diş sayısı 46 nasıl temin ederiz peki..?
Abi yazdığım gibi, KTM modelleri için 46 arka dişli arıyorum diyebilirsin. Hangi model falan diye soran olursa 2000 model üstü 125cc veya üstü herhangi bir enduro yada cross modeli. Hepsi aynı şeyi kullanıyor. Yada ebay'de falan JTR 897-46 diye aratabilirsiniz.
Yanlız şimdi baktım KTM neredeyse hiç bir modelinde 46 dişli kullanmamış. Ama 200,250 ve 450 lik endurolarında çokça 45 arka dişli kullanmış. Ve 690 enduro modelleri de 45 arka dişli kullanıyor.
İlla 46 istiyorsanız nette JTR897-46 diye aratın derim.
http://www.motonet.biz/eshop/rear-sprockets-jt-high-carbon-steel/?good_detail=rear-sprocket-jtr-897-46-46t-054ac8b1ac5efee33c6225d23b1d4735p
http://www.motorcycle-parts.biz/rear-sprocket-jt-jtr-897-46.html
Ama benim ilk tavsiyem fabrikayı arayın sorun, ellerinde var mı, yada sipariş geçsinler. En sağlıklısı bu olur. Fabrikaya ulaşmadan harekete geçmeyin derim.
az önce baktım zaten de fiyatlar uçuk verdiğin kod,u başka markamı acaba dediydim yoksa özel yaptırmak daha ucuz aliminyum alaşım istediğin ebatta yapıyorlar yinede saol sizin egzozlarda katalitik konvertör varmı..? bilginiz varmı bu konuda bizimkilerde varmış yeni öğrendim ilk işim yeni bir egzoz borusu yaptıracam..
İlla JT almanıza gerek yok. Başka markalar KTM için 46 dişli üretmiş zaten, misal;
http://www.partzilla.com/search/?q=46T&fq%5Bs_types_facet%5D=Parts&fq%5Bs_makes_fa cet%5D=KTM&fq%5Bmodel_base_facet%5D=250+SX-F
Buradakilerin hepsi 46 diş ve Extreme250 ye uyuyor. En ucuzu çelik olan ~37 $. Sanayide yapılan işe çok güvenmiyorum ve çok da ucuz olmuyor. Bir de ustanın kahraını çekiyorsun, tutturuyor bu olur, uydururuz diye. Kargosunu bilemem ama 37 dolardan daha ucuza sanayide arka dişli yaptıramazsınız zaten. Üstelik onların uçlarının ısıl işlem görmesi lazım adam gibi ki aşınmasın.
Düzgün iş olmazsa hem parana hem zincire yazık olur. Ben de çok dolaştım sanayide, herkes gel bi hallederiz(öpelim) havasında mk... İşi gerçekten yapabilecek adam da çok nazlı oluyor..
kopan egzosu yine yaptırdım poti bu 3 cü artık .poliste arkama takıldı bende gaz vermeden gidemiyorum çünki gazı bıraktımmı motor kesiyor çalışmayı. köşeye çekti tam verecek cezayı verecek cezayı dur dedim çantayı açtım bak bu egzos sanayiye gidiyorum adam bende sana egzostan dolayı tamda ceza kesiyordum dedi sanki elinden elma şekeri alınmış cocuk gibi banamı denk geldin dedi napalım dedim acımadım da değil keretaya bir mahsun bir hüzünlü oldu sorma ama bir yana anlayışlı bir polismiş yoksa laf anlamayan adam çok geçiriyor valla köküne kadar . bu arada durma sebebeini karbüratörede su birkmesimi diyeyim tıkanıklıkmı diyeyim aklıma bir fikir geldi depoyu kapadım çektim benzin borusunu açtım tahliye vidasını karbüratörün içindeki ben zini boşaltım sonra depo musluğundaki hortumun ucundan üflemeye başladımki fokurduyor 1 2 dakka üfledim sonra herşeyi taktım yerine açtım musluğu açtım kontağı bastım starta baktım motor çalışıyor 2 3 dakka sonra motorun durması