Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #14501
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Bu aralar elektrik aksamıyla sorun yaşıyorum. Geçen hafta benzin göstergesi gitti. Bazen gidonu sola çevirince çalışıyor, sonra yeniden gidiyor. Büyük ihtimal kafanın ordaki kablolarda sıkıntı var.

    Arka sol sinyaldeki 3 ledin biri gitti. Arka stopun üst sırası çalışıyor, 2. ve 3. sırası yanmıyor. Youtubeda video var ledleri birbirine bağlayan kablolar titreşimden lehim atıyormuş. Memlelette olduğum için şu an yapamıyorum. Eve gidince düzgünce lehimleyeceğim. Tabi kabloları daha kalınları ile değiştirmek istiyorum ama uygun incelikte kabloyu nerden bulacağım onu düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #14502

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Gidonu sağa sola çevirince, farın arkasındaki kablo soketleri çıkabiliyor çok yaşadım bu olayı.

  3. #14503
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidonu sağa sola çevirince, farın arkasındaki kablo soketleri çıkabiliyor çok yaşadım bu olayı.
    Mondiali bir güzel döveceğim yakında. Driftin kablolamasını berbat yapmışlar. Bütün kablolar kafada toplanmış. İnternette deponun altına falan alanlar var ama ben cesaret edemedim.

  4. #14504
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondiali bir güzel döveceğim yakında. Driftin kablolamasını berbat yapmışlar. Bütün kablolar kafada toplanmış. İnternette deponun altına falan alanlar var ama ben cesaret edemedim.
    Furkan, cesaret edilmeyecek hiç bir şey yok gerçekten. Depoyu ve kafa kısmını sökünce her şey anlaşılır oluyor. Kablolar zaten depo altına gelebilecek kadar uzun. Sadece sinyallerin kablolarına ek yapman gerek. 1 saatlik işi yok o kadar söylüyorum sana. Ama kabloları depo altına alınca cidden daha rahat oluyor. Ayrıca kafan rahat olur. Karşılaştığın saçma sapan problemlerle de karşılaşmazsın.

    Kabloların inceliği kalınlığı pek fark etmez. Sen incesinden alsanda içinden geçen akım az olduğu için ona zarar vermez. Herhangi bir kalınlıkta kabloyla değiştirsende olur. Ya da için rahat etsin istiyorsan sinyallerden birini sök, elektrikçiye git, ordan sinyallerin kablosu ile aynı kalınlıkta kablo al. Drift'in elektrik tesisatındaki kabloların neredeyse tamamı aynı kalınlıkta.

  5. #14505
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Furkan, cesaret edilmeyecek hiç bir şey yok gerçekten. Depoyu ve kafa kısmını sökünce her şey anlaşılır oluyor. Kablolar zaten depo altına gelebilecek kadar uzun. Sadece sinyallerin kablolarına ek yapman gerek. 1 saatlik işi yok o kadar söylüyorum sana. Ama kabloları depo altına alınca cidden daha rahat oluyor. Ayrıca kafan rahat olur. Karşılaştığın saçma sapan problemlerle de karşılaşmazsın.

    Kabloların inceliği kalınlığı pek fark etmez. Sen incesinden alsanda içinden geçen akım az olduğu için ona zarar vermez. Herhangi bir kalınlıkta kabloyla değiştirsende olur. Ya da için rahat etsin istiyorsan sinyallerden birini sök, elektrikçiye git, ordan sinyallerin kablosu ile aynı kalınlıkta kablo al. Drift'in elektrik tesisatındaki kabloların neredeyse tamamı aynı kalınlıkta.
    Sağolasın. Bayramdan dolayı memleketteyim eve gittiğimde ilk işim dediklerimi halletmek olacak.

    Sinyalin kablolarına kendim ek yapabilirim. Havyam lehim telim ve makaronum var. Az çok anlıyorum elektrikten ama motora bir şey olur diye tırsıyorum. Olmadı keçeli kalemle soketlere işaret koyarım karıştırmadan hallederim. Kablo işini de senin dediğim gibi elektrikçiden halledeceğim. Dediğim gibi bir de stopun 2. Ve 3. Sırası yanmıyor. Sıraları birbirine bağlayan kabloların lehimleri atmış. Eve gidince onu da halledeceğim. Sağolasın cesaret verdiğin için.

