Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Aralık 2020, 17:10
#14441
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Merhaba dostlar, zamanında çok aktif olan bu grup ölmüş neredeyse. Neyse
Servisle sıkıntılar yaşadıktan sonra ve motorun garanti dışı kalmasından sonra (ki öncesinde de kendim yapmayı düşünüyordum servisler berbat) bakımlarını kendim yapacağım. Gerekli malzemeleri aldım ama tapa pulu işini nasıl yapacağımı çözemedim. Aynı boyutta bir pul kullansam olur mu ya da bir yerlerden satın mı almam gerekiyor?
Eğer tapadan yağ kacirmiyorsa değiştirmene gerek yok. Arabalarda genelde bakır pul oluyor içi boş yuvarlak siktikca eziliyor onlar değiştiriliyor. Motosikletler de benim kullandiklarimda diyeyim hep alüminyum pul vardı hiç birini değiştirmedim yağ kacagida olmadı. Tapaya uygun pul bulursan için rahat olması için değiştir ama bulman zor biraz genelde tapayla beraber satılıyor
Reklamlar
-
15 Aralık 2020, 19:41
#14442
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Teşşekkür ederim bildirim gelmediği için geç cevap verdim kusura bakmayın.
Şehiriçi ağırlıklı kullandığım için 16 dişli almayı düşünüyorum 17 büyük gelebilir.
Koruma demiri ben de bulamadım o yüzden topcasei çok zorlamasam en iyisi.
Led farı düşünüyorum ama eleştirdiğim kişilerden biri olmak da istemiyorum. Ayarsız led farlar çok kötü göz alıyor ve rahatsız ediyor. Bu konu hakkında diğer eksikleri giderene kadar ilgilenmeyeceğim.
Elcik montajı olarak ben söküp baktım motorunkini çok atla deve değilmiş. Onu da yakın zamanda ilgilenmeceğim. Led farla beraber olur büyük ihtimal.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
Teşekkür ederim. Ben de 16 dişli yeterli olur diye düşünüyorum.
Çanta demirini bulamadım benim çanta 32lt olduğu içinde çok da yüklenmiyorum aslında.
Yaptığınız işlemin fotoğrafını yükleme şansınız var mı? Tam olarak anlayamadım.
Kusura bakmayın ben de görmedim bildirim olmayınca mesajınızı. Şöyle bir işlem yaptırdım.
Bu iki demir, plastik orjinal portbagaj tutamacın tutturulduğu vidaların oraya gidiyor uçları. Tutamacın altından geçirip tutamacın vida yerinin altına geçirip delik açtık demirlere ve ordan demirleri ve tutamacı da oraya sabitledik tabii orjinal vidalar kısa geldi böyle bir işleme ve bir parmak boğumu kadar uzunuyla değiştirdik.
-
16 Aralık 2020, 11:37
#14443
boora adlı üyeden alıntı
Eğer tapadan yağ kacirmiyorsa değiştirmene gerek yok. Arabalarda genelde bakır pul oluyor içi boş yuvarlak siktikca eziliyor onlar değiştiriliyor. Motosikletler de benim kullandiklarimda diyeyim hep alüminyum pul vardı hiç birini değiştirmedim yağ kacagida olmadı. Tapaya uygun pul bulursan için rahat olması için değiştir ama bulman zor biraz genelde tapayla beraber satılıyor
Yağ kaçağı yok da hani her değişimde değişmesi gerek diyorlar ya o bakır pullar için sanırım driftteki alüminyum. Dediğiniz gibi bir araştırırım bulamazsam da değiştirmem artık. 3 kez yağı değişti motorun herhangi bir sızıntı olmadı Allaha şükür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
yurekli_emin adlı üyeden alıntı
Kusura bakmayın ben de görmedim bildirim olmayınca mesajınızı. Şöyle bir işlem yaptırdım.
https://i.hizliresim.com/JPCzGU.jpg
Bu iki demir, plastik orjinal portbagaj tutamacın tutturulduğu vidaların oraya gidiyor uçları. Tutamacın altından geçirip tutamacın vida yerinin altına geçirip delik açtık demirlere ve ordan demirleri ve tutamacı da oraya sabitledik tabii orjinal vidalar kısa geldi böyle bir işleme ve bir parmak boğumu kadar uzunuyla değiştirdik.
