egr iptali ben yaptım yakıtı kesin etkiliyor performans olarak yüksek devirlerde farkediyor olabilir zaten alt devirlerde falf açmıyor fizikselolarak bir değişiklik hissettirmiyor ama buda etkisi olmadığını göstermez tabiki.
egr iptali ben yaptım yakıtı kesin etkiliyor performans olarak yüksek devirlerde farkediyor olabilir zaten alt devirlerde falf açmıyor fizikselolarak bir değişiklik hissettirmiyor ama buda etkisi olmadığını göstermez tabiki.
Cross modeli ;
SA15.02X10.650 - ARKA JANT KOMPLE - TEL 480,08 TL
SA15.01X12.650 - ON JANT KOMPLE - TEL 493,08 TL
EGR iptalinin yakıtı etkilemediğini düşünüyorum, ben değiştirdim, hiç bir değişikli olmadı bende. Performansı da hissettirecek kadar etkilemez. Ama ben iptal ettim.
Performans olarak epey uğraştım motorla. Önceki sayfalarda az çok var bişeyler.
Çindeki fabrikaya göre, cross modellerde (ve sanırım bazı uzak doğu ülkelerinde) egzoz borusunda katalizörler yok. Ama TR ve avrupaya gönderilen plakalı modellerde emisyon normları yüzünden egzoz borularına petekler koymuşlar (katalizör dediğimiz şey). Bu he sesi kısıyor, db sınırlarını ayarlıyor hem de (galiba) egzozdan çıkan bazı değerleri düşürüyor ve yakıt normlarını sağlıyor.
Şimdi fabrikanın iddiası bu egzoz borularındaki petekler 12kw ila 18kw şeklinde farklı güçlere sebep oluyor. Yani 10 beygir çalıyor. Çindeki modeller 18kw olarak belirtiliyor. Bizimkiler ise 12kw
Gel gelelim ben bu egzozdaki petekleri çıkarttırdım, egzozu kesiyon, içini boşaltıyon, tekrar kaynak vs, vs,. İşçilik çok iyi oldu ama perf da öyle bir değişim olmadı. Ses fena halde arttı.
Şimdi benim bir de karbüratör değişimi durumum var, o da olayaları iyice karıştırdı zaten. Detayları daha sonra yazayım ben. Aklınıza takılanları sorabilirsiniz, motoru baya öğrendim
uzun yol yapınca yakıt etkisi belli oluyor mantıken karbüratöre yanmış gazı tekrar vermemek hava yönünden daha zengin dolayısıylada daha sağlıklı yanma sağlıyor buda daha rahat daha verimli çalışma yani ne olduuu.daha az yakıt daha çok performans bu arada gaz iğnesini benim gibi sıcak biryerde oturuyorsanız bir üste alın(daha az benzin girişi demek) aynı performans ve daha az yakıt bunlar bizzat denenmiştir
EGR yi iptal etmek yakıtı düşürebilir belki, ona katılırım bak. Ben tam bir değişim göremedim. Ama yakıtı artırıyor diye kastettiğini sandım.
Bu arada iğneyi o şekilde değiştirerek nasıl aynı performansı elde edebiliyorsun? Bir de sıcaklık ile alakasını tam anlayamadım ??
sıcaklık ve irtifa farkı kesin var 40 c ile 10 c arasında benzinin aynı oranda uçucu olmasını bekleyemeyiz ben ilk önce alta almıştım yakıt artmış performans değişmemişti bayram tatilinde üste aldım yakıt hissedilir derecede hemde şehir içi düştü performans arttı diyebilmek için (ki iddia eden tecrübeli sürücüler var) araziye çıkmam lazım şöyle oluyor eğer benzin olması gerekenden fazla havayla karışıyorsa yanmayı fakirleştiriyor tabiki denemeden olmaz motorlarımız farklı şunu ilave edebilirim gaza tepki daha iyi oldu..
