sarı alevli olan on numara görünüyo alttan üçüncü olan
sarı alevli olan on numara görünüyo alttan üçüncü olan
uzun uzadıya yazmak istemiyorum ama şöyle diyeyim:
yeni bir motorcu olduğumu sürekli belirtiyorum; haliyle bu aleti 2.el aldığım için biraz da paranoyaklıktan dolayı şöyle güzel bir kontrol ettireyim dedim. yakın çevredeki motorcu arkadaşların (her nedense) hiçbirine ulaşamadım bu yüzden ancak tavsiye yoluyla öğrendiğim bir ustaya (ki kimisi çok iyi derken kimisi de tam tersi kötü diyor) götürüp bıraktım. bayaa uzun bir yapılacaklar listesi yapmıştım ama ustaya bunların hepsini zamanla tamamlayacağım, sen öncelikle motor için en gerekli olan düzeltmeleri aciliyet sırasına göre yap diğerleri sonraya kalsın dedim, anlaştık.
sonra 3 gün geçti ve görüştük, motor hazır alabilirsin deyince gittim. vites, debriyaj, gaz ayarı, frenler, teller--kablolar, elektrik sistemi, bujiler, egzoslar yenilenmiş, tamir edilmiş. herşey güzel göründü. sadece vitesi düzeltememişler, o da hiç geçmiyordu sürekli 1'de takılı kalıyordu, motorun üstünde adeta tepinerek 2'ye yada 3'e atıyordu devir çok düşüyordu. bu şekilde kullanmak imkansızdı. şimdi vitesler rahat geçiyor ama hala boşa almak çok zor resmen tekmeliyorum yukarı aşağı boşa getirecem diye, bunun için bütün dişliyi sökmemiz lazım dediler kalsın dedim. şu haliyle bile 300 tl'yi geçti masrafı.
daha da kötüsü gece motoru alıp eve çıkarken 15 dakika geçmeden motor 80-90 km arası hızdayken aniden stop etti, debriyajla süzülerek kenara yanaştım. sonra da az benzin, çokça yanık kokusu eşliğinde bir daha marş almadı! (bu arada cep tel. şarjım bittiği için kimseyi de arayamadım) yarım saat kadar sonra zorla çalıştırıp yavaş yavaş eve vardım. motoru yanaşıp durdurunca çok fena bir yanık kokusu geldi! 2 gündür babamın rahatsızlığı nedeniyle hastanelerde koşturduğum için başta tamirci kimseyi arayamadım, son çare aklıma mt-forum geldi. sizce sorun ne olabilir?
benim acemiliğimden kaynaklanabilir diyerek ustaya laf etmek istemiyorum ama o kadar da beceriksiz kullanıcı değilim! debriyaj balatası sıyırmış olabilir mi, egzoslar abartı açılmış ondan olabilir mi, yoksa motor yağsız mı kaldı da pistonları mı pişirdim bilmiyorum? ama bakımdan çıkan bir motora yağ koymamak olmaz heralde???
motorun görüntüsü çok güzel ama maalesef derinlerde pek de sağlam değilmiş! iyi masraf çıkaracak bana böyle giderse... ben daha custom olayına girip iyice değiştirmek isterken hesapta olmayan tamiratlarla uğraşıcam demek ki. bir de neyin nasıl yapılacağını bilsem!
mutlu son yoktur! hakan demirkapı
baklawah ben konudan uzak kaldım sen ne yapdınki bu kadar motorda büyük bir tamirat ve masraf işine girişdin roadstar sıkıntı çıkartan bir motor değildir bakımıda basittir koy yağını suyunu gider.. motorda düzeltme derken motor yatakmı sarmışdı yada büyük bir masrafımı vardı öyle aldın motoru.. o uzun uzadıya yapdığın bakım listesi neydi merak ettim..
valla arkadaşım ben daha yeni aldım, ne usta tanıyorum henüz ne de motordan anlıyorum. ama MT-Bursa grubunda bana yardım edecek birileri çıkmaya başladı nihayet, sen de katıl bize beraber bakalım ne yapılabilir. ya da istersen doğrudan bursa grubunda sor belki senin derdine daha kolay çözüm bulan çıkar.