Elinize sağlık güzel olmuş. Benim topcasei 50 liraya ikinci el aldığım için çok önemli değil de motorun arka plastiği çok para. Ben bir de çok tümsekli toprak yollara giriyorum geçen kontrol ettim topcasenin tablaya oturduğu arka vidalardan hafif kırılmış. İran yapıştırıcısıyla yama yaptım, şehiriçi kullanırken baya götürdü ama dün gene dağlara gezintiye çıktığımda eski haline geri dönmüş. Şu arka demiri bi bulabilsem onmu takacağım olmadı sizinki gibi yaparım.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
Ben motorun gerekli parçalarını aldım da. 16 dişliyi takarken zincirde uzatma/kısaltma işlemi yapmama gerek var mı? Sonuçta ön dişliyi büyütüyoruz ama 1 diş olduğu için fark etmez diye düşündüm. Fikrinizi almak istedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
Googlein 2. sayfasından(normalde kimse girmez) buldum. Ama driftinki kalmamış mcx için var. Fotoğrafa baktığımda aynı gibi geldi. Sadece motora bağlanan yerdeki ayaklar driftte yamuk mcxde düz. Alsam uydururum diye düşünüyorum.
https://www.aydinkardesler.org/mondial-mcx-150-arka-canta-demiri-pmu2094
https://www.aydinkardesler.org/mondial-mh-125-150-drift-arka-canta-demiri-pmu2093
-
19 Aralık 2020, 11:35
#14444
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Yağ kaçağı yok da hani her değişimde değişmesi gerek diyorlar ya o bakır pullar için sanırım driftteki alüminyum. Dediğiniz gibi bir araştırırım bulamazsam da değiştirmem artık. 3 kez yağı değişti motorun herhangi bir sızıntı olmadı Allaha şükür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
Elinize sağlık güzel olmuş. Benim topcasei 50 liraya ikinci el aldığım için çok önemli değil de motorun arka plastiği çok para. Ben bir de çok tümsekli toprak yollara giriyorum geçen kontrol ettim topcasenin tablaya oturduğu arka vidalardan hafif kırılmış. İran yapıştırıcısıyla yama yaptım, şehiriçi kullanırken baya götürdü ama dün gene dağlara gezintiye çıktığımda eski haline geri dönmüş. Şu arka demiri bi bulabilsem onmu takacağım olmadı sizinki gibi yaparım.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
Ben motorun gerekli parçalarını aldım da. 16 dişliyi takarken zincirde uzatma/kısaltma işlemi yapmama gerek var mı? Sonuçta ön dişliyi büyütüyoruz ama 1 diş olduğu için fark etmez diye düşündüm. Fikrinizi almak istedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
Googlein 2. sayfasından(normalde kimse girmez) buldum. Ama driftinki kalmamış mcx için var. Fotoğrafa baktığımda aynı gibi geldi. Sadece motora bağlanan yerdeki ayaklar driftte yamuk mcxde düz. Alsam uydururum diye düşünüyorum.
https://www.aydinkardesler.org/mondi...demiri-pmu2094
https://www.aydinkardesler.org/mondi...demiri-pmu2093
Ucuz topcase ler fırlamaya çok müsait. Kalitelisini aldınız mı demir yaptırmadan bile idare ediyor. Ben 1 yıl demir yaptırmadan kullandım. Demiri de bu yaz yaptırdım yani. Ama bizim motorların çanta demirini alsanız bile çok dandik görünüyor benim gözüme tavsiye etmem o yüzden.
-
20 Aralık 2020, 19:29
#14445
Arkadaşlar bizim driftin gidonu yükseltilemez mi, bir bilgi bulamadım forumda yada komple başka bir gidon takılamaz mı?
-
20 Aralık 2020, 20:01
#14446
kyagmur adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bizim driftin gidonu yükseltilemez mi, bir bilgi bulamadım forumda yada komple başka bir gidon takılamaz mı?
Driftin gidonu çok garip. yapılabileceğini düşünmüyorum.
