Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
28 Ekim 2015, 19:07
#13341
Ses yoksa gerek yok subablarla oynatma derim usta iyibi ustami bilmen gerekir 85 tl cok bi fiyat bence yag olarakda motul iyidir ama ben castrol kullaniyorum gerek gormuyorum 1000 km bir yagini degistiriyorum sonucta 4000 km den sonra servise goturmedim kendi bakimini kendin yap takimin varsa gevseyen yerlerlere bakarsin zincire falan hava filtresini buji degistirirsin sorun cikarcagini sanmiyorum servisler genelde para koparmaya bakiyor ilgisiz oluyolar motorunda sorunda olsa hemen seni sucluyolar garanti falan hikaye usta onemli olan orjinal disli 15 sanirim 16 yapabilirsin
Reklamlar
-
28 Ekim 2015, 21:31
#13342
ustalar sağlam ayarı bozup geri veriyorlar. garanti dışına çıkmasını istemiyorum başka yetkili servislere yöneleceğim sağolasın
-
29 Ekim 2015, 22:06
#13343
Arkadaşlar benzin musluğu bu motorda aşağıda iken mi yedekte yoksa yukarda iken mi? Tamircide çalışan arkadaşım ciddi ciddi ok yönünün aşağı bakmasının yedekte olacağını söyledi ama kitapçığında ortasında çizgi olan deponun yedek depo olduğunu gösteriyor bu da yukarda biri açıklık getirebilir mi?
-
29 Ekim 2015, 23:04
#13344
ridvan35 adlı üyeden alıntı
selam aleyküm forumu çoktandır okuyorum motoru almadan da okuyordum aldıktan sonrada baya inceleme yaptım ve motoru aldım. mondialin web sitesinde 3,750 tl idi babam n11 den 3,225 e bulmuş mh drift 125 2015 model beyaz renkde motosikleti aldık yanında da n11 indirimi 111 lira karta para puan tarzında para verildi babamda gitmiş arabaya direk mazot almış :D velhasım kelam motor bana kargoyla ulaşaçak istanbuldan ve bulunduğumuz ilçedeki yetkili servis tarafından toplanacagını ve bana teslim edileceği söylendi 2 içerisinde motosiklet yetkili servisi teslim edildi ama yetkili servis haberinin olmadığını falan söyledi ertesi gün toplayacağını söyledi. bi gün daha bekledim ve ertesi gün aldım motoru plaka ruhsat işlerini hallettim rodajı yapmaya başladım 5 deviri geçirmedim 400 km bakıma götürdüm yağı değişti genel bakım ben yapıyordum zaten kullandığım sırada gevşeyen yerleri falan sonra okuduğum il e geldim motosikletimle eskişehir e motosiklet 1350 km servise götürüp yağını değişmesini istedim servis 2000 km değişeceğini belirtdi sert bi dille kafaya takmadım bakımın ne kadar tutacağını sordum 85 tl dendi fiyat bana tuzlu geldi açıkçası neler yapılacağını sordum subap ayarı yağı değisecek burç takımları kontrolü hava ayarı hava filitresini değişeceğini cevabını aldım bende yağını kendim değiştirdim castrol power 1 4t 10-40 la değiştirdim ama sormak istediğim motul 5100 10-40 mı yoksa castrol mü ?? bide 2000 km de subap ayarı için erken değilmi motor saat gibi sayıyor ne subap sesi ne bişey sentil kullanıp kullamıcakları mechul ve drift lerin subap aralık değerleri nedir ? eski motruma subap ayarını kendim yapıyordum aradan 1 yıl geçti ama sentilim anahtarlarım mevcut. aldığımdan beri hiç süzgeci temizlenmedi. bide orjinal ön dişli kaçtır 1 diş büyülmek istiyorum. bunların tüm hepsini bilgi amaçlı yazdım yazım kuralları için özür dilerim . çok uzun oldu ama :D
https://www.facebook.com/photo.php?f...7982558&type=3
orjinal ön dişli 15T, 16 yaparsan baskı balata zarar görür, eskisi gibi ivmelenme kalmaz, bunun yanında hıza bir attısı da olmaz. 15T olarak kalsın derim
Servise bir daha gitmene gerek yok, bozulan parçalar nasıl olsa kullanıcı hatası oluyor, garantinin sana sağlayacağı bir fayda yok. 85 TL alacak, ama 10 liralık açık yağ koyacak. Gerek yok bunlara. 1500 KM'de bir motul 15-50 yada 10-50 değiştrmek en iyisi.
