Anladımki biz daha çok çok başındayız forumda veya etrafımızda yada orda burda , bu motor denen makinayı bizden çok daha iyi bilen gerek teknik gerek teorik gerekse pratik anlamda çok daha tecrubeli abilerimiz kardeslerimiz var ben 25 yasından sonra bu motor meretine bulaşmış bi insan olarak antin kuntin vatandasların biz orta okuldayken motor toplayan yada toplayamasa bile dağıtan tecrubeli ( tecrube = bişeyi çok iyi bilmese bile senden daha iyi bilen ) arkadaslarımıza ithafen yazdıkları yorumlara cevap bile verme ihtiyacı hissetmiyorum şunu çok iyi biliyorumki hangi sanayi oldugu onemli olmayan herhangi bir sanayi ustası egsozun ne olacagını ve nasıl olacagını çin malı zart malı zurt malı olan mondialin mühendisinden daha iyi bilemez.. hani drift ilk motorum olabilir henüz daha 2 aylık bi motor sürücüsü olabilirim ama en azından benden 10 sene önce mobileti olan bi vatandasa göre bunu idrak etmiş olmam beni mutlu ediyo.Şimdi hangimiz daha iyi motorcuyuz ?
gelelim sıkıntıma...motor bundan 1 hafta kadar önce tahliye hortumundan benzin kaçırıyordu karbüratörü söktürdüm içinden pirinç büyüklüğünde bi demir kıymığı parçarsı çıktı karbüratörü temizledik yerine taktık benzin kaçırma olayını kesti sıcak su ile motoru yıkattım tertemiz yaptım ve koydum garaja dün yaşıyomu diye bi bakayım dedim ama şu benzin deposunun altından başlayıp aşşağıya doğru inen kalın hortumun diplerinde benzin kaçağı oldugunu farkettim sevgili TECRÜBELİ abiler ve kardesler bunun sebebi ne olabilir fikir verirseniz çok sevinirim..simdiden tesekkürler
safax_1 küçük yaşlardayken motor topluyorum v.s gibi yorumları 39. sayfada ben yaptım ama dikkat edersen bir kaç arkdaşın yanlış yorumlarını düzelteyim derken iş oralara kadar uzadı örneğin ;adamın biri demişki mh125 mcden daha torklu demiş, buna ne diyebilirsin ki ? adam açıp teknik özelliklere bakma zahmetinde bile bulunmamış.
eğerki '' 10 sene önce mobylette kullanan bir vatandaşa göre bazı şeyleri daha iyi idrak etmiş olmam beni mutlu ediyor '' ve '' antin kuntin vatandasların biz orta okuldayken motor toplayan yada toplayamasa bile dağıtan '' yorumlarını benim yorumlarıma karşı yaptıysan bir daha ağzını bile açma! yada herhangi başka bir arkadaşa bile antin kuntin vatandaş diyemezsin. 39. sayfada beni o kadar sinir ettiler adamlara doğruyu kabul ettirene kadar gına geldi ama yinede senin gibi kötü tabirlerde bulunmadım, lütfen daha seviyeli ol. burası kendini mühendis sanan sanayi ustalarının mekanı değil.
tabiki hiçbir usta motoru tasarlayan mühendisler kadar ne egzostunu nede başka bir yerini bilemez, zaten bende herzaman bunu savundum. ben genelde yorumlarımı hep teknik detaylar üzerine ve dergilerden kitaplardan okuduğum bilgileri matematik öğretmeni olmamında etkisiyle kafamda yoğurarak yazdım. eğer şimdi bana; s.e.c kardeş ben sana yazmadım niye alındın ki dersen. bende sana şunu derim ; o zaman yazını yazmadan önce formu iyi okuyup s.e.c bu yazdıklarım sana değil gibilerinden uyarman gerekirdi. çünkü öyle şeyler yazmışsın ki 39. sayfada benim yazdıklarıma cevap niteliğinde olmuş, haklı olarak üzerime alındım.
arkadaşlar motorunuzdan garip sesler mi gelmeye başladı , vitesler takır tıkır diye mi geçiyor ?
en kısa zamanda kaliteli bir motor yağı alın ve hatta motorunuzu cok seviytorsanız aldığınız yağa takviye olarak , dynamic kote 100 koruyucu almanızı öneririm !
tavsiye üzerine alınan , tarafımdan da tavsiye edilen ürün :D
iyi forumlar
linkten izleyebilirsiniz tanıtımını http://www.youtube.com/watch?v=X1fGK-c6xGQ
lütfen hissen mi var muhabbeti çekmeyin , %51 hissem olduğunu bilmeseniz de olur :p
sakın koruyucu koymak gibi bir hata yapmayıp
motosikletteki makineler yuksek devirlidir ve yag pompası borularıda incedir yag katkıları motorlarda hiç bir işe yaramaz
tavsiyem her 1000 km de bir yag degiştirmenizzdir birde bakımları aksatmayın
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
Herkese iyi günler. Arkadaşlar bende 125 mh drift sahibiyim çokta memnunum . Sıkıntımdan dolayı satıcam. Gri renk. daha 2 bin km de. Rodajı düzgün yapıldı. 2 bin bakımınada bugün girdi. Tertemiz hazır açılmış motor. İlgilenen arkadaşlar olursa Aydın dayım. Tel no : 0507 436 18 92
Şu 2 sayfa önceki devir kesici, son hız mesajlarını okuyunca ben de birşeyler yazayım dedim.