-
22 Aralık 2020, 19:21
#14447
Merhaba dostlar. Motosiklet için lokmalar alacağım da yağ süzgecinin tapası ile arka teker milinin somunları kaç numara? Bi yandan aklıma 22 geliyor, yok lan 24dü diyorum iyice kafam karıştı.
-
14 Ocak 2021, 15:41
#14448
Öncelikle önceki mesajıma cevap veren olmamış onun cevabını vereyim. Yaz süzgeci tapası 24, arka teker ise biri 17 biri 19.
Bu gün motora binmek için aşağıya indiğimde zincir gerdirtmelerinin olmadığını gördüm. Hem de ikisi birden gitmiş. Çalınmış olmasından şüpheleniyorum ama titreşimden de düşmüş olabilir. Kamerayı bu gün eve gittiğimde kontrol edeceğim. Durup dururken 50 lira gitti valla.
[IMG][/IMG]
-
14 Ocak 2021, 16:42
#14449
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Öncelikle önceki mesajıma cevap veren olmamış onun cevabını vereyim. Yaz süzgeci tapası 24, arka teker ise biri 17 biri 19.
Bu gün motora binmek için aşağıya indiğimde zincir gerdirtmelerinin olmadığını gördüm. Hem de ikisi birden gitmiş. Çalınmış olmasından şüpheleniyorum ama titreşimden de düşmüş olabilir. Kamerayı bu gün eve gittiğimde kontrol edeceğim. Durup dururken 50 lira gitti valla.
http://<a href="https://hizliresim.c...CX.jpg</a></a>
büyükçe iki tane rondela, fotoğraftan gördüğüm kadarıyla metrik10 somun ikişer tane (kontra yapmak için) 5 tl ye çözersin. somunları fiberli alırsan titreşimden düşmez.
-
14 Ocak 2021, 18:59
#14450
ulkerhan adlı üyeden alıntı
büyükçe iki tane rondela, fotoğraftan gördüğüm kadarıyla metrik10 somun ikişer tane (kontra yapmak için) 5 tl ye çözersin. somunları fiberli alırsan titreşimden düşmez.
Normalde dediğin gibi büyük birer pul ile işi halledebilirdim ama çok çirkin gözükeceği için motorcudan çiftini 25 liraya aldım. Üzerlerinde 2şer tane somunları vardı kontra yapmak için ama ben 4 tane fiberli somun aldım birer tane taktım. Acaba fiberlileri de ikişerli taksam daha mı iyi olur? Ben tek yeter diye düşündüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------
Bu olaydan sonra eski motorumuzdaki gerdirtmenin fotoğrafını buldum. Sürekli yalama oluyordu, somunları üst üste koyuyorduk.
[IMG][/IMG]
-
22 Ocak 2021, 02:44
#14451
ARKA FREN
Arka frenim güzel tutmuyor böyle tutması için pedalı sonuna kadar köklemem lazım o eşik o kadar dipte ki yüksek hızlarda yavaşlayım derken kaç kez kitledim yalpadan zor kurtardım düşüyordum. Değiştirmem gereken parçalar varsa söyler misiniz balata falan nasıl bir ayar yapmam lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------
Bir de motorumu yeni aldım arka stop yanmıyor ve sol arka sinyal yanmıyor motoru aldığım arkadaşla iletişime geçtim dediğine göre daha yeni değiştirmiş arka stopu ama yine patlamış değiştirme diyor. Ne yapmam gerekir sizce yardımcı olrusanız sevinirim acemiyim ilk motorum
-
31 Ocak 2021, 01:58
#14452
Merhabalar. 7-8 bin TL kadar bütçem var . Motora yeni başlıyorum ve sizce 125 mh drift iyi bir başlangıç motoru mudur ?Fiyat performans olarak durumu nasıl ? Eğer alacak olursam hangi modelden itibaren ve kaç bin km olanlarına bakmalıyım ?(örnek:2015 modelin altına bakma veya 30bin km yapan motorlara bakma gibi)
-
31 Ocak 2021, 17:30
#14453
emin ö. dal adlı üyeden alıntı
