Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #10521
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı atamert35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir makalede motosikletlere kalın yağ koymanin gereksiz ve yanlış bir şey olduğunun kanıtlamışlar. Karmaşık yağlama devresinde bazı ince yerlerdem zor geçmesi ayrı motorun uzun yolda zor sogumasi ayrı. Bir müddet sonra çalıştırılan motorun mars sirasinda zorlanması ayrı mevzu. Aynı zamanda vizkosite sebebiyle sarf edilen enerjinin ince yağa göre fazla olması sonucu yakıt tüketimi arttırdığı soyleniyordu. Motosiklet için uygun yağ: iyi isi transfer edicek, motora iyi tutunacak kadar kalın fakat kılcal yağlama kanallarindan rahatça geçebilecek kadar ince olmali. Kalın yağ debriyaji bıraktığınızda aradan çıkmayacak. Bu da kavramanin dengesiz olmasına yani açtığınızda hala tahrik edecek, bbıraktığınızda ise balatalarin arasından ayrilmayip tam kavramama ve hatta hızlanma ve son hızını azaltabilir.
    Bu özellikler göz önünde bulunduruldugunda kaliteli bir ince orta yağ en güzel performansı gösterecektir.
    10w50 15w50 yaz için ülkemizin batı tarafında yazları sıcaklık ortalamasının 25 derece olduğu bölgelerde en uygunu gibi karar kıldım ben de.
    marj sırasında zor çalışması doğru bugun 10/40 koyunca marj geç aldı yakıtta bir sorun yok, hızına etki ettiğde doğru şimdi birden hızı yükseliyor bundan son yaz kış 10/40 kullanıcam sadece sentetik kullanmak istememiştim yoksa sorun yoktu yani.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #10522
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    1 den 2 ye atarken sürekli boşa düşme sorunu vardı 10-40 da bu durum daha az oluyor ,

  3. #10523
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Benim aldığım yağ mineral di. O yüzden ucuzdur kanımca.

  4. #10524
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 den 2 ye atarken sürekli boşa düşme sorunu vardı 10-40 da bu durum daha az oluyor ,
    20/50 de bu sorun yoktu ama 10/40 da bu devam ediyor.

  5. #10525
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Benim amacim sadece bildiğimi aktarmakti.

  6. #10526
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    20-50 kullanmışlığım yok yanlız icinde 50 kelimesi geciyorsa tahminim o yağ büyük ihtimal kalındır 10-40 10-50 ye göre gercekden ince yağ eklerken hemen fark ettim su gibi

  7. #10527
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı atamert35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim amacim sadece bildiğimi aktarmakti.
    sorun değil birşey demedim, tabiki bilgi paylaştıkça değerlidir.

  8. #10528
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Boşa geçme çözülür belki ama geçen gün vites kuculturken üçten ikiye alırken arada kaldı. 20w40 mineral yağ vardı. Şimdi yapmıyor ama baya korktum.
    Boşa geçmesi ya debriyaj ya teknik yada sanzumanla alakali. Bir de yag faktoru var tabi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------

    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20-50 kullanmışlığım yok yanlız icinde 50 kelimesi geciyorsa tahminim o yağ büyük ihtimal kalındır 10-40 10-50 ye göre gercekden ince yağ eklerken hemen fark ettim su gibi
    Bir miktar kalın olduğu doğru. Fakat 20w40 nerdeyse iki katı kalın. O kadar kalin olmsi tutunmasini arttırır. O yağın değerleri zaten motor çalışıp ısınınca 300 400 santigrad dereceye çıkıyor hangi yağ olsa inceliyor. Vizkosite yağın kendi arasında tutunma katsayısı. O yüzden sogukken kalin görünüyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:08 ----------

    Motordaki patlama ile eş zamanlı olarak çıkan "çıs çıs" sesi neyden kaynaklı olabilir? Kam milinden sübaplardan geliyor olabilir mi? Farkettim de videoda da çıkmış. Farkettikce içime işledi. Acaba yaglanmiyo mu gibi pinpirik sorular doluyor kafamin içi.

  9. #10529
    Bozüyüksporl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Şehir
    Bozüyük
    Motosikleti
    150 Mr Vulture
    Tam karar vermiştim sıfır mondial'e ama 'Lifan Emisol 15o' modelini gördüm, daha yakışıklı gözüküyor, birini seçecek olsanız hangisini seçerdiniz veya kullanıcı olarak fikirleriniz nasıl ?

