Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial X-Treme (Enduro/Super Moto/Moto cross) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı

    REKLAM ALANI
  1. #2041
    erhan_karagoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    sivas/merkez
    Motosikleti
    mondial xtreme SÜPERMOTO / ENDURO
    Ayar konusunu arastirir kendim yaparim sentil mevcut elimde fakat shim olayini nereden halledecegim malzeme temini mesele sivasta malzeme sıkıntısı mevcut olmadi tokata gidicem bi ayar icin bisiklet tamircilerindrn usta olursa boyle olur belkide ayardan sonra motor kendine gelecek modifiyeye bile gerek kalmayacak gücünü toplayacak ama hepsi bilinmeyen denklem gibi matematigi de hic sevmem zaten bakalim zevk aliyorsak ama motorsikletten cilesi seve seve cekilmeli


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2042
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı erhan_karagoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayar konusunu arastirir kendim yaparim sentil mevcut elimde fakat shim olayini nereden halledecegim malzeme temini mesele sivasta malzeme sıkıntısı mevcut olmadi tokata gidicem bi ayar icin bisiklet tamircilerindrn usta olursa boyle olur belkide ayardan sonra motor kendine gelecek modifiyeye bile gerek kalmayacak gücünü toplayacak ama hepsi bilinmeyen denklem gibi matematigi de hic sevmem zaten bakalim zevk aliyorsak ama motorsikletten cilesi seve seve cekilmeli
    Şimli motor subabı ayarlama yaklaşık olarak şöyle video üzerinden konuşmak daha mantıklı sanki.



    Motordan gelen enteresan bir ses yok ise açmaya pek yanaşmamak mantıklı birde motoru açtıktan sonra elinde yeni bir conta seti olsun ki sökerken yırttıklarını anında değiştirebilirsin,
    Bu arada sizin motordaki şimler videodakinin yaklaşık yarısı kadar olması lazım benim tahminim zira bundakiler metal 1tlden daha büyük

    Unutmadan sizin motorda videodaki gibi kadeh denilen dalga olmayabilir. motordan motora değişiklik gösterir az da olsa.Ama temel mantık aynı,
    Sırası ile,

    Egzantrikleri senteye getirmek,
    Egzantrikleri sökmeden aradaki boşluğu ölçmek,Not etmek
    Egzantrikleri sökmek ve şimleri ölçmek,
    Olması gereken subap aralığı atıyorum 0.15 iste
    sökülmeden ölçülen aralık da 0.5 ise
    eldeki çıkan şim de 2.30 ise
    şöyle bir formülü mevcut;

    (Mevcut şim boyutu)-(Olması gereken aralık-mevcut aralık)=Olması gereken Şim Boyutu

    Yukardaki formüle göre=
    2.30-(0.15-0.5)= 2.30-0.10=2.20
    oluroyle, cenkito ve berk_cglr bunu beğendiler.

  3. #2043
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Shimleri ne ile ölçeceğimizi de belirtirsen sevgili ustam... Neydi o alet?

    Erhan, bizim motorda kullanılan shimler birçok küçük cc de kullanılan ile aynı, marka farketmeksizin. İstanbulda enduromarketi ara, bana NX250 için şu şu şimler lazım de. Ölçtüğün ve ihtiyacın olan şimlerin birer büyük ve küçük ebatlarını da iste, nolur nolmaz. Shim başına 3€ yada 5$ gibi bir fiyat çekebilriler. Sallıyorum 4 shime de ihtiyacın varsa 20 $ eder, işte 2-3 tane de yedek alsan 30$ shim parası eder tahminim.

  4. #2044
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Şimdi Subap boşluğunu ölçmek için şunu yani sentili kullanıyoruz,



    Şimleri ölçmek içinse mikrometre denilen aleti kullanıyoruz,



    Şurda da kullanımını çok güzel açıklamışlar misal,

    http://www.evdeteknik.com/mikrometre.html
    Benim f650nin subap ayarını tekrardan yapacağım nasıl olsa çekim yapacak birisi olursa videoya alıp yayımlamak daha akıllıca zira türkçe video olarak ben bulamamıştım

    mikrometre fiyatlarıda 50tl gibi rakamlardan başlıyormuş,
    fiyatının böle olduğunu bilmiyordum bak..
    oluroyle, cenkito ve Carbondioxid bunu beğendiler.