  6. #14506
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Motora hiç bir şey olmaz. Elektrik tesisatıyla ilgilenirken sigortayı sök ya da akü başlarını sökki kısa devre falan olursa zarar vermesin. İşini garantiye al yani. O motorda her şey kara düzen neredeyse. Sensör yok, bişi yok. Ondan rahat rahat oyna :D.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  7. #14507

    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Merhaba,

    İlk motor tercihi olarak bende bu motoru alarak aranıza katılmış bulunuyorum. Forumda bayağı yorumu olduğunu görünce sevindim şahsen. 2.el aldığım için tavsiye edilen bir ustaya götürüp durumunu sordum ve fiyatına göre iyi dediği için satın aldım.

    Aldıktan sonra aynı ustaya bıraktım ve arka teker durumu kötü olduğu için arka tekeri değiştirmesini ve varsa eksiği gediği yapmasını rica ederek bıraktım.

    Burada usta kötülemeye gelmedim fakat usta teker değiştirip zincir korumalığı takmaktan başka bir şey yapmamış. İlk kez motor süreceğimi motordan anlamadığımı eksik gördüğü her şeyi yapmasını rica etmiştim oysaki.( daha 2km yapmadan ön balatalarım bitik duruma geldi)

    Velhasıl el becerim yüksek olduğu için, ince işlerle de uğraşmayı sevdiğim için bir daha ustaya götürmeyeceğim ve kendim onarım bakım her şeyini sağlamayı düşünüyorum. Youtube üstünde bir çok video buldum ama eksik bilgi ama gereksiz bilgi diyerek bir çoğunu izledim.

    Aklıma takılan birkaç noktada sizlerden yardım almayı düşünüyorum. Bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa gerçekten çok sevinirim.
    Kış boyunca kullanmayacağımdan yaza çıkarken tüm sorunlarımı ve bakımlarımı yapmak istiyorum.

    1.Sorunum far meselesi, hem uzunda hem kısada çok kötü bir görüş sunuyor önerdiğiniz bir led var mı?
    2.Motor yağı konusunda motul 5100 10-40 kullanımı tavsiye ediliyor. 7100 10-40 ile 5100 arasında ne gibi bir fark var?
    3.Benzin göstergesi sürekli fullde gösteriyor.( kontak açıldığında fulle geliyor kontak kapalıysa göstergede kapanıyor. sorunun şamandıradan kaynaklandığını düşünüyorum. Genelde herkes kabloların yerinden çıkmasından dert yanıyor. Kablom çıkmış olsaydı gösterge hiç fulle kadar çıkmazdı diye düşünüyorum)
    4.Konuya girerken hiç motordan anlamadığımı belirtmiştim. Her fren kaliperinin kendi standart fren balatası mı vardır? yoksa her fren balatası her kalipere uyumlu mu?
    5.Birçok arkadaşında dert yandığı tüm kabloların kafada toplanmasından dolayı arızaların sık yaşandığı belirtilmiş. Aparat ve uzatma kablo kullanarak bunları bende müsait daha serbest bir yere almayı planlıyorum. Yaptığımda hangi malzemeleri kullandığımı nasıl yaptığımı açıklarım.
    6. Kullanım kılavuzunda ''Arka Amortisör, Bağlantıları ve Yağlama'' 6.000 de yapılması gerektiği yazıyor. Burada değişim diye bahsettiği amortisörün yağının değişimi mi? evet ise nasıl değiştiriliyor?

    Acemi halimle gördüğüm ve çözmek istediğim sorunlarımı belirttim. Motorun dilinden henüz anlamıyorum fakat yürüründe bir sorun hissetmiyorum. Kontrol etmemi önerdiğiniz bir husus varsa belirtirseniz gerçekten çok sevinirim.

  8. #14508
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Sedat öncelikle hayırlı olsun kardeşim. Kazasız, belasız ve cezasız sürmen dileğiyle inşallah.

    Benim eski motorum Driftti ve 10K km kadar kullandım. Baya memnundum. Hatta özlediğim günler bile oluyor ��

    Öncelikle fren balataları kullanışa bağlı olmakla birlikte en az 10K km kadar gitmesi gerek. Çabuk biten, hızlı tükenen bir şey değil. Drift'in fren balataları orijinal ise DERHAL değiştirmelisin. Çünkü orijinal fren balataları aşırı kötü ve hissiyatsızdır. Değiştirdikten sonra farkı anlayacaksın. Değiştirdikten sonra unutmaki fren balatalarının rodaj dönemi vardır. Bir süre tam performans gösteremez, bir süre sonra kendine gelir.

    Far meselesi benim de muzdarip olduğum konulardandı. Orijinal farından memnundum, aydınlatma olarak iyi iş görüyordu bence. Daha sonra onu 8W gücünde bi led ile değiştirdim ve hiç memnun olmadım. Daha sonra motorun yanlarına sis lambası takarak çözüm buldum. Sen kuvvetli bir led alarak çözebilirsin fakat dikkat et fanlı ledler bizim yuvalara oturmayabiliyor, problem çıkarabiliyor.

