Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
09 Temmuz 2012, 14:27
#2321
Sıfır motoru alıyosunuz, deposunu fullüyosunuz çevreyoluna çıkıp ilk 250km boyunca sürekli 5.viteste 70'e kadar tam gaz hızlanıp 4'e takıp gaz kesip 50'ye kadar yavaşlıyosunuz. Bunu 200-250km boyunca yapınca şahsi kanaatimce motor 2 kat daha hızlı açılıyo, sonra 500'e kadar zorlamadan 50-60 kullanın. 500km'de yağını değiştirin 20W-50 mineral yağ koyun, motoru hararet yaptırmamak şartıyla istediğiniz kadar basabilirsiniz. Yokuşlarda yarım gazdan fazla verip zorlamayın ama. 800-900km'den sonra 70-80 sabit gidersiniz hiç sorun olmaz.
Reklamlar
-
10 Temmuz 2012, 05:36
#2322
arkadaşlar benim drift şuan 960 km 'lerde falan ama ben en fazla 115 km hız yapabildim bu zamana kadar rüzgardanmıdır bilmem daha fazla basmıyor bir türlü rodajıda çok iyi yaptım motoru hiç zorlamadım ama artık açılmıştır falan dediğimde denedim ve şok oldum birde 5. viteste 7500 devirden fazla çıkmıyor bu drift sizdede öylemi acaba bilmiyorum...yokuş aşağı falan 120-125 yaptığımda oldu acaba sorun bendemi yoksa bu devir hızı ve motorun hızı 100-110 arasında oybuyor sadece...dediğim gibi 5. vites devir hızı en fazla 7500 'e kadar çıkıyor...sizdede öylemi?
[COLOR="#0000FF"]HER YARALI YÜREKTE BİR FERYAD VARDIR[/COLOR][B][/B]
-
10 Temmuz 2012, 10:30
#2323
bu rodaj döneminde motoru sıkıştıran arkadaşlar tahmin ediyorum ki en kısa zamanda motorunuz da arızalar meydana gelecek. ki gelmesini o kadar çok istiyorum ki anlatamam.
bi de bu forumu okudum ondan sonra gittim bu motoru aldım diyip de daha bayiden çıkar çıkmaz 110-120 km leri gören arkadaşlar sözüm size...
madem okudunuz bu forumu baştan sona o zaman rodajınızı doğru düzgün yapın. hee sanane lan sana mı sorcaz istediğimiz gibi yaparız diyosanız da, motorunuz da arıza meydana geldiğinde utanmadan burdan fikir öneri istemeyin. yüzsüzlüğün alemi yok ...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
10 Temmuz 2012, 19:17
#2324
Arkadaslar rodaj deyip gecmeyin bebegin anne sutune duydugu ihtiyac gibi motorlarinda rodaja ihtiyaci var...nasil benzetme ama..
Size birsey soyleycegim rodaj da gazi kokluyorsunuz ama unuttugunuz onemli bir nokta var. Hic driftin yagini degistirirken. Yaninda durdunuz mu(motorlarimiz drift oldugu icin soyluyorum) yag tapasini acinca yag akiyor icindeki pislik gidiyor peki ya tapaya bakan var mi dikkat ederseniz tapa miknatisli ve motordaki kucuk metalleri cekiyor ve uzerine topluyor neden mi motor silindir gomlek hasar gormesin die..
Farzedin o kucuk metal parcalarindan biri biraz buyuk yaglanma sirasinda silindirin arasina girdi sonuc facia dir..
O yuzden motorunu seven deger veren arkadaslaar rodajda rodaj yapin ozellikle de iki yag degisimine kadar motorunuzu zorlamayinn
Yoksa cinli iste ne beklenirki dersiniz dedirtirsiniz
umit kardesim ii tatiller bu arada..
