Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Mayıs 2013, 15:33
#6421
memurmb adlı üyeden alıntı
Benzin musluğunda aynı sorun bende de vardı servise gittiğinde söyle sıkıyorlar somonlarını halloluyor.
Benzin deposunun üstüne ben de kaskımı koyuyordum. Sonra giydiğimde leş gibi benzin kokuyordu. Çözümü basit. Naylon torbayı yuvarlak halde kes ortasına küçük bi delik açmayı unutma. Sonra depo kapağını aç. içine kaçırmadan naylonu koy. Sıkıca kapat depo kapağını. Koku falan kalmıyor. Sanırım benzin depo lastiği çok iyi değil driftlerin. Yeterli gelmiyor.
Ön far benimde uzundayken dağı taşı gösteriyordu ilk aldığımda. Servis ayarladı. ( farın arka kısmında yıldız vidadan yapılıyor ayar)
turkish39 adlı üyeden alıntı
Devir saatinden anlamam,motor sesiyle benim işim
Şlak diye ses zincirin gevşek,tak diye gelirse salıncak gevşek
Sabahları soğuksa hava jikle ile çalıştır,ısınmadan hiç bi motor sağlıklı hareket etmez ve hareket etmekte inat edersen motora çok zararı olur
Benzin kaçırıyo olabilir,hortumların ufak kelepçeleri var onları kontrol et yerinde mi diye
Benzin üst kapağıyla ilgili sorun yaşamadım bilmiyorum
Farlarla ilgili sıkıntım yok gayet sağlıklı,ama ayarlanabilir ama bilir kişi tarafından
"son olarak motorun burnu yokuş yukarı bakarken motor marş almıyor, burnunu aşağı çevirince çalışıyor" Bunu defalarca okudum ama bişey anlamadım
Cevaplarınız için çok teşekkürler...
Motorun burnu derken kastettiğim:
yokuş yukarı pozisyonda dururken, yani ön lastik daha yüksekkken marşa basıyorum motor çalışmıyor. Tam tersini yapıyorum, ön tekeri yokuş aşağı, arka tekeri daha yukarıya koyuyorum o zaman çalışıyor içerisindeki ayn miktar benzinle. 3-5 kere farklı yerlerde başıma geldi, sizlerde hiç olmuyor mu bu ?
şu sağ elciğin ordaki aynanın sapının dibindeki yuvarlak küçük cama sahip nesne ne işe yarıyor yada oradaki sıvı miktarı bana neyi gösteriyor.
son oalrak durduğu yerde 4 bn devirde bile aynalar zıtıl zırıl titriyor. Fren pedalının üstünde duran ayağımın altı karıncalanıyor. Bu nedecn olabilir . Sizlere soruyorum çünkü servise 1 kere gittim çok ilgisiz. İlla benim salıncağıda bi sıkıver demem lazım. Sorunu tesbit edebilmek için sizlerin kafasını ütülüyorum. Kusura bakmayın artık :D Öğrenince ilerde görevi ben devralırım.
Reklamlar
-
10 Mayıs 2013, 17:06
#6422
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Cevaplarınız için çok teşekkürler...
Motorun burnu derken kastettiğim:
yokuş yukarı pozisyonda dururken, yani ön lastik daha yüksekkken marşa basıyorum motor çalışmıyor. Tam tersini yapıyorum, ön tekeri yokuş aşağı, arka tekeri daha yukarıya koyuyorum o zaman çalışıyor içerisindeki ayn miktar benzinle. 3-5 kere farklı yerlerde başıma geldi, sizlerde hiç olmuyor mu bu ?
