Selamlar. Benim motorun ışığının yanmadığını bir kaç post önce söylemiştim hatırlarsanız. 2 gün önce tamirciye götürdüm, yaptırdım. Kablosu kopmuş ve bazı diğer kablolar ezilmiş. Adam ezilmiş kablolar ile beraber kopan kabloyuda tamir etmiş sağolsun. Problem çözüldü yani.
Ayrıca size değinmek istediğim ayrı bir konu var. Motorun üstünde fabrika çıkışlı orijinal balatalar vardı fakat performansından pek memnun değildim açıkçası. Geçen gün yan sanayi A kalite bir balata aldım ve fren performansındaki fark yüzümü gülümsetti. Resmen öbür balatalar ile fren yapmıyormuşum. Allaha emanet sürüyormuşum yani.. Eğer aranızda frenleme ile ilgili sıkıntı çeken varsa balatasını değiştirmesini öneririm.
Bir konu daha. Bizim arka fren müşürü kronik su gördüğü zaman bozuluyor biliyorsunuz. Ve müşür internette 10-15 lira gibi fiyatlara satılıyor. Gerek yok. CGlerin arka fren müşürüde uyuyor bizim motorlara ve 5 lira. Bilginiz olsun. 'CG Arka Fren müşürü erkek' olarak geçiyor. Çoğu tamircide ve parçacıda cg parcası bulunur. Rahatlıkla temin edebilirsiniz.
Kalınız sağlıcakla.
Burda 'CG Arka Fren müşürü erkek' demişim ama yanlış olmuş. Dişi model olması gerekiyormuş. Bende bugün değiştirirken fark ettim ikiside erkek çıktı takamadım .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
Bugün motora arka çantasını taktım. Geçen günlerde şu çantadan aldım. N11'de yaptığım yorumu yapıştırıyorum direk arkasından da fotoğrafları ekleyeceğim;
Güzel, hızlı ve kaliteli bir alışveriş oldu. MH Drift motoruma kolay bir şekilde taktım ve orijinal arka tutamaç demirine taktım. Üzerine yüklenerek ve çekerek sağlamlık testi yaptım problem çıkmadı.
Ürünün heryeri sert plastik ve çizilmeye müsait durumda bilginize. Ayrıca ben takıp çıkarma mekanızması sert hareket ettiği için wd-40 ile yağladım şimdi daha rahat takılıp daha rahat bir şekilde çıkarılıyor.
İçine XL beden LS2 FF370-Easy modelli kaskım rahatça sığıyor. Hatta yan taraflarına yarımşar litrelik su şişesi sığacak şekilde boşluklar kalıyor. Üzerime giydiğim kışlık montumda rahat şekilde sığıyor. Kask ve mont beraber sığmıyor tabiki. Ayrıca ürünün anahtarı olmadan yerinden çıkartamıyorsunuz. Bazı forumlarda sormuşlar o yüzden yazayım dedim. Çantayı kilitlerken açma mekanizmasının olduğu tuşuda kilitliyor.
Ürünün beğenmediğim kısmı ise reflektörleri zayıf. Biraz daha yansıtan reflektörleri olsa daha güzel olabilirdi. Ayrıca kapak kilit mekanizması pek hoşuma gitmedi açıkçası. Elimle her seferinde yerine oturmam gerekiyor.
Teşekkürler.
Karşınızda Drift Kış Modu
Arkadaşlar biliyorum, görüntüsü hiç hoş ve estetik değil. Lakin önceki mesajlarımda da dediğim gibi, bu motorun estetiği ile zerre ilgilenmiyorum, sadece sorunsuz işimi görecek bir araç olarak bakıyorum. Keyif için bineceğim bir motor olsa bu hale getirmem ve hep temiz olur. Daha bir kez yıkamadım aldığımdan beri
Her neyse, 15 gündür kullanmıyordum motoru. Bugün bir çalıştırayım dedim, tek marşta saniyesinde ciklesiz aldı. Maşallah diyelim.
Elcik korumalar işe yarıyor da, koruma demirine taktığım örtünün pek etkisi olmadı.
Maşallah, nazar değmesin . Hocam bacaklarınıza gelen rüzgardan korunmak için bu ürünü öneririm. Bu sene ikinci senesi olacak bendekinin. Bayağı işe yarıyor. Ayrıca yağmurlu havalarda yada yağmurdan sonra çıktığınızda falan pantolona çamur gelmesini vs engelliyor. Önerebilirim.
Arkadaşlar Selamünaleyküm.
Driftin yolda giderken debriyaja basmamla stop etmesinden şikayetçi olduğumdan subap ayarı yaptırmıştım ve geçmişti. Ama motordan çıtı çıtı ses gelmeye başladı demir çubukları birbirine vurur gibi. Neyse kışa doğru girerken yakıt artmaya başlamıştı. Geçen hafta aklıma geldi acaba subaplar gene mi sıkıntılı diye. Gittim subap ayarı yaptırdım tekrar, motor gene stop etmeye başladı rolanti yükseltiyorum düzeliyor motor ısınınca bazen rolanti yüksekte kalıyor. Bazen motoru akşam koyarken rolantisi normal koyuyorum ertesi sabah motoru ısıtıp yola koyulduğum halde stop ediyor. Yaptırdığım motorcuya gittim hava ayarı felan yaptı bujiyi felan kontrol etti ama bana subaplardan oluyor gibi geldi. Bugün motoru düzgünce deneyemedim ama yarın tekrar bakıcam düzeldi mi diye. Ayrıca arada ve sabah çalıştırdığımda aynı çıtıçıtı sesi devam ediyor. Bunlar neden olur beni en çok çıtıçıtı sesi korkutmaya başladı tamirciye sorduğumda egzantrik zincirinden geliyor dedi. Lütfen yardımcı olun başıma masraf çıksın istemiyorum.
Valla hocam yeni gördüm mesajını. Biraz geç olacak ama teşekkür ederim. Pratik yandan fermuarlı LBC pantolonum var da, ayaklara su sıçramasın diye özellikle takmıştım. Muhtemelen çıkaracağım. Yağışlı havalarda arabaya talim ediyorum şu ara.
yurekli_emin, aynı olay soğukken benim motorda da var. Isınınca kesiyor. Ancak sürüşe/yakıta/rolantiye bir etkisi yok.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Krank sesi kalın olurmuş yaa bu tiz bir ses geçen sabah çalıştırdığımda denk geldi o ses ama bu 2.subap ayarını yaptırmadan önce her zaman geliyordu. Şuan arada bir geliyor gibi daha deneyemedim düzgünce motoru.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Valla bir denersem duruma göre tekrar ustaya baktıracam başka yere gidecem ama son durum ne tam bilmiyorum. Çünkü buralar karlı karda binince motora neyin ne olduğunu anlamamıştım.
Beyler motorumu 250 cc ye yükseltmek istiyorum. Bildiğim kadarı ile 200 cc silindir set bizim 162 lik silindir kapağı ile uyumlu olduğundan değiştirmeye gerek yok ve de pz26 karbüratör. Ama 250 için 250 lik silindir üst kapak almak lazım ve de pz30 karbüratör. Ayrıca on dişliyi bi tık büyütüp arka dişliyi bi tık küçültmeyi düşünüyorum. Bunlardan başka yapmam almam gereken bisey var mı? Malum 200 cc icin 200 liraya hallederken 250 cc yapmak icin kafadan 800 lira gidiyor.Sente ayarı subab ayarı egzantrik vergisi vb. Daha önce hiç yapmadım. Ya cesaret edip motoru kendim açacağım ya da istanbul da bu işten anlayan yapan bildiğiniz temiz süt emmiş:D bi usta tanıdığı olan var mı?
Deneyimli arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
Olur tabi ki de ama bunun için biraz zaman var daha
Bu ay 500 kusur lira görüntü modifiyesi için harcadım
Motor modifiyesi için de maaşı aldıkça parca parca almayı düşünüyorum her ay
Önümüzdeki ay karbüratör manifold filtre
Bi sonraki ay ateşleme kablosu iridyum buji çekoslavak zincir on arka dişli
Bi sonraki ay silindir piston segman takımı
Sonrasında silindir üst kapak....
Ee hepsini aldık topladık bi de üstüne rodaji var bunun. Kısaca kafadan ancak yaza biter benim modifiye.
Arka çantayı direk orijinal tutamaca taktıysan ve biraz ucuna doğru taktıysan esneme yapabilir ağır yüklerde kırılma yapabilir. Çünkü arka tutamac sert nisbeten dayanıklı plastikten yapılmış.
Ben biraz öne doğru taktım ve bu yüzden koltuğum açılmıyor ama koltuğu açamaya gerek duymuyorum açıkçası. Oraya herhangi bir şey koymuyorum.
Geçen gün arkadaşlarla pikniğe giderken arka çantada 10 kiloya yakın yük vardı ve toprak çukurlu yolda herhangi bir problem yaşamadım.
Ben koltuk açılsın diye orjinal çanta demirinin ucuna takmıştım, koltuğun açılması önemli benim için.
Valla yolda epey sallanıyordu, ben en az 5-6 kg yük ile gezerim. Hiç güven vermiyordu. Mazallah 80-90 km hızda kopup arkadaki arabaya uçsa, dünya kadar olay.. Öyle olunca ben demirini aldım, şuan kafa rahat çiçek gibi duruyor. Fotoları inceleyebilirsin. Bu sayfa ve önceki bir iki sayfada olması lazım.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Adi Çinli olmasina karsin,sinifindaki tum rakiplerinden her yonu ile kuvvetli bir makina..4 yildir kullaniyorum daha tik demedi.Duzenli olarak bakimlari yapildiginda kesinlikle sorun cikarmaz.Ustelik Mondial musteri memnuniyeti konusunda oldukca duyarli.Yeni aldigimda benzin muslugu ve egzostta problem cikti,servise muracaat ettim,hemen siparis verip uc gunde garantiden degistirdiler.Tek sikintisi koltugu hic rahat degil ve birazda fazla yakiyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
Gencler sadece 10-15 km fazla yapsin diye motorun orijinalligini bozmayin.Uzun sureli ve sorunsuz binmek istiyorsaniz.
Valla benim de fikrim koltuğun rahat olmadığı yönünde. Motor genel olarak rahat değil yani. Koltuk dar, arkaya doğru iyice daralıyor, oturma poziyonu hafif de olsa bir commuter için yatık kalıyor, pegler geride kaldığı için dizler de aynı şekilde bir commutera göre kırık. Bu rahatsızlık 25-30 km sonra belli ediyor kendini. 5-10 kmlik mesafelerde yormuyor.
Yani fiyatı belli zaten bunları hoş görüp sorunsuzluğuna pay verip almak lazım zaten, 4500 kağıda almıştım ben, çok koymuyor rahatsızlığı o yüzden.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)