Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Mayıs 2012, 15:14
#1641
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Ya motor her yönüyle hoşuma gitti. Birde şu göstergeler dijital olaydı. Tadınden yenmeyecekti. Klasik mi kaldı hocam
Yakıt, hız, görüntü bana uydu. Geriye kalan tek şey, şu benim kara mambayı satmak
hocam suan bundA çin malına dijital gösterge takarlarsa o gösterde en ufak yagmurda bozulur gider..
klasik olması daha iyidir bence..
ben çin malı motorda dijital göstergeli motor almam mesela bozulur die düsünüyorum..
---------- Post added at 14:14 ---------- Previous post was at 14:10 ----------
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
mesut kardeşim sağolasın alan arkadaşımıza motoru sana da çantan hayırlı uğurlu olur inşallah
ben drift değil de büyük abisi olan MR 250 DESTRO almayı düşünüyorum hayırlısı olursa inşallah
bi de bende topcase tamayı düşünüyorum ama şimdi bende ve nişanlımda toplam 2 kask olacak onların sığacağı topcase çok büyük durur diye düşünüyorum yanılıyo muyum?
era benim topcase 2 kask alıyo yanyana kasın üstüne motu dizligide koyuyom ...görüosun benim motora nekadar bütük geliyo..
bence 40 lt veya 36 lt al..
diger ikinci kaskı yanında tasırsın veya motorsa kitlersin
büyük kask görüntüyü gerçekten bozuyo.hele senin alacagın motor biraz daha spor duruyo tamamen bozacaktır bence tek kasklık daha iyi..
bende degişmeyi düşünüyorum
birazdan senin motorla çıkacaz yola eray arkadasa ögretecem
Reklamlar
-
10 Mayıs 2012, 15:18
#1642
yaaa ümit nasıl yaramı deştin anlatamam
çok özledim beee keratayı
sabah motorla 10 dk da geldiğim yolu minibüsle 55 dakikada geldim
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
10 Mayıs 2012, 15:26
#1643
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
yaaa ümit nasıl yaramı deştin anlatamam
çok özledim beee keratayı
sabah motorla 10 dk da geldiğim yolu minibüsle 55 dakikada geldim
eray şimdi motora biz koruma demiri falan takacaz..
birda bu ji yagı nezaman degişmiti..
motora yaptırmaız gerekn bişi varmı.
gecen bindim motorada benim görüsüm vites kolu biraz asagıda gibi onu yukarı alacam tabi sen kendine göre ayarlamısındır..
birde arka firen balata ister gibi sence neler yapalım motora ??
---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:21 ----------
üzülme eray ım sen iste ben motoru getiririm sana )
bu arada 19 mayısa kadar al motoru haaa
yanlız bırakma beni kortej de
-
10 Mayıs 2012, 15:26
#1644
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
hocam suan bundA çin malına dijital gösterge takarlarsa o gösterde en ufak yagmurda bozulur gider..
klasik olması daha iyidir bence.. ben çin malı motorda dijital göstergeli motor almam mesela bozulur die düsünüyorum.
Ben yağmurlu havalarda kontak çevirmeyenlerdenim. Yağmura karşı yürüyorum.
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
sabah motorla 10 dk da geldiğim yolu minibüsle 55 dakikada geldim
Seni anlıyorum. bende racer200 satınca aynı duyguları yaşamıştım. ev 15 km motor ile 7-10 dk, minibüs ile şehir turu 45 dk
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
10 Mayıs 2012, 15:26
#1645
valla buji yağ son bakımda değişti buji bosch marka taktırdım yağ da castrol power 1 10-40
vites peg i kullanana göre değişir senin ki beni şehir içinde yorardı benim ki o yüzden aşağıdaydı. arka frene de bişey diyemem hiç değişmedi ama tutuyodu sıkıntı yapmıyodu bende.
valla ben extra bişey yapmaya lüzum görmedim siz ne isterseniz yapabilirsiniz...
