Sen yaşıyon mu ya
Yok aslında bizim konu yine iyi. Başka modellerin başlığında çok daha tatsız yazışmalar oluyor. Burası sessiz sakin
Motorumuzdaki "zincir hattı tasarımı" diyeyim siz anlayın, oldukça saçma ve sakat... Tamamen zinciri bollaştırmaya yönelik bişey. Şu videoyu çekeydim, daha güzel anlatırdım. Zaten üzerinde gelen zincir kalitesiz olunca bu yerleşim şekli ile iyice bollaşıyor. Bak daha pazar gecesi gerdirdim, 1 hafta gitmiycek eminim.
Buarada kaç km yaptın cidden??
#sürenadam
sıkıntı geçti ama gerdim birazdaha serviste bol yapmışlar ben kalitesisi oringli zincir taktım siz daha kaliteli bir zincir takarsınız bikere bollanmaya başladımı bizim zincirler sıcak suda yıkanmış don lastiği gibi sünüyor bir an önce kurtulun yoksa cain guide yameye başlamışsınızdır onuda yedimi onun yerleşti demir yeri yarıyor bu arada erçin ustanın yanına gitiim zinciri gerdim motoruda yıkadım dedim bizim supermotolarda 48 dişli çıkmış dedim o süpermoto hayli ile dişli sayısı az olucak dedi ve yanındaki müridleri de aynen öyle dediler bu arada benkimseyi vurun kahpeye demedim yanlızca yorumlarınızı yazım dedimdi adama nasıl yüklenmek o yahuu yani yapıcağınız şey işşşt kardeş dikkatli ol du gidip bacağında vurmasaydınız bari viva zapata
Tabi okuma yazma olmayınca işin zor seninde, allahtan kocaman 14-46 yazmıştım O da değil, hala kendi dişlilerini kendin saymadın dimi? Yani seninkiler 51 mi, 52 mi, emin misin? Bence de enduro(yada cross) ile SM arasında dişli farkı olması normal. Ancak çançinçon'ların bu masraftan kaçındığı kanısındayım sadece
#sürenadam
Sessiz sedasiz takipteyiz :-)
Benim motor 6000 de. Zincir olayini cozmek lazim benim ustada motoru ilk aldigimda demisti bu dzincir bu motora olmaz diyese ilgilwnemedik. Ben jantlarida degistirmeyi dusunuyorum arka dislide degisirse zinciri yine degistirmek gerekirmi disliyi degistirmeden 18 inc jant uydurursak nasil bi sey olur. Varmi tavsiyesi olan nasil yapayim
aga elimde kağıtla gitmedim gecenin körümde aklımda kaldığı kadar gittim 2 dişli için beni de yed,ya helal olsun sana poti
Sizin Arka zincir dişli iki modelinde( SM ve Enduro) aynı arkadaşlar.İki motoruda gormemis biri olarak iddalı konustum ama Mondial oyle diyor Usenmedim Parca stok kodlarına baktım ikisnininde stok kodu aynı. Hatta yanında uyumlu oldugu modeller yazıyor.Bazı Parçaların yanında T-S XT-M gibi kodlar var. Ben anlamadım ama Galiba Enduro - Sm - Cross modelini kastediyor olabilir. Diğer parçaların uynmlu olup olmadığını aslında listeye bakılıp bulunabilir diye düşündüm. Bilmem doğrumu düşündüm ?
Kaliteli zincir almaya korkuyorum. Yahu zincir olması gereken gerginlikte iken "dırrrrrrrrrr" diye zincir sürterek giden başka motor görmedim ben! O yüzden kaliteli zincir alıpta sürte sürte onun da çok fazla dayanabileceğini sanmıyorum. Ama bu işe de el atıcam, belki bu hafta sonu. Öncelikle o zincire sürten ve gereksiz yere gerginlik sebebi olan parçadan emin olayım, sonra onu bir söküp deniycem, bakalım bir çözüm yolu bulabilir miyim...
Arka dişli değişirse büyük ihtimalle ya zincire bakla eklemen gerekecek yada zincir alman gerekecek. Çünkü genelde arka dişlilerin değişimi biraz farkettiriyor, ön dişliyi 1 tık büyük taksan zincir okadar hissetmez. O yüzden önce yeni dişliye bak, senin zincire uyuyor mu diye. Sonra senin zincire gerekirse 1-2 bakla eklersin.
Dişliyi değiştirmeden jant tabikide değiştirirsin de, bizim göbeklere uyacak çin malı jant yok. Sanırım KTM göbekleri felan uyuyor bizimkine. O da pahalıya gelir tabi. Yok ben göbeği sabit bırakcam, jant çemberini alırım biraz da tel alırım, yaparım diyorsan o işin çok zor olduğunu duymuştum.
Kızma lan, takıldım 2 Seviyoruz seni reyiz!
