@tunç
Zincir zaten ömrünü doldurmuştu ama o "master link" kısmının kilidi nasıl çıktı kendi kendine onu anlayamadım... Neyseki bişey olmadı. Zaten geçen ayın 20sinde sipariş ettiğim zincir kargoya verilmişti, yurt dışından. Bir haftaya felan gelir herhalde...
WR topiğinde sorup cevap alamadınız sanırım
Ben fuarda oturdum WR125X'e. 181 boyum var. Ayak uçlarımdan biraz fazlası değiyor. Arka amortisör en alçakta değildir büyük ihtimalle, biraz daha inebilir. Ama yine de 165 boy ile ayaklarınız yere değmez sanırım. Fakat bu da süremeyeceğiniz anlamına gelmez. Sürmek için(dur-kalk için aslında) 2 ayağınızın aynı anda yere değmesi gerekmez. Ama bunu öncelikle kafanızda halletmeniz gerek. "Ben 1 ayağımın yarısını basarak da motor sürebilirim" demeniz gerek. Yoksa habire düşersiniz, yok motoru tutmadım, yok öteki tarafa yattı, yokuşta kaldım vs, vs, diye. Bunu çözmenin en iyi yolu eğitim almaktır.
Ama böyle yüksek motorları sürmeye başladıktan sonra commuter tarzı motorlara "ezik" gözüyle bakmaya başlıyorsunuz, ne yalan söyleyim Acayip zevkli oluyor, ş.içi yada arazi....
#sürenadam
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
Hocam öncelikle oraya saldır.
Sonralıkla inan bizim bilebileceğimiz bişey değil. Hani sorduğun şey çok mu zor olur vs, vs,. Kimse sana nekadar zor olacağını bilemez. Olmza diye de bişey yok, herkes her motoru sürebilir diyorum. Ama belli ki yeterince beğenmemişsin yada cesaret edememişsin ki hala bunları sorguluyorsun. Bence sen vazgeç bu sevdadan
#sürenadam
valla kardes adana dayım su sıralar yaza anca
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
mümtazın boyu belli adam onun üstünde nasıl duracak bilemedim ben şimdi polat sende hiç birara zincri master kilit üzerinden söktünmü işlem yaptınmı çünki master klit inanımaz zordur açılması belki bir işelem yaptıysanız tam yerine oturmadıysa belki o yüzden yapmışta ola bilir
Dedikleriniz dogru arkadaslar..En iyisi commuter bizim için
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
büyük motor al seneyede binersin :D
ne öyle kıza hamilesiniz dedğinde olamaz öyle bişey olduda öyle değil yok yani gibi birşey
Tunçcan, ben çoğu zaman zinciri temizleyebilmek için söküp gaz yağına maruz bırakıyorum. Zaman zaman gaz yağında bekletiyorum, bazen üzerine sıkıp fırçalıyorum vs, vs,. Sonra dişlileri temizliyorum güzelce. Ve tabi son olarak zinciri geri takıyorum.
O kilit kısmını açması ve takması çok kolay. Nette videoları var. Zaten çeşitli yarışlarda vs, takılan kişilerin motorlarında sürekli zincir sökülür takılır, öyle 1-2 takıp çıkarmak ile yalama olmaz.
Ancak kilit kısmında ufak bir numara var. Kilidi ters şekilde takmamak gerek. Açık olan kısmını doğru yöne getirmek gerek. Biz son defasında zinciri takarken Yunus usta ile bu konuda anlaşamadık ve olay mahalinde nete bağlanarak videolardan durumu inceledik. Doğru şekilde kilidi taktık
Zaten son toplayışımın üzerinden km'lerce yol yaptım. Hala o kilidin neden-nasıl dün çıktığını merak ediyorum. Zincirin çok bol olması kilidin çıkmasına sebep olmaması gerek. Çünkü kross yarışlarında felan zincir yol sürüşüne göre biraz daha bol bırakılır. Ve o aşırı büyük dişli oranları ile zaten yüksek torkun birleşimi sonucu yarışlarda zincire resmen eziyet edilir(450 lik motorlar ile). Yinede kilit açılmaz. Amma lakin ve de fakat ben usul usul sürerken o kilit çıkar, baklanın ağzı burnu dağılır işte...
Galiba sorun zincir kalitesinden kaynaklanıyor.
#sürenadam
ana 1 soru sor bin ah işit oldu ya la bu bizim zinciler bir süre sonra donlastiği gibi sünüyor başını alamaıyorsun neyse değiştirmek için tam vesile olmuş
Len kısa cevap veriyoruz yaranamıyoruz, uzun uzun anlatıyoruz beğendiremiyoruz kendimizi
Yeni zencir gelsin de, bakalım o sünecek mi...
#sürenadam
zencir dedin korktum nasıl bir alet ki öyle negromu
bizim ziniciri ne kadar kasarsan o kadar uzuyor tunçun dediği gibi kendi haline bırakacan
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
Aynen, yağladıkça salıyor kedini. Tekeri en ön kademeye getirsem(yani kısaltsam dingil mesafesini) şuanda zincirin uygun bir şekilde takılabilmesi için 2 yada 3 bakla çıkarılması gerekiyor
Neyseki dün DiD zencirlerim geldi Bu akşam takarım
#sürenadam
bakla arasındaki mesafe açıldıkçada busefer dişlileri yemeğe başlarsın iyi olmuş şu senin zincirin remini çekseydin nemenem birşey benziyor varmı bir alengiri
İyi yaptım yeni zincir almakla ama bir türlü takamadım. Şimdi garajdan geldim. Takamadım çünkü şu videodaki aparat ve başlıkları gerekiyor cidden...
7:10' dan itibaren izleyin;
http://youtu.be/Iez2qEOcVa4?t=7m10s
Zincirin görüntü olarak bir farkı yok Tunç buarada. D.I.D. 520 VX2 olarak aratırsan görebilirsin.
görsel
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)