Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Haziran 2013, 21:46
#6941
ak1n adlı üyeden alıntı
debriyajla yağın pek alakası yok ustad sagda bida var ayırma vidası onla oynayarak yumuşat biraz..telle felan alakası yok yani.. 2 vida var vidaları sağa dogru yonlendırırsen serleşir sola doğru yumuşar hafif sola doğru yonlendir yumusasın sonra bir bak kavrama nereye gelmiş istediğin yeri yumuşaklığı bulana kadar dene
Sagda derken nerede pek bilmiyorum ozur dilerim birazdaha aciklayici anlatirmisin debriyaj cok sert arazide felan sol kolum agriyor o zamanda debriyaj ayari kacmazmi ustaya goturmeme gerek varmi iyi anlarim bu islerden elim beceriklidir ama sen bana genisce bir anlatirmisin cok duva edicem vallaha
Reklamlar
-
03 Haziran 2013, 22:02
#6942
alper bozok adlı üyeden alıntı
Sagda derken nerede
pek bilmiyorum ozur dilerim birazdaha aciklayici anlatirmisin debriyaj cok sert arazide felan sol kolum agriyor o zamanda debriyaj ayari kacmazmi ustaya goturmeme gerek varmi iyi anlarim bu islerden elim beceriklidir ama sen bana genisce bir anlatirmisin cok duva edicem vallaha
ustaya gerek yok ya sağda motorun hemen ustunde teli tutan iki vida var dengede yapman lazım çok aşırı yaparsan ayırmaz daha rahat bulabilmen açısından şöyle anlatayım sağa motora bak debriyakı sık teli tutan vidaları göreceksin çokaşırı sıkıysada sıkıntı zaten bıraktıgında debriyajı yam bırakmamış gibi olur debriyajı yer çok uzun verirsen payını buseferde debriyaj ayırmaz yapamazsan özelden mesaj at numaramı veririm ararsın tarif ederim..
-
03 Haziran 2013, 22:13
#6943
simdi oldu anladim cok tesekkur ederim debriyaj telinin motora girdigi yerde karsilikli 2 somun var ordan ayarliyorum cok gevsek yaparsam debrija bastigimda bostan bire atinca devirde degisiklik oluyorsa tam ayirmiyor demektir sikarsamda biraktigimda debriyaji kavramaz tamam carsamba gunu bunu denerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
dogrumu anladim ?
-
03 Haziran 2013, 22:23
#6944
alper bozok adlı üyeden alıntı
simdi oldu anladim cok tesekkur ederim debriyaj telinin motora girdigi yerde karsilikli 2 somun var ordan ayarliyorum cok gevsek yaparsam debrija bastigimda bostan bire atinca devirde degisiklik oluyorsa tam ayirmiyor demektir sikarsamda biraktigimda debriyaji kavramaz tamam carsamba gunu bunu denerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
dogrumu anladim ?
aynen dediğin gibi ustad da somun gevşemiyor sıkı olcak zaten ama sağa veya sola sabitlicen ona göre tel sola veya sağa dogru uzucak ne taraf yumusatıyordu hatırlamıyorum suan 5 sn lik felan bir iş..
2 somon olmasının sebebi ayarı zamanla bozulmasın diye sanırım sağdaki somon ayarlıyordu.. biraz uğraş demek istediğimi anlıcan hemen
-
03 Haziran 2013, 22:27
#6945
ak1n adlı üyeden alıntı
aynen dediğin gibi ustad da somun gevşemiyor sıkı olcak zaten ama sağa veya sola sabitlicen ona göre tel sola veya sağa dogru uzucak ne taraf yumusatıyordu hatırlamıyorum suan
5 sn lik felan bir iş..