Bu fiyatları nedreden aldınız ben az once aradım telefonla ikileryedek parçayı fiyat da veremediler hatta ürün de bulamadılar, birde komple derken disk dişli falan dahilmi sadece jant mı.
aslında performansından memunum ama 12 kw ile 18 kw arasında ciddi fark var ugraşmaya degecek değişim soz konusu degilse kesip bıçmenın mantıgı yok ses de bence yeterince yüksek, daha çok soru sorarım gibime geliyor bakalım zamanla neler isteyecek gönül.
Cross takım bana geçen sene 1200+ a maal oldu, tabii full takım lastik/jant/diskler/dişli hepsi takılı halde, sanırım fiatlar sadece jantlar için geçerli olsa gerek
Karbüratör iğne'sinde 5 çentik var bende arada sırada, oynuyorum en üstte iken kesinlikle gaz alımı vs artış olup yakıtta ise külfetli olmakta idi, 2 kademe düşünce son viteste gaz yeme tepkisi bariz düşüyor ancak azda olsa benzin sarfı düşüyordu, tabii tork aşığı olduğumuzdan hepsi hava cıva
( Araya kaynak yapayım, bizim apaçi başlığı söndü bu aralar ^^ )
Full throttle
şimdi komediye bakın asya rx 250 cross ön teker komple 873.51tl. sm komple 679.02 arka teker cross komple 1048.21 sm 831.04 tl resmen gel s.k.yim diyo ya tek bir sinyal piyasada aynısı 5 tl 80 küsür yazmış (teki)
Anlamıyorum yahu bu nasıl fiyatlar çinli mi almış olduk şimdi biz bu paralara çin malı parçamı olur
http://www.mondialyp.com/
http://www.mondialyp.com/parts/main_page_01/yedek_parca_urunleri.php?urun_id=15301581&kat_id=C ROSS&parcakatid=GRS1-10009-652
http://www.mondialyp.com/parts/main_page_01/yedek_parca_urunleri.php?urun_id=15301581&kat_id=C ROSS&parcakatid=GRS1-10008-652
Buradan yedek parça fiyatlarına bakabilirsin. Başka parçalar için de fabrikayı ara, servisleri ve bayileri sadece sipariş geçmek için kullan. Fabrikayı arayıp "Servisi aradım fiyat bilgileri yok, siz bana fiyat bilgisi vereceksiniz" diye sıkıştır.
Bu motora performans artışı için yapılabilecekler şunlar;
- Hava filtresi üzerindeki siyah kutu-kapak çıkartılır (dış plastik yan grenaj kapağını kastetmiyorum),
- Karbüratöre daha büyük pilot ve main jetler takılabilir ve iğne 1 tık aşağıya alınabilir,
- Çindeki fabrikanın ürettiği 275cc lik, 11.0 yerine 11.5 sıkıştırma oranlı piston silindir kiti takılabilir (ürün fiyatı 98, kargo 67 dolara mal olmuştu bana). Fabrika üretimi olduğu için uyumsuzluk sorunu yok ve kranka vs, gereksiz yük bindirimi söz konusu değil. Yani KLX'lere uygulanan ömür kısaltan 350cc lik kitler gibi değil.
- Mikuninin VM serisi karbüratörleri takılabilir, uygun fiyatlı oldukları için tercih edilebilir. Yada Mikuninin TM33 püskürtmeli karbüratörü takılır ve hayattan soğursunuz. Detayları aşağıda yazayım.
- Egzoz borularındaki (2adet) katalitikler kesme-biçme-kaynak yöntemiyle temizlenebilir, hava çıkışı artırılabilir.
Ben Hava filtresi kutusu, 275lik B.B. kit, TM33 karbüratör ve katalitik iptali yaptım. Hepsini aynı anda yapınca hangisinin performansa en çok etti ettiğini kestiremdim. Ama karbüratörün etkisi çoktu sanırım. ~5.000 km kullandım ve şimdi söktüm ve orjinalini taktım.