şu sağ elciğin ordaki aynanın sapının dibindeki yuvarlak küçük cama sahip nesne ne işe yarıyor yada oradaki sıvı miktarı bana neyi gösteriyor.
son oalrak durduğu yerde 4 bn devirde bile aynalar zıtıl zırıl titriyor. Fren pedalının üstünde duran ayağımın altı karıncalanıyor. Bu nedecn olabilir . Sizlere soruyorum çünkü servise 1 kere gittim çok ilgisiz. İlla benim salıncağıda bi sıkıver demem lazım. Sorunu tesbit edebilmek için sizlerin kafasını ütülüyorum. Kusura bakmayın artık :D Öğrenince ilerde görevi ben devralırım.
sağ elciğin ordaki aynanın sapının dibindeki yuvarlak küçük cam ön fren hidrolik yağının seviyesini gösteriyor. Camın dolu olmasına dikkat et. Eksilirse hidrolik yağı koydur.
Aynaların zırıldaması muhtemelen motorun ayarsız olduğunu gösteriyor. Serviste ayar yaptır. Çünkü bu motorlarda balansör var. Titreşimi yok ediyor. (Burdaki servisler de çok ilgisiz ve paracı. ben kendim yapıyorum bakımını artık servise götürmüyorum. Elini ver kolunu alamazsın )
Yokuş yukarı motorun çalışmaması bence az benzin olduğu içindir motorda. Depoyu doldurunca tekrar deneyin.
-
10 Mayıs 2013, 17:34
#6423
-
10 Mayıs 2013, 17:53
#6424
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, yine ben yine sorular :D
200 km ye geldi şimdilik motor
7.000 devirden sonra devir saati sapıtıyor, neden olabilir
motor sabit dururken 4-5 bin devire kadar gaz veryorum aynalar epey bir titriyor.
2-3-4-5 viteste giderken elimi gazdan cekiyorum sonra gaza azıcık bile yüklensem şılak diye bir ses geliyor motordan tam kavrarken, zincir mi gevşek acaba
sabahları ilk çalıştırmada sürekli stop ediyor yada kırmızı ışıga yaklaşırken 2. vitese kadar düştükten sonra durmaya yakınken debriyaja basıyorum motor rolantide durması gerekirken stop ediyor yine.
benzinliğin alt musluğunun olduğu yer sapsarı oldu, azıcık kaçırıyor sanki
benzinliğin üst kapağının oraya burnumu dayayıp kokladığımda sürekli bir benzin kokusu var, kaskı koyuyorum ustune 1 dakika sonra kaskı elime alınca içi hep benzin kokmuş oluyor. Sizce kapak hava mı alıyor, üstüne basınca biraz içeri göçüp geliiyor. Bu boşluktan yağmur suyu falan alırmı
ön firenin olduğu yer aynanın sapının dibinde küçük yuvarlak bir cam var içerisindede bir sıvı, neyi gösteriyor bu? ne işe yarıyor.
uzun farlar taa ağaçların tepesini aydınlatıyor zerre yola dokunmuyor, bunun ayarı var mıdır? kısalar bir nebze olsun iyi
20 liralık benzinlede 120 kilometre anca gidiyor. 4 küsür litre benzin aldı 15 kilometre gitmeden gaz yememeye başladı. sonra durdu, benzin vanasını yukarı cevirdim ondan soonra çalıştı. yedek depo 1 litre alıyorsa geri kalan 3 litreye ne oldu 15 kilometrede
son olarak motorun burnu yokuş yukarı bakarken motor marş almıyor, burnunu aşağı çevirince çalışıyor, bu sizdede var mı
Destan gibi oldu, hadi bakalım hayırlısı :D
devir saatinin sapması daha rodajını bitirmediğin için ama bu çok sıkıntı dersen garanti kapsamında değiştirebiliyosun
