Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial X-Treme (Enduro/Super Moto/Moto cross) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı

    REKLAM ALANI
  1. #441
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Benim sonuca göre benim motor 11 kuruş yakıyor... Biyerde bir saçmalık var ama yakında çözerim ben bunu.

    Arka amortisörü söküp takmak bukadar kolaymıydı yav... Peki o çemberi ne ile çevirdi söktükten sonra? Ben sökmeden çevirmeyi düşünüyorum ama tahminen alçaltmak için birisinin üstüne oturması felan gerek aynı zamanda.
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #442
    e_trkuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    aydın-ısparta-istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    10 cm uzunlgunda girintili cikintili yay seklinde bi aparat var. Direk cemberleri tutuyo ceviriyosun somun gibi yukseliyo cember ama sokmeden yapmak ugrastirir zor olur. Amartisoru sokerkende seleyi cikarttik . Altta ve ustte altigen girisli vidalar var onlari sok amartisor direk cikiyo. Cok basit bi olaymis aslinda biraz ugrassam kendimde sokebilirmisim. Dedigim gibi sokup takmak 30 saniye

  3. #443
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aranızda yakıt tüketimi ölçen yok mu hiç?



    Gidonu yükseltmek çok zor iş değil aslında, orjinal 2 vidanın yerine daha uzununu bulursan halledilir. Sertlik ayarı konusunda yanılmışım demekki. Alttaki ayarda F-S harfleri var, ben onları Fast-Slow olarak düşündüm(geri sekme hızı yani). Üstteki ayarlarda ise H-S var, yani Hard-Soft şeklinde düşünmüştüm, sertlik ayarı için. Neyse deneye deneye, buradan okuya okuya öğrenicez artık. Bu arada geri sekme ayarlarını da bozuk zeminde test edersin, motorun gidişini etkiliyor olması lazım.

    Bir de aklıma takıldı, arka amortisörü alçaltmak için sökmek şart değil sanırım, neden söktü usta??



    Karıştırın da biraz güleyim diyecektim ki birinin kornasını mavi renkte olduğunu görüyorum.... Hemen korna mı değiştirdiniz? Benim arka kuyruk ve ön gaga yamuk duruyor, sizinkiler düzgün gibi..
    Alıntı e_trkuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sokmeden cevirmeyi denedi olmadi sert geldi biraz. Fazla ugrasmamak icin sokuverdi zaten sokmesi 30 saniye almadi bile.

    Kornalarda bi degisiklik yok da benim motorunda on camurluk biraz yamuk ama oyle goze batan kotu bi goruntu yok farkedilmiyo bile

    En son yaptigim sacma hesaba gore km de 25 kurus yakiyo benimki
    garibanın korna laylonunu ben söktüğüm için haberi yok kendisinin

    bide şu amortisör ayarı zımbırtısından bizim erhanın avadanlıkta vardı galiba bi geldiğinde kontrol edeyim ben onu..
    ANGARAJ

  4. #444
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    garibanın korna laylonunu ben söktüğüm için haberi yok kendisinin

    bide şu amortisör ayarı zımbırtısından bizim erhanın avadanlıkta vardı galiba bi geldiğinde kontrol edeyim ben onu..
    iyi olur valla, yoksa ebay yolu görünecek yine bize... Yanlız bizim amortisör biraz genişcene, bilmiyorum uyacak mı...
    #sürenadam

  5. #445
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    Arkadaşlar ; X-treme'in ilk Kazası bana nasip oldu.

    Dün akşam düz yolda 40-50km hızla ilerlerken , karşı yönden gelen aracın bi anlık dikkatsizliği sonucu, şerit ihlali yapması kazaya neden oldu.
    Kaza çok anlık olduğu için frenleme ve kaçma teşebbüsüm geç oldu , frenlere asılır asılmaz arka teker sağa doğru kaydı , ayaklarım ile kontrollü hız düşürmeye çalıştım ama fayda etmedi ve motoru sola yatırıp atladım aracın kaputuna , aracın plakasına motosikletin far kısmı ile çarptım.Kaza oldu hemen ayağa kalktım zaten düşmedimde bi sn dura kaldım.Ülen dedim 2 haftalık motoru parçaladık , kaldırdım baktım ön çamurluk yok , far grenajında bir parça yok, neyse kaza tutanağı tutup fotoğrafladım.
    kaza anında ilk foto

    arabanın plakasındaki darbe va sadece

    diğer fotoğrafları sonra eve gidince inceleyince baktım daha fazla hasar var





    kafa grenajının alt damakları

    göstergenin altındaki metal ve plastik aksam kırık gösterge bacakları kırık ama gösterge çalışıyor
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  6. #446

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    geçmiş olsun Mehmet bey.

    kazaya sebebiyet veren kaçmadı dimi ? Kaza masraflarınızı karşılamıştır inş.

    parçalar ne fiyatlarda ?

