLeYMaN_ merhabalar makina güzel olmuş kazasız belasız, sissy barı nasıl tedarik ettin bu bir, 2.si ayaklıklar, 3.sü ön cam
Nasıl tedarik edildiğini ve maliyetleri hakkında bilgi verirsen sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
mertyagci adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bana bu motorun zincirinden lazım.Acaba zincirin özelliklerini biliyormusunuz boyutlarını numarasını vs.Pahalı bişey düşünmüyorum(O-Ringli falan).Bildiğiniz bu motora uyan bir zincir var mı?
aynı şekilde cevap bekliyorum...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:35 ----------
Ha abicim sen araya parça atmışın... aynısından bende isterem
Reklamlar
-
01 Haziran 2010, 04:19
#2482
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
01 Haziran 2010, 10:28
#2483
Öcelikle zincirin ölçüsü 530-116
Sissy bar ı tedarik etmedim tornada parça yaptırdım alüminyumdan. Çok uğraşmalı bir iş oldu 1 günümüzü aldı
Ayaklıkları da sanayide yaptırdım. Crom dan yaptırdım onlarıda. Ayaklarımın denk geldiği kısımıda paspasları keserek yapıştırdım. Böylece ayaklarımın kaymasını engelledim.
Ön cam ı t.dağ da Hüsnü ustaya Savaş abi yaptırmıştı.
-
01 Haziran 2010, 16:34
#2484
slm arkadaşlar bildiğiniz gibi motorlarımız biraz ağır devirli bunun için dişlilerle biraz oynamanın faydası olacaktır motorun üzerinde bulunan arka dişli orjinalde 45t bunu 40 42 yapabilirsek süratte artacaktır motorda özellikle uzun yolda rahatlayacaktır lakin bi süredir araştırmama rağmen dişli bulamadım dişli ufaltmayı deneyen veya sölediğim diş sayılarında uygun ölçülerde dişli göreniniz oldumu
-
01 Haziran 2010, 16:40
#2485
Dişliyi küçültmen hızı arttırır ama motorun ömrünü kısaltır. Motoru kalkışlarda daha çok zorlayacaksın. Motor devrini aldığında rahatlayacak ama zorlanacak. Riskli bir uğraş bence. Uzun süreli kullanmayı düşünen arkadaşlara tavsiye etmiyorum.
-
01 Haziran 2010, 16:46
#2486
bu motorların 1. hatta 2ci vitesleri ağır devirlidir ufak oynamaları kaldıracaktır. bunu yeni motor kullanan biri olarak sölemiyorum ben doğduğumdan beri motorun üzerindeyim diyebiirim babam ve amcam eski tamircidi. Bi süre lise yıllarında bende devam ettim ve bıraktım bu işi roadstarlar güçlü motorlardır bu ufak farkı rahatlıkla kaldırabilir.
-
01 Haziran 2010, 17:05
#2487
_SuLeYMaN_ adlı üyeden alıntı
Dişliyi küçültmen hızı arttırır ama motorun ömrünü kısaltır. Motoru kalkışlarda daha çok zorlayacaksın. Motor devrini aldığında rahatlayacak ama zorlanacak. Riskli bir uğraş bence. Uzun süreli kullanmayı düşünen arkadaşlara tavsiye etmiyorum.
Süleyman a katılmakla birlikte konuyu teknik olarak biraz daha açmakta fayda görüyorum. Herkesin bildiği gibi motorların performansını belirleyen bir takım parametreler vardır, kataloglarda yazar üreticiler. Bunlardan en önemlileri Motor gücü(P) (kw ya da Hp) ve de ürettiği Tork(T) (Nm) dur. Bu iki parametrenin hız (w) ile matematiksel bir bağlantısı vardır:
Güç = Tork x Devir(hız) --------- P = T x w
Bir motorun ürettiği gücü değştiremezsiniz, dolayısı ile yukarıdaki formülde değşebilecek 2 unsur Tork ve hızdır. Eğer hızı arttırırsanız Tork dan kaybedersiniz (ya da klasik deyimi ile motor çekişten düşer, rampa da zorlanır, ivmelenmesi yavaşlar). Mekanik olarak bir şey olacağını düşünmüyorum motora, düşük tork ile çalışacağı için parçalar daha az zorlanacaktır.