titreşimin sebebi vidaların gevsek sanırım bide bukadar sıkntı yaşıyosan kesinlikle o motoru toplayan usta çok beceriksizmiş sıkamadığı çoğu vida vardır.. sağlam bir servise git derim slak sesi arkadaşların da dediği gibi zincirdendir sesi yanlış tarif ediyosan sert demek istiyosan vites geçişleri yağı kötü koymuştur motorun sabahları stop etmesi rolantide stop etmesi bujiden kaynaklı oluyor genelde ben bizim motora uygun ngk ninkini kulanıyorum kesinlikle tavsiye ediyorum yakıttada tasarufu var ateşleme ve gazı kavramasındada fark etttim.. onfrenin olduğu yerdeki sıvı hidrolik sıvısı diye biliyorum ön fren disk olduğu için cift disklilerde 2 tane oluyor ondan ben farlardan memnunum ama deiştirebilirsin tabi ayarı yedek depo demişin bunun 3 litre özeliklerinden oku sitesindede yazıyor direk burnu yıkarı bakarken ateş almıyo nedir ya sen bayağa sorunlu bir motor almışın yada toplayan ustan gerçekden çok umursamadan toplamış bukadar sorun varken sebebi onunda buji olabilir bu arada rodajda sanırsam çok devirli kulanıyosun km de 0.1666 kurus fazla max 0.155 felan olmalı muhtemelen oda bujindendir kaliteli bir buji ve yağ al vidalarını sıktır zincirini gerdir.. söylediğim buji 15 liralik birşey.. mortulun 51 le başlayan bir yağı var onu al vidaları sıktırmayıda basınçlı sıkıcılar var bazı servislerde onları bul komple sıktır bu böğle oluyor felan derse abi sen sık kafam rahat olsun de servis umursamaz olabiliyor ..
-
10 Mayıs 2013, 18:15
#6425
ak1n adlı üyeden alıntı
devir saatinin sapması daha rodajını bitirmediğin için ama bu çok sıkıntı dersen garanti kapsamında değiştirebiliyosun
titreşimin sebebi vidaların gevsek sanırım bide bukadar sıkntı yaşıyosan kesinlikle o motoru toplayan usta çok beceriksizmiş sıkamadığı çoğu vida vardır.. sağlam bir servise git derim slak sesi arkadaşların da dediği gibi zincirdendir sesi yanlış tarif ediyosan sert demek istiyosan vites geçişleri yağı kötü koymuştur motorun sabahları stop etmesi rolantide stop etmesi bujiden kaynaklı oluyor genelde ben bizim motora uygun ngk ninkini kulanıyorum kesinlikle tavsiye ediyorum yakıttada tasarufu var ateşleme ve gazı kavramasındada fark etttim.. onfrenin olduğu yerdeki sıvı hidrolik sıvısı diye biliyorum ön fren disk olduğu için cift disklilerde 2 tane oluyor ondan ben farlardan memnunum ama deiştirebilirsin tabi ayarı yedek depo demişin bunun 3 litre özeliklerinden oku sitesindede yazıyor direk burnu yıkarı bakarken ateş almıyo nedir ya sen bayağa sorunlu bir motor almışın yada toplayan ustan gerçekden çok umursamadan toplamış bukadar sorun varken sebebi onunda buji olabilir bu arada rodajda sanırsam çok devirli kulanıyosun km de 0.1666 kurus fazla max 0.155 felan olmalı muhtemelen oda bujindendir kaliteli bir buji ve yağ al vidalarını sıktır zincirini gerdir.. söylediğim buji 15 liralik birşey.. mortulun 51 le başlayan bir yağı var onu al vidaları sıktırmayıda basınçlı sıkıcılar var bazı servislerde onları bul komple sıktır bu böğle oluyor felan derse abi sen sık kafam rahat olsun de servis umursamaz olabiliyor ..
Ben senin klavyeden bu yazıları tuşlayan barmaklarıgı yirim yirim
En son 3 sene önce pisiklet sürdüydüm, heralde dedim ben çok kuruntu yapıyom, meğer motor yolda dağılacakmış.
10 gün daha beklesin, şu finaller bi bitsin. Sen motora hangi iç çamaşırı ile biniyorsan bende ondan alıp binecem
-
10 Mayıs 2013, 19:21
#6426
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Ben senin klavyeden bu yazıları tuşlayan barmaklarıgı yirim yirim
En son 3 sene önce pisiklet sürdüydüm, heralde dedim ben çok kuruntu yapıyom, meğer motor yolda dağılacakmış.