  7. #447
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun Mehmet bey.

    kazaya sebebiyet veren kaçmadı dimi ? Kaza masraflarınızı karşılamıştır inş.

    parçalar ne fiyatlarda ?
    Kaza tutanağı tuttuk, sigorta karşılayacak. Grenajlar çamurluk 57TL , kafa grenajı o civarda bir gösterge pahalı 380 TL filan
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  8. #448

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    hmm, tekrar geçmiş olsun.

    Gösterge paneli neymiş öyle ya.

    150 MR nin bunun iki katı gösterge paneli var 74 TL miydi neydi

  9. #449
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmm, tekrar geçmiş olsun.

    Gösterge paneli neymiş öyle ya.

    150 MR nin bunun iki katı gösterge paneli var 74 TL miydi neydi
    Gösterge dijital olunca pahalı , gerçi yurt dışında 89$ ama fiyatı, ben yanlış yazmışım 316TL fiyatı göstergenin Kafa grenajı 31 TL miş
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  10. #450

    Üyelik
    24 Temmuz 2012
    arkadaşım gecmiş olsun sen 2 haftalıkken yapmısşın kazayı ben ise 2 . günü yaptım ama benimki kücük cinsten kendi kendine yapılan kazalardan sadece firen elciği kırıldı onuda gittim sanayi de aleminyon kaynak yaptırdım başkada bişi yok. kazasız belasız tekerin düz bassın

  11. #451
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    geçmiş olsun arkadaş ...

    tam da bu motor 18 kw 24.5 hp oluyor, son hız nedir, bakabildiniz mi diyecektim? 20 kw lık çoğu motor 120-140 yapıyor, bunun da 140 yapması lazım gibi bir mantığım var, haberlerinizi bekliyor olacağım, 6 vites, su soğutma, dijital ekran, yüksek hp ve tork, az benzin tüketimi dikkatimi çekiyor ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  12. #452

    Üyelik
    24 Temmuz 2012
    ön fırıenle depriyajdan gelen sesi ayırabilecek kadar tecrübeye sahibim şükür [bu arada 10. motorum] önfırni sıknca yani motör öne doru yığıldığında diskten ses geliyor bir akadaşım balatalar telli dir ondan yapar demek istedi bir ihtimal olabilir mantıklı geldi bana ama depriyajdan gelen sese aynen sizin tafrif ettiğniz ses ona mantıklı bir açıklama bulamadım servise sorduğumda bu sesin bir zararı olmadığını hatta X-Treme MAX 150 li liklerde de var olduğunu söyledi bu arada fabrikayı yani ana bayiii aradım kulanama kılavuzun ellerinde kalmamış ama bir hafta 10 güne basılıp göndericeklerini söylediler geriye birtek amasutörln ayarı kalıyor servisteki usta dahi bilmiyor ayarını veya ellemek istemedi kulanma kılavuzu gelsin bakarız dedi kulanma kılavuzuna bakip bilgi verirsen sevinirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

    bir kere arkadaşım bu motor hız için yapılmış değil zaten 140 km hızladalarda keyif alamassın bu motorla ama yinede 120 yapar kanısındayım orjinal şekliyle ama bazı parçalarla oynayıp değiştiricem dersen 140 ta olur 150 de

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------

    bendekide ne şans son motoru ben almışım ana bayii banada en az 3 ay sonra geliceni söylemişti hayırlısı işlh

  13. #453
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun arkadaş ...

