bune laaa çıxık kestanem onu bırak hala bana vereceğin bir nebze ölcü vardı
bune laaa çıxık kestanem onu bırak hala bana vereceğin bir nebze ölcü vardı
bizim müşterimiz olan bir motor ustasına bugün denk geldim, adam cbf 150'lileri 200cc yapıyorum, sorunsuz kullanılıyor dedi, sen az sürüyorsun, hiç sorun yaşamazsın dedi, kendisi yabancı değil, sürekli babamın oto yedek parça mağazasından yağ alan biri, benim motora fiyat verecek, dışarıdan parça alıp tornada ayarlarız dedi de torna işine girmeden cuk diye uyan parça mümkünmüdür acaba? denk gelme ihtimali varmıdır merak ediyorum...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
300-350 tl ye tayvan mali parcalari direk takariz dedi simdi, sali sabahi birakicam galiba motoru, her turlu garantiyi veriyor
Bak, 150yi 200 yapınca debriyaj gibi parçalarda sorun olmaz bencede. Ama motorun sıkıştırma oranını felan artırıyorsa ozaman subap grubunu ve pistonu zorlayabilir bu durum. Yani ömrünü kısaltabilir. Yada negatif bir etkisi olmaz. Bu nekadar bir artış olduğuna ve parçaların nekadar "daha fazla güce" dayanabilme durumuna göre değişir.
Hacim büyütülecek ise piston ve silindir aynı anda değişmedli. Orjinal silindirin içine daha büyük-küçük piston sığmaz çünkü. Hadi değişik bir pistonun senin piston koluna uyma ihtimali var diyelim. Ama silindir dediğimiz parça altta motor kütüğüne üstte ise üst kapağa oturuyor. Herhangi bir motorun silindirinin başka bir motora uyması neredeyse mucize olur. O yüzden orjinal silindirin içini tornada vs, genişletirler ki daha geniş piston sığsın. Yada yan sanayide senin motora uygun direk piston silindir kit vardır, alır pat diye değiştirirler, cuk diye uyar
Yanlışım yada eklemem gereken bişeyler varsa Centiko kısa süre içinde müdahale edecektir, rahat ol
#sürenadam
ustanın cuk diyen uyacak parçaları bulurum lafı biraz hayal mi acaba
salı sabahtan getir en geç cuma alırsın dedi...
syanur un dediği gibi ya silindiri actirıp ona uygun piston la toplanır yada direk senin motora uygun silindirde olabilir.
motor cesitlerine göre parcalar uyumlu oluyor, markadan ziyade.
yani cg, gs tip motorlar gibi.
cuk diye olacak parcalarda piyasada bulunabilir.
hani big bore resimleri syanur taktıktan sonraki montajlı halini mi cekecen
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Polat sen kit'i almadan once motoru actirip piyasadan parca aramasi yaptirmadin di mi? Ne kadar odedin toplamda kit icin? Kac cc, kac hp, nm vaad ediyorlar, belli mi?
17 hp honda xl 200 gibi 120-130 yapsa ben memnun kalirim heralde 14.5hp den 16-17hp olsa iyi olurdu, fmf egzoz ve kucuk tork icin disli var bende, bir tane de kn acik hava filitresi eklesem mi acaba? Yakiti artiramazsam fakir karisima neden olma riski var...
Benim motorun çindeki fabrikası bir de 275cc lik halini üretmiş motorun. Araştırdığım sadece +25cc eklemiyor aynı zamanda sıkıştırma oranını 11 den 11.5 e çekiyor. Ben bir satıcı buldum yine çinden, bu motorun parçalarını satan. Ondan büyük olan piston silindir kitini satın aldım. Zaten motorun geri kalan kısmı aynı(yine araştırdığım kadarıyla). Big-bore kit için 97$ fiyat çekti. Aslında fabrikadaki parça fiyatları çooooooook daha ucuz (en fazla 40 dolar felan tutar normalde). Ama fabrikadan kimse satış için ilgilenmiyor. Biz de bu çinli satıcıya kaldik işte. 68$ da kargo yani toplamda 165$ a geldi kit. Japon motorlar ile kıyaslayınca (mesela CRF-L için 280cc lik kit yada KLX için 300cc lik fiyatı ile) ziyadesiyle uygun bir fiyat aslında. Ama lanet olsun bazı şeyler işte, sonuçta 40~50 $ lık parçalara 4 katı para bayıldık.