10 gün daha beklesin, şu finaller bi bitsin. Sen motora hangi iç çamaşırı ile biniyorsan bende ondan alıp binecem
final mi biz 2. vizelere girioz erken miş biraz
-
10 Mayıs 2013, 19:43
#6427
-
11 Mayıs 2013, 02:13
#6428
O stop etme muhabbeti bende de başladı bakalım hayırlısı 2000 bakımına götürürken sağlam bi buji yağ alıp götürücem hava filtresi vb hepsini temizletip tüm vidalarını sıktırıcam uygun olan bujinin fotoğrafını atıp ya da modelini yazabilirseniz sevinirim
-
11 Mayıs 2013, 03:12
#6429
bizim motor için en uygun ve en iyi performans ngk 4578 cr7e
-
11 Mayıs 2013, 05:50
#6430
Bi ara debriyaja basarak yokus inme muhabbeti gecmis.bildiklerimi paylasmak istedim.ust viteslerde yani yuksek hizlarda bosa atmak kesinlikle tavsiye edilen birsey degil.hem araba gibi degilki bostan direk 5.vitese atabilesin ayrica belirtmek istedigim su ki yokus iniyosun 5.viteste gazi birzktigin ve motor freninde indigin surece devir saati 5_6 bini gosterse bile yakit tuketimi cok cok azdir.hatta yol bilgisayarli arabalarda bosa attiginda 100km lik yakit tuketimi o an icin 2L civari gosterirken motor freniyle gidiste 0 litre gostermektedir isteyen arastirabilir.sonuc olarak sadece yokus inerken degil hizin yuksek oldugu hicbiryerde bosa atmama taraftariyim.saygilar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:45 ----------
ayrica fotolarikoyan kirmizi drift sahibi arkadas motorun guzel tmm da o motorun aynalari nerde acaba? Aynasiz binmek gibi buyuk bi hata yapmayacagini ümit ediyorum...
-
11 Mayıs 2013, 09:55
#6431
arkadaşlar açık olan bi cevap yazsın 1 litre yağ yetiyormu buna fazla almak istemiyorum
-
11 Mayıs 2013, 12:47
#6432
dr.asc adlı üyeden alıntı
Bi ara debriyaja basarak yokus inme muhabbeti gecmis.bildiklerimi paylasmak istedim.ust viteslerde yani yuksek hizlarda bosa atmak kesinlikle tavsiye edilen birsey degil.hem araba gibi degilki bostan direk 5.vitese atabilesin ayrica belirtmek istedigim su ki yokus iniyosun 5.viteste gazi birzktigin ve motor freninde indigin surece devir saati 5_6 bini gosterse bile yakit tuketimi cok cok azdir.hatta yol bilgisayarli arabalarda bosa attiginda 100km lik yakit tuketimi o an icin 2L civari gosterirken motor freniyle gidiste 0 litre gostermektedir isteyen arastirabilir.sonuc olarak sadece yokus inerken degil hizin yuksek oldugu hicbiryerde bosa atmama taraftariyim.saygilar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:45 ----------
ayrica fotolarikoyan kirmizi drift sahibi arkadas motorun guzel tmm da o motorun aynalari nerde acaba? Aynasiz binmek gibi buyuk bi hata yapmayacagini ümit ediyorum...
2 tekerlekte hele hele yüksek hızlarda vitesi boşa atmak tabiki tehlikeli, bir kere motorun dengesi kayboluyor yada kaçmak istediğin an kavşaklarda veya başka durumlarda kaçamazsın.
Ama sizin belirttiğiniz rolantide anlık ykıt tüketimini 0 L gösteren araçlar birden çok nokta enjeksiyonlu ve yeni tip karbüratör olmayan elektronik kontrollü arabalardır. Bu durum dizellerde muhteşem fark eder. Yokuş aşağı inerken boşa atsanız anlık 3-4 litre gösterir. Ama viteste inmeyi denerseniz motora herhangi bir yük binmeyeceğinden arabanın kendi ağırlığından kaynaklanan bir güçle yokuş aşağı inebileceğinden bu yeni tip arabalarda enjektörler ısıtmayı aktif tutar fakat yakıt püskürtmezler. Motor 0 yakıt tüketimi ile devam edebilir.