Merhabalar. 7-8 bin TL kadar bütçem var . Motora yeni başlıyorum ve sizce 125 mh drift iyi bir başlangıç motoru mudur ?Fiyat performans olarak durumu nasıl ? Eğer alacak olursam hangi modelden itibaren ve kaç bin km olanlarına bakmalıyım ?(örnek:2015 modelin altına bakma veya 30bin km yapan motorlara bakma gibi)
bir süre kullandım 5k km de almıştım 15binde sattım temizdi hala. Sürekli bakımını yaparsan üzmez ama parça kalitesi vasattır japona hinte göre. bence 10bin km altı modeller bak , satıcısı düzgün olsun yorulmamış bakımlı olsun , iyi motordur. günübirlik 750km yaptım sorunsuz 2 -3 kez
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
31 Ocak 2021, 21:29
#14454
emin ö. dal adlı üyeden alıntı
Merhabalar. 7-8 bin TL kadar bütçem var . Motora yeni başlıyorum ve sizce 125 mh drift iyi bir başlangıç motoru mudur ?Fiyat performans olarak durumu nasıl ? Eğer alacak olursam hangi modelden itibaren ve kaç bin km olanlarına bakmalıyım ?(örnek:2015 modelin altına bakma veya 30bin km yapan motorlara bakma gibi)
Kullanıcısı apaçi olmayan ve bakımları düzgün yapılmış 20 bine kadar olan motorları almanı öneririm. Kmye çok takılma ya geri çekiyorlar ya da gösterge bozuluyor. Motorun duruşuna, sesine ve en önemlisi kullanıcısına bakmanı öneririm. Başlangıç motoru için uygundur parçası ucuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------
Vidos adlı üyeden alıntı
Arka frenim güzel tutmuyor böyle tutması için pedalı sonuna kadar köklemem lazım o eşik o kadar dipte ki yüksek hızlarda yavaşlayım derken kaç kez kitledim yalpadan zor kurtardım düşüyordum. Değiştirmem gereken parçalar varsa söyler misiniz balata falan nasıl bir ayar yapmam lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------
Bir de motorumu yeni aldım arka stop yanmıyor ve sol arka sinyal yanmıyor motoru aldığım arkadaşla iletişime geçtim dediğine göre daha yeni değiştirmiş arka stopu ama yine patlamış değiştirme diyor. Ne yapmam gerekir sizce yardımcı olrusanız sevinirim acemiyim ilk motorum
Yeni görüyorum kusura bakmayın. Arka fren için pedaldan giden bir demir çubuk var onun ucunda ise somun gibi bir şey var onu sıkarak ayar yapabilirsiniz.
Stopla alakalı kablolara bakmanızı öneririm o kadar kısa sürede bozulması normal değil.
-
06 Şubat 2021, 03:48
#14455
Bloody Baron kardeşim cok tesekkür ediyorum her konuda bilgin var ve ilgileniyosun minnettarım. 2018 model 2020 cıkıslı 6300 kilometrede mh drift 150 aldım ilk motorum oluyor kendileri.daha 200 km tecrübem var aklımda bbiiirrrr sürü soru işareti var. Şimdi aldığımda yağını değiştirdim ve zincirlerini temizleyip yağladım, hava filtresini değiştirdim, buji değiştirdim ve zincir muhafaza taktım. Bunlar dışında bir şey yapmadım ama her gün düşünüyorum ne yapabilirim ne yapmam gerekli diye. Yarın bir ustaya götüreceğim ön arka balataları değiştirsin ve fren sıvısını değiştirsin diye fren önemli çünkü. arka freni basınca ciyak yapıyor ona baksın. Birde motor freni ile yokuş inerken tak tak ses geliyor sanki zincir bir yere çarpıyor gibi ama tam sesin nerden geldiğini anlayamıyorujm zincirden mi motordan mı anlayamıyorum kask oldugundan dolayı. Şimdi yarın ustaya gittiğimde neler diyeyim neler söyleyeyim şunlara şunlara bak diye bilmiyorum yardımcı olur musun
-
06 Şubat 2021, 19:58
#14456
Rica ederim. Bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışıyorum.