inşallah ümit kardeşim inşallah patronu sıkıştırıyorum zaten
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
10 Mayıs 2012, 15:28
#1646
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
valla buji yağ son bakımda değişti buji bosch marka taktırdım yağ da castrol power 1 10-40
vites peg i kullanana göre değişir senin ki beni şehir içinde yorardı benim ki o yüzden aşağıdaydı. arka frene de bişey diyemem hiç değişmedi ama tutuyodu sıkıntı yapmıyodu bende.
valla ben extra bişey yapmaya lüzum görmedim siz ne isterseniz yapabilirsiniz...
inşallah ümit kardeşim inşallah patronu sıkıştırıyorum zaten
tamam ozaman
şuan için bir tek koruma demiri takarız motora baska bişeye gerek yok
-
10 Mayıs 2012, 15:29
#1647
aynen koruma demiri benzini koy devam ;)
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
10 Mayıs 2012, 15:30
#1648
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Ben yağmurlu havalarda kontak çevirmeyenlerdenim. Yağmura karşı yürüyorum.
Seni anlıyorum. bende racer200 satınca aynı duyguları yaşamıştım. ev 15 km motor ile 7-10 dk, minibüs ile şehir turu 45 dk
kontak çevirmessiniz ama yagmura elbet yakalanırsınız veya motoru yıkadıgınızda..
gerçi sizin görüsünüz ama dedigim gibi çin malı motorlarda saglıklı degil bence..
-
10 Mayıs 2012, 15:36
#1649
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
kontak çevirmessiniz ama yagmura elbet yakalanırsınız veya motoru yıkadıgınızda..
gerçi sizin görüsünüz ama dedigim gibi çin malı motorlarda saglıklı degil bence..
Hocam hayatımda bir kere dijital araca nissan primera station wagon motoruna muayane için yıkamacıda su tutturdum. Aksilik üstüne aksilik yaşadım.
O gün bugündür. Motor ve arabayı sadece sünger ile yıkıyorum. GTR250 de dijital, sünger ile yıkıyorum. göstergeye su tutmak zaten yersiz. küçücük cam var. sildim mi geçer.
hava durumu tr de her ne kadar sayısal gibi tutmasada, havanın durumuna kızılderili yöntemleri ile bakarak yola çıkıyorum. Geceden bakıyorum yıldız yok. 30 dk erken kalkıyorum.
Baktım sabah koyu bulut var. tabana kuvvet fabrika servis durağına, örnek bugün mesala, hava koyu ama yere damla yağmur düşmedi gerçi dona kadar ıslanmaktan iyidir
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
10 Mayıs 2012, 17:21
#1650
Eray'ın motorunu görünce bende motorumu özledim :( Sınav haftası geçsin gidiyorum inşallah :D
-
10 Mayıs 2012, 20:16
#1651
Ümit Koca hocam lastiklerden memnun musun acaba? Ybr'me takmayı düşünüyorum da tavsiye eder misin?
-
10 Mayıs 2012, 21:06
#1652
m3hm3tozc4n adlı üyeden alıntı
Ümit Koca hocam lastiklerden memnun musun acaba? Ybr'me takmayı düşünüyorum da tavsiye eder misin?
hocam yaklasık 800 km kullanıyorum lastikleri gayet memnunum hiç bi şekilde kayma yapmadı yagmurdada kullandım..
ama motorun hızını 5 km kadar düsürüyor dişli lastik oldugu için.
ben 2 ay önce 160 liraya taktırmıstım..
eger alırsan mişhelin alabilirsin oda güzeldir yere yapışır ama dişli degildir..
ben bu lastikleri tavsiye ederim rahatlıkla kullanabilirsin..
---------- Post added at 20:06 ---------- Previous post was at 20:01 ----------
eray senin motorla bugün beya gezdik iki kişi ..
abi benim motordan daha iyi yav çekişi falan..iki kişi canavar gibi çıkıyo yokuşları..çocuk çok memnun kaldı valla..
servise gittik..usta bindi bi tur attı geldi...dedigi iki sey var
1.arka firen takılıyo
2.hava filtresi temizlenmeli bukadar..
koruma demiri taktıracaz birde..
