Ahan da döndüm. Banlanmışız arkamızdan ağlayan yok valla...
Motoru ~1haftadır kullanıyorum. Aldıktan birkaç saat sonra 2 günlüğüne gaco'nun ellerine bırakmıştım motoru
Bir haftadır bende ama, 300 km yaptım.
Şimdi genel olarak izlenimlerimi anlatacağım(gerçi kime neyi anlatıyorsam, konuya dahil olanlardan bu motoru sürmeyen yok sanırım
)
Motorun ingiliz atı kadar yüksek olması hem güzel, hem kötü. Kötü olmasının sebebi
alışma sürecinde! trafikte zorluklara sebep olması. Kaldı ki benim boyum 1,82. Ama amortisör ayarlarına henüz giremedim, sanırım daha da alçaltabilirim. Motorun yüksek olmasının avantajı ise gidonun sedan arabaların aynalarının yaklaşık 4 parmak üzerinden geçiyor olması
Ve diğer motosiklet sürücüleri ile yan yana geldiğininzde şu hareketi yapabiliyor olmanız ; "Sitiiieeee....
Gidonun ilk hali tam bir işkece idi. Dönme açısı çok dardı. Ama ayar vidaları ile oynayınca çook değişti diyebilirim. Eski motorumdan daha iyi oldu. Sağ tarafı tamamen 0'ladık. Sol taraf ise radyatör kapağına çarptığı için biraz daha dar kaldı ama şimdilik yeterli. Radyatör kapağına bir değişklik yapabilirsem orayı da 0'lıycam. Ayrıca gidon çok öndeydi ve sürücüye uzak bir şekilde duracak şekilde çevrilmişti. Gidonu arkadaki yuvaya aldık ve açısını değiştirdik. İlk başta oluşan "lan gidona yetişemiyorum!
, yükseltsem mi acaba" fikri yokoldu.
Lastikler için birisi swallow marka demişti sanırım. Ama
Kenda gibi önemli bir markaymış meğer
Ancak performası bence iyi. Bir de baktım, yurt dışındaki tüm resimlerde de aynı lastik kullanılmış. Hani TR ye farklı marka gönderme olayı yok. İçimiz rahat olsun. ~50 km filan kullandıktan sonra lastik basınçlarına bir bakayım dedim.
Ön teker 5 psi idi !!! Kaldı ki kullanım kitapçığında "
ön/arka 42,5 psi olarak ayarlayınız" yazıyor. Tabiki de abest bir rakam hatta akıllara zarar. Arka lastiği ölçtüğümde ise 11~13 psi gibi bişeydi. Ancak bu kısa kullanımda lastiklerden çok memnundum ve özellikle kasis/çukur/vs,,, geçişlerinde acayip konforlu oluyordu. Sonra ne akla hizmetse ön/arka 31 psi olarak ayarladım. Ve motor kalas gibi oldu, çukur ve tümseklere resmen çarpıyor gibi oldu ve arka teker leb demeden kitlenmeye başladı(ki bir kaza atlattım bu yüzden). Dün akşam ön/arka 23 psi ye ayarladım ve sabah işe gelirken gayet iyiydi arka teker. Önceden 40 kere kitleneceği yerde hiç kitlenmedi.
Ama tam test de edemedim.
Motorun genel performansı bence çok iyi. Önceden de dediğimiz gibi 80km/h gibi bir son sürat söz konusu değil. Rodajda olduğum için gazı çok hafif açmama rağmen 80~90 gibi hızlara gayet çıkabildim. Tahminim son sürat olarak 130 u devirir gibi geliyor, belki 135 görür düzlükte. Ama tahmin tabi.
EGZOZ! Çok gürültülü. Sabahları 2 apartman arasından çıkardığım motoru elle iterek uzağa götürüp öyle çalıştırıyorum. Hadi trafikte idare eder ama 2 apartman arası yada kapalı otopark gibi alanlarda resmen küfür yiyoruz eminim
Kaldı ki sabahın 8 in de, çoluk çocuk uyurken... Zaten sabahları gaz vermeden çalışmıyor doğru düzgün, galiba rölantisi düşük. Neyse, şöyle parça halinde susturucular varmış, sırf bu yüzden bizim motora uygun olanına bakmaya başladım. Daha motoru getirdiğim ilk gece alt komşu ile kavga ediyorduk.
Sorun yok mu? Tabiki var. Sol ön sinyal söndü. Zaman bulunca kabloları kontrol edicem. Ama şöyle söyleyim, hem fren hem siyaller gayet iyi parlıyor. Piyasadaki 3-5 TL lik led sinyaller gibi değil, bunlar çok belli oluyor yandıkları zaman.
Ve asıl sorun Debryaj... Debriyajdan ciddi ses geliyor. İlk kalkışta birazcık hızlı kalkar gibi yaptığınızda direk ötüyor. Sıyırma sesi gibi. Onun dışında giderken de diğer vites geçişlerinde garip bir sürtünme sesi geliyor debriyajdan.Ancak bu 2. söylediğim biraz azalmaya başladı gibi, hatta bugün hiç dikkatimi çekmedi. Ama kalkıştaki viyaklama hala mevcut. Yağından şüphelenmiştim ve daha 160 km de iken shell 15-50 Advance VSX koydum. (Not: motordan çıkan yağ 1 litre bile değildi, biz 1.45 litre koyduk). Yağ değişimi de sonuç vermedi. Kalkışlarda motoru zorlamadan devam ediyorum, ilerleyen zamanlarda geçer diye bekliyorum(rodaj diye umut ediyorum). Zaten şimdiden NX250 için olan ebc marka debriyaj balatalarına bakmaya başladım. Çok para değiller. Gerekirse onlar ile değiştireceğim.
Yakıt tüketimini ölçüyorum, henüz 2. kez depoyu fullemedim ama tahminimden çok gitti bile şimdiden. Ve size bir soru, depo anahtarı yukarıda iken reservde oluyoruz dimi ?