Gevsiyor derken yani cikarma yonune yani sola dogru olmadi yapamadim sana mesaj atarim cok sagol tekerin duz bassin Allah kaza bela vermesin benzinin hic bitmesin insallah
-
03 Haziran 2013, 22:49
#6946
alper bozok adlı üyeden alıntı
Gevsiyor derken yani cikarma yonune yani sola dogru olmadi yapamadim sana mesaj atarim cok sagol tekerin duz bassin Allah kaza bela vermesin benzinin hic bitmesin insallah
amin ustad keşke bitmese.. :D ustune binip deneyince anlıcaksın burdan tam anlatamadım çok gevşek olursa diğer tarafa doğru yönlendir somunu sıkı olursa öteki yöne arasında senı yormıcak ama çok aşırı yumuşak olmıcak şekilde ayarla bide bak zaten anlaşılıyor debriyajı ayırıp ayırmadığı bide arkadaşlar bu debriyaj konusunda geçenlerde boşa atmayla ilgili bir konu vardı motoru boşa attığınızda hiç bir sorun olmaz ama tekrar vitese geçirirken debriyaja basmadan önce devrini yukseltın sonra uygun vitese atın seri bir şekilde uygun vitese aldıkdan sonra devam sıkıntısız eğer devrini vermeden vitese atarsanız gacirt diye bir ses gelir buda balatayı yavaşdan eritmesi demekdir.. bunu yeterince iyi yapamam derseniz çok uğraşmayın bide geçenlerde bir tartışma olmuştu bizim motorlar enjiksiyonlu olmadığı için devire göre benzin yer yokuş aşa gaz vermesenizde yer gibisinden bunu araştırdım böğe birşey yok boşdayken bile daha fazla yiyor gaz vermezseniz benzin harcamaz yokuş aşağa vitesde..
-
03 Haziran 2013, 22:57
#6947
hayırlı akşamlar, ustad'lar benim motorun bakımı geldi, bulunduğum yerde yağ satan yok internetten alıcağım castrol ,hangisini tavsiye edersiniz motor 500 km'de uzun yol yapmıyorum en fazla git gel 180 km. o da rodaj dan sonra olur.
1- http://www.madeniyag.net/Castrol-Pow...Lt,PR-136.html
2- http://www.madeniyag.net/index.php?do=catalog/order
3- 15-40 bulamadım, şimdiden teşekkür ederim.
-
03 Haziran 2013, 23:13
#6948
herkez castrol diyor ama ben beğenmedim sırf 2 kez adı var diye aldım koydum ama mortul çok çok daha iyi en iyisi benim sıralamamda mortul shel gulf castrol diğer 3 ü yoksa castrol tercih ederim şu saaten sonra fiyat olarak en pahalısı mortul sonra castrol sonra shel sonra gulf geliyor..
-
03 Haziran 2013, 23:24
#6949
ak1n adlı üyeden alıntı
herkez castrol diyor ama ben beğenmedim sırf 2 kez adı var diye aldım koydum ama mortul çok çok daha iyi en iyisi benim sıralamamda mortul shel gulf castrol diğer 3 ü yoksa castrol tercih ederim şu saaten sonra fiyat olarak en pahalısı mortul sonra castrol sonra shel sonra gulf geliyor..
ak1n ilk motrum ve çok hevesli olduğumdan motorada en iyi şekilde bakmak istiyorum şimdi kafam karıştı, çoğunluk castrol demiş 10-50 nasıl olur sence
bu arada bizim motorlar 1 litremi alıyor, buji içinde öneri istiyorum
-
03 Haziran 2013, 23:31
#6950
dcb86 adlı üyeden alıntı
ak1n ilk motrum ve çok hevesli olduğumdan motorada en iyi şekilde bakmak istiyorum şimdi kafam karıştı, çoğunluk castrol demiş 10-50 nasıl olur sence
bu arada bizim motorlar 1 litremi alıyor, buji içinde öneri istiyorum
kısa mesefelerde takılıyorsa10-40 iidir arada 30 40 km yapıyorsan 10-50 işini görür castrol markası ve ismi olan bir marka illa çok kaliteli olsun diyosan mortul kulan biraz daha pahalı ama hakkını veriyor en azından castrol hakkının yağı gibi gelmedi bana shel veya gulf daha ucuz olsada daha iyi bence motor daha az bağrıyor vitesler daha iyi geçiyor 1000 km sonunda çıkan yağa daha temiz başka nasıl anlaşılır yağın iyiliği bilmiyorum.. mortul al
netten alcam diyorsan http://www.feyizoglu.com/10W50-Motosiklet-Yagi_46837.html#0 bu arada bizim motorlar 1.2 litre kapasiteli ama 1 lt koysanda sorun olmaz yağ yakma diye bir sorunu yok çünkü..
