adamın sticker larından tanıdım daha sonra emin olmak için mondila yazısının oraya baktımki yok
adamın sticker larından tanıdım daha sonra emin olmak için mondila yazısının oraya baktımki yok
evet motoru alalı çok olmadı ama 4000 km falan bindim gerçekten çok hoş bi motor lastikleri saymassak yol tutuşu çok kötü alışınca sorun yokda ilk başta baya tehlikeli. satma sebebim tamamen duygusal işim gereği araba almam gerekiyo ve bunun için para lazım yoksa satmam. evet motoru muğladan mehmet mümtaz diye bi arkadaştan aldım çok iyi birisi motorun hiç bi yerinde mondial yazmıyo hepsini silmiş motor bloğunun üstündekini bile
zaten bloğunda yazıyor du daimi diğerleri sticker
Arkadaşlar sizi bilgilendirmek sanki boynumun borcu gibi hissettim, yazıyorum
Dün usta aradı beni, resmen gözlerim yaşardı Dedim ölmedin mi la sen
Neyse, şu naalet besleme manifoldunun su bağlantı yerinde birazcık su sızdırıyormuş. Yeni karbüratör için 2.el bir NX manifoldu bulmuştum. Ama termostat azcık küçük gelmiş oraya. Şimdi oraya uygun conta kesip hallecekmiş onu.
Motoru çalıştırmış, subap sesi yada garip bir ses yok diyor. Hala karb. ayarını yapamamış
Onun dışında fren merkezi değişecekti, ona bakacak. Değişmese de olur.
Lastikleri değiştirmiş ama akord ayarına gerek yoktu dedi 15.000 km kullanımdan sonra o tellerin ayarlı olmadığına eminim, yanına gidince kontrol edicem.
Tek sorun ön dişliyi tutan kilit parçası. Orjinali neredeyse tamamen parçalanmış durumda ve aynısından bulamıyoruz Bu şekilde biraz idare etmez mi dedim, yok diyor, tek bir çentik tutunuyor şuanda dedi. Şansımı XR400 kilidinden yana kullandım, cmtsi teslim alacam. Bakalım uyacak mı.
Cumartesi motorun yanına gidicem, teslim alabileceğimi sanmıyorum. Ama belki bir test sürüşü mümkün olabilir. Gerçi heryer buz-kar... Nereye teslim alayım
Akord ile ilgili gelişmeleri aktarayım,
kendimce benim kötüye uygun akord anahtarı yaptım,
sen ön lastiğini sök jantı temizce getir akordu halledeyim..
hatta elin değmişken benim kötünün lastiklerini de sök onuda aradan çıkartayım ama bu soğukta bu iş yapılırmı dersen?
bilmiyorum açıkcası..
bu sene bu soğuklar kocattı beni heryerim ağrıyor hele ki sırtım...
Ha unutmadan madem 4 adet jant akord edicez öncelikle şu akord işini yapabileceğimiz bir ayaklık yapmamız lazım,
bunuda profilden yapmak en mantıklısı ama kaynak makinesi mevcut imkanlarda olmadığı için tahtadan yapmak daha kolay olacak gibi..
çok uzattım akord işindeki en meşaakatli iş lastikleri janttan ayırmak olacak efenim...
sen onları hallet gerisinide fazla dillendirme
ANGARAJ
@Syanur Hakkaten ne oldu senin janavar yahu?
Eto bitmiş... (ara tara neymiş bu derkene bu çıktı , fitfol'un f sin'den anlamam)
Benim motor saçma sapan bir hal adlı iyice. Detaylı olarak anlatıcam ama şuanda yine küfür limitlerimi zorluyorum yani...
Gel seni'de apachi derneğine alalım, sıfır sorunsuz deel emme, ehveni şer diyelim
agaaa bir bore taktıracaktın motorun her yerini taktırmış sana usta nasıl bir usta yahuuu bu ben olsam sususz giderim ustaya hatta hergün gididip gelip giderim o ustaya geliyorum derim geç gelriim ben bile sıkıldım usta ne yapmaya çalııyor bitirmiyip leş parasınamı almaya çalışacak sonra 2 gün sonra kontak açıp gözünün önündenmi geçecek
Valla babam da sizin gibi dışardan izleyip sinirleniyordu duruma, tamircileri de az çok bilir. Ben de geleyim bir bakayım diyip duruyordu. En sonunda bu cumartesi günü gittik birlikte, ki öncesinde epey sinirliydim ben ustaya, şöyle yaptı, böyle bitiremedi motoru diye dolduruşa getirmiştim babamı. Babamın yorumu "yok adam efendi adammış, biliyormuş da, usta yani bu işin...senin yapabileceğin bişey yok." oldu
Hakaten de öyle gibi bir durum var karşımda. Motor komple bittiğinde başıma gelenleri anlatırım. Daha doğrusu motorun başına gelenleri...
