Herkese iyi aksamlar benim motorun arka fren canimi sıktı hafiften balata toz yapiyor tutmuyor tekerlegi sokup temizliyorum cok iyi tutuyor iki hafta sonra kampana balata tozu gene iyi tutmuyor toz yapmicsk saglam bi balataonerebilen varmi
Arkadaşlar 5.000km'ye ulaştık sonunda dişlileri değiştireyim diyorum hemen devir alıyor motor *Kaça kaç dişli önerirsiniz?Ön-arka ?*. Ayriyetten 2 hafta önce bir bmwli amcam bana Yandan çarptı motorda o akşam çamurluk ayaklık falan kırıldı ertesi gün tamire götürürken motordan gazı kesınce gırrrr diye ses çıkmaya başladı (5.000) deviri geçince servise götürdüm parçaları taktılar motorun ses yaptığını söyledım, baktık biz ona bişey yok dediler ama motordan gazı kesince hala devam ediyor gırrrr sesi ne yapmam lazım. Serviste tam anlamıyla alakasız işten bıkmış tipler...
ilk çalıştırma sorunlumu acaba
jikleyi kaldırıyorum marşa basıp gaz verıyorum 20 30 sn ye, bırakınca stop ediyor. jikleyi yarıya getirip 2-3 defa gaz verip bırakıyorum rölantide çalışıyor. debriajı sıkınca yine stop ediyor. bunları yaptıktan sonra 200 300 metre kadar yarım jikle de gidip kapatıyorum, seyir halindeyken.
yanlış mı yapıyorum, yoksa ısınmada sorun mu var.
Havalar cok soguk benim motor 16700 kusur km ye geldi dun de 200 km yol yaptim zinciri daha degismedim ama uzadi germeye yer kalmamisti 1 ay once 3 bakla eksilttim zincirden :D
Isınması için en az 5 dakika beklemeniz lazım.İlk çalıştırmada jikle en üst kademedeyken marşa basın gaz vermeden çalıştırın,5-10 saniye sonra orta kademeye getirin ve bekleyin.Beklerken gaz vermeye veya motora herhangi birşey yapmaya gerek yok.Ben o sırada koruma ekipmanlarımı giyiyorum.En az beş dakikayı geçtikten sonra elinizle ısınıp ısınmadığını kontrol edebilirsiniz.Motor hazır olduğunda jikleyi en alt kademeye getirip yola çıkabilirsiniz.Etrafımda çoğu drift kullanan arkadaşları ısınmasını beklemeden inadına gaz vererek motoru nasıl mahfettiklerini izliyorum.Uyardığımda çoğunun jiklenin yerini bile bilmiyor olduklarını gördüm.Bilenlerde abi acelem var bekleyemem ısınmasını deyip gidiyor.Valla motor sizin,keyfiniz bilir demek düşüyo banada.Biraz ilgi alaka bu motorla uzun yıllar geçirmenizi sağlar.Ama etrafımdaki motorlara acıyorum,çok şey bekliyor kullanıcıları ve bakım sıfır...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------
Ooo kardeş oşgeldinNerelerdesin?
Teşekkurler cevaplar için, depo 11 litre kadar alıyor sanırım, 9 litre kattırmıştım 2 litre kadar da içinde ya vardı ya yoktu 300km yaptım sanırım.
cup motorlar 2litre ile en az 100km diyorlar, sehir içinde de fazla hıza gerek kalmıyor.
satmayı düşünüyorum mondialin yeni 100 sfs cup gelecek en gec önümüzdeki ay beğenirsem cup a geçmeyi ciddi ciddi düşüncem.
biraz da akıl verir misiniz, iyi mi yaparım kotumu yaparım?
evdekiler saçmalama diyor. ben ise daha hafif, daha az yakıyor, debriyajı yok daha iyi olur düşüncesindeyim.
Yakıt bakımından cubların üstüne tanımam.Ama performans bakımından çok pişman olursun.Önceki motorum cub tu.Babamda hala var.Bazen onun motorunu alıyorum yahu o kadar hafifki bisiklet gibi geliyor.Ama sanki bas bas gitmiyor.Bazen kendi kendime yahu 6 yıl nasıl kullandım bunu diyorum.Senin kararın önemli olan.Kullanacak olan sensin.Hangi modelden keyif alıyorsan ona bin.
Yakıt ve yedek parça konusunda driftten daha ekonomik olacağı göz ardı edilemez ancak sürüş keyfi ve konfor konusunda commuter sınıfındaki motorlarla mukayese edilemez.Teşekkurler cevaplar için, depo 11 litre kadar alıyor sanırım, 9 litre kattırmıştım 2 litre kadar da içinde ya vardı ya yoktu 300km yaptım sanırım.
cup motorlar 2litre ile en az 100km diyorlar, sehir içinde de fazla hıza gerek kalmıyor.
satmayı düşünüyorum mondialin yeni 100 sfs cup gelecek en gec önümüzdeki ay beğenirsem cup a geçmeyi ciddi ciddi düşüncem.
biraz da akıl verir misiniz, iyi mi yaparım kotumu yaparım?
evdekiler saçmalama diyor. ben ise daha hafif, daha az yakıyor, debriyajı yok daha iyi olur düşüncesindeyim.
bilgi edinmenin sonu olmaz, ama bir gün yeteri kadar bilgili olunca umarım sizin gibi acemi arkadaşlara yardımın dokunur.
tekrar teşekkürler
arkadaşlar içinizde gostergelirin rengini nasıl değişiriz bilen biri yokmu aydınlatsın bizide bilmeden sokmeyelim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
yaz ayında hiç jikleyi açmadan çalısıyor bende hiç sıkıntı olmaksızın sonbaharda 1 kaç kez kullandım jikle kapalı yerde sayılır motorum
motoru çalıstırıyorum rolantide kask mont giyen kadra ısnıyo ısınmasa bile evimden aşşası rampa ordan sakince ana yola iniyom orda devam yola
Burdayım burdayım forumu okuyorum da bildiğim konudan geldi soru bende paylaşmak istedim bilgimi. salı günü gidicem inş motorun yanına. Yağmur da geliyormuş bizim buraya da hadi hayırlısı. İnşallah o CeSeT lastiklerle bir tarafimizi kirmayiz. İyi surusler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
Hava filtresinin önüne minik fanli rezistans koysak acaba jikle kapalı calisirmi. Kafamda deli sorular...
merhaba arkadaşlar bu driftin motoru zorlamadan en rahat zorlamnadan gittiği hızı nedir, en son hızını sormuyorum sadece rahat bir şekilde gittiği hızı nedir. tşk ederim.
En rahat gittigi hız 80-84
Bu hızlarda fazla zorlanmadıgı icin benzinden karın oluyor
Sehir dısınada 90-95 arası gidiyorum 80 den sonra biraz yakıta binmeye baslıyor
http://www.kalyoncumotor.com/motor-xenon-far-komple-givib#.Ut-KXNJai2w
BU XENON DRİFT E OLUR MU ?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)