-
10 Temmuz 2012, 20:34
#2325
bildiğim mh drift yakmıyor 12-15 kr/km yakması Türkiyede benzinin pahalı olmasından kaynaklanıyor motoru şehir içi 4000 devir ve altında şehirler arasında 8000 devir altında kullan
hatta bunu uygula bak bakalım yakıyor mu? 50 lira ile ortalama 390 km yaparsın bu benim iddiam
---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:30 ----------
yalnız benim sıkıntım motorsiklet 5. vitese atınca sanki gaz vermiyorum da gaz kesiyormuşum gibi motor devri fena düşüyor
4. viteste redline 10000 devir üstüne çıkarıp 110 km/h da iken 5. vitese atınca devir 8000 devrin bile altına düşüyor
bunu yaşayan var mı? bi zahmet el atın şu soruna ALLAH için
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
-
11 Temmuz 2012, 00:13
#2326
c90 adlı üyeden alıntı
bildiğim mh drift yakmıyor 12-15 kr/km yakması Türkiyede benzinin pahalı olmasından kaynaklanıyor motoru şehir içi 4000 devir ve altında şehirler arasında 8000 devir altında kullan
hatta bunu uygula bak bakalım yakıyor mu? 50 lira ile ortalama 390 km yaparsın bu benim iddiam
---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:30 ----------
yalnız benim sıkıntım motorsiklet 5. vitese atınca sanki gaz vermiyorum da gaz kesiyormuşum gibi motor devri fena düşüyor
4. viteste redline 10000 devir üstüne çıkarıp 110 km/h da iken 5. vitese atınca devir 8000 devrin bile altına düşüyor
bunu yaşayan var mı? bi zahmet el atın şu soruna ALLAH için
aynı dert bende de var kardeşim nedendir bende anlamıyorum bide rüzgar hızını çok kesiyor bu motorum tünelin içinde rahat 125-130 yapabiliyorsun ama dışarda hız kesiliyor...
[COLOR="#0000FF"]HER YARALI YÜREKTE BİR FERYAD VARDIR[/COLOR][B][/B]
-
11 Temmuz 2012, 10:19
#2327
şaka değil mi bu konuştuklarınız???
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
11 Temmuz 2012, 13:17
#2328
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
şaka değil mi bu konuştuklarınız???
neden şaka olsun eray
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
-
11 Temmuz 2012, 13:34
#2329
şöyle şaka.
bildiğiniz üzere(!) araçlarda sondan bir önce ki vites hız vitesidir yanı araçlar normal şartlarda stabil şekilde çıkabilecekleri en yüksek sürete bu vitesler de çıktıktan sonra en son vitese atıp motoru rahatlatırlar.
yani 4. viteste 120 km/s hıza 10000 devirde ulaştıktan sonra 5. vitese attığında 8000 devire gerilemesi gayet normal. çünkü bu vites oranlarıyla ilgili bişey. amaç zaten zorlanmış olan motoru bir üst vitese atıp rahatlatmak son viteste zorlamak değil.
zaten daha yüksek süratlere anlık çıkarsınız uzun süreli değil. ayrıca bunun rüzgar direnci de var onu da hesap etmek lazım.
tamam driftler seri motorlar fakat bi tavşandan yarış atı performansı beklemeniz saçma olur.
şaka dan kastım buydu...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
11 Temmuz 2012, 20:22
#2330
Eray kardesime katiliyorum 4. Viteste motor patliyor 5*te oh diyor altinizdaki racing degil bunu bilerek kullanin arkadaslar
aynisi benim driftte de var ama sikayetim yok
hizim 90 km civari atiyorum 5*e 90-100 km arasi rahat rahat seyrediyorum bana da yetiyo
hiz istesem daha guclu makina ozellikle de racing alirdim
tek sikinti motordaki uzun suren virajlarda bayilmasi
onun icinde torklu bi 250cc dusunuyorum
ustu bana gore lukse giriyor
tekerler duz bassin burdurdan herkese selam olsun
-
11 Temmuz 2012, 22:25
#2331
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
şöyle şaka.
bildiğiniz üzere(!) araçlarda sondan bir önce ki vites hız vitesidir yanı araçlar normal şartlarda stabil şekilde çıkabilecekleri en yüksek sürete bu vitesler de çıktıktan sonra en son vitese atıp motoru rahatlatırlar.
yani 4. viteste 120 km/s hıza 10000 devirde ulaştıktan sonra 5. vitese attığında 8000 devire gerilemesi gayet normal. çünkü bu vites oranlarıyla ilgili bişey. amaç zaten zorlanmış olan motoru bir üst vitese atıp rahatlatmak son viteste zorlamak değil.
zaten daha yüksek süratlere anlık çıkarsınız uzun süreli değil. ayrıca bunun rüzgar direnci de var onu da hesap etmek lazım.
tamam driftler seri motorlar fakat bi tavşandan yarış atı performansı beklemeniz saçma olur.
şaka dan kastım buydu...