    tam da bu motor 18 kw 24.5 hp oluyor, son hız nedir, bakabildiniz mi diyecektim? 20 kw lık çoğu motor 120-140 yapıyor, bunun da 140 yapması lazım gibi bir mantığım var, haberlerinizi bekliyor olacağım, 6 vites, su soğutma, dijital ekran, yüksek hp ve tork, az benzin tüketimi dikkatimi çekiyor ...
    Bu motorlar 12kw olarak gözüküyor, 18 olan cross modeli. Aralarında sadece fazladan 2 katalizör farkı var, bu güç farkına sebep olan. Yani öyle iddia ediliyor. Katalizör iptali ile aynı güce ulaştığı söyleniyor. Son sürat olarak rodaj bitince bir test yapıcam. Hangi sürate çıkıyor, hangi süratte rahat gidebiliyor... Ozaman söylerim sana, ama biraz beklemen gerekicek sanırım, daha yeni 300 ü devirdim ben

    -/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/

    Ve garip olan durumu keşfetmiş bulunmaktayım. Bugün google.maps'den tam 7.0 km lik bir rota belirledim. İş çıkışı motoruma atladım ve hedefe gittim. Gittiğimde tripmetrem(ve km'rem) 8.4 km yol yaptığımı yazıyordu(7 km olması gerekti). Tam da tahmin ettiğim gibi bizim alet ~%20 daha fazla hesaplıyor. Daha uzun bir rota belirleyerek daha doğru bir sonuca da ulaşabiliriz. Galiba sürat için de aynı şeyi söyleyebiliriz. Bunun sebebi tahminimce SM modellerinin göstergelerini 17" lik ön tekere göre ayarlamamış olmaları. 21" tekerlere göre ayarlı olarak çıkıyor sanırım tüm modeller.

    Buna şu şekilde vardım ;

    (21" jant + teker yanağı) / (17" jant + teker yanağı) = (21*2,54 + 9) / (17*2,54 + 7) = 62,34 / 50,18 = 1,28 gibi bir değer çıkıyor. Yani tam %20 değil ama yakın. Yakın zamanda sürat olarak da sapmayı ölçeceğim.

    Bu durumda benim benzin tüketimi de 2,65 * 1,2 = 3,18~3,2 litre felan oluyor. Sakin kullanım için kabul edilebilir bir değer.
    #sürenadam

  14. #454
    e_trkuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    aydın-ısparta-istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    senin gogıl meps bozuk olmasın sakın

  15. #455
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    http://www.shineray.com/search-liebi...&l2=285&l3=564

    ürünün orjinal sitesine göre 18 kw, XY250GY-2 477#, 12 kw nereden çıktı anlayamadım, motor sm, renkler vs herşey aynı ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

    Alıntı deli kad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir kere arkadaşım bu motor hız için yapılmış değil zaten 140 km hızladalarda keyif alamassın bu motorla ama yinede 120 yapar kanısındayım orjinal şekliyle ama bazı parçalarla oynayıp değiştiricem dersen 140 ta olur 150 de
    bende hız için yapılmış olmadığını biliyorum ama istanbulda bir yere gitmek için illa otobanlar uzunca bir süre kullanılıyor, orada da insan zamanla biraz daha fazlasını ister hale geliyor, bilmem anlatabildim mi motor modifikasyonu için bildiğiniz uzman bir yer varsa bilmek isterdim, yani kendine güvenen, ne yaptığını bilen, deneme-yanılma ile motoru berbat etmeyecek bir yer ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  16. #456
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Asfaltını yediğiminin ankarası, dün gece yokuş aşağı durmak üzereyken düştüm. Kalktıktan sonra asfaltı şöyle bir yokladım, resmen 2 adım koşsam buz pateni yapıcam. Ben de diyorum neden kitlendi ön teker... Motorda bişey yok, fren manetinin 1/3 ü koptu gitti, zaten ufacık bişeydi daha da ufaldı. Sağ ayna "S" şeklini aldı biraz Elcikler de hafif deformasyon var. Motorun okadar sağına solun baktım ama bişey yok. Koruma demirlerinde de sürtünme izi yok. Neresi sürtündüyse artık, pek iz kalmamış geride.

    Bu arada önceki motorumda böyle durumlarda ayağımı yere koyarak kurtarıyordum. Bu sefer kurtarmak için hamle yaptığımda(sağ ayağımı hafif öne uzattığımda) tabanım ile asfalt arasında neredeyse 1 karış mesafe vardı. Eh, ben yere temas bile edemeden gitti motor.