  5. #2045
    erhan_karagoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    sivas/merkez
    Motosikleti
    mondial xtreme SÜPERMOTO / ENDURO
    Çok paraya tekabul ediyor 150 liraya subab ayari mi yapilir ugrastigimizi saymiyorum bile en iyisi ustanin basinda durup yaptirmak geriye kalan parayida başka aksesuarlara yatirmak lazim

  6. #2046

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi Subap boşluğunu ölçmek için şunu yani sentili kullanıyoruz,



    Şimleri ölçmek içinse mikrometre denilen aleti kullanıyoruz,


    Şurda da kullanımını çok güzel açıklamışlar misal,



    Benim f650nin subap ayarını tekrardan yapacağım nasıl olsa çekim yapacak birisi olursa videoya alıp yayımlamak daha akıllıca zira türkçe video olarak ben bulamamıştım

    mikrometre fiyatlarıda 50tl gibi rakamlardan başlıyormuş,
    fiyatının böle olduğunu bilmiyordum bak..
    Merhaba,

    Sizi hem çekecek,çekerken hemde aynı zamanda öğrenmek isteyen mutlaka biri vardır,ayar yaparken çekim yapsanız çok hayra geçer. Minnettar olunur.
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya

  7. #2047
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı erhan_karagoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok paraya tekabul ediyor 150 liraya subab ayari mi yapilir ugrastigimizi saymiyorum bile en iyisi ustanin basinda durup yaptirmak geriye kalan parayida başka aksesuarlara yatirmak lazim
    150 tl?

    mikrometre 50 tl şimlerin fiyatları 4 subap varsa 5$x4=20$=50tl ki işçilik bedava yada mikrometre almadan gidip sanayide bir tornacıda da ölçtürebilirsin şimleri.
    ANGARAJ

  8. #2048
    erhan_karagoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    sivas/merkez
    Motosikleti
    mondial xtreme SÜPERMOTO / ENDURO
    Miktometre uydurebilirim sanirim sokup olcup geri mi toplayacagiz shimler gelene kadar yoksa actik kalsin boyle mi diyecegiz uygun tozsuz ortam sart saniyorum evin altina ufak bir tamirhane sart oldu

  9. #2049

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Arkadaşlar tvs apache kullanıyorum. Bu motorun super moto olanı piyasada çok varmı? lastik ebatlarına uygun piyasada güzel lastik bulup ona göre kullanabilirmiyim? ayrıca titreşim ne durumda? ve artçılı binmede sıkıntı yaratır mı

  10. #2050
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı erhan_karagoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Miktometre uydurebilirim sanirim sokup olcup geri mi toplayacagiz shimler gelene kadar yoksa actik kalsin boyle mi diyecegiz uygun tozsuz ortam sart saniyorum evin altina ufak bir tamirhane sart oldu
    söküp ölçmeden zaten sipariş veremezsiniz,
    üstünü örtebileceğiniz kimsenin kurdalayamacağı bir yer olursa daha makbule geçer.
    ANGARAJ

  11. #2051
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar tvs apache kullanıyorum. Bu motorun super moto olanı piyasada çok varmı? lastik ebatlarına uygun piyasada güzel lastik bulup ona göre kullanabilirmiyim? ayrıca titreşim ne durumda? ve artçılı binmede sıkıntı yaratır mı
    SM olanı bilmiyorum piyasada çok var mı ama ben de var. Ve satıyorum. 2 yıldır kullandım, motor büyütüyorum.

    Titreşim epey az, diğer çinliler ile kıyaslanamayacak kadar az. Hyosung 125, DRZ400, F650, TVS apachi benim motora göre net daha titreşimli makinalar (kullandıklarım için söylüyorum) Duke200 bile bana daha titreşimli geliyor, onu da epey kullandım.

    Lastik konusunda ne kasttetiğinizi anlayamadım
    #sürenadam

  12. #2052
    tunctepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    mondial extreme 250cc enduro & 150 ut enduro
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-mondial-x-treme-enduro-250-cc-180901556/detay/
    cenkito bunu beğendi.

  13. #2053

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Slm arkadaslar ben bu motor almayi dusundugum ici hakkinda bilgi toplamak amacli yaziyorum kullanicilari yazabilirlermi lutfen kronik ariza varmi neler? Parca durumu nasil fiyat durumuyla ornegin subap ayari icin alo bana subap ayar kiti gonderin debriyaj takimi yada ust motor alt motor gonderin diyecek kadar iyimi boyum 175 yukseklik olarak nasil olur bana cvp lutfen saygilar

  14. #2054
    tunctepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    mondial extreme 250cc enduro & 150 ut enduro
    ben 1.69 um bir kaç ayarla 1 kaç senedir biniyorum paran varsa huzur çok paran yoksa da çare çok hiç bir extra bir şey yapmana gerek yok motorda en fazla yapacağın aksesuar oda çok gerekli değil elcik korumayı aksesuar olarak görme yoksa o elcikleri öyle bulman zor mesela düştüğü zaman genelde tüm motorların elcikleri kırılır kırılmasın diye takılır yada paraya kırıp 100 200 euro dan kırılmaz elcik alırsın o başka yarışa girsen enduroda birinciliği garantilemez ama yarışı bitirtir hiç bir oynama yapma motorla mutlu mesut bahtiyer geçinip gidersin yağını suyunu takip et hava filitresini temizle karbüratörünü temiz tut tek marş bas git

  15. #2055
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    X-Treme alıp supermoto gibi asfalt lastikleri takıp şehir içi şuradan buraya - buradan şuraya gitsek nasıl olur ?

  16. #2056
    tunctepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    mondial extreme 250cc enduro & 150 ut enduro
    sm si var zaten ama enduro için asfalt lasitiğide var bu tamamen sana kalmış bir şey tarz ve tutku keza ben hep cross lastiklerle kullandım hiç asfalt lastik kullanmadım eski motordada yeni motordada

  17. #2057

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Parcasini bulmak kolay mi servisler gizli bi şekilde temin edebilir mi mesela? Bir de Honda bin bi motor blog uymuş üzerindeki Honda dan parca takacak olsak Honda kalitesinde aynen uyarmi blok parçaları .not kullanan arkadaslardan ricam asya RC 250 ile bu motor arasında kalıyorum biraz hangisini tercih edesiniz Bnm için önemli olanlar parca temini.malzeme dayanikliligi.bide uzun ömürlü oluşu yardim lütfen saygilar

  18. #2058
    erhan_karagoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    sivas/merkez
    Motosikleti
    mondial xtreme SÜPERMOTO / ENDURO
    cumleten hayırlı bayramlar

    ufak tefen sorunlar cıkınca soguyorum ya motordan.

    ayarıydı bılmem neyıydı derken bugun gene 40 km aralıksız yoldulugun ardından asırı yuklenmeden sanırım sarj aku gene cortladı iki oldu bu akuden felaket gelen koku sonucu baktım aku ıptal eve dar dusurdu.


    bu subab ayarı ıcın mıkro metre deılde dıjıtal kumpar kullansak nasıl olur aynı ısı gormez mı cok hassas kumpaslar var , halı hazırda bırde shım ısteme meselesı varr hondadan gonderın dedıgımız zaman gonderecekler mınasıl olacak bu işler ustaya soleyeyım getırtıyım dıyorum jantın durumu ortada ramazandan berı jant getırtecek zaten enduro jantı olmazsa motoru kesın satacagım cunkı arazı agırlıklı kullanacagım satıp enduro versıyonunu alacagım ya xreme 250 yada apache 250ufak tefek sorunlar bunlar ama canımı sıkıyor .

  19. #2059
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    1- Subap ayar kiti diye bişey yok, hiç bir motor için yok.

    2- Yedek parçayı fabrikadan yada servislerden isteyince getiriyorlar ama "üst motor", "alt motor" diye neyi kastediyorsunuz? İstediğiniz parçaları gönderiyor fabrika ama arayıp "üst motor" gönderin demek biraz komik.

    3- Diğer gruptaki arkadaşlar alınmasın ama Asya RX250 ile kalite olarak kıyaslamam ben bu motoru. Aralarında ciddi fark var bence. Ben motorda kronik hiç bir sorun görmedim.

    Erhan, senin aküden ziyade elektrik tesisatında bir sıkıntı var gibi. Oynanmış olabilir, benim akü 2 kere bitmesine rağmen(benim hatam, açık unuttum farları vs,) hala sorunsuz çalışıyor, ne zorlayınca ne de normal kullanımda sorun çıkarmıyor. Sende ki durum ilk defa duyuyorum. Bu arada şu subap ayarı olayını da anlattığımız gibi yapmalısın. Ya sen yapcan ya ustaya yaptırcan. Gerekli shim ölçülerini alınca herhangi bir enduro yada motosiklet servisinden temin edebilirsin shimleri. Anlamadığın biyer var gibi, olay gittikçe dallanıyor sanki ??
    tunctepe bunu beğendi.

  20. #2060
    tunctepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    mondial extreme 250cc enduro & 150 ut enduro
    bilmeden motorun orasını burasını mıncıklamanın sebebi olmasın o 23000 ni geçtim hiç senin kisis gibi bir şey başıma gelmedi bilmediğin işe burnunu sokuyorsun yetersiz ustalara götürüyorsun rx demek istedin her halde arkadaş kıyaslama bile derim kaç senedir kullanıyorum bikere tık etti oda motor dan dolayı değil o da parçası değişti mişti garantiden hiç bir şey olmadan kullandım erhan arkadaş yok motoru şöyle böyle yapsam diye kasıyor ama kendini kasmaktan başka bir şey yapmıyor be neler yaptırdım şimdiye kadar söylim cain guide dı değiştirdim acerbis in ktm le uyumlu olan bir ara hava sibobları takmıştım ama araziye çıkmıyorum ne zamandan beri ihtiyacı olana verdim acerbisin elcik korumlarını taktım o ring zincir taktırdım döşemeyle biras uğraşmıştım ama sanırm orfinali daha sağlam güzel yağına suyuna hep baktırdım 2 defa radyatör su kaçırdı onu tamir ettirdim bunlar 2 3 sende gayrı iftihari olan şeyler çin malı rulmanlar değişti nkg rulmanlarla amartisör keçeleri ni değiştirdim ktm inkiyle yani şunu söylim rx hata olur devamlı kulanılan motor ve çalışan motoru bileceksin alıcaksın dez avantajı 1.69 motor yuksek yinede extra alçatmadanda bine biliyordum ama yinede alçattım sınıfı mx motorlara göre bir 5 10 kilo oynuyor ağılığı güç japonlar kadar değil ama o parayı japapona gömersen yazın olur yanlızca heves için olmaz 2.el o fiyatlarda japon aldığında sekman piston sarma filan yaparsa 2 3 daha gömersin astarı yüzünden pahalı olur bide ben ön çamurluğu değiştirmiştim kanunin di sanırm gayat esnek bir malzeme idi bizimkilerin çamurluğu esnekliği okadar yoktu hemen kırlıyordu elcikleri değiştirdim daha filan çıkarım diye silikon elcik taktırmıştım + ları kafadan üstünde yarıi gidonu var led sinyaller gayat hoş ve tatminkar egzos sesi mükemmmel çindeki en iyi işçilik diye bilirim frene giden fren hidrolik hortumları sarımlı ve herşeyden önemlisi upside amortisörler arkaka amartisörüde harikadır fren tepkisi mükemmel torku tatminkar 3 kadar gayat hoş bir torku var ki arazide en çok kullanıcağın vitesler bunlar gösterge paneli ktm le bire bir kopya karbüratörü leziz umduğundan fazlasını veren bir karbüratör illa mesela arazi yarış düşünüyorsan yapa bileceğin 2 ci şıkta üzerine 125 lik bir 2 zamanlı motor koyucaksın şasesi buna izin veriyor ozaman arazide deli gibi koşarda 250 liği tutamazsıın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)