aslında diğer bir seçenek var.kuba nın 250 lik cross u nasıl acaba?onada güzel diyorlar.oda bunun gibiyse neredeyse yarı fiyatına kuba almak daha mantıklı değilmi???
aslında diğer bir seçenek var.kuba nın 250 lik cross u nasıl acaba?onada güzel diyorlar.oda bunun gibiyse neredeyse yarı fiyatına kuba almak daha mantıklı değilmi???
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
bu arada bu konunun harbici fotoğraf zamanı geldi
Selam, arkdaşlar bu motorun motocross modeline ruhsat, plaka çıkıyor mu bilen var mı. ??
Bu arada sahibinden com a bi tane 2 el düşmüş. Motorun sıfıfr 7.800 bu adam 7.900 istiyo. )
hocam motocross modelini alıp plaka ruhsat çıkartmak istersen önce bi mühendise uygunluk projesi çizdireceksin tüv e götürüp onaylattırman gerekiyor tabi sinyal di fardı aynaydı falan onları da takman gerek yani uzun ve sıkıntılı bir iş al benim gibi enduro modelini hard enduronun tadına var.kış mevsimi olduğundan dolayı pek gezemiyorum henüz foto çekinmedim çekindiğimde sizlerle paylaşırım arkadaşlar.
Peki arkadaşlar motoru sıfır alınca muayeneye götürüyomuyuz yoksa sıfır diye otomatik muayeneden geçyomu, yani bu motorum motocross unu alsam, endurosuymuş gibi ruhsat çıkartılabilirmi? ben şunun için soruyorum ben genellikle dağda taşta biniyorum ama yazları lastiklerini değiştirip yolda da binmek istiyorum. Motocross modelini istememin nedeni motorunun daha güçlü olması.
[MENTION=90330]trazma[/MENTION] motorun hayırlı olsun öncelikle. Son durumlar nasıl, memnun musun motordan?? Herhangi bir sıkıntısı yada gözüne takılan sorun felan oldu mu? Benim asıl merak ettiğim cross ve diğer 2modelin motoru temelde aynı ise, acaba SM modelinden de okadar güç almamız mümkün değilmi? Yani ne tür bir değişiklik yaparsak aynı gücü elde ederiz... Yoksa cross tipinin motoru farklı bir motor mu?? Teknik özelliklerden baktığım kadarıyla daha düşük sıkıştırma oranına rağmen cross daha fazla güç elde ediyor, tek fark bu...
Adam anlatmışya yukarıda ruhsat çıkartman için yapman gerekenleri(ki imkansız şeyler onlar, onaylatmak felan. senden yurt dışındaki bilmem ne testinden geçmeni felan istiyorlar mesela).
#sürenadam
ruhsat işiyle ilgili başka bir başlık açmıştım ama özet geçeyim arkadaşlar motocross bir motora ruhsat çıkarmak mümkün değil sadece türkiye için geçerli ama motorun tam motor olması faln fistan saçma bi kural var türkiye için geçerli dediğim gibi.syanur arkadaşım bu x tremelerdeki bütün motorlar aynı fakat motocross taki açılmış yani max alınabilen güç elde ediliyor diğer enduro ve smde ise daraltılmış halde sunuluyor şehir içi ve onroad kullanım için yani motor üzerinde belli başlı ayarlar yapılarak 25hp lik güç elde edilir benim yabancı forumlardan elde ettiğim bilgiler bunlar ki çoğu avrupa sitesinde sm ler 18kw yani 25 hp civarlarında bir değer olarak veriliyor.mondial deyip geçmeyin gerçekten kaliteli bir motor motor kapağında sadece mondial yazıyor bu kadar geri kalan bambaşka bir motor.arka amörtisör ön amörtisör ayarı bile var motorda ki çoğu japon motorlarda olmayan bir özellik.motorumdan memnunum resimler yakında atacağım herkeze kazasız belasız sürüşler.
Biri beni mi andı?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Cross dendiği zaman ramzeydir, gerisi boşa bence. bunlarında hemen dağılıcağını düşünüyorum.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
Ramzey ilk motorumdu. Bir yıldan fazla kullanıp 10.000km yaptım. Araziye çok az çıkabildim. Karbüratör ve jant telleri hariç fiyatına göre mükemmeldir. Mondial'in malzeme kalitesini yakından incelemek lazım. Teknik özellikler tabiki Ramzey QM-200GY den daha iyi. Su soğutma ilaç gibidir. Beni yolda bırakmadı ama ister istemez sıkışık trafikte çok ısınıyordu alet. Bir araba gibi trafikte çakılı kalmasanda soğuyamayacağı kadar yavaş oluyorsun. %100 artçı ile birlikte kullanan benim gibiler için üzücü idi. Çözümü buldum sonra. Gidip bir Suzuki DL650 V-Strom aldım rahatladım Tabi artık o da yok malesef :(
Ramzeyin QM 200 diyorsan, tam cross sayılmaz gibi. Ve benzer muadili çok var sanki. Kubar STR, asya tepee vs, vs, çok benziyorlar birbirlerine...
Bir de şu model gözüme takıldı. Ama plak alınamıyor galiba;
apachi-4v-cross
#sürenadam
Evet Ramzey endurodur aslında. Havada uçarsın ama yere indiğinde kaç teli sağlam kalır bilemem. Zira haftada bir tel kesin kopartırdı kendisi.
Ramzeyin QM200 muadili başka markalarda benim aldığım zamanlarda (2007) yoktu. Zira kendisi Suzukinin zamanında üretip sonra kaldırdığı 200cc bir cross/enduro modelinin bizzat kendisidir. Herhangi bir çinli üretemezdi o yüzden...
