bu arada arkadaşlar aldığımda 410 km de full ledim 604 te tekrar fulleyince 31 tl lik benzin koydum 194 km de hesap şimdi 194/31 se km de 6.25 gibi bişey yakıyor
bu arada arkadaşlar aldığımda 410 km de full ledim 604 te tekrar fulleyince 31 tl lik benzin koydum 194 km de hesap şimdi 194/31 se km de 6.25 gibi bişey yakıyor
Benzinin litre fiyatı:4.360 olması lazım.Buna göre 100km'de:3,66litre yakmış.Enduro motor için güzel.
yanlış hesap bağdattan döndürür hesap yanlışlığı var 31/194 olması lazımmış yani km de 0.15 kuruş yakıyor 100 km de 15 tl sanırım bu 12 13 tl lere düşer diye düşünüyorum an fazla aletin acil frenlerde güzel kızaklaması var dengeli götün başın başka yere gitmiyor benzin deposunun kilidi yok gelen çeke bilir hortumla hoş değil dün baya bir çamurlu yerden geçtim ilk düşündğüm bu motorun bütün çamuru bacaklarıma geliceği idi bacaklarda çamur yoktu yada geldiyse az arkadaşın üstünde verdği orjinal lastiklerini de taktım oda gayet başarılı hız göstergesini fren hortumu kapatıyor net göremiyorsun gösterge üzerindeki ışıklandırma gayet güzel farları gün geçtikçe daha çok sevdim eski utden sonra araba farı gibi geliyor ne çekmişim demekki o karbüratörden çıkan baş parmak kalınlığındakii borunun tahliye borusu olduğunu söyledi arkadaş koltuk altında akü sol arka grenajın içi hava filitresi koltuğu arka çamurluktan alyan anatarı ile açılıyormuş daha vaktim olmadı motorla ilgili aletler koltuğun altındaymış çarşamba perşembe günü motora plaka çıkıyor engebeli arazide kesinlikle beklediğiniz sarsıntıyı yaşamıyorsunuz titreşime gelince ben algılamıyorum ama tabiki buda benim eski motorumun artık masaj aleti gibi çıştığından dolayı bide gücü altında hisediyorsun kesinlikle
bu arada tahmin ettiğim gibi motorun gaztelinin ucundaki somun çıkmıştı taktım elle sıktım bu gün 107 km yi gördüm belki geçmişimdirde ve kesinlikle motorun rodaj zamanı olduğu kesin ama kafamdaki şüphe ben bunu sitesinde enjeksiyonlu diye okumuştum ama şimdi öyle bir ibare yok acaba enjeksiyonsuzmu diye düşünmeye başladım bu enjeksiyon muhabeti neye benzer karbüratör kılıklı bişeymi dir bilemiyorum
Yakıtın çok düşük geldi bana buarada, düşük devirlerde mi kullanıyorsun? Bir de 107 gördüğünde motorun daha gidesi var mıydı diye klasik bir soru soracağım. Yani güç olarak daha götürür gibi miydi motor?
Karbüratör göremiyorsan enjeksiyon vardır motorda Keşke enjeksiyonlu olsa, ozaman +1500 TL daha koyarlardı herhalde
#sürenadam
Tabi silindirlerin üstünde bir yerlerde karbüratörü gösterir kendini..
Bu arada bujiler benim eski hyo gibi bloğa baya bir gömülü herhalde. Bizde ilk başta şaşırmıştık ama öyle "bujiye su kaçtı, buji çıktı, vs, vs," gibi sorunların olmasını baya bir engelliyor bu tasarım. Tabi dediğim gibiyse eğer...
#sürenadam
dün servise götürdüm 500 1000 bakımını yaptırdım motorun merak ettiğim tüm yerleri sordum o parmak gibi olan hortum motor yan yatarsa oraya dolan yağı dışarı atması içinmiş karbüratörlü ama bu normalde kualndığımız karbüratörlere le alaksı yok buji öyle kötü biryerdeki silindirin üsütünde deponun tam altına geliyor depo çıkmadan nasıl o buji çıkacak bilemiyorum koltuk arka çamurluğun altında alyan anahtarı ile açılıyor motorun beyni akü orda önden de 3 5 cm iniyor yanlız hava filitresini temizlediler hava filitreti bir kutu içinde idi o kutuyu tekrar takmadılar hatta takan arkadaşa çıkarttılar sebebini sordum rodaj kapağı olduğunu böyle çok daha fazla benzin yiyeceğini söyledirler hiç böyle birşey duymadığım için çıkartıkları kapağı aldım
türk tamirci mantığı ola bilir fazla bu malzeme denmesine alışığız bu hava filitesinin muhabetini bilen varmı acaba yağ filitresi temizlene bilir yağ filitresi ilk binde ya değiştiriyorlar yada temizliyorlar bakalaım 2000 bakımda ne olucak
Selamlar,
Motorunuzu güle güle kullanın. Kazasız belasız inşallah.
Serviste çıkarılıp takılmayan, hava filtresinin dışındaki kutunun resmini koyabilir misiniz.
