Arkadaşlar motorun zincirini,ön,arka dişlileri söküp temizleyip yağlayıp takmak istiyorum ancak hangi civata,somunları çıkarıp takacağımı bilmiyorum bu işlemleri yapan deneylikkullanıcılar varsa işlemleri resimleri ile atabilir mi?
Bu kapağı 8 numara anahtar ile söküyoruz karşımıza ön dişli çıkıyor
sonra adı aklıma gelmeyen bu zımbırtıyı düz tornavida ile çıkartıyoruz takarken dikkat et izi var oraya otursun ve hareket yönünün tersine takıcan sonra zinciri çıkart motoru vitese tak 10 no ile dişliyi sök dişlinin kilit aparatı vardır önünde ilk onu çevirerek milden ayır sonra dişli gelicek arka tekerleği 17-19 no ile sök sonra tekerleği al arka dişlinin somunlarındaki gevşememesi için olan şeyleri düz tornavida ile kaldır 12-13 no ile sök bu kadar
Arkadaşlar, dün itibari ile Mondial Drift almış bulunmaktayım. İzlenimlerimi ve yaptığım bakımları anlatayım:
Motor baya bir süre yatmış(Eski sahibi Trafik kazasında vefat etmiş. Rabbim mekanını Cennet eylesin). İlk olarak yağını Motul 5100 15W50 ile değiştirdim. Motora gerek çalışme, gerek ise vites geçişleri konusunda müthiş bir rahatlık sağladı. Zincirini balata spreyi ile temizledikten sonra Motorun eski yağı ile yağladım. Bunu akşam yaptım. Çünkü zinciri yağladıktan sonra motora binerseniz emin olun yağın %30 nu geri atıyor. Aydın kardeşlerden vermiş olduğum Motor koruma demiri(yeni model)ve arka bagaj demirini monte ettim. Arka teker(lastik) yerine oturmamıştı ve yalpalama yapıyordu. Baya bir uğraştıktan sonra yerine oturtmayı başardım. Vidi 40 ile tüm civataları ve oynar bölümleri yağladım(Bu işlemi bir kaç kez yaptım)Motor bakımını yaptıktan sonra müthiş değişim gösterdi.
Diğer motor kıyaslamalarıma göre; Kullandığım motorlar: Bajaj Boxer 150 Bm, Yamaha Ybr. Honda Cbf 150, Rks Titanic 150. Şimdi içtenlikle yazıyorum.
Bu motorlar arasında hangisi derseniz; Köy yolları taşlık tepelik arazi yollarında kesinlikle Bajaj Boxer Bm 150 derim( Çok sağlam ve Torklu makina müthiş bir amortisör sistemi var.). Şehir içi Yamaha Ybr derim( Bisiklet gibi hafif sağlam ve kullanışlı). Şehir dışı kullanım ve sele rahatlığı Honda Cbf 150. (Uzun yolda yormuyor ve kullanımı ve koltuğu diğer motorların çok üzerinde. Bajaj'ı Didimden getirmiştim. Emin olun Çanağın ağrısından iki gün kendime gelemedim.)Rks Titanic; Şekil olarak güzel bir motor ama servis sorunu var dolayısıyla parça seramik piston olamasından dolayı fazla ısınmıyor. Mondial Drift; Çok süratli ve atak bir motor. Uzun yolda bir Cbf, şehir içinde bir Ybr olamaz. Ama ikisinden de biraz var bu motorda. Parçası ucuz ve bol. Cbf ve Ybr nin yan sanayiside öyle. Bajaj Boxer parça temini biraz zaman alıyor ama var. Rks içinse berbat diyebilirim.Yakıt olarak içlerinde Ybr'yi tek geçerim. Ybr'den sonra Bajaj geliyor. Cbf ve Rks hemen hemen aynı. Drift'i 4000 devir üzerinde ki artan her devir sonrası çok yakıyor. 4000 devirlerde kullanırsanız çok az yakıyor. Kısacası Mondial üsten eksantirikli ve atak bir motor olması, gerek parça temini gerek ise şekil olarak göze hitap etmesi nedeniyle aldım. Şu ana kadar memnunum. Parasını sonuna kadar hak eden bir motor bence.
arkadaslar bugun inazumaya bindim gercekten muazzam bi motosiklet konforu paha bicilemez bizim sele teneke onun yaninda dimdik ve rahat oturus pozisyonu var ayaklar depoyu direk kavriyor vitesler sakir sakir frenler desen harika ama gel gelelim fiyatida bu o kadar pahali drift ile yola devam )
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------
driftin tek sevmedigim yani sele tasarimi dumduz geliyor berbat bi goruntu olusturuyor yoksa herseyiyle hosuma gidiyo
şu mekanikten anlasam bende keşke motorda var birsürü sıkıntı ustaya bile tarif edemiyorum biraz görüntü ve performans için birşeyler yapıyım diyorum bilgi yok :(
arkadaşlar ön ve arka teker için fabrika çıkışı hava ayarları ne kadar bileniniz var mıı ayrıca arka amartisore hava vuruyomusunuz arada ben 1 yıldır kullanıyorum hiç vurmadım da
Cbr 250yemi geçsem Suzuki İnazumayamı geçsem çok kararsızım siz olsaydınız hangisini tercih ederdiniz .)