Karbüratör değişimine kesinlikle girmeyin derim. Orjinal karbüratör gayet iyi aslında ve püskürtmeli bir karbüratör. Jetleri ile oynanabilir. Egzozdaki katalitikleri iptal ettirmek çok gürültüye sebep oluyor. Hoş FMF taktırmaktan daha iyi, çünkü aynı gürültüde aynı performansı daha ucuza elde etmiş oluyoruz.
poti bir ara konuşalım motoru satmassam şu çinden sipariş ettiğin zaba zingoları sipariş edelim satmasam derken satıyorum anlamında değil bide bu motorun beynini bulalım çinden orjinalini çünki genel olarak güç kıstlamasını beyinden yapıyorlarmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------
http://www.mychinamoto.com/forums/showthread.php?4290-Shineray-250-X2-Help-with-parts burayı bir incele poti bizim işimize yarayan bilgi varmı
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------
http://www.gumtree.com.au/s-ad/north-richmond/motorcycles/new-2013-shineray-xy250gy-2-white/1046633774
Cant cok kulfetli oldugu icin super moto cantlarina enduro tarzi lastik uydurmaya çalışıyorum ve arka disliyi biraz kucultursem motoru bagirtmaktannkurtulacagim 110 ile giderken bagiriyor rahatsiz edecwk derecede.
Ama ...
Disli uydurmakta sorun arkadas bulamiyorum hicbirsey delirecegim
Sizin konulari hemen hemen bastan sona okudum ama disli bizim motorlara da kesinlikle sart diuorum ivmelenme guzel ans bakiyorum hemen kesiliyor vites cabuk bitiyor son hizlardaki bagirma rahatsiz edici redline cevirmek istemiyorum orya devirlerde duz yolda 100 civari gitmek hos olurdu yakin ebatlarda disli bulursam sanirim bende torna ile halledecegim hyosungun disli cok hosuma gitti bulmustumda ama uymadi bakacagiz artik
Akşama dişliyi ölçmeye çalışacam, gece geç saatte eve gidiyorum genelde, üşeniyorum hep yorgunluktan. Ama ölçüleri alırsam bizim arka dişliye uyan hangi marka-model var söylerim
Ben denedim de sokme den olcmek zor oluyor beceremedim sokmek lazim
Temsili olarak gösteriyorum, ölçeceğin değerler bunlar
Sökmeden ölçemez miyiz ?
-İç boşluk çapı,
-Karşılıklı yuva mesafesi ve yuva sayısı,(yuvalar sayısı çift değilse yuvalar tam kaşılıklı olmayabilir)
-Somun çapı,
Ic bosluk capini olcemedim ve vida caplarini da olcemedim saglikli tam olcu alamadim yoksa sizin resmi paylastiginiz site mi tam olarak bilmiyorum uygun olculerde disli mevcut ortalama ama alipta tam karsilamaz ise hersey birde islem yapmak gerekecek extra kulfetli olacak
Arka dişliyi ölçtüm;
Diş sayısı : 46
İç boşluk çapı : 125 mm,
Karşılıklı vida mesafesi: 150 mm,
6 adet vida; 8.8 mm,
Yani JT nin JTR897 modeline tekabül ediyor;
Bu dişli KTM'nin 125cc nin altında ve 90'lardan önce kullandığı modeller haricindeki tüm enduro-cross-mx-sx modellerde kullanılıyor, 690 bile dahil. KTM tüm modellerinde te tip kullanmış
KTM-46 arka dişli arıyorum dersek bulması kolay olur. Zaten önceden dediğimiz gibi, motorun motor bloğu Honda kopyası, şasesi KTM kopyası. Baya uyumlu parçaları var.
Yanlız iyice ölçtüm, bizim dişliyi tutan 6 adet vida 8.8 mm lik. Ama KTM dişlilerindeki yuvalar ve vidalar 8.5 mm lik. Artık biraz eğe ile vida yuvalarını genişleticez.
Ön dişliyi de bugün ölçmeye çalışıcam.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)