Dediğin gibi o harfler modelleri simgeliyor, hangi parça hangi modellere uyuyor diye. Yanlız her nekadar mondiale güven olmasa da benim de tahminim 3 modelde de tamamen aynı parçaların kullanıldığı(egzoz kısmı muallak)
#sürenadam
Kaliteli zincirin sikinti yapacagini sanmiyorum. Bizim zincir sistemiyle ktm honda vs. cross enduro modellerinin zinxir sistemi ayni tek fark zincir ve zinxire destek olan kaucuklarin kalitesi. Zincir ideal uzunlukta kalirsa bidaha sorun cikmaz bence. Ozellikle ktm lere baktim ayni sistem imkan varsa degistirmek lazim sadece kaliteli parcalarla.
Jant olayida dedigin gibi gobek bitek ktm ile uyusuyo illa ktm den cikma bi jant bulmak lazim . Sifirlari cok pahali zaten. Orme iside ebaydan bakmistim bi ara fazla pahaliya gelmiyo ama ugrastiracak ve zahmetli ayrica bu jantlar bi ise yaramayacak ozman . En iyisi beklemek yaza dogru sm jant talebi artarsa bizim jantlar belki is gorur. Ktm icin 3000 diyolar janta illaki alicisi olur bizim jantlarinda
Bazı arkadaşlara uygun fiyatlı oring zincir de bulduk ama... meramımızı derdimizi annatamadık niyeysee!!
ANGARAJ
Zinciri değiştirince haber et bakalım, yine çabuk çabuk bollaşacak mı... KTM veya honda'nın enduro tipi motorları görmedim ama zinciri olması kadar gerdirdiğimde zincirin sürttüğü yerlerden gelen ses çok saçma... O ses kesilecek kadar zincir bollaştığı zaman da zincir şakır şakır sallanıyor. Hem duyuyorum hem de arkadaşlar söylüyor zincirin sallanıyor diye. Umarım olay sadece zincir kalitesindendir.
Jant için de en ucuz yöntem çemberi ve telleri ayrı ayrı almak. Ama tellerin montajının kolay olmadığını duymuştum. Yani telleri takmak kolay gibi ama galiba bir sistemi yada başka bişeyi var uğraştıran. Benim gittiğim servisteki usta söylemişti de, bidaha tövbe etmiş, bulaşmam o işe diyordu Bir de ön tarafa 21" felan takacaksan eğer bu göbekteki tel yuvası az gelir. 21" jantta bizimkilerden daha fazla tel olması gerek. O yüzden de biraz daha fazla yuvası olan bir göbek kullanman gerekebilir. Arka tarafa 17" yerine 18" değişimi için belki fark etmeyebilir.
@gaco bu aralar pek alakalı şeyler yazmıyon sen, neden? Ben o zinciri almam mı dedim? Kalitesiz mi dedim? Hatta iyiymiş, bizim zincir iyice ömrünü doldursun da buradan alabilirim demedim mi?? Sen beni dinleme, sonra laf... asıl sana
#sürenadam
o sürtme sesi cain guide içindeki kağuçu yemiş se yapa bilir cin guide ı çevreleyen demire sürtüyor olma ihitimalini düşün bu arada oringli zincir aldığında illaki bir süre zincir bollanma yapıcaktır alışma zamanı durumundan dolayı tel olayına gelince örme işi zor değil akort işi ölüm yeni jant ve tel taktığında 500 km de baktıracaksın tekrar hangi teller bollanmış yalpalama varmı diye meşavkatli iş telleri örersin sonra tektek akort yerlerini aynı gerginlikte sıkman lazım bu arada sitede aynı ürün kodu geçmiş olabilir ama bu onun doğru bir kod olduğunu göstermez fiyatları bile girilmediğine göre malzemeler ocak ayında geldiğinde hem kodlar değişir hemde fiyatlar .
Hah, akort makord dediydi, o zormuş zaten. Ben anlamamıştım.
O senin turuncusunu taktığın parçanın sürtüp sürtmediğini anlamak kolay. Zaten benim baktığıma göre orası değil. Oranın lastikleri gayet yeni duruyor, demirine sürtecek bir durum yok gibi. Bugün o parçayı çıkartır da sürerim anlamış oluruz.
#sürenadam
mondiye enduro jant temin edebilirmsiniz diye mail atmıştım bi ara, ilgilenip geri döneceklerini söylediler ama hala dönen olmadı :D
Sizin kemik Jantın esnekliği sıfıra yakın olduğu için arazide kırılma ihtimali sözkonusu ve aynı zamanda esneklik sağlayamadı için gerek rulmanlara gerekse ön takıma çok fazla bir etkiyi direkt iletmekte ama tel jantaa olay böyle değil tabisi dikkat ettiysen elinle dahi yokladığında tel jantın esnediğini görebilirsin burdan daha fazla sonuçda çıkabilir biiitabii...
ANGARAJ
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)