    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.shineray.com/search-liebi...&l2=285&l3=564

    ürünün orjinal sitesine göre 18 kw, XY250GY-2 477#, 12 kw nereden çıktı anlayamadım, motor sm, renkler vs herşey aynı ...[COLOR="Silver"]
    Orjinal olarak bahsettiğim katalitiklerden konulmuyormuş hiç bir modeline. TR ve diğer avrupa ülkelerine emisyon durumlarından dolayı ekleniyor bu parça ve gücü değiştiren bu oluyor. Ama mesala avustralyaya bu katalitikler eklenmeden ihraç edliyormuş ve ıorada belirtilen güçler daha yüksek.
    #sürenadam

  17. #457
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asfaltını yediğiminin ankarası, dün gece yokuş aşağı durmak üzereyken düştüm. Kalktıktan sonra asfaltı şöyle bir yokladım, resmen 2 adım koşsam buz pateni yapıcam. Ben de diyorum neden kitlendi ön teker... Motorda bişey yok, fren manetinin 1/3 ü koptu gitti, zaten ufacık bişeydi daha da ufaldı. Sağ ayna "S" şeklini aldı biraz Elcikler de hafif deformasyon var. Motorun okadar sağına solun baktım ama bişey yok. Koruma demirlerinde de sürtünme izi yok. Neresi sürtündüyse artık, pek iz kalmamış geride.

    Bu arada önceki motorumda böyle durumlarda ayağımı yere koyarak kurtarıyordum. Bu sefer kurtarmak için hamle yaptığımda(sağ ayağımı hafif öne uzattığımda) tabanım ile asfalt arasında neredeyse 1 karış mesafe vardı. Eh, ben yere temas bile edemeden gitti motor.



    Orjinal olarak bahsettiğim katalitiklerden konulmuyormuş hiç bir modeline. TR ve diğer avrupa ülkelerine emisyon durumlarından dolayı ekleniyor bu parça ve gücü değiştiren bu oluyor. Ama mesala avustralyaya bu katalitikler eklenmeden ihraç edliyormuş ve ıorada belirtilen güçler daha yüksek.
    ee moruk geçmiş olsun yahu umarım tek ken yapmışssındır o olayı, sende birşey varmı onuda yazmamıssn ya yazarsın bakalım..Biran önce ufalktmak lazım senin amortisörlerden o motoru yoksa sıkıntı hakkaten..
    ANGARAJ

  18. #458
    tunctepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    mondial extreme 250cc enduro & 150 ut enduro
    ABİ NE OLUYORSUNUZ YAHUU SAPIR SAPIR DÖKÜLMEYE BAŞALDI NAZALIK ŞART OLDU ARTIK

  19. #459
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    Geçmiş olsun polat , dün muğladaki servise gittim sigorta işlemleri başlatsın diye birde 500km bakımı yapılsın.
    Tam bir rezalet muğla servisi , yağ değiştirelim dedim yoğunum yarın yaparız diyor, sigorta işlemini başlat dedik yarın , yağ fiyatlarını sordum uçmuş , benim motordaki tahmini masraf nedir dedim parça fiyatlarını söyledim yaklaşık 500tl dedim abi işçilikv ar kargo var çok tutar diyor ...
    ne işciliği ? bi çamurluk takacan bir kafa grenajı ve gösterge (soketli sök-tak) ben kendim takarım onları başlarım yapacağınız işe Denizli servisine gidiyorum bu gün orada 500km bakımı yaptıracam, akşamad sigorta şirketini aradım(karşı tarafın) anlattım böyle böyle, tamam bir dosya oluşturalım , expertiz yönlendirelim telefonunuza sms olarak bilgileri gelecektir dediler, parayıda adıma yatırıyorlarmış muğla servisine uğraşmadan kendim halledecem .
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  20. #460
    tunctepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    mondial extreme 250cc enduro & 150 ut enduro
    hemen bu başına gelenleri mondiali arıyarak anlat servisdeki rezaleti adamlar çok ilgili bilgin olsun mondialyp kısmından da teknik servis kısmını ara benim yaptıklarımı biliyorsun motor çıkana kadar maffetim admaları servis şimdi bana kıl oluyor ama böyle göte böyle tarrak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------

    gel yakınız bende gümüşlükte oturuyorum haberleşiriz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)