lazım dı durmadı gazı kökledim kökledim durmadı dedim anam iyi haber demek karbüratör sökülecek temizlenecek dedim sonra gece deneme için çıktım gümüşlükten bodrum yoluna baktım durmuyor gaz kesince bir kaç yerde özellikle denedim sonra islam haneleri ışında drz 400 kapıştık centilmence bir mücadele oldu karışık bir cadee üzerinde önce ben önde oldum sonra düzlüklerde eşşek herif bazdı yaklaştırdı beni ama zorlmadı sonra ışıklarda biraz morlai bozulsun diye yanına soktum motoru kafayı soktu bu ne diye bende sözüm ona ışıklara bakıyorum mondi yazısını görünce kaskın içinde suratıma bir bakışı vardı sorma yın keyfime yani arka dişlim biraz daha küçük olsaydı vericektim nalları elinede neyse dedim okadar masraf etmiş genç tir ağlar filan velakin bodruma geldiğimde motor yine stop etmeye başladı ama doğru yoldayım o kesin .KARBÜRATÖR TEMİZLİĞİ ŞART 3 SENE OLDU ALALI HALA EL DEYEMEDİ
Karbüratör temizliği seni kurtarabilir. Netten nasıl temizleniyor bir bak, ustaya götürme derim. Eğer ustalarına çok güvenmiyorsan. Kendim temizle çünkü adam doğru düzgün iş yapmayınca sorun çözülmüyor ve sen de çözümü başka yerlerde arıyorsun.
Buarada neyse ki şu anda hep DRZ hem de performanslı bir Mondi sahibiyim Küçük at da balıklar yesin Arka dişliyi küçülterek DRZ nin eline vereceksen ben yakayım hemen şurada DRZ yi :D Tabi pilotaj farkı atmışsın sen o ayrı
Dişli ölcüleri için çok sagol hemen arastırmalara başlıyorum havalar burda yagmura doğru gidiyor enduro jant işinide cozduk sanırım supermoto ole 107 km yı gecemedim bi türlü dişli sart oldu enduro takımınıda alır işem sanırım banada 1200 civarına mal olacak motorun üzerindekı dişliyi kros takımına yenı alacagımıda süpermoto taklımına taktıkmıydı degme keyfıme.
hazır aklıma takılmısken sorayım süper motoyla teker yapamıyorum 150 cc lifanla yaptıgım seyı beceremedık ben dahıl bı cogumuz kalkmıyor meretin önü bayılacak gibi oluyor normalmi acaba
valla kalkıyor da farklı tekniklerde kaldıran gördüm bende arada kısa mesafelide olsa teker yapmışlığım var ama tabi ya gaza abanıp birden debriyaj bırakıcaksın benim yöntem bu hafif 1 2 de iken yada amortisörle kaldıranlar var benim yiyeceğim bir bok olmadığınan nasıl yapıldığınıda bilmiyorum
Tekere getirmek için motoru fazla zorlamayın, yapısı gereği çok meğilli değil. Anca dişli zincir, debriyaj ve diğer motor aksamlarını yorarsınız. En büyük engel ise 2 teker arası mesafenin çok fazla olması. Ben de getiremiyorum, bir arkadaş anca 1 karış yerden kaldırmıştır belki. Perf. karbüratörü takılı iken bir arkadaş doğru düzgün ön kaldırabildi ama onda da bildiğin gaza abanıp debriyajı saldı, anca. Yani kısacası değmez, boşuna yormayın.
Buarada Erhan, hava filtresinin üzerindeki siyah kapak/kutu duruyor mu sende ?
Yok hava filtresinin kapagi yok benimkinin uzerinde.
Tekere gwlmwmesinin sebebinin teker arasi mesafeden oldugunu hic aklimiza gelmemisti ,tek tekerle isim olmaz lakin bir iki deneme yaptik sirf meraktan olmayinca normalmi acaba diye dusunmedik degil .