Yalan olmasın da 1-2 haftaya çıkıyor motor sanırım galiba
hadi insallah kardesim, zaten havalarda soguk su aralar, öyle motive et kendini şimdilik
arkadaşlar iyi yıllar nice kazasısız belasız senelere
Epeydir buraya yazmıyorum. Bu konu bir ara coşuyordu ama uzun bir süredir sessiz...yakışıksız bir şekilde
Benim motor ne oldu, yılan hikayesine mi döndü, 3 kuruşluk türk dizilerinde başına gelmeyen fatmagüle mi benzedi, dram dram dram acıtasyon ve daha niceleri... Hakaten baydı beni de epey. Artık aletten soğudum. Daha doğrusu okadar uzak kaldık ki, artık olmadığını felan düşünmeye başladım.
İşin kötü tarafı bu durum motorun adını kötüye çıkarıyor. Sivri bir anahtarlık ile delinen radyatör sonucu garibanın hiç suçu yok iken (tüm suç kullanıcıdadır buarada) şu anda çok güvensiz bir görüntü oluşturuyor etrafta. Sık sık "abi sat sen o motoru" cümlelerini duymaya başladım. Neden satayım onu anlamıyorum ama neden böyle telkinlerde bulunulduğunu anlıyorum.
Tamirat sürecince moralim biraz bozuk olduğu için gidip hiç fotoğraf çekmedim. Böyle çekip de "aha işte şimdi şunu söküyoz, bunu takıyoz" vs vs diye anlatmak bana göre değil. Ayrıca ustaya uğradığım süreçlerde motorla çok az ilgilenilirken benim uğrayamadığım dönemde büyük bir kısmı yapıldı.
Hem iyikide foto çekmemişim. Sonuçta motor ustada lafını duyan "sat o motoru" diyorsa (insanların bir kulağından bile girmiyor diğer söyledikleriniz) motorun dağınık haldeki fotolarını gören neler der neler Ama kişinin kendi biliyor işte ne olduğunu.
Neyse, en son konuştuğumuzda bu perşembe amortisörleri de takmış olacaktı "sevgili" ustamız. Ve "geriye yapılacak hiç bişey kalmadı" dedi. Sadece ben ~1hafta felan test sürüşü yapıp tekrar bir uğrayacağım. Galiba cumartesi teslim alırım motoru ve güzelce bir test sürüşüne çıkarım. Kısa olacağını sanmam.
Yeni aldığım telefon sayesinde bol bol foto ve video çekeceğimi düşünüyorum. Bundan önce foto paylaşmamamdaki en büyük sebep zaten telefonumdan kaynaklıydı. Şunun bir fotosunu çekeyim diyorum ama elle çizmek daha mantıklı geliyordu.
Bu aralar bir çok konuda sıkışığım. Canım sıkışık yani Umarım bu hafta sonu motoru teslim alırım. Alamazsam zaten kırıcı olucam çünkü yaşanabilecek tüm aksilikleri yaşadık. Yani cidden daha fazla bir aksilik yaşanacağını sanmıyorum. Zaten teslim aldıktan sonra bir video ile anlatırım sanırım bu durumu. Yazmak zor oluyor, hem okuması da zor.
Amortisörlerde ciddi şanssızlık yaşadık. Sökme esnasında ufak bir kırılma bile oldu. Neyseki önemsiz bir yerdeydi ama tamiri olmadan geri montajı çok sağlıksı olacağı için uzun süre bekledik.
Bakalım, perşembe günü tekrar konuşcam, işini bitirmiş olmasını umut ediyorum.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
Ohho ustaya düştüysen bittin , hanzo'yu yolcu pegi taktırmak, arka kuyruğa gazetelik gibi birşey taktırmak, sm/cross takımlara jant akort ayarı yaptırmak için , karbüratörü basınçlı havaya tutma, beyaz kalan grenajları siyah kaplama adına yer tavsiyesi almak için, sanayii'e gittiğim usta arkadaş'ın dükkanında 3 gün gidip geldiğimi görenler'den inciler:
"kan akıt"(tavuk dahi kesemem ne kanından bahs ediyonuz?)
"sadaka ver" (yahu zekatı verildi çok şükür, olunca onuda ihmal etmiyorum)
"muska tak" (bildiğim tek muska yenilebilen üzüm pestilinden yapılan muska işim olmaz)
"nazar boncuğu taksana" (içimden senin s..k gözüne bir çare bul daha efdal dedim)
Elbette ben'de inanıyorum negatif göz, vs gibi şeylere ancak, karşı koyma adına daha beterlerini yapmak neyin nesi,tek önlemim ayetel kürsi, felak nas okumak aklıma geldikçe, bazı güruhlar'mı şaşırmış, benmi şaşırdım bilemiyorum.
Buarada motor çıkınca bir süre sonra kaplama yaptırmayı düşünüyorum. Aklımda bir desen var, yapabilecek biyer de var tanıdığın tanıdığı vs, vs,.
Kaplama ile kötü günleri geride bırakıp yeni bir görünüme ile 2.baharımızı yaşamak düşüncesindeyim
Carbon sen de hiç resim paylaşmıyon ha Hep bana diyon...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)