Bir kere karbüratörlü motorlarda normalde devir kesici falan olmaz. Devir kesici olan motorlarda ise, devir kesici tam kırmızı çizgide devreye girer. Onun konulmasının amacı zaten budur, yani motorun kırmızı çizgiyi geçmesini önlemek.
Son hız mevzusuna gelirsek, koşullar %100 aynı olmadığı sürece motorların son hızlarını konuşmanın pek bir anlamı yoktur. Konuşmanın derken "benimki şu kadar yapıyor" diye hava atmaktan bahsediyorum, yoksa bilgi amaçlı tabi ki konuşulur. Nedeni de son hızın en büyük sınırlayıcısının rüzgar direnci ve de motor gücü oluşudur. Dolayısıyla siz arkanızdan esen bir rüzgarla atıyorum 140 yaparsınız ama o rüzgar önünüze geçince 100'ü zor görürsünüz. İşin içine eğim falan da girince karşılaştırmak daha da zorlaşır. Ama şunu net olarak söylerim ki 12 -13 BG'lik, standart aksesuarları takılı, sürücüsü gerektiği şekilde korumalı giyinmiş olan bir motor, 20 - 25 BG'lik motorların maksimum sürati olan 150 - 160 km'lik süratlere çıkamaz. Çıkıyorsa bile (gösterge hatası) o 25 BG olan motor onu aynı yerde yarışsalar her türlü geçer. Sen üzerine yatıyorum dersen öbürü de yatar yine geçer. Bu kadar nettir.
Arkadaşlar ben Trabzonluyum ve burada yaşıyorum. Geçtiğimiz yaz Trabzon'dan İstanbul'a mh 125 drift ile yolculuk yaptım. Yolculuğum 1500 km sürdü ve geze geze yolculuk yaptım. Son 1 senede elime 2 tane mondial motosiklet geçti biri 2010 model kt 125, diğeri driftti. Mondialin eski motorlarını bazı arkadaşlarda gördüm motor kaportaları pert durumda idi ama kaç senelik motorlar yine çalışıyor sapa sağlam. Biraz düşündüm ve mondial motosiklet aldım. Aklımda 125-150 sınıfı içinde ybr125 vardı. Taki motorun tipini görene kadar. Bana göre ve çevremdeki bazı kişilere sorarsak ybr ve mh arasında güzel ve şık olan mhydi. Kime sorsam mh diyordu. Motoru aldım. Özenle kullanmaya temiz tutmaya çalıştım. Oturduğum yer Trabzon / Akçaabat, Akçaabatta 60000 civarı nüfus var, motoru akşam evin önüne çektim ertesi sabah motor ile çarşıya indim, inanın şok oldum, herkezin gözü motorda sanki lamborgini aldım yani o derece Millet soruyor kaça aldın nerden aldın markası ne nasıl bişey bu falan derken 6 aydır bende motor. Acayip nazara geldi motor, karayolunda cirit atan ben, 20 km hızla giderken motoru sağa yatırdım Olduğu yerde ayaklığı koyduğum halde motor yana yatıyordu sapa sağlam koydum hemde, düz zeminde, motor kaç defa yan yattı yaklaşık 3-4 defa yatmıştır fakat elcikler haricinde hiç bir yerine hasar gelmedi koruma demiri felan yok. Sadece elcikler çizildi yenisile değiştim. Arkadan bir scooter, mh 125 etiketli yan granaja vurdu granajda çizik dahi yok, burada bi bankanın müdürü geri geri geldi ön çamurluğa girdi ne çizik var ne kırık, adam vurdu diye dedim çamurluğu yenileyeyim, adam diyor hiç bir yerinde bişey yok bunun neyini değişecen diyor :D Neyse şuan makinem 9500 de bir defa sübap ayarı çekilmedi ilk günki gibi, rodajını özenle yaptım motoruma anahtar değmedi, şuan ilk gün ki gibi değil ilk gün halinden daha iyi şekilde çalışıyor, tabi biraz bakım gerektiriyor bu çalışmayı sağlaması için. İnanın artık çin malı yargısını mondial bu motorla kırdı. Benle İstanbul'a gelen arkadaşın altında ybr125 in motoru ile aynı motora sahip başka marka motor var, inanın ben iki kişile o tek kişiyle benim ne hızıma ne çekişime yetişemiyor. Acayip bir torka sahip. Bu yamahanın yzf r125 diye bir motoru var, bulunduğum yerde bir arkadaş almış motoru, trafikde yan yanayız kalkış yapacağız benden önce gaza basmasına rağmen bir asıldım 4-5 saniye sonra 10 metre gerimde kaldı. O denli çekişi var. Artçı var motorda 115 kilo bayır yukarı 2. vitesle sorunsuz çıkıyorum bende 70 kiloyum. Şunuda geçmiyeyim motorun üstüne biraz yatın gidonu sağlam tutun 135 i geçer. Geçmezse gelin ben motorumu size beleş verecem. o derece. Ben ne mondial bayisiyim ne de mondial çalışanı ... ama adamlar bu sefer kendini aşmış.