    Motor yağında bizimkiler çok fazla yağ seçmez ama sentetik yağ kullanmaya gayret et. Ben hep Shell Advance 15-50w kullanıyordum. Eğer kışın soğuk yerde yaşıyorsan kışın 10-40W kullanman daha iyi olur. Onun haricinde Motul'da 5100 gayet iş görür. Kullanım klavuzunda 1000km'de bir yağ değiştir der fakat ben hep 3000 km kullanıp değiştiriyordum. Herhangi bir zararını görmedim. Çok sıkıştırmadan rahat rahat kullanan biriydim, eğer sıkıştırarak kullanıyorsan daha sık yağını değiştirmelisin.

    Benzin göstergen km panelinde çalışıyorsa şamandıradadır problem. Benim de hep full gösteriyordu meğersem şamandırayı depoya ters takmışlar. Depodaki benzini boşalt daha sonra şamandırayı sök. Şamandıranın balon kısmı motorun önüne bakacak şekilde tekrar tak. O zaman çalışır yüksek ihtimalle ��

    Her fren kaliperinin uyumlu balatası vardır. Bizimkinin balatası her yerde bulunur. Ön arka balatayı Isparta Çelik Motordan sipariş verebilirsin. Uygun fiyatlı verir. Internet siteleri de var ama tam hatırlamıyorum onu biraz araştırıp bulabilirsin.

    Kafa kablolarıyla ilgili ben önceki sayfalarda nasıl yaptığıma dair gönderiler paylaşmıştım. Onları inceleyebilirsin. Depoyu söküp depo altına kabloları taşıyabilirsin. Kabloların hepsi yeterli uzunlukta. Sadece sinyal kablolarına ek yapman gerek. O da basit bi iş. Elin iş tutuyorsa kolaylıkla halledebilirsin. Önceki gönderilere bi bak

    Arka amartisor ile ilgili hiç bir işlem yapamamıştım. 13K km'de iken sattım motoru. O zamana kadar hiç ihtiyaç duymadım.

    Benim sana önerim eğer motoru yeni aldıysan kafanın rahat olması için bakım yap. Yağı değiştir yağ süzgecini temizle (sol tarafta altta bi kapak vardır onun içinde süzgeç var. Açarken dikkat et yay var içinde üzerine yağ sıçramasın bir anda fırlayabilir.) Onun haricinde balalatarından memnun değilsen ya da orijinal olduğunu biliyorsan mutlaka değiştir. Ama bak mutlaka. Frenler önemli. Hem ön hem arka balatayı değiştir. Arka fren pedalının ayarını kendine göre ayarla. Boş bir arazide manevra ve acil fren çalışmaları yap. Trafikte acil durumda faydasını görürsün. Bunlar haricinde sorun olursa yaz buraya burdan cevaplarız.

    Hadi hayırlı olsun. Güle güle bin

    Bu da bu forumdaki 1000 mesajımmış. Uzun zamandır girmiyordum, nasip bu konuyaymış

  9. #14509

    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Merhaba,

    Geri dönüşün ve iyi dileklerin için teşekkür ederim.

    Balataların orijinal balatası olduğunu düşünmüyorum. Motor şu an 18bin km'de. Şu an havalar soğuduğu için motoru garaja çektim ve duruyor şu an.

    Havaların ısınmasıyla komple bakımlarını yaptıktan sonra çıkacağım yollara.

    Aldığım süreçten beri devir düşüşü anında derinden bir çınlama sesi geliyordu. Geçen hafta havaların soğumasıyla rölanti ayarını yapmak için motoru çalıştırdım ısıttım, devir 2,5-3 arasında bu bahsettiğim çınlama sesi oluyor. Sesi dinlediğimde motor bölümünden değil koltuk altındaki hizadan bir yerden geliyor belki de egzozdan geliyor tam emin olamadım. Zaten egzozu boya ve zımpara için komple indirmeyi düşünüyordum.

    Süspansiyon konusuna şu yüzden takıldım sele aşırı rahatsız geçtiğim her çukuru derinlerime kadar hissediyorum. Benden önceki sahiplerininde dur şuna bir bakıyım ben dediklerini düşünmüyorum o yüzden bir elden geçireceğim belki ayarında bir bozukluk vardır bilemedim.