Bu mondiali çok merak ediyorum.
Ben kefee ye sormuştum aslında ama sizin cevaplamanız da iyi oldu Ben Kubayı merak ettiğim için gidip bir incelemiştim. Üstüne felan bindim, indim, kurcaladım. Ramzayden yada Asyadan farklı gelmedi bana. Tabi zamanında bu modeller yoktu haklısınız. Sonra gidip SYM wolf250 yi inceledim. Etkileyiciydi açıkçası Tabi çinlilere göre kıyaslayınca.
Şu mondialin ankarada bir bayiye gelmesini bekliyorum. Hemen gidip bakıcam. Sanki bu ramzey gillerden 1 üst kademeye geçmişler gibi. Zaten şimdi de öğrendim, bu mondial modeli Honda NX250 motoru üzerine geliştirilmiş. Yada güç değerlerine bakılınca geriletilmiş de diyebiliriz
#sürenadam
Umarım iyi bir makina çıkar ortaya. Ama fiyat biraz daha inmeli Türkiye şartlarına göre.
Syanur arkadaşın da dediği gibi ramzeyle kıyaslanmaz bu motor ramzey hafif toprak yolların motoru fakat mondialin bu aleti hard enduro için tasarlanmış diyebilirm ktm husky vs.ben almadan önce çok araştırdım ulen elimde patlamasın diye ama şükür daha kötü yanını görmedim 4 aydır kullanıyorum.ramzey asya kuba vs motorda asla göremeyeceğiniz arka süspansiyon ön süspansiyon ayarlamaları darbeye karşı şok emici özellikleri var bu motorda.yani önde ki araca girdiğiniz zaman öyle diğer motorlar gibi mesnetleri vs yamulmaz.harbi hard enduro motoru.daha önce 2009 klx250 ve 2003 exc 250 sahibiydim.ktm nin yerini tutmaz tabiki ama inanın klx ten aşağı yanı yok.motorum şu an gürcistanda ve gürcistandan yazıyorum bunları.fmf egzoz taktırdım ve motordaki bazı birkaç ayarlamadan sonra dyno teste soktum motorun torku 28.3 beygiri 26.8 çıktı.7800 tlye çok diyorsunuz evet banada çok gelmişti yarı fiyatına kuba alırım da diyebilirsiniz ama kuba yanına bile yaklaşamaz bu aletin bende var ordan biliyorum neyse arkadaşlar çok uzattım alet çok iyi tavsiye ederim.sonuçta yurtdışındada bu fiyata satılıyorsa bir şey var demektir.
[MENTION=90330]trazma[/MENTION] Hocam siz motoru TR den mi aldınız? Eğer öyle ise enduro modelinin sadece bir egzoz değişimi ve 1-2 küçük ayar ile 26.8 hp ye çıkması imkansız. Demek ki mondial bu değerleri gerçekten yanlış girmiş diye düşünmeye başladım şimdi. Ayrıca dediğiniz şasi hakkındaki özellikleri yabancı bir sayfada okumuştum. Tasarımından ve bişeylerinden bahsediyordu. Tam anlayamamıştım ama siz açıkladınız iyi oldu. Bu arada "motordaki bazı birkaç ayalama"dan kastınızı açabilir misiniz?
Benim de gürcistana gezi planlarım var, ama kimbilir nezaman...belki orada görüşebiliriz Bir de yedek parça olarak herhangi bir araştırma yaptınız mı acaba? Yani olurda lazım olursa kafanızda nasıl bir plan var tedarik için??
#sürenadam
hocam motoru daha önce anlatmıştım minimum 12kw max 18kw güç elde edilebiliyor.gürcistanda aldım motoru mondial markası olarak.http://www.actionbikes.de/actionbike...ROXY250GY2.pdf burda ayrıntılı bir inceleme var.fmf 4.1 power bomb egzoz zaten3-4 beygirlik bir artış sağlıyor dişli büyüttüm ve ustam motorda bir kaç ayarlama yaptı kendisi makine müh. olduğu için iyi anlıyor işte krank karbrt.sibop vs ayarlar yaptı tam bilmiyorum ama sonra dyno teste soktuk bu arada yanlış yazmışım 24.8 hp 26.2 tork başka motorun değerini yazmışım.motor yani senin de dediğin gibi 18kw olanı mondial büyük ihtimalle yanlış yazmış zaten bayilerle görüştüğümde 12 14 16 hp diyenler vardı.20 hp nin altında değildir normalde bu motorlar.şöyle örnek verim klx250 2012 22 hp 20 nm tork ama arada 5 bin tl fark var emin olun klx le kafa kafaya bir alet.burda hard enduro yapıyoruz yaya gidilmeyecek yerlerden geçiyorz ama motor banamısn demedi.
gücistana beklerim hocam özellikle mayıs ve haziran aylarında mükemmeldir.yemyeşil doğa sıfır asfalt mükemmel bir zevk veriyor insana zaten sm ye çevircem şimdi birazda şehirde gazlamak lazım.:D
@%1;trazma Gürcistana da gelmek lazım gerçekten. Arkadaş da anlatırken çok övüyor. Hele bu mevsimde felan çok iyi olur gerçekten.
Nasıl bari SM jantları takabildin mi?? Amortisörler full ayarlanabilir diye biliyorum, biraz sertleştirirseniz tamam olur gibi. Yada şu yaya gidilemeyecek yerlerde yaptığınız bazı gezilerden resimler koysanız iyi olur aslında
Bir de şu Dyno da okuduğunuz değerler teker gücü mü yoksa motor gücü mü biliyor musunuz?(çok detaya inmek istemiyorum, sadece meraktan sordum)
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)