Arkadaşlar bu motor kalkışlarda motor ısındıktan sonra neden titrer? (Zincirin olduğu taraftan tıkır tıkır ses gelmesi) .debriyaj teli ve zincir gerginliği ayarlandı. Sonuç aynı.
Şuna bi bakıverin ya
http://www.motosiklet.net/forum/moto...or-yardim.html
Zincir orta sehpaya değiyor olabilir, benim motorda değiyor mesela.
Hocam arkadaştaki sorun bende de var bu yüzden ben de anlatsam olur herhalde.
Şimdi diyelim yolda gidiyorum 1. viteste. Çektim debriyajı ikiye attım. Yavaş yavaş bırakırken debriyajı motor bir titremeye başlıyor ki 2 saniye sonra şanzımanı yerden toplarım herhalde diyorsun. Bu yüzden tam bırakmadan tekrar sıkıyosun debriyajı. Sonra bi daha aynı şey. İki üç denemeden sonra biyerde tak diye oturuyo dişliler. Bu sefer yine için gidiyo lan o nasıl kavrama diye.
Dert bu dermanı bekliyorum.Diğer arkadaştaki sorun tam olarak bu mu bilmiyorum.
vites değiştirirken ara-gaz vermeyi denedin mi ? Yığılma gibi mi yapıyor motor ?
ilk vitese atışta bir ses seda çıkıyor mu ?
vites yükseltirken veya düşürürken aynı olay mı oluyor ? 4'ten 3 'e atsan yine aynısı mı oluyor ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
Kalkışta titremesi bence normal, aşırı derecede ses çıkarmadığı müddetçe sıkıntı yoktur diye düşünüyorum.
Mondial, sağolsun, toplu malzeme alıp, parça parça motor satıyor. Bu durumda depoda beklemiş malzeme çok oluyor haliyle. Yani 2016 yılında 2012 akü veya lastik görebilirsin sıfır motosiklette.
Ben aynı şekilde baskı-balatanın bazı Mondial marka motorlarda daha sıfırken bile arızalı olduğunu gördüm.
Isındıktan sonra titremenin artışıda bunu destekler nitelikte.
Çok rahatsız isen bu durumdan hem BASKI hem de BALATA değişimi yapmanı öneririm. 50 - 100 lira arasında maaliyeti vardır. Hatta hazır değiştirmişken 5 yaylı olan orjinal model yerine CG200'lerde kullanılan 6 yaylı modellerden alabilirsin.
ekleme: yukarıdaki zincirin olduğu taraftan gelen tıkırtı ve titremeyi yeni gördüm. Tam olarak baskı kısmındaki bozukluk bunun sebebi. Mesela yürüme hızında giderken 1. vites değil 2 ye tak, debriyajı yarım absılı iken hızlanmaya çalış. Tam olarak ön dişli ve zincirin olduğu yerden gelen tıkırtıdan bahsediyorsun. Baskı yayların bozuk.
Ama sadece kozmetik bir zararı var, o tıkırtı ile 20 bin km gidebilirsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------
motoru orta sehpaya al, ön tekeri elinle bir çevir. Rahat rahat dönebiliyor mu? Ön fren merkezi dolayısı ile motor kendiliğinden fren yapıyor olabilir .
Aynı şekilde arka tekeri de çevir? Bunlardan biri motoru kasıyor olabilir.
10 TL benzin ile 60 km gidebilmen iyi bir rakam. Drift 3,5 ile 4 litre yakar helalinden.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------
motorda devir okuyucu var, o arızalı. Değiştirsen bile 1 - 2 ay sonra yine aynısını yapacak. Fazla takılmadan bu şekilde kullanmaya devam edeceksin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------
ıslak model debriyaj balatalarının hepsinde bunu yapar. BMW dahi olsa yapar. Motorda bir sıkıntı yok.
Ya motor viteste iken debriyajı sıkıp marşa basacaksın ya da motoru boşta çalıştıracaksın ayakların ile yarım metre ileri ittirip vitese atacaksın. O zaman o tak sesi gelmez.
You start the game with a full pot of luck and an empty pot of experience. The objective is to fill the pot of experience before you empty the pot of luck.
The older I get, the faster I was.
Yazin kalin yag deneyiniz sesi yuzde 80 kesiyor 15 50 castrolde bi ara bende takilmistim isindigi zaman yapiyordu kalin yag oldumu nadir yapiyor benimkinde 10 40 sicaklarda ses yaptiriyo
Beyler bı sıkintı var cozemiyoruz nedir anlamadim bi turlu. Motor tek kisiykn kalkarken zorlaniyor sirsaliyo cirpiyo bi anda atiyo one iki kisi oldunmu daha sakat bi anda on falan kaldiriyo. Motorun sesi kalkmaya calisirkn debriyaji cekip birakiyomusum gibi geliyo kalkislarda nedir bu yardim lutfen
Motoru açık elektriğe çevirdik. Problem ortadan kalktı şuan. Ama marş dişlisini kırmışım galiba bazen marşa basınca çok gürültülü bir ses geliyor. garantiden istedik bekliyoruz.
6.500'ü devirdik. Motor iyi dayanıyor bana. Çin motor sıkıntı diyenleri dinlemeyin canavar gibi alet
Şanzıman gidikmis amk. 1.ve 2.vites dişlileri kirilmis. Daha 4 ay oncede rulman dagitmisti bu nedir anlamadim. Millet motorunun ustunde tepiniyo yok on kaldircm yok arka kaydircam diye bisey olmuyo biz elimizde bezle geziyorz olan bizimkine oluyo
Arkadaşlar yan çantada bağlayabileceğim bagaj demiri bulamıyorum internettede baktım tükendi diyor. Yardımcı olabilecek varmı
Marş debriyajı değişti. Çatur çutur kullanmaya devam
Motor 15 bine geldi arkadaslar sanki biraz cekisten dusme var motorda bu aralar 100 oluyor 100 den sonra zorlaniyor eskiden 110 direk goruyodu nerelere bakmam lazim ben diyorum siboplardan belkidir cevremde adamlar 130 140 yapanlar varmis bole duyunca deli oluyorum bu duruma yardiminizi bekliyorum
arkadaslar ben bu yaz mh drift alcam ama köyde kullancam yani sıkıntı verirmi cunku biraz kotu yollari var bi yardimci olsaniz
selamınaleyküm aranıza yeni kattılıyorum mh drift kullanıcısı olarak motorda yaşadığım sorunları sızınle paylaşıp fikir sahibi olmak istedim öncelikle motorda devir yükseldiği zaman far ve park lambaları patlatıyo plaka lambasıda patlamış şimdi sıra göstergeye geldi oda pır pır ediyo zahten bu 9 volttan 15 volta kadar olan led farlar var ondan taktım şimdilik ona bi zararı yok ama git gide daha farklı sorunlar açıcak gibi sizce neden kaynaklanır kesin olarak oturduğum semtte motorsıkletten anlayan bi allahın kulu yok tamir konusunda o yuzden kendim yapmam gerek birde uzun yolda dip gaz gidince sürekli olarak hava filtresinin içi yağ doluyo servise sordum oda bişey olmaz yapar hava soğutmalı motorlarda dedi yardımlarınızı bekl
Selamun aleykum arkaslar benim motor cok sık zincir gevsetiyo acaba bunun sebebi ne? Bu zincir gevşekligi icin alttaki somunlari sikmamiz yeterli mi baska ne yapmam lazim
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)