6 viteli bir otomobilim var 5. bitesle 180 zor yapıyor 6. viteste otobana çıkınca biraz geç de olsa ver elini 200- 230 ha o zaman bu denilen doğru olmuyor 10k ve üzeri devirden 7,5k ya ve sonra nekadar düzlük olursa olsun tekrar o makina 10k devir e çıkmıyorsa ya şanzuman yada karbiratör problemi makinaya o devir kadrajı ve rakamı konulmuş ise o rakmları
bi şekilde görmeli benim dediğim atı kamçılayıp çatlatana kadar tırıs koşturmak değil benim bu ilk makinam değil inşallah sonuncuda olmayacak
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
-
12 Temmuz 2012, 14:12
#2332
c90 adlı üyeden alıntı
6 viteli bir otomobilim var 5. bitesle 180 zor yapıyor 6. viteste otobana çıkınca biraz geç de olsa ver elini 200- 230 ha o zaman bu denilen doğru olmuyor 10k ve üzeri devirden 7,5k ya ve sonra nekadar düzlük olursa olsun tekrar o makina 10k devir e çıkmıyorsa ya şanzuman yada karbiratör problemi makinaya o devir kadrajı ve rakamı konulmuş ise o rakmları
bi şekilde görmeli benim dediğim atı kamçılayıp çatlatana kadar tırıs koşturmak değil benim bu ilk makinam değil inşallah sonuncuda olmayacak
daha ben bişey demem. siz devam edin abicim. ben anca saygı duyarım şu dakikadan sonra...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
12 Temmuz 2012, 15:09
#2333
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
bu rodaj döneminde motoru sıkıştıran arkadaşlar tahmin ediyorum ki en kısa zamanda motorunuz da arızalar meydana gelecek. ki gelmesini o kadar çok istiyorum ki anlatamam.
bi de bu forumu okudum ondan sonra gittim bu motoru aldım diyip de daha bayiden çıkar çıkmaz 110-120 km leri gören arkadaşlar sözüm size...
madem okudunuz bu forumu baştan sona o zaman rodajınızı doğru düzgün yapın. hee sanane lan sana mı sorcaz istediğimiz gibi yaparız diyosanız da, motorunuz da arıza meydana geldiğinde utanmadan burdan fikir öneri istemeyin. yüzsüzlüğün alemi yok ...
Eray kardeşim ben bile bile motoru alıp aldığım dakikadan itibaren manyak bir şekilde motoru sıkıştırıyorum şimdilik olan arızayı söyleyeyim benzin şamandırası ile karbüratörde problem çıktı ikiside garantideen degişti ve motor 7000 kmde yani anlayacagın bu alette ne hikmetse rodajın önemi yok sadece alır almaz zinciri ve lastikleri degiştirin
buarada zorlamak derken 4. viteste 10000 devir falan degil demek istedigim normal kullanıp 6000-7000 devirde vites atıp motoru 5. viteste mumkun olan en yuksek hızda kullanamk düşük viteste yuksek devir motorunuzun kafasına kurşun sıkmak gibi bir şeydir hele hele yokuş aşşagıya
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
-
12 Temmuz 2012, 16:31
#2334
tamam arkadaşlar siz nasıl diyosanız öyle olsun. sonuçta parası cebimden çıkamadı siz bu şekilde kullanırsınız ben bildiğim şekilde. ama sizin motorlar 20000 de piston sekman isterde benim ki 40000-50000 görürse o da sizin bileceğiniz iş. ben rodajı düzgün uyguladım pişman değilim.
hepinize hayırlı sürüşler...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
12 Temmuz 2012, 17:02
#2335
-
12 Temmuz 2012, 17:13
#2336
Sıfır motoru alıp yardırınca anca silindir piston ve sekmanların bi tarafını rodajlarsınız. Komple ve sağlıklı bir rodaj için bu elemanların her yeri eşit olarak aşındırılarak birbirine oturtulmalı. Ben bunun için ilk 250km'de çevreyolunda sürekli 5.viteste tam gaz hızlanıp 4'e atıp motor freni yaptırdım. Motoru aldığım günün akşamı 220km'deydi sabah motoru sıfır almış haline göre ciddi fark vardı çekişinde. Rodajın 750km'lik kısmında heralde sürekli hızlanıp yavaşlayarak sürmüşümdür. Daha 1000km'sini bile doldurmamış aracı tapa gaz saatlerce sürmenin gerçekten hiç faydası yok. Motor açılması gerçekte 2000km'yi buluyor yani 3 yağ değişimi kadar bir süre alıyor ama ilk 800km'den sonra çok aşırı zorlamadan istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.
-
13 Temmuz 2012, 22:56
#2337
Hayirdir tum mh ciler tatilde sanirim
-
13 Temmuz 2012, 23:01
#2338
Bende 125MX var yokuş aşağı 115 bastım ama 80'le bütün kamyonları sollayabiliyorum, arabalar 90 gösterirken 75 gidiyorum. gösterge ne kadar az gösteriyor siz tahmin edin, bence rahat 125 basıyor. GPS ile kontrol etmek lazım tabi.
-
13 Temmuz 2012, 23:04
#2339
125 biraz fazla olmuş sanki
-
13 Temmuz 2012, 23:07
#2340
gokhanbeyaz adlı üyeden alıntı
125 biraz fazla olmuş sanki
Motor 10500 devire çıkıyo olsun o kadar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)