gökdere köprüsünden çelebi mehmet'e doğru çıkarken muhtarlığın hemen yukarısında görüyorum bazen siyah bir ledow, o mu yoksa?
mutlu son yoktur! hakan demirkapı
CDI ünitesi arayan varsa
yeni parti mal
http://www.velomoto.com.tr/urun.php?...3&kategori=137
Sisybar ı değiştirmek isteyen varsa;bir örnek
http://www.revsperformance.com/image...kREN10196C.JPG
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:53 ----------
burada da konjektör buldum.
http://www.velomoto.com.tr/urun.php?...3&kategori=141
Motoru tanıdık bir ustaya götürmek şart. Anladığım kadarıyla motorun yağı az ve yağlamaya yetmemiş gibi geldi bana. Götürdüğün usta bunca şeye bakıp yağını da görmediyse ustalığından şüphe ederim. Yapacağım derken iyice haşatını çıkarmış sanırım motorun. İkinci el motor alırken de aslında tanıdık bilindik bir motor almak şart. Aksi halde bu şekilde uygun buldum derken astarı yüzünden pahalıya maloluyor.
Tekirdağ-Çorlu
baklawah öncelikle babana geçmiş olsun sağlına kavuşur inş.süleyman abi ve savaş abi bu motorun ustası oldular nerdeyse.dediği gibi yağlama olmamış ya kalın yada pompa arızalı
Arkadaşlar ;
2 Adet piston arıyorum ancak hiçbir yerde bulamadık ...
Yardımcı olursanız sevinirim ... Teşekkürler ...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:12 ----------
Sevgili Dostum ;
Aradığın beyin (CDI Unitesi) Burada :
http://www.merkezyedekparca.com/deta...di%20%DCnitesi
Geçmiş olsun - Ben de piston bulamıyorum !
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:14 ----------
Bu arada , benim Roadstar'ı elimizden geldiğince Custom yapmaya çalışıyoruz ..
Bobber oluyor ... Fikir ve yorumlarınızı bekliyorum ...
Kısa mesafe bile olsa ; gece ya da gündüz , motoruma biner binmez yaptığım ilk 2 şey :
1- Kaskımı Takmak
2- Farımı Yakmak- Lütfen Siz de önce güvenliğinizi düşünün ...
çok güzel olmuş nacizane benim fikrim iki yerde düzeltme yapılırsa dahada şahane olabilir birincisi ön far zealsun prince farı tarzı farla değişe bilir ikinciside sele ben pek seleyi o motora uygun görmedim solo sele denilen tekli seleler var o daha uygun kaçar gibime geliyor bunun dışında harika olmuş resmide zaten kayıt ettim roadstar şimdi dahada bir kafama yattı..
bu roadstara regal in arka çamurluğu uyarmı acaba çok yakışır bu makineye..
MoCuishle...
TEBRİKLER-TEBRİKLER-TEBRİKLER...
Harika bir iş çıkartmışsın!!!! resmen bayıldım... senin içinde uygunsa facebook'taki sayfama resimleri ve açıklamalarınıda eklemeni isterim... facebook'ta BOBBER TÜRKİYE sayfasına gelirsen çok mutlu olurum...
mutlaka bekliyorum....
arkadaşlar geçmiş olsun dilekleriniz için sağolun, babamın durumu hızla düzeliyor.
motorda ustanın beceremediği şeyleri yeni tanıştığım bazı arkadaşlar gösterdiler bana ama bahsettiğim sorun ustadan değil benden kaynaklanıyormuş. ustaya tekrar gidip durumu anlatınca bana bu motorun nasıl kullanılacağını bir güzel gösterdi; resmen acemmiliğimden utandım. ben yüksek devirde düşük viteste uzun kullanım yaptım, adam bana çok hızlı olmana gerek yok ama vitesi sıklıkla değiştirmelisin, devir sesine bakarak yükselt - alçalt ama uzun süre aynı viteste gitme (2. 3. vitesler için) dedi. herneyse ateşlemede, yağlamada viteslerde ve vibrasyonda problem yok şükür. ama başka problemler çıktı maalesef; mesela karterden yağ kaçağı var, ön silindir bloğunda yağ sızıntısı var, zincir berbat durumdaymış, lastikler keza öyle. kablolama diye birşey yok hepsi arapsaçı gibi, aydınlatma yetersiz, bir de ön maşada hafif bir eğiklik var. bütün bu detayları işten anlayan birkaç arkadaşın hemen yanımda bana göstermeleri iyi oldu. böylece baştan beri merak ettiğim "motosiklet ne durumda acaba" sorusu da yanıtlanmış oldu. önümde tahminen 1000 tl civarı bir masraf var ama buna yeni custom özellikleri de eklenerek zaten çok dikkat çeken ve acaip görünen motorun daha bir "olmuş" hale geleceğini düşünerek katlanıcam sanırım.
az önce bursa-mt grubuna sitem ettim bu grup bitmiş diye, o kadar insan bana bir motor alamadın birader derken motoru aldığımdan beri sadece 1 kişi gelip baktı, yardımcı oldu, gerisinden ses yok! bir kez daha sizin tekirdağ grubuna gıpta ettim, hem birliğinize hem de bu motora olan bakışınıza ve bilginize.
kısmet olursa bu yaz bitmeden oralara gelip tanışmak ve size motorumu göstermek isterim, bakalım önce şu acemilikten bir kurtulayım da! bu arada bu motorun viraj olayı bayaa zor geldi bana, hem fazla yatamıyorum hem arka tarafın kayması hissediliyor. uzun yolda daha rahat ılacağı kesin ama şehir iinde trafikte zorlandığımı itiraf etmeliyim.
@MoCuishle:
arkadaşım harika iş çıkarmışsın tebrikler, benim custom senin motorun yanında "normal" kalır heralde ama benim motoru yapan arkadaşı da tekrar tebrik etmem lazım, bütün gözler üzerinde. demek ki senin motor trafiği karıştıracak! son halini merak ediyorum, ben de işlerini bitirince şöle güzelinden fotoğraflar koyacam inşallah.
mutlu son yoktur! hakan demirkapı
Benim kızımında makyajı %90 oranında tamamlandıBoya,ön cam,koruma demiri, km gösterge sorunu v.s hepsi tamam sis farları,çanta takımı,sticker ve logolar ve far siperliği kaldı yarında far siperliğini halledicem inş. aşama aşama resimlerini çektim burada yayınlamayı düşünüyorum ama sanırım imageshack te sorun var yada ben siteden uzakken resim ekleme metodu değişti resim ekleme konusunda yardımcı olursanız resimleri paylaşabilirim arkadaşlar.
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
dostum yeni farkettim,babana geçmiş olsun dileklerimi ilet.
Ön fardan memnun değilsen,bir oto elektrikçisine git,röle taksın sorun büyük ölçüde düzelir,Hatta oraya gitmişken bir sor 2 tane 35 watt sis lambası kaldırır mı diye,bi denesin eğer şarj yeterli geliyorsa Turanzaim.com dan iki tane ışın kılıcı al,karşıdan gelen ördekleri avlarsın
arkadaşlar ne yazsam bilemiyorum ama moralim çok bozuldu. işin içindeki insanlarla gezip tozuyorum birkaç gündür. motoru gören direk gelip soruyor bu ne diye; lifan deyince bilenler inanmıyor dönüp motordaki kabartmayı görene kadar, bilmeyenleri çin malı olduğuna inandıramıyorum. buradan bu görsel işi yapan izyrider arkadaşıma bir selam daha çakarım bu vesileyle.
amma işin şu tarafı durumu bayaa değiştirdi; motoru 3 usta 10 gündür inceliyor, ilk götürdüğümün yaptıkalarında kısmen bahsettim onu geçelim, diğerleri de hala bir ton işi var diyorlar. en kötüsü de bu durumu arkadaşlar da doğruladı!
vites problemi had safhada, dişliler sakatmış, şanzıman değişikliğine kadar gidebilir diyorlar. motor güçlü ama bazen sanki şaka yapar gibi kimlik değiştiriyor zavallı hale geliyor. birkaç kere yolda 60-70 km arası giderken tak diye stop etti, hadi ben acemiyim eee ustalarda da yaptı aynı şeyi, sebep sonuç belli değil!
lastikler zaten bitmiş arka frene dokunmaya gelmiyor, bahaneyle 3 günde "kelebek stili" sürmeyi öğrendim istemeden...
bir de herkesin hasta olduğu o ön maşa ve gidonda eğrilik var, ne yapsak birkaç tur attıktan sonra yine kayma oluyor.
şimdi kabaca bakarsak epey masraflı bir işe girerek normal şartlara getirebileceğimi söylüyorlar motoru ama bir "çin malı"nın sorunlarından asla kurtulamayacağımı da eklediler.
yemin ederim 2 hafta oldu, daha 100 km yol yapabildim, o da şehir içinde. milletin dalgası oldum, sen onda binme sırtında gezdir, yada biraz daha süsle koy vitrine reklam yap diyorlar...
daha da var ama kendimi hepten aptal durumuna düşürmemek için anlatmayayım...
ulan o kadar özendim, dünya kadar eziyete girdim motor parasına yakın saçma sapan işlere masraf yaptım, hala tadıyla binemedim, küfür küfür....
@savaskayan: sağoasın. valla abi yeapabilsem getirip sana bırakıcam şu makineyi sök tak değiştir kurcala diye, masrafını da varicem ama olmuyor işte. neyse burada sizden becerikli olmasın (iyi olmasın deniyor bu da denebilir heralde?) bir arkadaş ilgileniyor, bakalım şimdilik pek umutlu değiliz, ama görecez ne olacağını.
ben dersimi aldım bu arada; internetten araç alınmayacak; alınırsa çok bilen biri mutlaka işe dahil edilecek! yoksa resimler çoook yanıltıyor maalesef.
mutlu son yoktur! hakan demirkapı
Arada sık sık stop etmesi buji kablolarında temassızlık sonucu olabileceği gibi en son düşünülecek şey CDI arızasıdır.
Arka lastik için bir tane Pirelli alırsın yıllarca sorunsuzca kullanırsın
Ustalar şanzımanı açıp baktılar mı?
At bir kamyona gönder buraya.(Bursa'dan Çorlu'ya otobüs de var,bagajda getirebilirsin)
Ben" tamam oldu" diyene kadar kalsın
Sonra da gelir alır, biner dönersin.
MoCuishle Motor çok çok güzel olmuş.Özellikle Koltuk harika ve depo harley sanırım ayrıca sen Türkiye'de değilsin galiba,resimler Türkiye değil gibi gözüküyor
" MOTORUM OLMADAN ASLA !... "
çok teşekkür ederim; valla düşünmedim değil motoru göndermeyi ama daha önce kısmen bahsettiğim motoru Gaziantep'ten istanbul'a oradan da Bursa'ya getirme macerası bir de üstüne birkaç yere bırakıp günlerce tamirde kalması, bu esnada bir arkadaşın motorumla "fazlaca" ilgilenmesi ile başlayan sorunlar (ilgilenmek derken tamir etmek anlamında değil, motoru sahiplenmek, üzerinde yeni modifiyeler denemek anlamında yazdım) vs. durumlar yüzünden zor ikna ettiğim ailemle, bana akıl vermeye kalkan bazı arkadaşlarla aram çok gerildi!
işi terbiyesizliğe döküp "senin motora binen belli değil, nesi var anlayan yok, iyice motor oldu sat bunu" gibi beni delirten laflar çıkaranlar oldu. neyse anlayacağınız destekten çok köstekle uğraşıyorum, bir de motorda gerçekten güzel görünmesinin dışında çok tamir işi çıkacak, yemin ederim hevesim kaçtı; daha ilk motorumda böyle sorunlar yaşadım ya o da ayrı bir başarı!
şimdi sizin teklif kaçırılmaz ama ben artık motoru bir yere gönderemem, babamın benimle nasıl dalga geçeceğini tahmin edebilirim. vakit olsa kendim de gelir, hem sizinle tanışır, hem birşeyler öğrenirdim ama nefes almaya fırsatım olmuyor bu aralar, herşey üstüste geliyor.
neyse son durumda biraz toparlandı yavaş yavaş geziyorum arada...
arka lastiği ne maşayla oynamadan ne kadar genişletebilirim? yeni bir lastik almam şart, bari şöyle kalın chopper stili birşey olsun diyorum ama arka maşayla oynayacak para ve zaman da yok; ne dersiniz bu haliyle kalın lastikle değiştirebilir miyim?
mutlu son yoktur! hakan demirkapı
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)