Yağ olarak değiştirirken sol tarafındaki süzgeç kısmını temizlerseniz daha iyi olur. Motor bloğuna bağlı vidaları somunları çok sıkmayın alüminyum olduğu için çok kolay yalama olur. Büyük masraf çıkar. Yağ olarak benim tavsiyem her 2000kmde değiştirmeniz. Ben ekonomik ve drift için yeterli olduğu için Lubex Rapidus FS 10w40 kullanıyorum. Yazın (eğer yaşadığınız yer sıcak bir yerse ilkbahar gibi de koyabilirsiniz) 15w50 kullanmanızı öneririm. Eğer benim bütçem var derseniz Castrol yarı sentetik ve Motul 5100de kullanabilirsiniz.
Zincir için ben 90 numara şanzuman yağı kullanıyorum. Yarım litresini 10 tlye aldım 7-8ay çok rahat götürüyor. Eski bir boya fırçasıyla yedirerek zincire sürebilirsiniz.
Fren sıvısının bu kadar erken değişmesine gerek yok bence. Sökmeye takmaya haşır neşirseniz balataları kendiniz değiştirebilirsiniz. Lokma takımı ya da yıldız anahtar olsa iyi olur açık uçlular somunu yiyebiliyor.
Zincirin gerginliği ayarlayıp sesi hala yapıyor mu bakın. Eğer hala yapıyorsa o zaman götürün.
Usta olarak düzgün bir yere gitmenizi öneririm. Çünkü çoğu tamamen insanları kazıklama ve motoru daha da bozma peşinde. Düzgün bir yerse, motorun yokuş inerken tak tak ses geldiğini, arka balatanın öttüğünü ve genel bir kontrol edilmesini söyleyin.
Bunu ben de geçen güne kadar bilmiyordum. Kendi motorumda daha denemedim ama köyde olduğum için arkadaşımın cg motorunda yaptık. Debriyaj baya yumuşadı. Gaz teline de yapabilirsiniz. Gaz kütüğünün altında 3 tane yıldız vida var farklı uzunluklarda hangisini nerden söktüğünüzü unutmayın. Yağ olarak da makine yağı dedikleri küçük yağlardan kullanabilirsiniz. Diğer kalın yağlar iğneden geçmez çünkü. Tanesi hırdavatçılarda 1.5-2.5 liradır.
[IMG][/IMG]
https://youtu.be/wddefnicU0I
-
06 Şubat 2021, 21:59
#14457
Çok teşekkür ederim tekrar. Bir sorum daha var kusura bakma tükenmiyor dertler 😂. Motoru aldığımda arka stop yanmıyordu aldıgım arkadasa söyledim daha yeni değiştirdiğini ve yine patladıgını belirtti. Ben elektrik tesisatında sorun oldugunu düşünüyordum ama bir abime verdim lambayı söküp ve ondan bakmasını rica ettim. bana lambanın ledleri patlak oldugunu elektrik tesisatımın sağlam olagilecegini söyledi. neden tekrar tekrar patlıyor arka stop bilmiyorum. acaba bu stop ledler dışında başka bir alternatif var mıdır. yada benim elektrik tesisatım mı sebep oluyor bunun patlamasına. sol arka sinyalimde yanmıyor. Okudugun için teşekkürler.
-
06 Şubat 2021, 22:52
#14458
Elektrikten ve tesisattan anlamıyorum maalesef.
Bir sorun olduğunda her zaman sorabilirsin. Anlayabildiğim kadarıyla yardımcı olurum.
-
13 Şubat 2021, 21:49
#14459
Arkadaşlar motorunda orijinal ampul olanlar varsa hava karanlıkken kısalar ve uzunların fotoğrafını atabilirse benim için çok iyi olur. Aldığım led h4e ayar yapacağım ama nasıl yapacağımı anlamadım.
-
14 Şubat 2021, 15:05
#14460
Arkadaşlar benim motoru satıyorum. Burda her şeyini paylaştım zaten motorun. Uzun yolda kullandım ve bakımını da eksik etmedim.
Aranızdan ya da etrafınızdan motoru almak isteyen olursa yardımcı olurum. Bana ulaşmanız yeterli.
Sahibinden ilanı; https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...4770569/detay/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)