İstanbula iki günde gittik fakat sürekli yol üstünde değildik. Giresun,Ordu,Samsun,Sinop vs... gezerek gittik. 2.Günün Akşamı Saat 6 da Sinop'tan İstanbul'a doğru durmaksızın gittim ve 5 saat hiç inmedim motor üstünden motorda sıfır şişme, gaza bir basıyorum 130- 135 direk zorlamadan çıkıyor. Ben gidiyorum diğer arkadaş geride kalıyor bekliyorum kenarda beni yetişmesi için. İstanbul'da yaklaşık 500 kme yaptım, buji ve hava filtresi değiştim. Başka bişey yok aynen devam
Yani bu insan ön yargısını kırmak zor, mümkün olduğunca her motoru incelleyip deniyorum. Şunu diyeyim 125 sınıfında en iyilerden biri. Yok o çin yok bu japon yargısı benim için azda olsa vardı şimdi tamamıyla yok. Kesinlikle diğer motorlara o parayı vermenize gerek yok bu motor herşeyi fazlasıyla yapıyor. Altta değerlendime notu vereceğim , belki almak isteyenlere faydam olur.
Olumlu Özellikleri
Serilik - 10 Üstünden 9
Toplam Hızı - 10 Üstünden 8
Dayanıklılık - 10 Üstünden 8
Rahatlık - 10 Üstünden 7
Parça - 10 Üstünden 10 Fakat birde şu parça alım işini sadce bayiler yapmasa güzel olurdu.
Tip Açısından - 10 Üstünden 8
Yakıt - 10 Üstünden 7
Fiyat - 10 Üstünden 9
Denge - 10 Üstünden 7
Titreşim Olmaması 10 Üstünden 8 Çok az hissedilmeyecek kadar.
Olumsuz Özellikleri
Sele Çok Küçük Biraz Konforsuz - 10 Üzerinden 5
Amortisörler - 10 Üstünden 6
Lastikler 10 Üstünden 3 Bile Vermem Lastikler berbat fakat drift motoru sonuçta yapılış amacında lastiklerin pek önemi yok.
Far Sistemi - 10 Üstünden 5 Xenon takarsanız 10 üstünden 10 ben taktım süper duruyor ve aydınlatıyor.
En büyük olumsuz özelliği kimse onun ticaretini fazla yapmıyor çünkü insanların ön yargısı var.
Bu arada motosikletimi satıyorum, Tertemiz ve sorunsuz, çiziksiz diyebilirim, Sebebi Kawasaki Ninja 250r alacağım.
Şunuda diyeyim 125-150 sınıfında touring ve ss tarzlarında alınacak motorlardan en iyisi diyebilirim. Mondialin 250 lik ss motoru olsa inanın onu satın alırdım. Ama şuanlık 250 Sınıfında en iyisi Kawasaki.
rodajı yapıldı diyen arkadaşlar nasıl yaptılar anlatırsa çok sevinicem. ben de yapayım rodaj
aynen arkadaşlar bu motoru alırsak rodajı nasıl yapmalıyız nelere dikkat etmeliyiz
kitapçıkta ne yazıyorsa öyle yapıcaz rodajı. benim mc de ilk 800 km de 5000 deviri geçme, 800_1600 km arasındada 7000 deviri gecme yaziyor. bunun dısında ani hizlamalardan kaçinmak gerekiyor, birden gaz vererek degil yavasca arttirarak gaz vermek en dogrusu
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:39 ----------
leons soylediklerinde genel olarak haklısın ama bir kac ekleme yapayım fren konusunda mh biraz vasat, özellikle japona bindiginde hemen anlaşılıyor fren performansları arasındaki fark.
Ve kalite olarakta, kullandıkça anlaşılan bir japon üstünlüğü var. bende mondial kullanıcısıyım ama durum böyle
bu driftin anlamını bilen varmı arkadaşlar
sürüklenmek anlamı, japon motorların bence bir farkı yok ha derseniz 250 üstü japon motor tamam, cbf 150, ybr 125, r125 felan sürdüm kalitesi aynı olmasada bunlara çok yakın
sürmek ayrı uzun süre kullanmak sahibi olmak ayrı. zaten uzun süre kullandığın zaman ikisi arasındaki farkı çok net anlıyorsun. bu arada yanlış anlaşılmasın bende mondial sahibiyim ama kardeşimde bugüne kadar hep ybr vardı hemde her modelinden aldı sattı, şuandada son kasa cbr125i var ve yiğidi öldür hakkını yeme uzun zaman japona binip sonra benim gibi mondiale bindiğinde çok net farkediliyor aradaki fark
ben vitesleri 5-6binde atıyorum ama bazen 8bin oluyor 100 120 filan gidiyorum uzu yollarda rodaj filan yapmadım daha 400 kmde
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)