Karbüratörlü araçlar ve tabiki bizim motorumuzda minimum yakıt tüketimi rolantide olur. Özellikle tofaş ve renault ile geçmişim karışık olduğu için onlardan örnek vereyim. Tofaşlarda depodan benzini çekip karbüratöre akıtan yakıt pompası motor deviri ile doğru orantılı olarak çalışır.
3. vites 4.000 devirde 80 km hızla giderken yaklan yakıt 2. vites 5.000 devirde 50 km hızla giderken yakılan yakıttan daha azdır. Bu sebepten mütevellit bizim motorlarda yokuş aşağı inerken boşa yakıt tketimini azaltır bu doğru fakat ÇOK tehlikelidir. Kaldı ki rüzgar direnci bir arabannkinden kat kat fazla ve toplam ağırlıkta 10 da biri kadar olacağı için açıkçası yokuşlarda boşa atmanın ahım-şahım bir katkısı olacağını ben sanmıyorum.
-
11 Mayıs 2013, 15:42
#6433
Ben cidden anlamadım , yokuş aşağı ınerken boşa atıp gitsende yada vitesteyken debriyaja basıp devam etsende , ki bende öyle yapıyorum. Sonuçta ikisinde de boşa atmış oluyoruz. Anlıyamadım. Vitesteyken gaz verip mi yokuş inicez
-
11 Mayıs 2013, 21:10
#6434
Biz aslında tam olarak sizin dediğinizi tartışmıyorduk :D
Boşa atmak veya debriyaja basılı tutmak her ikiside aynı şey. Biz boşa atsak mı daha az yakar, yoksa motoru kompresöre bindirerek viteste mi yokuşu insek daha az yakar o husuta tartışıyorduk.
-
12 Mayıs 2013, 03:00
#6435
anladım hacı da viteste inersen motor hırlar debriyaja basmadığın için , eğer tehlikeliyse bende bu kullanımımdan vazgeçim , yokuş inerken vitese takım debriyajada basmıyım
-
12 Mayıs 2013, 03:02
#6436
oguzkaan_27 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar açık olan bi cevap yazsın 1 litre yağ yetiyormu buna fazla almak istemiyorum
bir litre yag yetiyor ARKADAŞIM
-
12 Mayıs 2013, 09:08
#6437
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
bir litre yag yetiyor ARKADAŞIM
tşkler oğrenecez artık
-
12 Mayıs 2013, 11:39
#6438
boşa atmanın güvensizliğine kesinlikle katılıyorum kimi yollar oluyor atılmasında sakınca olmuyor ben bundan bahsetmişdir bide kendinizde deneyebilirsiniz boşa attıkdan sonra motor düze indiğinde yani yokuş bittiğinde vitese geçerken gıcrt diye bir ses çıkıyor arkadaş bunun sebebini sormuşdu yanlış hatırlamıyorsan bunu onlemek için vitese atmadan önce boştayken yani devri 7 bine felan getirip sonra vites atarsa bu ses olmaz dedim nadirde olsa şahsen kulanıyorum 40 km civarı yokuşlarda daha fazlası için kulanmam vitese geçerkende hızı düştükden sonra geçiyorum yani 2. vitesin hız aralığına girdiğinde bu arada dün 9 civarı evden çıkdım saat 00.30 da döndüm süper bir geziydi tabi biraz boynum ağrıdı ama ben bitsemde bir okadar daha yola gık demezdi bizim motor km saatini 0 lamıştım 350 km gezmişiz
-
12 Mayıs 2013, 12:05
#6439
Yokuşu çıkabileceğin viteste debriyaja basmadan inmen daha güvenli olacaktır.
-
12 Mayıs 2013, 12:38
#6440
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)