  10. #10530
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Bozüyüksporl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam karar vermiştim sıfır mondial'e ama 'Lifan Emisol 15o' modelini gördüm, daha yakışıklı gözüküyor, birini seçecek olsanız hangisini seçerdiniz veya kullanıcı olarak fikirleriniz nasıl ?
    motoru aldığında sizmi kullanacaksınız yoksa biz mi kullanacağız, motoru kendiniz ne istediğinizi bilipte mi alıcaksınız yoksa bizim zevkimize göre mi alıcaksınız, servis, yedek parca, olduğunuz yerde sorunları halledecebileceğiniz imkan varmı bunları her iki motor içinde göz önünde bulundurun. Renkler ve Zevkler tartışılmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:13 ----------

    Alıntı tayfungun45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bundan kullanırsanız bir sorununuz kalmaz. Tüm takmak istediğiniz aparatlar rahatlıkla takabilirsiniz.
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-zirvemotor-dan-gidon-direksiyon-ara-baglanti-demiri-kirmizi-172077249/detay/
    [IMG][/IMG]
    tayfungun45 bunu beğendi.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  11. #10531
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Bu akşam iftardan sonra bi çay içmeye gidecegiz 90 km gidis 90 km dönüş

    10-50 den 10-40 a gectik madem bi karşılaştıralım

    10-50 daha kalın bi yağ yağı eklerken bile farkına varılabiliyor

    10-40 daha ince bi yağ yağı eklerken suyun hallicesi gibi bir sey demisdim kendimce

    10-50 de motor blogumuz cok daha gec ısınıp gec soguyor ama ciddi bir sıcaklık söz konusu degil

    10-40 da blogumuz daha erken ısınıyor ve belli seviyelerde geziniyor daha ilerisine gitmiyor gördügüm kadarı ile

    10-50 de 1 den 2 ye atarken boşa gecme durumu cok oluyordu 10-40 da durum azaldı ama gene arada bir yapıyor yapacak bir sey yok

    10-50 de 1 den 2 ye atarken çata çuta diye sesli geçiyordu vites , boşdan 1e atarkende sanki birinin ayağını kırmışsın gibi ses çkartarak geciyordu

    10-50 kalın 10-40 ise ince yağ ne kalın ne ince olmalı 10-40,10-50 nin arasında bi 10-45 de olmalıydı

    Bana göre 10-40 dan devam edilmeli marka ise Motul , 10 lira daha ucuz orta halli bi yağ olsun diyorsan castrol power 10-40 olmalı

  12. #10532
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu akşam iftardan sonra bi çay içmeye gidecegiz 90 km gidis 90 km dönüş

    10-50 den 10-40 a gectik madem bi karşılaştıralım

    10-50 daha kalın bi yağ yağı eklerken bile farkına varılabiliyor

    10-40 daha ince bi yağ yağı eklerken suyun hallicesi gibi bir sey demisdim kendimce

    10-50 de motor blogumuz cok daha gec ısınıp gec soguyor ama ciddi bir sıcaklık söz konusu degil

    10-40 da blogumuz daha erken ısınıyor ve belli seviyelerde geziniyor daha ilerisine gitmiyor gördügüm kadarı ile

    10-50 de 1 den 2 ye atarken boşa gecme durumu cok oluyordu 10-40 da durum azaldı ama gene arada bir yapıyor yapacak bir sey yok

    10-50 de 1 den 2 ye atarken çata çuta diye sesli geçiyordu vites , boşdan 1e atarkende sanki birinin ayağını kırmışsın gibi ses çkartarak geciyordu

    10-50 kalın 10-40 ise ince yağ ne kalın ne ince olmalı 10-40,10-50 nin arasında bi 10-45 de olmalıydı

    Bana göre 10-40 dan devam edilmeli marka ise Motul , 10 lira daha ucuz orta halli bi yağ olsun diyorsan castrol power 10-40 olmalı
    Shell 20/50 kullandım ilk çalıştırmda tık diye alıyordu, vites geçişleri sizin dediğiniz gibi hiç bir sorun yaşamadım sadece ilk çalıştırmadan sonra 1. Vitese atınca birden ileri atlıyordu, şuan yine Shell 10/40 kullanıyorum çalışması gecikmeli ama sorun yok vitesler kemikli oldu durduğum yerde boşa alacağım zaman geçmeme yapıyor. Tamamen yağdan kaynaklı şunun bir ortasını tutturamadım ileriki zamanlarda farklı yağlar dener öğrenirim. Bastım mı gaza gidiyor abi bunlar sorun değil bir çiçeği sulak gibi birşey.