Diğer yandan hızı yani deviri arttırdığınızda zincir, dişli ve rulmanlarda zorlanmalar ve aşınmalar başlayacaktır. Bu büyük bir risk ve bence bu riski almaya değmez!
serkangemlik adlı üyeden alıntı
bu motorların 1. hatta 2ci vitesleri ağır devirlidir ufak oynamaları kaldıracaktır. bunu yeni motor kullanan biri olarak sölemiyorum ben doğduğumdan beri motorun üzerindeyim diyebiirim babam ve amcam eski tamircidi. Bi süre lise yıllarında bende devam ettim ve bıraktım bu işi roadstarlar güçlü motorlardır bu ufak farkı rahatlıkla kaldırabilir.
Arkadaşım,
Bence tavsiyede bulunurken dikkatli olalım. Bilmeden kimseye zarar gelmesini istemeyiz değil mi?
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
-
01 Haziran 2010, 17:24
#2488
arkadaşlar yazıyı dikkatli okursanız tavsiye niteliğinde bişey sölemedim ben sadece yapan olup olmadığını veya bu tür dişli görenin olup olmadığını öğrenmek istedim ama siz olayı büyüttünüz modifikasyon die bi olay var ben bundan 13 yıl önce yaptığım mobylette de orjinalinde 49.9 cc dir. 80 cc yapıp 145 km sürate kadar gördüm ha devamıda olabilirdi ama daha tefaruata giriyordu ve o zamanki maddi durumum buna elverişli değildi. Ve halen bu motor duruyor ve çalışır durumda eski bi hatıra die saklıyorum. Gelelim konumuza sölediğinin bi kısmı doğru haklısın matematik konusunda hız artarsa güç düşer güç artarsa hız bunu ilk öğretimde öğretiyorlar zaten. Ha bu motor 45 yerine 40 takılan dişli ile bilya dağıtır şanzıman dağıtırsa benzin döker yakarım o motoru
-
01 Haziran 2010, 17:50
#2489
serkangemlik adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yazıyı dikkatli okursanız tavsiye niteliğinde bişey sölemedim ben sadece yapan olup olmadığını veya bu tür dişli görenin olup olmadığını öğrenmek istedim ama siz olayı büyüttünüz modifikasyon die bi olay var ben bundan 13 yıl önce yaptığım mobylette de orjinalinde 49.9 cc dir. 80 cc yapıp 145 km sürate kadar gördüm ha devamıda olabilirdi ama daha tefaruata giriyordu ve o zamanki maddi durumum buna elverişli değildi. Ve halen bu motor duruyor ve çalışır durumda eski bi hatıra die saklıyorum. Gelelim konumuza sölediğinin bi kısmı doğru haklısın matematik konusunda hız artarsa güç düşer güç artarsa hız bunu ilk öğretimde öğretiyorlar zaten. Ha bu motor 45 yerine 40 takılan dişli ile bilya dağıtır şanzıman dağıtırsa benzin döker yakarım o motoru
Eğer ilk öğretimde size öğretilen "hız artarsa güç düşer güç artarsa hız" ise, size bunu yanlış öğretmişler. Yukarıda da belirttiğim gibi Güç değişmez, sabit kalır. Oynayabildiğiniz sadece motorun hızıdır, o da motorun ürettiği torku değiştirir.