Scoter düşünmüyorum pulsarında sıfırı olmuş 9.000 tl benin için pulsarn bi anlamı kalmadı satarken zararı çok olur hiç japon motora binmedim
Sym Wolfde güzel ama kullanan fazla yok yedek parça zaten yok 2 elinde gene 8.500-9.000 tlleri gözden çıkarmak gerek bi kere alıp uzun süre binmek niyetindeyim malum çinliden dilim yandı o kadar lastik aksesuar vardı arayan yok hepsi ölücü 2 eli ölü japon olsa neyse 2 elde Mondiale felan boka bakar gibi bakıyorlar Symde durum nasıl bilmiyorum 2 el aldığımızdan zararı çok fazla olmaz ama ne bileyim İnazumadaki göstergeleri çok beyendim
gidip 13 bin liraya sıfır SYM alırsan çok zarar edersin. 2. el 7500 veya 8000 e kapatırsan, e 2 sene de binsen. Satarken 6500 desen yani 1000 lira aşağısına satsan zararsız kapatırsın. Bu sebeple 2. el ve ucuz olanı al diyorum.
Mondi olayı dediğin gibi, adam hem 2000 lira teklif ediyor hem de kredi kartına taksit istiyor amk huur çocuu. 2009 model 4 kere km sıfırlanmış hurda YBR lere 3500 veren mallar çin malı diye yanaşmıyor.
Motordan çok memnunum, 2500 liraya sıfır aldım 2,5 sene önce. Bu paraya aldığım ve alabileceğim en iyi motordu, şu an 2000 liraya satsam neredeyse zararsız satmış olurum. Ancak yeni motoru kesinlikle çin malı almayacağım, çünkü satılık dediğim zaman at hırsızları ile muhatap olmak istemiyorum.
Time_, Eylül gibi işlerim bitecek, döndüğüm zaman elimde para kalmış olursa bir 250'de ben alacağım. O zamana kadar sen benim denek'im ol, sen al, beğenirsen ben de alırım
Dün 400 km yol yaptım gidiş geliş bi ara depoya doğru eğildim raampa aşağı 130 a geldi motosiklet ama sanki teklemeye başladı bi gidiyo bi çekiliyo geriye doğru neden acaba ?
2000 km bkımında ne gibi kontroller yapılıyor arkadaslar
Piyon olmak istemiyorum Ucuzda değil hani baba parası değil alın teri
10 liraya cbr 250 buldum japon sonuçta üzerindeki kanat felan güven veriyo sıfır pulsar yerine cbr 250 alsdam acaba dahamı mantıklı olur satarkende fazla değer kaybetmiyor
Paranın gözü kör olsun deyip Mz leremi baksak 300 cc 2 zamanlı sonuçta fiyatıda 2-3 lira
Selamlar Herkese
bugun bende dirft aldım daha teslim almadım plaka işleri var benim sormak istedigim lastik sizlere ben her motorumda Michelin lastik kullandım
sizce Michelin mi alım drifte yada baska bi tavsiyeniz varmı
Tatava yapma michelin al geÇ.
Pirelli de iyi diyolar.
Hatta metzeller mt22 de güzel diyolar.
Kış için irc winter grid başarılı diyolla
Michelin pilot street kendi kullandığım lastikler çok memnunum.
Drift'te bu lastiği kullanan kimseden'de kötü bir yorum duymadım.
Yağmur'da tutuşu mükemmel, kuru'da tutuşu'da mükemmel.
Ben çok sınırlarında kullandığım için bazen parlak asfaltta kayma yapabiliyor ama epey sınırlarında kullanıyorum hani
Saçları dökülen egzoz'um bugün garantiden değişti ve yenisi takıldı.
Yeni Gelen egzozu Mondial kat kat sarmış öyle göndermiş, tamirciye dedim amma sarmışlar be, oda dediki 'Mondial müşterilerine bakıyor abi '
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------
https://www.facebook.com/mondialturk...type=2&theater
Adamlar ne video yapmış bee
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)