107 kmh yi geçememiş olman mantıklı değil kesinlikle. Ben 110 u rahat görüyorum sonrasında 120 ye kadar çıkabiliyor düz yolda, hatta 120 yi de geçiyor yer yer. Ama 107 yi geçememesi normal değil. Öyle veya böyle motor güçten kaybetmiş demekki. Bekli zincirden, belki lastik havasından, belki bozulan subap ayarlarından yada pis olan hava filtresinden vs, vs,
Ama motor güçsüz anlaşılan o yüzden arka dişliyi küçültmeniz şu an için mantıksız çünkü motor daha da zorlanacak.
bir yeri atlamışssın polat gaz telinin karbüratörünün ordaki civata çıkmış yada daha aşa inmişsse gerekli kadar gaz açmıyor dur benim muhabeti hatırlarsan 65 ten yukarı çıkmıyordu ilk zamanlar meğersem gaz telinin içinden geçtiği ayar civatası çıkmıştı oda gerekli olan kadar gerginliği sağlamıyordu civatası yerine oturtuldu ve gerektiği kadar da yukarı çekince normal hızına kavuştu
Evet o da bir ihtimal ama benim karbüratörü incelediğim kadarıyla o tel sadece gaz açtığında püskürtülen benzini tetikliyor. Asıl diğer, karbüratörün tepesinden içeri giren tel asıl işi yapıyor diye gördüm. Ama senin başına böyle bişey gelmişse ben yanılmışım demekki.
şu gaz telinin sonun geçtiği yerden bahsediyorum siyah plastik hilal gib olan parçdan bahsediyorum
Evet ben de ondan bahsediyorum O karbüratörün ciğerini bilirm ben
Cekiste hayvan gibi asiliyor motor ama sanirim ayar sart komple bir motor bakimina sokmak lazim,devirideli gibi ceviriyor motor ama 109 yapabildim dun de tek kisi ile ya oyle buyuk motor kullanmadigimdan sorun var anlamiyorun gucu tatmin ediyor jant isinide sanirim sonunda hallettim ilcede bir bayi getiririm dedi bakalim kapora vereceğim pazartesi sanirim ve uygub disli bulamadim olculere ragmen ama cross takima gecersem gerek kalmayacak.
Yarin motorun karsisina gecsemde orasini burasinji biziklasammi acaba
senin belki göstergedede problem ola bilir benim şu sıralar 94 ten yukarı görmedim en çok 114 filanmıydı neydi gördüğüm ama arkamdaki araç 110 130 yaptığım söyledi 110 larda iken 80 90 larda idim 110 kusurlarda işte 130 filan vuruyor yani belkide hiç bir derdi yok sorun yanlızca standart olarak dijital göstergelerin azizliği bana kalırsa pek takma butip şeyler bence bakman gerek polatın ciğerini bildiği karbüratördeki bahsetiğm civata ayarına bak gaz telinin içinden geçtiği
Arkadasla denedim pejo 307 ondada 109 bendede 109 gorunuyordu yani basta bende düşündüm ama oda saglam bakim yapalm anlasiliir ne halt yedigi . On amortisorun yagini degisen oldumu sanki tam saglikli yaylanmiyor yag olarak ne tavsiye edersiniz ben becerebilirmiyim
Ben ön amortisör bakımı yaptırmıştım. On amortisörler Sanırım (2007) CRF450/250 modellerindeki Showa amortisörler ile aynı keçeleri kullanıyor. Aynı zamanda DRZ400 de aynı keçeleri kullanıyor, birçok showa aynı işte keçe olarak. Yağ olarak Motul Factory line 5W tavsiye ederim. Yanlız iç tüp var bunlarda ve o iç tüpte de yağ var. İşi bilen ustalar orayı da değiştiriyor, oraya da 2.5W yağ koyuluyor genelde, iç kısma kalın yağ koyulmaz ve genelde 100~200 mil gibi az bir miktar alır.
Son olarak söyleyeceğim şu ki, bushingleri değiştirmeyeceksen yağ ve keçeleri yenileme zahmetine hiç girme. Sanırım bizim amortisörlerde 3 yada 4 tip bushing var. Ama çoğu usta bilmez, bilenleri de değişmesi gerektiğine ikna edemezsin. En fazla çıkartıp, "bunlar iyi görünüyor" der geri takarlar. Bushingleri değiştirmediğin taktirde bir kaç saat/gün içinde yağ yine eskir. Bunu söyeyen amortisör üreticileri, ben değil.
Bugun motorun sesini dinledim subap vuruyor sanirim kitapcikta hic bir ayar falan bahsetmiyor servise gidiniz yaziyor detayli bakim cizelgesi gibj birsey varmi neyin nasil yapilacagini acikca belirten
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)