13 yıl önce yaptığınız/modifiye ettiğiniz motoru üreticinin tavsiye ettiği ömürde kullanmanızın imkansız olduğunu biliyorsunuzdur herhalde. Aynı mekanik aksamdan 2 kat güç almak için ya mekanik aksamın dayanımını arttırmanız lazım (yani daha güçlü alaşımlı malzemeler vesaire gibi). Yoksa o motorun ömrü 10 yıl ise, 3-4 yıl kullanırsınız. Mekanik olarak limtlerde ya da tasarlanan limitin üzerinde kullandığınız her makina büyük risktir! Sadece basit bir örnek vermek istiyorum; yine sizin modifiye ettiğiniz makina ile ilgili olsun konu. Modifiyeden önce maksimum hızı 50km/h saat olan bir makinayı siz 80km/h saate çıkartıyorsunuz. Dolayısı ile dönen aksamların devir sayıları değişiyor. Bu durumda da o döner aksamlarda kullanılan rulmanların tekrar elden geçmesi gerekir değil mi? Çünkü motorun ilk üreticisi motorda kullandığı rulmanları maximum 50km/h lik devir için seçmiştir, 80km/h lık devir için değil. Bu rulmanı değiştirmezseniz, ve yüksek devirlere çıkarsanız, rulman kilitleyip o yüksek hızda motor sizi yere fırlatırsa bunun hesabını kim verir?
Kısacası, yaptığınız modifikasyonda başınıza bir kaza gelmemiş olması (iyiki de gelmemiş, Allah korumuş sizi!) sizin şansınızdır.
Herhangi bir makina tasarlanırken, üretebileceği güce göre mekanik olarak tasarlanır ki mekanik zorlanmalara dayanabilsin. O yüzdendir ki 800 lük makinanın boyutu 250 lik makinadan daha fazladır. Ve hatta o yüzdendir ki de modifikasyon yapan profesyonel firmalar vardır piyasada, TT Custom gibi. Ya da otomobil modifikasyonu yapan firmalar gibi. Bunlar bildiğiniz gibi yüksek ücretler talep ederler. Neden? Çünkü modifikasyonun arkasında ciddi bir hesabın ve mühendislik bilgisinin yatması gerekir. Aksi takdirde son kullanıcıya oldukça yüksek bir risk satmış olurlar.
Sizin de yazınızda belirttiğiniz gibi, bence de böyle bir dişli değişimini siz de tavsiye etmeyin!. Bırakın, kullanıcı riski kendisi alsın!
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
-
01 Haziran 2010, 18:23
#2490
-
01 Haziran 2010, 18:29
#2491
mertyagci adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bana bu motorun zincirinden lazım.Acaba zincirin özelliklerini biliyormusunuz boyutlarını numarasını vs.Pahalı bişey düşünmüyorum(O-Ringli falan).Bildiğiniz bu motora uyan bir zincir var mı?
Hala cevap bekliyorum.
-
01 Haziran 2010, 18:31
#2492
_SuLeYMaN_ adlı üyeden alıntı
Öcelikle zincirin ölçüsü 530-116
Sissy bar ı tedarik etmedim tornada parça yaptırdım alüminyumdan. Çok uğraşmalı bir iş oldu 1 günümüzü aldı
Ayaklıkları da sanayide yaptırdım. Crom dan yaptırdım onlarıda. Ayaklarımın denk geldiği kısımıda paspasları keserek yapıştırdım. Böylece ayaklarımın kaymasını engelledim.
Ön cam ı t.dağ da Hüsnü ustaya Savaş abi yaptırmıştı.
mertyagci adlı üyeden alıntı
Hala cevap bekliyorum.
Süleyman yukarıda yazmış detayları.
530-116 lık zincir alacaksın, marka sana kalmış.
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
-
01 Haziran 2010, 21:52
#2493
egelim 43 adlı üyeden alıntı
Bende gelirim hemide Kütahyadan
hatta şöyle yapabiliriz sizde gelebilirsiniz nasıl olsa emok festivali bu sene Kütahyada
Burada buluşup emoka gidebiliriz hem böylece bi taşla kuş sürüsünü vurmuş oluruz
Yanıma adam bulsam düşünürüm zaten süleymanda satıyor motoru
hem ne zaman festival
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------
Ayrıca egzostunu açtıran arkadaşlar deneyimlerini izlenti yoluyla özellikle hareket halinde iken varsa paylaşırsanız sevinirim ... kestirmeyi düşünüyorumsa...?