-
11 Mayıs 2012, 11:16
#1653
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
hocam yaklasık 800 km kullanıyorum lastikleri gayet memnunum hiç bi şekilde kayma yapmadı yagmurdada kullandım..
ama motorun hızını 5 km kadar düsürüyor dişli lastik oldugu için.
ben 2 ay önce 160 liraya taktırmıstım..
eger alırsan mişhelin alabilirsin oda güzeldir yere yapışır ama dişli degildir..
ben bu lastikleri tavsiye ederim rahatlıkla kullanabilirsin..
---------- Post added at 20:06 ---------- Previous post was at 20:01 ----------
eray senin motorla bugün beya gezdik iki kişi ..
abi benim motordan daha iyi yav çekişi falan..iki kişi canavar gibi çıkıyo yokuşları..çocuk çok memnun kaldı valla..
servise gittik..usta bindi bi tur attı geldi...dedigi iki sey var
1.arka firen takılıyo
2.hava filtresi temizlenmeli bukadar..
koruma demiri taktıracaz birde..
hava filtresini suyla yıkanıp kuruduktan sonra çok ince yağ ile yağlanıp iyi sıkılması lazım. sünger olduğu için bu böyle yapılıyo.
bende aşağı yukarı 500 km önce yaptım bu işlemi yani hava filtresi temiz belki benzinde sıkıntı vardır pislik gibi.
arka fren konusuna gelince o takılma olayını aldığım ilk günden beri yapıyo servisimde ustaya sordum hepsi yapıyo dedi.
hatta yanlış hatırlamıyosam bu topic de de konuşulmuştu burda da yapan var demişti bi kaç kişi.
ama yine de ustalar daha iyi bilir.
çekiş konusunda da demiştim ben takıntılı adamım bişey oldu mu hemen ustaya gösteriri, rodajını falan iyi yaptım, motoru iyi açtım demiştim. bunun üstüne hala satılık ilanı verdiğim sitede 1400 lira teklif eden oldu utanmadan.
neyse alan arkadaşımız hayrını görür inşallah güzel günlerde kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
11 Mayıs 2012, 22:35
#1654
-
12 Mayıs 2012, 01:45
#1655
Selamlar,
Bir aylık enine boyuna araştırmanın sonucunda MH 125 almaya karar verdim. İlk araştırmaya Beş model ile başladım. Cbf 150, Ybr 125, Cb 125, Sym Xs125k ve Mondial Mh 125 Drift.
Benim gibi motor alma aşamasında olupta araştıran arkadaşlara yardımcı olur düşüncesiyle araştırmamın sonuçlarını aktarmak istedim. Umarım faydası dokunur.
Bu arada belirtmek istediğim önemli bir konu da şudur ki; araştırmam sadece kişisel değerlendirmelerden oluşuyor. Kendi tercilherim doğrultusundadır tüm yazacaklarım.
Öncelikle elediğim model Cbf 150 oldu. Bunun nedeni tamamen ekonomik. Plakası ruhtası vs masfraları iye 5 bin TL yi geçene bir motosiklet şu an için benim bütçemi sarsıyor. Motosiklet için bu kadar bütçe ayırabilseydim Cbf 150 alırmıydım? Bu soruya da tam yanıt veremiyorum. Nedeni ise bu kadar fiyat bu motorun hakkımıdır? bu sorunun yanıtını henüz bulabilmiş değilim.
İkinci elediğim Model Ybr 125 oldu. Nedenine gelince, fiyat olarak Cbf 150 ye göre 700 - 800 TL daha düşük bir fiyata satılıyor. Belki bütçemi zorlasam yada en azından bir yada iki ay beklesem bu rakamı gözden çıkarabilirdim. Kuryelerle birebir yaptığım sohbetlerde her zaman için cbf bir adım öndeydi. Eğer japon diye bilinen yada piyasada üst markalar olarak bilinen modellerden birisini alacaksam bu Cbf olurdu diye düşünüyorum. Çünkü kuryelerle yaptığım görüşmelerde ybr kullananlar bile cbf in cok daha konforlu bir sürüşe sahip olduğunu söylüyorlardı. Aynı sınıfta gördüğüm cbf ile ybr arasında tercih yapacaksam bu cbf olurdu. Onuda ekonomik nedenlerden dolayı elediğim için Ybr de otomatikman elenmiş oldu.
Üçüncü Model Sym Xs 125 idi. Bu model ile ilgili olarak edindiğim izlenim düşük bütceli motosikletlerin içinde kalite olarak ön planda lanse edilen marka olmasıydı. Genel yorumlar kaliteli olduğu konusunda. Ancak bu markadaki en büyük sıkıntı yedek parça ve servis. Ben Ankarada yaşıyorum. Ankarada bile bir tek servisi var. Ben Elvankent te oturuyorum. Sym nin servisi Çankaya Yıldız da. Ankaranın en uzak iki noktası. Kaliteli olduğu ve kolay üzmeyeceği konusunda ikna olsamda yedek parça ve servis konusundaki sıkıntılar bu modelide elememe neden oldu.
Dördüncü model Honda nın yeni diye lanse ettiği ancak eski Cg 125 modelinin makyajlı halinden başka birşey olmayan Cf 125 idi. Bu modelde beni iten en önemli konu Hondanın şark kurnazlığına kaçan satış politikası oldu. Bilmem gördünüzmü Kadırga diye bi motor markası çıktı. Bende motor bakarken Ankara Yıba çarşısındaki bir motosiklet bayiinde görmüştüm. O adam bile adı sanı duyulmamış motoruna devir saati koymuş, ama Honda devir saatinden tasarruf ederek motorun fiyatını aşağı çekmeye çalışıyor. Sadece devir saati de değil. Günümüzde artık hiç bir motosiklet üreticisi Klasik Ateşlemeli motosiklet üretmiyor. Platin ve meksefeli klasik ateşleme sistemi tarih oldu. Ama Honda 2012 yılında Klasik Ateşlemeli motor üreterek bir ilki başarmış oldu. Bu model ile ilgili yapılan genel yorumlar bir iki sene sonra Hondanın bu modele devir saati ve cdi ateşleme ekleyerek yeni kasa diye fiyat şişirererek piyasaya sunacağı şeklinde. Bende bu görüşe aynen katılıyorum. Bu yazdıklarımdan sonra cb 125 i de elemem gayet normal.
Gelelim neden Mh 125 Drift i seçtiğime. En önemli neden bu konudaki yorumlar oldu. Her ne kadar tamamen taraflı olarak yazarak amacı çamur atan kişilerin yazdıkları çok olumsuz yorumlar olmasına rağmen; gördüğüm odur ki yorumlar gayet olumlu. Gerçek kullanıcıların yazdıkları yorumlar beni tatmin etti. Drift in önemli bir sorun çıkarmayacağı fikri bu başlıkta ön plana çıkıyor. Cb 125 başlığında bile eleştiriler bu başlıktaki Drift e yönelik eleştirilerden daha fazla. Motorlardaki en önemli sorunların başında gelen titreşim sorunu sanki Cb 125 te daha fazla gibi. Her iki konuyuda baştan sona okuyunca ben bu fikre vardım.
Burada belirttiğim her beş modalide bayilerine giderek yakından inceledim. Ve yukarıda yazdığım nedenlerden dolayı Mh 125 e karar verdim. Renk olarakta beyazın bu modele müthiş yakıştığını düşünüyorum. Ankarada hiçbir bayinin elinde beyaz model kalmamıştı. Sanırım en çok satılanı beyaz. Sırf beyaz almak için motoru İstanbul daki bir bayiye sipariş verdim. Bu gün ödemesini yaptım. Bu gün ötv si yetişmediği için pazartesi kargoya verilecek, bir aksilik olmazsa salı günü bana teslim edilecek. Motosikleti aldıktan sonra resimlerini koyarım ve kendi kullanım deneyimlerimi burada seve seve paylaşırım. Umarım yanlış karar vermemişimdir.
Bu arada bu konuda en az yazılan konulardan bir taneside özellikle taksitli motosiklet satışları hususu olduğunu gördüm. Genelde bayiilerde Kredi kartıyla taksit yapılıyor. Ve herkeste kredi kartı olmayabiliyor veya limitleri uygun olmayabiliyor. Ben bu konuda hatta bu forumda diger taksitli satış yöntemleri yazısına rastlamadım. Ben nasıl aldığımı yazayım. Kredi kartı kullanmadan taksitle aldım. Bir bankayla özel anlaşma yapan bir bayii den Tüketici Kredisi kullanarak aldım. Motorun peşin satış fiyatı 2.818 TL. Bana maliyeti şu şekilde 12 ay 265 TL taksitle. Toplam 3100 lirayı biraz geçiyor. Yani 280 liralık bir vade farkıyla aldım. Dosya masrafı sigortası ıvırı zıvırı hepsi bu 280 liralık farkın içinde. Bana çok ekonomik geldi. Bir yıllık vade farkı için 280 liralık vade farkı bana göre çok makul.
Biraz uzun yazdım vaktinizi aldığım için özür dilerim. Umarım benim gibi motosiklet araştırması yapan arkadaşlara azda olsa faydam dokunmuştur.
-
12 Mayıs 2012, 12:35
#1656
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
mesut kardeşim sağolasın alan arkadaşımıza motoru sana da çantan hayırlı uğurlu olur inşallah
ben drift değil de büyük abisi olan MR 250 DESTRO almayı düşünüyorum hayırlısı olursa inşallah
bi de bende topcase tamayı düşünüyorum ama şimdi bende ve nişanlımda toplam 2 kask olacak onların sığacağı topcase çok büyük durur diye düşünüyorum yanılıyo muyum?
hakilsin eray ama motor ne kadar kalipli gorunurse o kadar buyuk hacimli topcase takilabiliyor birde insan zamanla alisiyo ilk bas buyuk gibi geldi umit arkadasimizda gayet ii kafana takma diye tavsiyelerde bulundu
sonuc olarak simdi gozume gayet hos geliyor simdiden hayirli olsun kardesim
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------
Hayirli. Olsun kardesim ii tercih pisman olmazsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------
Bugun aksam topcaseli fotolari yukluyorum arkadaslar
alacak arkadaslara insallah yardimci olur
dunya varmis diyebilitim takali 2 gun olmasina ragmen faydalari ortaya cikmaya basladi
bu arada arkadaslar gelecek aya kaski yenilemek istiyorum
niyetim ls2 idi ama memleketimde 1 yer satiyo ve istedigim model degil yenisini de getiremezmis
birde dun parcaci bi abimde GDR marka kask gordum ve gayet guvenli geldi istedigim modeli de getirecek fiyat olarak asagi yukari ayni ls ile
Gdr ya da ls2 siz olsaniz hangisini tercih edersiniz
tesekkurler
-
12 Mayıs 2012, 17:40
#1657
Kimseler yok galiba kask hakkinda yardimlarinizi bekliyom
-
12 Mayıs 2012, 21:02
#1658
Gdr den vazgectim arkadaslar nedeni biraz arastirdim ve ls2 ye gore daha dusuk kalitede ve cin mali olarak geciyor. Motorum cin mali ve iyiki de oyle ama kafam cin mali degil gucumun yettigince daha kaliteli bisi alicam.
Bu arada ls2 nin delta ve ff370 modeli arasonda kaldim
delta eski model diye ogrendim sekil farkli ozellikleri ayni sadece
-
12 Mayıs 2012, 21:04
#1659
burdurlu1985 adlı üyeden alıntı
Gdr den vazgectim arkadaslar nedeni biraz arastirdim ve ls2 ye gore daha dusuk kalitede ve cin mali olarak geciyor. Motorum cin mali ve iyiki de oyle ama kafam cin mali degil gucumun yettigince daha kaliteli bisi alicam.
Bu arada ls2 nin delta ve ff370 modeli arasonda kaldim
delta eski model diye ogrendim sekil farkli ozellikleri ayni sadece
Bunu kendiniz fark etmenize sevindim, Gdr daha düşük kalite bi kask LS2'nin vizöründen boyasına her yerinden fiyatına göre harika bir kask olduğu belli.
-
12 Mayıs 2012, 22:14
#1660
Selam mh drift ailesi bu motoru yakından takip ediyorum.Bu fiyata alına bilcek bir motor her ne dakar ön farını beğenmesemde.Titreşimsiz, az yakan gücü vs yerinde.Bunun dışında önere bilceğiniz bir motor var mı.Bu motoru almasam şu motoru alırdım diyebileceğiniz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)