  10. #14510
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Ben de 9 bin kmdir kullanıyorum uzun süredir başka bir şehirde olduğum için kullanmıyorum motoru. Çok özlüyorum gerçekten. Motorun blok kısmı ve amortisörleri hariç sökmediğim yeri kalmadı diyebilirim. Bir şeye takıldığında sorabilirsin. Genelde çok giremiyorum foruma ama görürsem kesinlikle cevap veririm.

    Far olarak fanı arkasında olanlar bizim far toz kapağına sığmaz büyük ihtimalle. Neredeyse kesin yani. Ben o yüzden bunu kullanıyorum. Kısaları ayar yapınca baya iyi trafikte çok belli ediyor kendini, görüş olarak da tatmin edici ama uzunları kötü. Baya kötü. Çünkü orijinal ampülde uzun yakıldığında far tasının altına çarparak daha dik bir açıyla gidiyor ışık ama bu farda ledler üstte olduğu için uzun kısa arası fark yok diyebilirim. Ben uzunları kullanmadığım için sorun yaşamıyorum. Uzun kısa yaptığımda önümdeki araç fark ediyor.

    https://m.tr.aliexpress.com/item/4000303471603.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.3fc8S iWASiWAki&browser_id=c5bb8882dad5430eb336e634c3e55 eff&aff_trace_key=5980ae0bcc2240b6afd82598407c2997-1641063012638-07190-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=17e16fcc1c71 331bc39b17eac2450224ad07bb5bf8&gclid=

    Video eski biraz uzun süredir kullanıyorum ben sorun yaşamadım. https://youtu.be/I-8IUsOmVg8

    Kanalımda küçük bir yağ değişim videosu var istersen bakabilirsin. Çok zor değil zaten herkes yapabilir. Yağ olarak ben pahalı yağ kullanmıyorum. Yağ bakımını aksatmıyorum, geciktirmiyorum ama motorun blok kısmının fiyatı uygun olduğu için pahalı yağ kullanırsam parasını çıkarıyor. Bilindik bir markanın yarı sentetik ya da tam sentetik yağını kullanmak kafi. Kışın 10w40 yazın 15w50 kullanıyorum. Karda kışta sürdüğüm oldu sorun yaşamadım.

    Şamandıra konusunda rideforlifea katılıyorum. Eğer multimetren varsa diyot konumuna getirip şamandıranın uçlarına uçları bağlayıp depoyu sallayabilirsin. Eğer değer değişiyorsa şamandırada sorun yoktur.

    Fren balatası konusunda ben istemeden değiştirmek zorunda kaldım orijinal balatalarını. Ama güzel bir markanın balatasını bulamadım. Bulursan güzel olur ama balata konusunda çok bir diyenileceğim yok. Kendi hızına göre frenleri idare ediyor o kadar.

    Şimdi bu motorun en sıkıntı yeri elektrik aksamı. Büyük sorunlar çıkarmasa da bakmayınca hemen sağı solu gitmeye başlıyor. Benzin depo göstergem gitmişti, gösterge kabloları kopmuş motorun gidon kısmından. Arka stopun alt 2 ledi yanmıyordu içindeki kabloların ve ledlerin lehimleri atmış. Ben rideforlifein yaptığı gibi kabloları depo altına aldım. Başta gözüm çok korkmuştu ama kolay bir işlem. Aynı tip soket olmadığı için karışmıyor. Eğer karışırsa da youtuba da cg tesisat renk anlamları videosunu izlersen az çok anlayabilirsin.

    Ben bakım olarak blok vidaları hariç çoğu vidaya loctite uygulamanı tavsiye ederim titreşimden düşmemesi için. Sonra wd 40 ile yan ayak, ayaklıklar gibi hareketli yerleri yağlamanı öneririm. Ben fren hidrolik sıvısını değiştirdim o da zor bir işlem değil. Ama 2 seneden önce bence gereksiz. Eğer 2 seneyi geçtiyse değiştirmen iyi olur. Eğer değiştirmeyi düşünürsen onu da anlatabilirim ya da youtubeda birsürü kaynak var (Rahmetli AEA gibi) onlara bakabilirsin. Yağlama ve loctitelama işi motora çok iyi etki yapıyor. Amortisör yerlerini yağlmana gerek yok. Mondial o kitapçiği kafasına göre yazmış. Her motora aynı şeyleri yazıyorlar. Ben yağı 2000de bir değiştiriyorum. 2000 öneririm. 1000 km erken benim şahsi fikrim. Yağ o kadar kolay bozulan bir şey değil.

  11. #14511

    Üyelik
    21 Kasım 2005
    Şehir
    Manisa/Turgutlu
    Motosikleti
    Kawasasaki ZX-6R


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)