eylül ayında ben her gün oranın asfaltını ağlattım hergün nasıl olduda görmedin
siteden pek cıkmadım cıkıncada gezmeye cıktım,
ama görsem kesin durdururdum sizi
Okuyorum okuyorum da bi bastan bi sondan okuyunca hosaf gibi oluyor kafa , benm istedigim dusuk devirlerde max tork simdiye egzosu coktaan bosaltmistim yanliz gurultu meselesi dizginledi eğer dediginiz gibiyse iyide olmus ellememek .
Sizinki gibi modifiye bigbore falan sivasta yapmak binbir gece masallari olur daha subab ayari bile yaptiranamisken basit yoldan kendim becerebilecegim işlerle halletmek dusuncesindeyim ama sanirim oynayamayacagiz motorla
Erhan ozaman hiç bulaşma derim. Benim burada bu işlerden iyi anlayan bir ustam vardı öyle hallettik. Ki o süreç bile çok sancılı ve "pahalı" geçti. Anlamayan adamlarla bu işe girersen sadece motora yazık olur. Bir de gürültüden öte, egzozu boşaltman alt devirlerde tork vermeyecektir sana.
Arka dişliyi büyütmeni öneririm. Son süratten ödün verirsin, 100 le giderken motor daha çok bağırır ama alt devirlerde torkun çözümü olur.
bence oynamayın gayet yeterl i olursa polatınki gibi bigbore kit başkada birşey istemez ekliyeceğiniz en fazla şey aksesuar olur ondan sonra elcik koruma amortisör subabbı ayak frenin orasına ve vitesin oraya plastik korumadan ötöye bide acerbisin delinmeyen koltuklarından başka birşey olmaz
Cok birsey beklemiyorum aslinda yetiyor performansi yanliz cross versiyonundaki gibi gucu aciga cikarmak istiyorum bore kit takabiliriz ama bende o islere girmwk istemiyorum torku iyi ama altbdevirde canlansin istiyorum gaza abanmak istemiyorum
Disliyi kucultmek istiyorhm birinci vites kisa geliyor hup diye bitiriyor meret .
Amortisor sibobu sparis ettim yarin ulasir sanirim monster elciklerle beraber ama uygun fiyata bir elcik koruma bulamadim ya pilastikler metal destekli olanlar ise 120 civari fiyatlar satmak da istemiyorum motoru gucu digwr 250 cc lere nazaran kat kat iyi bence ama maymun istahlilik sanirim benimki
Erhan modifiye için kaç para gözden çıkarırsın ? Yani alt devirlerde daha iyi çekecek bir motor için kaç parayı gözden çıkarırsın açıkça söyle. Ben sana yol göstericem ve süreç boyunca yardımcı olcam. Orada bulabileceğin bir ustadan daha fazla yardımcı olurum emin ol. Ve kendin yapabileceğin bişeyler olacak, dişliyi değiştirmiycez.
Ama kararsızsan, yok 150 TL den fazla harcayamam dersen beni de yorma. Araştırmak, yazmak, okumak zaman alıyor malum...
Aslinda 1500 lira gibi exra butce ayirdim ben jant olayini halledince bi 500 liraya yakin ayirabilirim alt devirlerde canli olmasi onemli gazi acarken ziplasin istiyorum devir yukselince degil
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------
Acikcasi iki uc sene binecegim ev aldim degistirmek icin butce yok ufak tefek seylerle daha buyuk cc aratmasin yeter
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-mondial-x-treme-enduro-250-cc-180901556/detay/
Ozaman sadece karbüratör değişimi yapıcaz gibi duruyor. Ki bence en mantıklısı da o olur zaten. Ben yakın zamanda sana yazarım bu konuda.
2 karbüratör var muhtemel. Biri KLR 250'lerde kullanılan Keihin CVK34. Aynı zamanda Harleylerde de kullanılıyor bu karbüratör ama biraz farkla, onlarda da Harley CV34 diye geçiyor.
Bir de Mikuni'nin VM serisi var, VM34 bize uygun olan.
Bu karbüratörlerin 2. elleri ebayde vs, çok ama ABD dışından bakıyorsan ve kargo ABD dışında olacak şekilde aratınca birçok 2. el ilan çıkmıyor.
Ayrıca bu karbüratörleri oturtabilmek için Honda NX250 nin karbüratör manifolduna ihtiyacın var. Karbüratörü motor bloğuna bağlayan parçaya. Çünkü bizim orjinal karbüratörün ağzı 30mm, bu bahsettiğim karbüratörler ise 40mm. Tam NX250 manifolduna uyuyor. Zaten bizim orjinal manifold vidalı midalı, değişik bişey.
Bir 3. ihtimal daha var ama onu da ben sana daha sonra anlatırım.
Oyle yurt disi alisverisinden pek anlamam ama ugrasmayi severim elimden is gelir herturlu yeterki teknik veri bilgi malzeme olsun
O dediklerin olunca herkes seviyor uğraşmayı Biraz da araştırmak lazım, herşey internette var aslında.