-
03 Haziran 2013, 23:37
#6951
tüm ürünleri bu siteden aldım sana zahmet sis farı ve buji içinde bir tavsiye veririsen çok makbule gecer, almışken hepsini beraber alıyım, gideceğim servi 50 km uzağımda gitmişken tek seferde halledeyim, lastiklerde çarşambaya elimde olucak. mortul 15 40 şiparişi veriyorum.
-
03 Haziran 2013, 23:48
#6952
ngk cr7e 4578 buji bu sis farı hakkında hiç bir fikrim yok ben taktırmadım gerek duymadım buji 15 lira eğer illa süper bir rodaj ve motoru açma istiyorsan 1000 km yi devirdikden sonra iridtum buji kulan 2000 e kadar azcık fazla yakarsın ama olsun motoru iyi açarsın 97 oktan benzin bide..
bu arada 500 bakımındaysan ngk 2000 3000 km lik buji 500 bakımında tekrar değişcek 15 lira boşuna bayılma 5 liralık deltaforce 500 km hiç bir sıkıntı çıkartmadan seni götürür hele veya bosh buji ama illa ngk alcam diyorsan 1000 bakımında çıkan bujini geri al eline yedek olarak saklarsın..
-
04 Haziran 2013, 00:00
#6953
500 bakımında buji değişimi yapılıyorsa servise bırakıyorum artık ne takarsa, 1000 km den sonra yazdıklarını aynen uygulayacağım, mortul 15-40 mı 10-40 mı bulunduğum ilçede kargo haftada bir geliyor,bu gece sipariş vermeyi düşünüyorum,
-
04 Haziran 2013, 00:04
#6954
15-40 kısa mesefeyede uzunada gider ikisininde ortası..
-
04 Haziran 2013, 00:10
#6955
ak1n adlı üyeden alıntı
15-40 kısa mesefeyede uzunada gider ikisininde ortası..
http://www.feyizoglu.com/15W50-Motos...i_46836.html#0
bu yağı alıyorum 15-50 yoksa 15-40 mı?
-
04 Haziran 2013, 00:23
#6956
dcb86 adlı üyeden alıntı
ustad bumu o mudiye sorma ben senin nasıl kulandığını bilemem ki sen kararver motorun çok uzun yollar yapıyorsa 15 50 yok hep kısa mesefe takılıyorsan 15 40 genelde 3 4 km lik yollar marş aç kapa şeklindeyse 10 40 bile olabilir yaz olduğu için böğle tabi kışın sabit 10 40
-
04 Haziran 2013, 00:36
#6957
haklısın? ben bile nasıl kullanacağımı bilmiyorum.
-
04 Haziran 2013, 10:56
#6958
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Kızlar merhabalar,
1 depo tam kapak ağzına kadar dolu 330 km de yedek depoya düştü, 400 km ye gelince ben dün gece 67 liralık benzin aldım. 0,1675 kuruş şu an yakıt tüketimi. Ama bu bu 400 km nın 250 km sı uzerınde 160-170 kg yükle, 2 kişi gitti. Arkamdaki bu nasıl yakıt lan clio ile aynı yakıyor diyor. Siz kendi motorlarınız ile kıyaslar mısınız. Yakıt nasıl, ortalama 80 km hız ile gidildi.
Oooo bana çok yakmışsın gibi geldi ya ben 30 tl'lik benzin attım şu an 285 km'deyim daha bitmedi aynı benzini kullanıyorum ama bitecek çok az kaldı finishe 1 tık kaldı böyle :D en fazla 5-10 km daha götürür 290 km falan işte hemde sert kullanıyorum en aşşağı vites değiştirme devrim 6-7 bin
-
04 Haziran 2013, 18:51
#6959
arkadaşlar linkteki koruma demiri bizim motorlara uyarmı??
http://www.rialli.com/urunler/262_tampon/9475__tampon-ybr-125cc-siyah-orjinal-tip/
-
04 Haziran 2013, 19:44
#6960
ybr ye uyuyorsa uyuyordur zaten bizimkiler değil ybrler için olanları kulanıyoz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)