-
03 Haziran 2010, 02:44
#2494
Efrasyap adlı üyeden alıntı
Yanıma adam bulsam düşünürüm zaten süleymanda satıyor motoru
hem ne zaman festival
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------
Ayrıca egzostunu açtıran arkadaşlar deneyimlerini izlenti yoluyla özellikle hareket halinde iken varsa paylaşırsanız sevinirim ... kestirmeyi düşünüyorumsa...?
Festival 01-04 temmuz arası bakarsın o zamana kadar satmaz motoru hem satarsa bile artçı olarak al gel Süleyman abiyi yada tek çık gel Geçen ben çıktım Eskişehire kadar gezip gelmek için o kadar keyif aldımki az kalsın Ankaraya gidiyodum svrihisar yakınlarından döndüm (akşam oluyordu)
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
03 Haziran 2010, 21:06
#2495
yok arkadaş kimsenin buluşası yok anlaşılan camiadan bir kişimi çıktı yahu
-
03 Haziran 2010, 23:36
#2496
zinciri gerdirmek veya gevşetmek için tekerin büyük somununu gevşettikten sonra mafsaldaki küçük somunları gevşetip veya sıkıladığımızda tekerimi ilri geri mi yapıyo onların tam olarak fonksiyonları ne acaba ayardamı yardımcı oluyo bide onları ayarlayamasak teker çap olurmu biraz gerdirmek istiyorumda gevşek çünkü yardımcı olursanız sevinirim
-
03 Haziran 2010, 23:49
#2497
avşaroğlu adlı üyeden alıntı
zinciri gerdirmek veya gevşetmek için tekerin büyük somununu gevşettikten sonra mafsaldaki küçük somunları gevşetip veya sıkıladığımızda tekerimi ilri geri mi yapıyo onların tam olarak fonksiyonları ne acaba ayardamı yardımcı oluyo bide onları ayarlayamasak teker çap olurmu biraz gerdirmek istiyorumda gevşek çünkü yardımcı olursanız sevinirim
Hemşo eğer zincirin fazla gevşek deyilse zincir tarafında arka teker somununa denk gelen yerde ayar vidası var onu sıkarak boşluk alabilirsin ama ilk defa yapıyorsan uğraşma ustana git birkaç seferde sana öğretir.Çok sıkarsan tuhaf sesler geliyor sonra anlamazsan zarar verir.Ayrıca boşluk fazlaysa arka tekeri gevşetip ayarlaman lazım ki onuda yönünü ayarlaman lazım arka dişli ile zincirin aynı yönde olması için.
Kolay gelsin hemşerim Pınarbaşı mı?
-
04 Haziran 2010, 00:19
#2498
evet abi pınarbaşılıyım.tekeri gevşettim arka somunlarıda gevşettim gerginliğini ayarladım sonra tekerle beraber somunları tekrar sıkıladım ses varmı diyede kontrol ettim yoktu umarım yapmışımdır
-
04 Haziran 2010, 12:08
#2499
avşaroğlu adlı üyeden alıntı
evet abi pınarbaşılıyım.tekeri gevşettim arka somunlarıda gevşettim gerginliğini ayarladım sonra tekerle beraber somunları tekrar sıkıladım ses varmı diyede kontrol ettim yoktu umarım yapmışımdır
Ses zaten motordan gelir. Gergin bir metal sesi hissedersin kullanırken hassan ayarlar içinde arka tekerin zincir tarafında vida var onunla ayarlarsın Avşaroğlu
-
04 Haziran 2010, 12:33
#2500
Arkadaşlar benim motorun zincirinden aşırı ses geliyor.Zincir ne çok gergin nede az gergin gayet iyi,yağıda iyi.Zincir dönerken bir yerede sürtmüyor.Fakat giderken aşırı bir ses var.Çata Çata Çata gibi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler