Arkadaşlar merhaba, motorumun far ampülünden memnun değilim çok az görüş sağlıyor geceleri. Önerdiğiniz far ampülü var mıdır teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba, motorumun far ampülünden memnun değilim çok az görüş sağlıyor geceleri. Önerdiğiniz far ampülü var mıdır teşekkürler.
Bloody Baron şu linkteki far ampulünü almıştı Çinden. Memnundu. Ona bakabilirsin. Zaten muhtemel buraya yazılan mesajları görünce gelir cevap yazar. Benim sana önerim eğer far ayarın bozuksa önce far ayarını yapman. Aydınlatman doğru yeri aydınlatacağı için masrafsız memnuniyet oranın artar. Ama yine de memnun değilsen o zaman ampulü değiştir.
RideForLife benden önce davranmış.
O linkteki farı aldım ben çinden. Çünkü türkiyede hem daha pahalı hem de çoğu çok kötü. Kötüden kastım kısalarda ışık çizgileri olmadığı için ne kadar ayar yapılsa da karşıdaki insanın gözünü alıyor. Bu farda kısalarda böyle bir sorun yok.
Bunu almamın diğer sebebi de soğutmasının iç kısımda olmasıydı. Diğer led ampullerin soğutmaları arkada olduğu için far toz kapağı kapanmaz büyük ihtimalle. Driftin kafa kısmı çok dar.
Gelelim kötü yanına. Soğutmayı içeri kısma almak için değişik bir tasarım yapmışlar. Bundan dolayı ledleri sağa ve sola koymuşlar. Driftte kısaları açınca ışık farın üst kısmına çarparak yeri aydınlatıyor. Uzunlarda ise normal ampülde ışık far tasının alt tarafına çarparak daha yüksek bir açıyla gidiyor. Bu ampülde ledler üst kısımda olduğu için alt tarafa çarpamıyor o yüzden uzunlari pek iyi değil. Çok kötü d değil ama idare eder. Kısaları ise öncekine göre çok iyi. İyi bir ayar ile hem milletin gözünü almıyor hem de yolu güzel aydınlatıyor.
Far 40w. Motordaki orijinal far ise 35w. Burda 5w daha fazla. Diğer araba ampülleri gibi 55w olmadığı için motora çok yük bindirmiyor. Ben herhangi bir sorun yaşamadım taktığımdan beri.
Alacaksanız ya yeni hesap açıp 2 dolarlık kuponla alın ya da bu işlerden biraz anlıyorsanız plat.ru gibi sitelerde 8 dolarlık kuponu olan hesaplar satılıyor. Onlarla alıp çok uyguna getirebilirsin. Almayı düşünüyorsan bana bir sorun olduğunda yaz elimden geldiğince yardımcı olurum.
Benim de küçük sorunlarım var.
Öncelikle motorun park lambalarından biri patladı. 4300kmde bu normal mi? Zaten ampülü ucuz bir şey çok sıkıntı değil. Yakında t10 duya çevireceğim zaten led takmak için.
Diğer sorunum ise geçen gün motoru yıkadım. Bu gün sinyallere bi baktım sol ön ve sağ arka sinyallerin içinde su var. Hala çalışıyorlar. Kısa devre olmadan camını açıp temizleyebilir miyim? Led sinyal yerine 125 driftlerdeki normal sinyal takılabilir mi? Onlarda bozulursa ampülü değiştirmek yeterli. Led olanlar 70 lira tanesi çok pahalı.
Bu gün motora cesaret edip subap ayarı yaptım. İzeltaş SAE sentil çakısı almıştım ara numaralar olması için. 0.05 ve 0.08 var çakıda. Emmeyi 0.05in hafif gevşeğine egzozu ise 0.08 mmye ayarladım. Her şeyi topladım ve çalıştırdım. Motor gayet güzel çalışıyor. Benim aklıma takılan durum ise senteye almak için volantı çevirirken bir noktada çok yumuşuyor sanki kendinden dönüyormuş gibi. Bu normal midir? Yani volant bana sürekli aynı direnci göstermiyor bir aralıkta normal bir direnç gösteriyor bir noktada çok yumuşak bir şekilde vçeviriyorum.
Motora hava ayarı da yapıcam ama o vidaya tornavida girmiyor. Bits uç denedim gene girmiyor. En son saatçi tornavidalarından kesip onunla yapacağım.
Kolay döndüğü kısımlarda subaplar açılıyor içeride sıkıştırma olmadığı için de kolay dönüyor. 0.5 değer biraz sıkı degil mi ? Driftte sonuçta cg tabanlı bir motor cg de 0.10 emme-egzoz iyi verim alıyorum tabi standart egzantrikte. Üst devirlerde nasıl ? Son hızda düşme varsa subaplar sıkıdır dikkat et subap kesme
Yasak olduğu için hemen 100 metre gidip geldim bir sorun yoktu. Üst devirleri de denerim yarın. Bir çok yerde bu değerleri buldum. Genel olarak 150cc motorlarda 0.06 ve 0.08 demişler. 0.05i biraz gevşek ayarladım yani 0.06 gibi düşünebiliriz. Olmadı elimde sentil çakısı var. Subap ayarı yap babam yap sıkıntı yok. Elinde alet edevat olup ustaya mahküm olmayınca insan çok mutlu oluyor.
https://www.motosiklet.net/forum/mot...bap-ayari.html Burda arkadaş 0.06 ve 0.08 demiş.
https://www.motosiklet.net/forum/mot...p-ayari-2.html Burda arkadaş servisle ve mondiale sormuş. 0.05 ve 0.07 cevabını almış.
