aga bence sticker lı çok daha güzel bir alaet evet orginal hali beyaz bitek önüne far yapmış
aga bence sticker lı çok daha güzel bir alaet evet orginal hali beyaz bitek önüne far yapmış
Dediğim gibi büyük ihtimal cross modeli o alet. Ama bu beyaz hali çok hoşuma gitmedi, üzerine hafif birkaç çizik yapışkan iyi giderdi bence, yaratıcı bişeyler...
#sürenadam
Beyazida guzel aletin ama siyah bi baska guzel:-) bende yesil stickerleri sokup kirmizi ve gri karisimi stickerlar dusunuyorumda nasi yapacam onu bilmiyorum.
Sökeceğin orjinal stickerları yırtma veya atma. Yapıştıracağın veya baskı alacağın yeni stickerlar için ebat ve şekil için referans olarak kullanırsın. Bende sticker düşünüyorum, daha doğrusu bu motorun çok çeşitli sticker çalışmalarına el verişli olduğunun farkındayım. Ama aynı zaman da şuanki yeşil renginden okadar memnunum ki daha iyisini yapamayacağımı düşünüyorum Hatta bu motoru "yeşil" olarak kabullenmek üzereyim bile diyebilirim
Dün de yağını değiştirdik. Yine foto çekmeyi unuttuk Yağ filtresinde çapaklar çıktı yine, herseferinde temizlenmesi gerek. Ayrıca : yağ filtresi yuvasını da sildik, temizledik ve bisürü çapağın da orada biriktiğini farkettik.
Her yağ değişiminde hem yağ filtresinin hem de filtre yuvasının temizlenmesi tavsiye ederim.
Bir de 2500 km olmuştu yağı değiştireli, yağın durumu iyi gibiydi. Her nekadar yağın görüntüsü yanıltıcı olabilirse de ilk zaman kullandığım shell'i 2000 km de bir değiştiriyordum ve durumu dünki çıkan yağdan daha iyi gibi durmuyordu. Bunun sebebi olarak shell'in yarı sentetik yağını kullanmam olduğunu düşünüyorum(artık mobil full-sentetik kullanıyorum). Ayrıca bugün sabah işe gelirken soğuk havada-düşük devirde motor biraz daha gidiyordu diyebilirim; klasik...
#sürenadam
Ben de yesil sevmiyorum :-( illa kirmizi olacak :-)
Mobil 10-40 mi kullaniyosun. Bende motorex yada motul 10-40 koymayi dusunorum. Mobilin viteste ve titremede faydasini gordunmu. Basarili diyosan mobil koyalım. Yagda eksilme varmiydi bide bu yagfiltresini ne zaman degistirmek gerekir?
Stickerida dedigin gibi cikarttiklarimi baskiciya veririm biseyler tasarlariz artik.
Mobil 15-50 kullanıyorum. Daha önce shell 15-50 kullanmıştım. Titreşime bir etkisi olacağını düşünmüyorum, görmedim de, 2 yağ da aynı gibi bana göre. Motul ve motorex iyi diyorlar, keza motulu çok kaliteli buluyorlar. Lakin motul'un yarı sentetik fiyatları mobil'in tam sentetik fiyatından daha pahalı olunca ben de vazgeçtim(~30 TL). Motul'un tam sentetik yağları ise 50 TL filan hani...
Bence 2000 km de değiştirildikten sonra shell, mobil, motul, motorex gibi markaların motora zarar vermeleri mümkün değil. Tekrar söylüyorum, bu motorun orjinali olan 89 yılı NX250 kullanım kitapçığında 12.000 km de 1 yağ değişimi tavsiye edilmiş Honda tarafından(ozamanlar tam/yarı-sentetik yağ teknolojisi de yoktu...). O yüzden hangi marka bütçene uygunsa ve motordaki verimliliği sana daha yüksek geliyorsa(yani içine siniyorsa ) onu tercih etmeli diye düşünüyorum.
10-40 yerine 15-50 kullanmam ise tamamen kullanım kitapçığında ısrarla vurgulanmış olmasından kaynaklanıyor...
#sürenadam
oh be en sonunda hareketlendiğinizi görmek hoşuma gitti bu arada bizim face sayfasında bir elemanın rx250 si var bakalım motor nasıl bişeymiş
Bugün epeydir hava basmadığım lastiklerime hava bastım. Tahmin ettiğim gibi ~25 psi civarına düşmüştü yine lastikler. Busefer 30 yerine 32 bastım. Motorun şahsiyeti, kişiliği değişti desem yeridir yav!