  13. #10533
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    1 saati gecmesine ragmen motor soğumamış bu yağ mevzusu sinirlerimi bozmaya başladı

  14. #10534
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Bizim motorların geç soguyor olmasi normal hem büyük bir metal kütlesi olmasının yanı sıra motor çalışırken blok nerdeyse 400 santigrad dereceye çıkıyor. Benim 500 bakımına gittiğim zaman usta iki motor halletti soguyana kadar. Haklı adam bir saatten fazla elleyemedik yagina bile. Yarım saat sonra bile ilk yağ kizgindi. Koyduğu kabı yumusatti. Şimdi yine erken soguyor.
    Sonuçta sadece hava. Su gömleği yok ki etrafında.

    Benim de beynimi kurcuklayan çıs çıs sesi var. Gaz açmaya korkuyorum. Castrol'den sonra motorun sesi de kalmadı. Eskiden birde giderken bagirirdi. Şimdi mahalle arasında birle gidiyomusum. Devir altiya gelmiş diyorum niye gitmiyo bu motor bu devirde. Bu sebepten ötürü kam mili taraflarina yağ gitmiyor gibime geliyor. Allahaskina bir dinleyin motorunuzu. Buna benzer bir ses var mı?

  15. #10535
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Acık hava filtresi kullanan varmi disli numaralariniz kac ?

  16. #10536

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acık hava filtresi kullanan varmi disli numaralariniz kac ?
    benim dişli numralarım aynı düzde 122 gördüm en fazla açık havayı eski bi motorcu abi var bizim burda hiç önermiyor toz yutturma motora ..... gerisini anladınız :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------

    Arkadaşlar çok elham yapıyorsunuz 13 aydır yaklaşık 21 bin km dir castrolden başka yağ koymadım 10/50 10/40 15/50 hep değişken 3 ü nü kullandım yaklaşık hiç stop etmeden 350-400km yol yaptım tapa gaz gittiğimde oluyor neden bu kadar endişe yapıyorsunuzki

    bu arada bizim burada drift aldı bir arkadaş rodajını düzgün yap dedim kalın kafalı daha 89 km deki motor krank alt bloğu deldi pistonun pimini kırmış

  17. #10537
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim dişli numralarım aynı düzde 122 gördüm en fazla açık havayı eski bi motorcu abi var bizim burda hiç önermiyor toz yutturma motora ..... gerisini anladınız :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------

    Arkadaşlar çok elham yapıyorsunuz 13 aydır yaklaşık 21 bin km dir castrolden başka yağ koymadım 10/50 10/40 15/50 hep değişken 3 ü nü kullandım yaklaşık hiç stop etmeden 350-400km yol yaptım tapa gaz gittiğimde oluyor neden bu kadar endişe yapıyorsunuzki

    bu arada bizim burada drift aldı bir arkadaş rodajını düzgün yap dedim kalın kafalı daha 89 km deki motor krank alt bloğu deldi pistonun pimini kırmış
    motor yeni olduğu için sentetik yağ kullanmak istemiyorum yağ ve yarı sentetik kullanmak istiyorum ama shell 10/40 koyduk yapıcak bir şey yok daha doğru dürüst 100km hızın üzerine çıkamadım şileye doğru gitmem lazım. adam gibi rodajında kullanıyorum ve kullanmayada devam ediyorum az çok küçük sorunları yapabildiğim için benim için şu anda motordan kaynaklı bir sorunum yok.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  18. #10538

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    ben ilk yağından beri castrolden şaşmadım bu son yağ hariç babama yağ al dedim petrol ofisi almış 20 tl içindeki yağda 1000km ye yaklaşmıştı değiştirdim keşana gittim geri geldim yaklaşık 350-400km gibi sonra castrol koydum tekrardan petrol ofisinde vites geçişleri çok yumuşaktı

    ayrıca 1 den 2 ye atarken boşa geçme hiç olmadı daha bende

  19. #10539

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    Ben motorumda motul 5000 kullanmıştım.Memnundum

  20. #10540
    Rider95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2013
    Şehir
    Osmangazi/Bursa
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    Mcx ve Drift göstergeleri aynı mı tam olarak ?
    Mcx km halatlı sadece.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)