Vaad edilen güce gelince. Öncelikle fabrika diyorki, egzozdaki(borulardaki) katalizörleri temizlersen motorun 12kw dan 18kw'a çıkar, yani ~16 hp den 24hp ye çıkar diyor. Ben zaten egzozu geçen temizledim.
Bir de 250lik motor 18kw(24hp), 300lük diye belirtilen fakat aslında 275cc olan motor(benim sipariş ettiğim) ise 22kw(~30hp) olarak belirtilmiş fabrikada. Yani benim motor egzoz ile güya 24 hp'ye, bu piston kit ile de ~30 hp ye çıkmış olacak. Bir de karbüratör değişimi yapmıştım, püskürtmeli karbüratör almıştım, onun da bir miktar güç katkısı olacağı konuşuldu.
Bu durumda çinli fabrikanın yalancısı olarak benim motorum 30 hp'nin üstünde bir güç ile çıkacak. Merakla bekliyorum. Ben okadar güç artışı beklemiyorum, bu çinliler kağıt üstünde oyun yapıyor olabilirler. LAKİN motor arızalanana kadar gerçekten 12kw(16~17 hp) gücünde performans gösteriyordu. Ama torku yüksekti, 125 cc motordan çok daha çekişli idi. Son sürat olarak XL200 kadar gidebiliyordu ancak. Yani belkide çinliler doğru söylüyor da olabilir
Ahan şu da bahsettiğim satıcı ve alt tarafta specification kısmında 2 tip motorun kıyaslması var
http://yitonmoto.en.alibaba.com/product/471375444-212718423/Dongben_300CC_engine_4_valve_water_cooled.html
xl 200 e ben çok nal toplattırdım
Son sürat olarak kastetmiştim, düz yolda
madem ki motor açılacak, oluyorsa ayak marşıda koy bence(gerçi servistekiler ona göre tasarlanmamış olmaz dediler)kışın akü ile sıkıntı yaşadığında yardımı olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------
not: mesajım Selim'e idi. Mondial de durum nasıldır bilmiyorum
ayak marşını da unutmadan sorayım, muhtemelen usta yarın benim motoru alacak, müsait olduğu anda girişecek, 160-180-200 cc olabilir dedi, 200 cc de 35000-40000 km'de krank sorunu olabilir dedi, zaten hiçbir şey yaptırmazsan o sorun yine mümkün dedi, bilemiyorum, bizim motorların krankları çok kırılgan mı debriyaj sağlamdır dedi
buldum iki tane ayak marşlı 200cc rx 125
http://www.youtube.com/watch?v=q_p9XyRGHmE
bunun da açıklamasında 200cc yapıldı yazmışlar
http://www.youtube.com/watch?v=_92CrwwS8q0
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------
bizim krank-kol hyosungsource dan kargo dahil 470 tl, kanuni de 700 tl gibi bir maliyeti var, bu krank önceden kendini belli eder mi, yoksa çat diye gider mi?
Normal motorunda kranka hiçbişey olmaz, ustana söyle sallamasın. +50.000 kullanan var, Chornix'e sor.
Modifiye sonrasında ise krank 1000 kmde de sıkıntı verebiliri hiç vermeyebilir de. Artan hacim kadar sıkıştırma oranındaki değişim de krankın zorlanmasında etkili olur. Benim tahminim kolay kolay bişey olmayacağı kranka. Eğer motoru uzun süre yüksek devirde (düz yolda yardırmak mesela saatlerce) krankı daha çok yorar.
dişli oranını değiştirp motoru asırı hızlanmasına zorlamassanız, ve syanurun dediği gibi asırı yuksek devirde uzun süre kullanmazsanız bişey olacagını sanmam
Mondial 150 X-treme Max almak istiyorum ama okuduğum yorumlarda motorun yuksekliğinden şikayetçi kullanıcılar gordum tam olarak koltuk yuksekliği nedir kullanıcı varsa ve beni bilgilendirirse cok sevinirim
Yahu arkadaş şu bizim motoru kötü MAX lar ile karıştırmayın burası Xtreme250 topacı lütfen ama
Sizi şöyle alalım
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html
tekrar herkese merhba arkadaşlar pek giremiyorum bu motorun arka fren hortumunu nerden bulabiliriz acaba bilen varsa şimdiden çok teşekkürler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)