Tam cevap verecektim ama arkadaş yine 150 lik yerine 250 lik sayfasına yazmış,,, bir kurban daha
Beyler JET olayı olmuyor. Aslında olmayan şey jet değilmiş... Orjinal karbüratöre çok haksızlık etmişim ben, şimdi farkettim. Öncelikle belirteyim, orjinal karbüratör PZ30, yeni karbüratöre göre oldukça küçük ebatlarda ve üzerinde 40 / 105 küçük(pilot)/büyük(main) jet kombinasyonu var ve yeni karbüratör gibi püskürtmeli sisteme sahip.
Yeni karbüratörde, alt devirlerde ve rolantide sorunsuz çalışıyor. Yani küçük-pilot jet konusunda sorunumuz yok. Ama devir arttıkça ve perf kullanıma geçtikçe (hızlı/ani gaz açışlar vs,,) motorda tıkanma, boğulma tarzı sorunlar baş gösterdi. Biz de tabi iğnedeki çentiği 1tık fakire almak dışında (iğnede 5 seviye var, ortada olan çentiği bir seviye alta aldık, genel olarak fakir yakıta çevirdik) direk ana/main jet'e odaklandık.
Bu sancılı süreçte Main jet olarak 142,5 tan (2,5'ar değişiyor seviyeler) başlayıp 140, 135, 127.5, 120 ve 105 olarak çeşitli boylar denedik. 105 ve 120 fakir yakıyordu. Hele 105 çok fenaydı, sokağın başından döndürecek kadar fakir yakıyordu. 127,5 takarak uzun bir süre gezdim, bujiye baktık, "biraz" zengin durumdaydı. 135 ve üstü ise neredeyse 2 zamanlı motor gibi patırdıyordu, yarım gazdan sonra, hatta sürekli. Çok zengindi.
Ancak bu durumların hepsinde gazı ani veya hızlı açtığımızda motor sürekli boğuluyordu. Bunun sebebi zaten orjinaline göre büyük olan karbürtörün püskürmesi de oldukça güçlü. Karbüratörü benzin varken açınca gördüm, gazı hızlıca çevirince bir çubuk başka bir paçayı itekliyor, bu olay ani olunca emme manifolduna doğru "pıst" diye benzin attırıyor karbüratör Ve o sırada şimşekler çaktı, lan dedim "küçük-büyük jet belki yer yer tıkanma yapıyor ama ben her gazı açtığımda neden boğulduğunu şimdi anladım !
Kafamı karıştıran bişey vardı, ona da çözüm buldum gibi. Honda NX250 nin orjinal karbüratörü bu yeni karbüratör ile benzer ve güzel performans veriyordu. Bu yeni karbüratör neden bizim motora büyük geliyordu ve orjinal küçük karbüratör nasıl yeterli olabiliyordu diye düşünüyordum. Çünkü NX250 karbüratöründe püskürtme sistemi yoktu
Durum böyle olunca, ustayla konuştuk, ya orjinal karbüratöre dönecez ya da püskürmeyi tetikleyen mandalı çıkartıp deneyeceğiz. Bu sabah o mandalı çıkardım, işe geldim. Motor soğuk olduğu için zorlamadım ama kesinlikle o gaz açma anındaki boğulma yoktu
Bu püskürtme iptali kafama yattı, bu durumda en uygun jet kombinasyonunu bulmak çok zor olmaz. Ama en çok canımı sıkan boşu boşuna orjinal karbüratörü değiştirme çabam oldu. Tabi bunlar hep tecrübe Siz siz olun, modifiye yaparken adım adım ilerleyin. Ayrıca söylemeliyim ki bu PZ30 denilen karbüratör hakaten fiyatına göre çok başarılı bir karbüratör. Nimet nimet
PZ30;
3.resimde, karbüratörün sol tarafında görünen körüklü lastiğin içinde bir çubuk var. Gaz kelebeği ile tetikleniyor ve alttarafta püskürtmeyi gerçekleştiriyor. Aynı sistem benim aldığım Mikuni TM33 'te de var.
Syanur bugün Muhittin'i aramışsın, haberin geldi adamın motorunu almak için millet sıraya girmiş japon alınca zamanında sıkı para veriyorsun ama satarken de alıcısı hazır galiba ... jagadam Muhittin Suzuki drz 400 sm satıyor bilmeyenlere ...
evet arkadaşlar perşembe günü motoru teslim aldım sim midir şim midir ne dalgaysa onun ayarları yapıldı mototun gazteli boşluğuda alınmış yanlız motorun eski öyle güm güm çalışan egzos sesi incelmiş tepki süresi feci artmış bir gıram gaza bastığımda yutkunma yok direkt tepki veriyor .ama sesindenmidir nedir sanki 2 hafta da aldığım için motoru değişikliği emin olamıyorum bujiyide değiştirmişler lakin cizik kestane polatın aylarca yaptıramadığı bu sibob ayarlarını bizimkiler 1 2 saate cözdüler oda var bide yokuş aşa gaza basmadığım zaman egzostan patlama sesi geliyordu oda gelmii şimdi
Lan benim subap ayarını aylarca yapamadılar değil Adam motoru çok geç topladı. Topladıktan sonra da karbüratörden dolayı çok fena ayılıp bayılıyordu, biz de acaba subapları yanlış mı ayarladık felan diye düşünmüştük.