Memnun kalmazsam dediğiniz gibi denerim ama benim bildiğim egzoz subapı biraz daha fazla olması lazım daha çok ısıya maruz kaldığı için. Cbf için değerler 0.08 emme 0.12 egzoz. O ayar da mantıklı geldi. Gidişata göre deneyeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------
Valla maket bıçağıyla denedim yok açılmıyor. ben de çok zorlamadım.
Ampül konusunda sarsıntı da çok etkiliymiş. Ben dağa taşa çıktığım için motorla normal gibi.
Motorun çoğu yerini locktiteladım. Ön arka somunları da fiberli yaptım. Her canım sıkıldığında motorla uğraşıyorum. İlla çözülecek bir yeri oluyor. Japon makina alırsam bozulmayacağı için ben neyle vakit geçireceğim onu düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------
Bu gün biraz denedim dediğiniz gibi sıkı olmuş subaplar. Cbf150 gibi 0.08 ve 0.12ye ayarlayacağım bakalım öyle nasıl olacak. Şu driftin en sevmediğim yönü servis manuali falan yok. Hangi vidanın kaç torkla sıkılacağı yok.
Alet edevatın olmasını çok seviyorum. Şimdi ustanın birine yaptırmış olsam geri götürecektim, 2 saat kavga dövüş. Bu şekilde en azından deneye deneye işi öğreniyorum. Eğer motoru bozarsam da kendim bozmuş olurum. İlkinde tutturamadım bakalım ikincisinde yapabilecek miyim. O da olmazsa sizin dediğiniz gibi 0.10 deneyeceğim.
Dediğim gibi salı gün 0.08 emme 0.12 egzoz ayarladım ve çok ses geldi. Sonra motoru o halde kullanmak istemedim ses gerçekten fazlaydı.
Motoru iyice soğuttuktan sonra emmeyi gene 0.08e egzozu 0.10a ayarladım. Ses azaldı ama hala ses var diyebileceğim şekilde geliyor. Soğukkende geliyor sıcakkende geliyor. Bütün devir bandında o sesi duyabiliyorum.
Bu gece motoru tekrardan soğumaya bıraktım. Birazdan 0.07 ve 0.09a ayarlayacağım. Bakalım o nasıl sonuç verecek. Az bi subap sesi tabiiki normal ama 0.08 ve 0.10da yüksek bir ses geliyordu.
0.10 ayarda aşırı ses gelmemesi lazım. Motor iki şekilde senteye geliyor biri ateşleme zamanı diğeri de egzoz zamanı bitip emmeyi açacağı zaman subap ayarı ateşleme zamanında yapılır eğer nedenide egzantrigin üzerinde piyanolari baskısı kalmaz emme zamanı başlangıcında bir miktar subaplarda baskı kalıyor o zaman 0.10 da ayarlasan aslında daha fazlaya ayarlamış oluyorsun. Volandan t harfini bulunca subaplari takip ederek biraz daha çevir eğer egzoz subapina baskı yapıyorsa doğru yerdedir tekra geri çevir tbde kalsın eğer emme subapi açıyorsa bir tur daha çevir ki ateşleme zamanina gelesin.
Dediğiniz gibi yaptım. Kompresyon kısmında senteye getiriyorum motoru. Ayarı yaptıktan sonra volanı 3-4 tur daha çevirip, tekrar senteye alıp kontrol ediyorum ayarı. Bu şekilde biraz önce yaptım. 0.07 ve 0.09 olacak şekilde. Sesi atıyorum.
https://youtu.be/cGxebN-smzs
Aynen bence de. Önceki yaptığım gibi 0.06ya 0.08 ayarlayayım. Zaten sıkı olmamasına özen gösteriyorum.
Karbüratör hava ayarını da yaptım ama tam emin olamadım. Hava ayar vidasını iyice sıkıyorum motosikletin stop edeceği kadar burası tamam. Diğer tarafa da açarken biryerde gene rölantisinin bozulması lazım. Kaç tur yaptıysam yarısı ayar olması lazım. Ama benim motorda açıyorum açıyorum tık yok motorda. Diğer türlü dinleyerek yapmam gerekiyor galiba.
Benim yaptığım yöntemi söyleyeyim. Rolantiyi 3 bin devire getiriyorum ondan sonra hava ayar vidasını sikiyorum tam sıkmaya gerek yok ondan sonra hafif hafif açıyorum zaten devir yükselmeye başlayacak ne zaman devir yükselmesi durur o zaman bırakıyorum sonra miktar geri sikiyorum hava ayar vidasını bu kadar
İlgilenen arkadaşları Whatsapp grubumuza beklerim.
https://chat.whatsapp.com/LPhqd7aqxb...eAj1HX6dWKNkQk
Arkadaşlar elinde 150 mh drift egzoz muhafazası olupta satan var mı, var ise ulaşabilir mi ?
oraya bir şey uyduramaz mıyız ya. benimki de kırıldı yarısı yok şuan çok kötü duruyor. ya da 125 liğin demir olanından takabilri miyiz 150 liğe uyar mı ki
Bu ürün oraya olmaz mı acaba yav? Hem daha hoş gözükür sanki ama bilemedim.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)