Dediğim karbüratörlere bir bak derim. Kaç paraya bulabiliyoruz vs,
Bir de KLR250 karbüratörü, yani CVK34 ün ölçüleri lazım. Ön-arka giriş çapları ve motor giriş ağzı ile karbüratör tepesinin mesafesi ve toplam uzunluğu (ön-arka) şeklinde. Bunları bulursan bizimkine uyup uymayacağını anlarız.
#sürenadam
Arastırmayı cok severım lakın yabancı dil sıfır olunca gogıl amcanın cevırısıyle tıkanıyorum ama zamanımız var uzun uzun arastırırım acelem de yok nasılsa 3 sene benle yaklasık makına allahtan bı manı olmazsa, bınecem sırtına vurucam kırbacı .
gecen pazarki crf 450-250 nın arkasından super moto olarak gıdebılıyorsam enduro cevırınce cok keyıf alcagıma emınım modifiyeyle de az bi güç daha gelse ani hızlanmalar için yeterlı.
nedenını bılmedıgım için canımı sıkıyor motora ılk gaz verınce boguluyor gıbı olması bırde gaz acınca yıgılma yapıp tekrar toplaması delırtıyor ama genede sevıyorum .
tabı butun bu sorunları subab ayarına yorarakkk tiheyy o kadar olsun dıyorum , ustama su sıralar motoru bırakp ıyı bır ayar yapmasını ısteyecegım subablara hazır elındekı ısler azalmısken bol bol ugrasmak ıcın vaktı olur .
Bakima kesin ihtiyaci var sadece bol bol yag degistiriyorun 500 km de bir motoru komple indirip bakmayi dusunuyorum bilyalar sanjuman disliler falan bi gozden gecireyim istiyorum sorun yoksa da tedbir olsun kafada soru isaretile binmek istemiyorum hazir havalar da sogudu birakayim da ustaya gozden gecirelim istiyorum ama sogukken birden yigilmasi delirtiyor ne olursa olsun samimi usta llmasi da sorun salliyor hele isim cok diye yuzumuz de yumusak bakalim sorun cikarmadan gosteririz insallah.
Adamlar yag filtreside mi degisirmis mantigi olan kisiler temizle kullan diyorlar pek de guvvenmiyorum reyzing de tamir ediyor ama genede ne bileyim pek anladiklarini dusunmuyorum.
Motrda sorun oldugunu bende dusunmuyorum gidisinde falan sorun yok ama rolantide oynamalar falan var yukselip alcalma birde bu ilk gaza abaninca birden atilip aninda gaz kesme yigilma uzerinden atacak gibi oluyor tedirgin ediyor
Motoru dağıtayım falan deme. Öyle şanzımanı kontrol edeyim, dişlilere bir bakayım diye bişey yok. Bakmakla anlaşılacak bişey değil bunlar. Sorun varsa bak ama öylesine motor açılmaz, zararın olur daha çok.
Yağ filtremiz tel, temizleyip tekrar yerine takıyoruz. Kağıtlar defalarca öyle yapılmaz. Ve süzme konusunda kağıt filtreler daha iyi, istersen NX250 ye uyumlu filtre bul, 5-10 tane sipariş et. Ama ben tel filtreyle(süzgeç) idare ettim hep. Kağıt olanlar çok daha iyi. 500 km de bir yağ değişimi bence fazla sık. Ben 2000~2500 km de bir değiştirdim hep, yağ güzel çıktı içinden. Eğer kağıt filtre kullanırsan 2 değişimde bir (4000~5000 km) filtreyi de değiştirmeni öneririm.
Rolanti durumu ve tepkiler subap ayarına işaret ediyor. Bir de önceki sahibine sor, karbüratörüyle oynamış mı hiç ?
Icinde kagit filtre var bulamadigim icin muadilini degistirmedim subab ayar istiyor ona baktik kesin yani karburayorle ben oynamadim ama bi sorarim ekreme
Motor acma isine hiic bulasma diyorsun yani
bence de bu işleri cok iyi bilen bir usta ve ulasılabilir yedek parca olmadıkca kartel dagıtmaya girmeyiniz.
Demek tel süzgeçi atıp kağıt filtre kullanmış bizim Ekrem'in ustası Dediğim gibi NX250 ye uygun filtre bulup takman gerek. Aynı kağıt filtreyi sürekli kullanma derim.
Motor açma, hele ki şanzıman, krank vs, vs, kontrol amaçlı açma olayına sakın girme. Lafı bile olmaz. Abi bunlar oyuncak değil ki bir bakayım diyesin. Ayrıca yine oyuncak değil ki kontrol amaçlı açılsın, geri toplansın vs, vs, Motora bildiğin yazık olur.
Benim tavsiyem youtube dan shimli subap ayarı nasıl olur onu iyice öğren, araştır, gör vs, vs, Sonra ya kendin yap yada ustanın başında didik didik ederek bekle. Yazık günah şu motorların bir subap ayarını bile yapamıyorlar sonra motorun gücünün %50 si gidiyor
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)