Niye çarpıtıyon konuyu Güle güle kullan bebişim...
herkese merhabalar scooter motorumu satıp artık vitesli bi motora binmek istiyorum tarz olarak da cross-endurolar cok hosuma gidiyo motosikleti yazın arabayla trafık de bogulmamak ve park yeri stresi yasamamak için kullanıyorum 4.000 civarı butcem var ve bi kaç yerde mondial xtreme modellerini tavsiye ettiler diğer çinliler arasında öne çıkan bi motor ve sanırım benim istediğim model 250cc supermoto olan artık uretilmiyo su an uretimde olan 150cc lik cross modellere asfalt kullanımı için uygun lastik takıp ve sehir içinde kullanım için dişlilerle oynayıp kullanma imkanım olur bu siteye yeni uye oldum 96 sayfanın hepsini birden okumaya vaktim olmadi yaz geldiği için bi an önce motorumu değiştirip kafamı rahatlamak istiyorum malumunuz çin malı bazı markalar kullanıcılarına baya bi problem çıkartabiliyo :( mondial bu konuda sanırım sorun çıkarmaz bana şimdiden teşekkurler
sen 96 sayfayı okumadın ama 223 sayfa seni bekliyor.
yanlıs baslıktasın
bütün sorularının cevabı o sayfalarda mevcut
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
cevabın için teşekkur ederim şimdi okumaya başlıyorum bitince tekrar buraya yazarım iyi akşamlar
Attan eşşeğeee dönüş deh küheylan deh
aslında ilk aklımda olan model mondial 250 sm idi fakat sahibinden de hiç ilanını göremeyince vede artık üretilmediğini öğrenince umudu kesmiştim bu motosikletten ama satıyosanız neden olmasın şu an dikkatimi asya 250 sm sayfasına yönelttim o başlığı okuyorum şu an zaten 3 aşağı 5 yukarı hepsi hemen hemen aynı mondial ayarlanabilir amortisör ve motor teknolojisi ile 1 adım öne çıkıyo gibi sizin motorunuz kaç model kaç km de bilgilendirirseniz sevinirim.
Radyatör sıkıntısını hallettikten sonra dün akşam test için motoru çıkardım garajdan. Biraz gezdim ş.içinde. DRZ den sonra ilk 1-2 dakika alışamadım alete. Çünkü gerçekten agresif bir oturuşu ve tazı var. Zaten 2 sokak aşağıda kendimi kaldırımda buldum Alet "bekleme yapma, heryerden gideriz biz" diye bağırıyor resmen.
Cidden çok eğlenceli bir alet, DRZ'nin motor performansını bir kenara bırakırsak gerçekten mülayim kalıyor. Hem görünüş hem, oturuş, hem amortisör vs, açısından. Bir ara ilana koyacam ama işim gücüm çok fazla ve motordan ayrılmayı hiç istemiyorum.
Ayrıca Xtremin selesi DRZden daha rahat, buna kanaat getirdim (artçı için tam tersi).
polat su piston silindir olayında bir el atta bende geçiyim :D ne kadar süpermoto olmasada blok aynı
Neyine el atayım ?
Sanırım burada paylaşmıştım aldığım satıcnın bilgilerini.
james@yitonmoto.com
bu adrese mail atabilirsin, satıcı bu. Adı da James. Beni de tanıyor artık, çok mailleştik. Benim yönlendirdiğimi söyleyedebilirsin bilmiyorum faydası olur mu.
Shineray XY250GY-2 için Bigbore kit istiyorum de. Motor bloğu Dongben DB173MM dersen bilir. 275cc lik motorun piston silindir kitini isteyeceksin, alt ve üst contaları da göndermesi gerektiğini hatırlat.
Motor bloğu bu
http://yitonmoto.com/show_products.asp?id=454
Bu sayfa zaten iletişime geçeceğin adamın sayfası.
Bana BB kit için 98$ + 67$ da kargo = 165 dolara gelmişti. İletişime geç gelişmeleri sonra konuşuruz.
#sürenadam
Eyvallah bende bundan bahsediyordum
yaw xtreme benzeyen bir motor vardı sanırım onu bodrumda gördüm super motosunu markası neydi onun
apachi olabilir mi?
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)