Tamirciler bazen gerçekten gerekli olan parçaları bile gereksiz diye takmayabiliyorlar!!!!!
Herkeze Sağlıklı, Mutlu, Kazasız günler dilerim.
haklısın eray daha önceki motorum da yaşadığım sıkıntıları yaşamak istemediğimden artık çıkan parçalarıda almaya başladım . şimdi resmi koymak problem otelden girdiğim için ama fece atarım ordan da arkadaşlar var ekli onlar ekler sizde görürsünüz ilk defa rödaj için diye birşey duydum genelde japon motorlarda olurmuş 500 1000 arasında ilk servise gelince çıkartılırmış filan diyorlar hem benzini daha fazla harcatırmış ve motorun performansını düşürürmüş tabi bu teknik servisin söylediği bir şey bu arada servis kavasaki ve yamahanında servisi tuzlu bir servis ama daha önce götürdüğüm servislere göre çok daha işinin ehli gözküyorlar bu arada radyatörün fanı belli bir ısıdan sonra çalışmaya başlıyor ben dedim önceleri kesin bu daçalışmıyor servistekilerin söyledği keşke cant tellerini daha kalın yapsalarmış teller bu motor göre ince kaldığını ama yeterli olduğu
herkese merhaba,
sizi uzun zamandır takip ediyorum elinize gözünüze sağlık .
şu extreme 250 hakkında hala bir karar veremedim...aslında çok yazıldı ama net bir karşılaştırma olamıyor mesela yamaha125 WR ile yada benim eski motosikletim xl 200 ile falan net bie karşılaştırma olsa,son günlerde de çok saygı değer abilerimiz de yazmadılar...neyse yani memleketimde hele bizim gibi küçük yerleşim yerlerinde bu işler çok zor oluyor o yüzden yeniden herkese teşekkürler.
benim karar vremediğim nokta yamaha 125wr ve mondial extreme 250 arasında yani kafalarım açıldı düşünmektenama nafile olmuyor abiler napcaz?
TEKRARDAN HERKESE İYİ ŞÜRÜŞLER SAYGILAR SUNUYORUM
xl200 wr 125 xtreme ? xl 200 le kıyaslama bile bu motorlarla wr 125 in azami hızı 120 km yanız 125 lik motor için çok şey vaad eden bir motor yanlız baya bir tuzlu . xtreme i 2 ci el almayı düşünüyorsan temiz bir 2 ci el bulabilirsen 6250 6500 civarı rodajdan daha çıkmamış al derim şaun kadar xdreme de kronik sorun motorun ayaklığı motorun bir titreşimi olduğundan altındaki ayaklık vidalarını söküp duruyor titreşim makul bir titreşim bendeki koltuk inceltilmiş koltuk sonderece rahatsız bir koltuk yanlız normalide pek okadar rahat olmadığı söylenmekte bide karbüratöre bağlantı noktasında ki gaztelinin somunu iyi sıkılması lazım yoksa o çıkınca göreceğin hız 65 75 km dir wr nin pahalaı olması biraz problem 2 side hemen hemen aynı torkta ama wr ye ne ypasan etsende o nun üstüne çıkmaz ama extreme bazı modifikasyonlarla çıkabileceği kesin yanlızca türkiye için hp kısıtlı geliyor daha önce synur arkadaşımızında bahsettiği gibi egsozdaki katalizörü sökmek olsun yada egzos değişimi olsun iyi bir karbüratörle değişse bunlardan en az 4 5 hp farkedeceğini düşünüyoruz keza cross modeli hp si daha yüksek çok hız beklemiyeceksin bu motordan ben şuana kadar 107 gördüm yani digital gösterge öyle gösterdi diyeyim geçen günde 5 ci viteste 100 ü buldum 6 ya geçtim 105 te trafik ten basamadım .rodaj şart .
Doğru. Ayrıca WR125 pahalıdır evet ama asıl pahalı olan XL200 dür. zaten 2. eli var sadece piyasada ve düzgün olmayanlar için bile 4000 TL den fazla para istiyorlar. 6~7 yıllık motorlar için...
Xtreme'i sürebileceğim bir fırsat bulsam çok rahatlıycam ama ankarada henüz bir kıpırdanma yok...
#sürenadam
bide xl 200 e ne cross diyebilirsin ne enduro diyebilir sin yani şekilsiz bir motor işin açıkcası mondialin ut 150 si bile ondan daha şekilliydi ön arkası diskti bendeki hala çalışıyor xl 200 vereceğin parayı ut 150 ye ver max 1500 tl ödersin
Alamadık gitti şu SüperMotoyu...!
#sürenadam
enduro modelini süpermotonun cantını sipariş et 2 si bir arada olur kışın ben öyle yapıcağım super moto teker takımını alıcağım ve bakalım neler farkedicek kesin daha hızlanıcak tır ve asfalt yol tutuşu mükemmel olucak arkadaşlarınla aziye çıkacağın zaman enduroya çevir asfaltta az en gebeli arazide sm ye
Tamam... O jantların parasını sen vereceksen be rağzıyım. Lastikler de benden olsun (Biraz fiyat araştırması yap derim )
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)