Gerçekten şasede yazdığı gibi 40a 40 deneyeceğim birgün. Ama lastiğin zaten max dayanma basıncı 40 olduğu için kısa süreli olur deneme.
Arasıra basın havayı, ihmal etmeyin, parayla mı yav
Sonra da uygun bir mekan buldum. Bol bol fren ve manevra, dönüş vs, vs, çalışması yaptım. Motorla oynamak kesinlikle çook eğlenceli. Bir ara nasıl olduğunu anlamadım ama 2 kere net stopie yaptım Nasıl olduğunu çözemediğim için defalarca denememe rağmen bidaha olmadı. Arka teker yerden kesiliyor ama çok az. Neyse böylelikle bol bol frenleme de çalışmış oldum. Lastiklere biraz haksızlık ettiğimi de söyleyebilirim. Kuru zeminde fena değiller. Bana göre frenler biraz zayıf yani daha güçlü olabilirlerdi diyelim.
Sürüşün sonunda arka tekeri kitlemekten sırt kısmında bol bol kılcal çatlaklar olduğunu(oluşturduğumu) farkettim. Ayrıca sırt kısmı daha önceki hatırladığıma göre de baya bir kabaklamış Arka tekeri kaydırmak çok zevkli tamam ama kaliteli asfaltta ömründen iyi yiyor.
Zaten yağmurda habire sarıyordu şimdi iyice sararak çıkar yokuşları
Tavsiye ederim, boş vakitlerinizde temiz bir alanda bol bol antrenman yapın
Havalar biraz daha düzelsin de, amortisör ayarlarını değiştirerek de test yapmayı düşünüyorum.
#sürenadam
Stoppie için 20-25 giderken gaza 1 saniyeliğine abanıp sonra debriyaja ön frene sıkıca asılıp ağırlığını öne vermelisin. Ama dikkat et ucunu kaçırıp ta kafa üstü çakılma
stopie yaparken yapılması gerekn hususlar ayakta göğüs ön gidona doğru emniyetli bir hız ani gaza ihtiyaç yok velakin ani gaza arkayı yere doğru emer fren esnasında zıplama hareketi gibi yapılacak yanlıaz bacaklar kendinize doğru çekilmeli yani traplende zıplamak gibi hafifi bükük ken dikleştirip tekrar bükmeli
Valla benim niyetim stoppie yapmak felan değildi. Zaten sert frenaj çalışınca ister istemez öne yükleniyor insan. Hatta her seferinde popom seleden koptu diyebilirim 1-2 kere istemeden stopie yakalandım diyeyim, nasıl olduğunu anlamadım. Zaten kafa göğüs vs, vs, hepsi öne, gidona doğru yığılıyor
Neyse ilerleyen zamanlarda belki anlarım nasıl olduğunu. Yanlız bişey farkettim, lastik basıncı +30 psi bastığım zaman çabuk iniyor. Bu sabah sanki ön taraf inmiş gibi geldi bana. Acaba janttın mı kaçırıyor yoksa siboptan mı bilemiyorum...
#sürenadam
sanırım onlarında bir basınç limiti var ben bazen 35 37 gibi basıyorum yanlız bişey farkettim lastiği çatlatıyorum basıla bilecek azamiyi basıp dış lastiğe yüklenmemek gerekiyor
Sen ne diye o enduro lastiklere 35-37 psi basıyorsun, hasta mısın
#sürenadam
bende geçenlerde motoru ısıtmak için bi tur atem dedim virajda motor ısınmadıgından durdu bende gaza yüklenip çalıştırdım derken debriyajı bırakmışım hoooop ön teker havada bir metre kadar öyle gittim baya eglenceli
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
Hurafe misiniz siz yahu Sen dev gibi adam o motorun üstündeyken teker kendiliğinden kalkıyorsa...
Ben anlamıyorum arkadaş, biz motorun önünü yerden kesmek için 4 takla atıyoruz elalem istemsiz tekere geliyor ! Olmaz olsun böyle adalet
#sürenadam
anlaşılan herkes tırsak bu arada hayır bilerek basıyorum lastiklere nkadar fazla hava basarsan enduroda okadar tutuşu iyi olur asfaltta ve dönüşlerde hava bastıkça diler yana doğru açılır kapiş böylelikle yana açılan diş dönüşlerde tutar daha önceden tutsun mutsun diye yolda çok lastik havaindirmişlim ve motoru yatırmışlım var ordan bilim bu arada mümtaz bu motorla 1 metre gitmeni ayakta alkışlıyorum ben bile 30 40 cm ancak ileri gitmişliğim var
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)