2000 km de subap ayarı yapılmaz, para almak çin uyduruyor üçkağıtçılar. Hiç gerek yok, elleme.
2 yıl sonra fren balatalarını, debriyaj-gaz telini değiştir bi 2 yıl daha binersin.
Lastikleri değiştir
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
KellyKey adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benzin musluğu bu motorda aşağıda iken mi yedekte yoksa yukarda iken mi? Tamircide çalışan arkadaşım ciddi ciddi ok yönünün aşağı bakmasının yedekte olacağını söyledi ama kitapçığında ortasında çizgi olan deponun yedek depo olduğunu gösteriyor bu da yukarda biri açıklık getirebilir mi?
benzin musluğunun sapı biraz uzun. Uzun olan kısım aşağı baktığında ana depo, yukarı baktığında yedek depo.
yani, ortaya al musluğu (kapalı pozisyon). saat yönünde çevirirsen yedek depo, sola doğru çevirirsen ana depo. yedek depo ile 75 - 100 km gider
-
30 Ekim 2015, 10:28
#13345
-
30 Ekim 2015, 10:33
#13346
eren3736 adlı üyeden alıntı
jikle kolunu kontrol edin.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
30 Ekim 2015, 10:36
#13347
kdiner adlı üyeden alıntı
jikle kolunu kontrol edin.
ilk o aklıma geldi zaten ama evden çıkınca yaklaşık 2 km sorunsuz gittim. jigleyi indirdim çalışmadı kaldırdım çalıştı 1 km sonra tekrar istop etti .bu sefer jigleyi aşağı indirdim öyle çalıştı bişey anlamadım ben bu jigle hangi konumda ısıtıyordu
-
30 Ekim 2015, 10:47
#13348
kdiner adlı üyeden alıntı
eren3736 515. sayfaya bakarsanız birçok ayrıntıya ordan ulaşabilirsiniz.
bu yazıda verdiğim sayfa numarasını tekrar gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum. sayfa ( 515 )
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
30 Ekim 2015, 11:12
#13349
kdiner adlı üyeden alıntı
bu yazıda verdiğim sayfa numarasını tekrar gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum. sayfa ( 515 )
orda sadece jiglenin yerini gösteriyor nasıl çalıştığını bulamadım
-
30 Ekim 2015, 11:46
#13350
eren3736 adlı üyeden alıntı
orda sadece jiglenin yerini gösteriyor nasıl çalıştığını bulamadım
eren birde 518. sayfayı kontrol et orda daha aydınlatıcı şekilde izah etmişim.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
30 Ekim 2015, 21:52
#13351
motor sabah calısmıyorsa jigleyi en üst konuma alıp çalıştıracaksın, çalışır çalışmaz hemen ortaya alacaksın. biraz bekle yada ortada 1 km yol git, motot ısınınca en alta alacaksın
-
30 Ekim 2015, 22:09
#13352
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
motor sabah calısmıyorsa jigleyi en üst konuma alıp çalıştıracaksın, çalışır çalışmaz hemen ortaya alacaksın. biraz bekle yada ortada 1 km yol git, motot ısınınca en alta alacaksın
yarın sabah birde öyle denerim, fakat sıkıntının soğuktan olduğunu sanmıyorum çünkü motor 2-3 km gittikten sonra istop etti. ve sorun çalışmaması değil rahat çalışıyordu ama gaz verince istop ediyordu.
Bu arada akşam iş dönüşünde herhangi bir problem çıkarmadı ama ben yinede bi ustaya göstericem
-
30 Ekim 2015, 23:31
#13353
Amacım son hızı etkilemesi değiluzun yolculuklarda birazdaha alt devirde sakin ilerleye bilmek 170 km yol yaptım devir saatini 8 ile 9 devirden asagi düşmedi otomatik olarak 7 devirde 100 ile gitse yeter. Arka disliyide kuculte bilirim onden 1 buyultmekden se arkadan 2 eksilsem daha iyi olur sizin dediginize gore
-
30 Ekim 2015, 23:39
#13354
ridvan35 adlı üyeden alıntı
Amacım son hızı etkilemesi değiluzun yolculuklarda birazdaha alt devirde sakin ilerleye bilmek 170 km yol yaptım devir saatini 8 ile 9 devirden asagi düşmedi otomatik olarak 7 devirde 100 ile gitse yeter. Arka disliyide kuculte bilirim onden 1 buyultmekden se arkadan 2 eksilsem daha iyi olur sizin dediginize gore
7000 devirde 100 gidecek şekilde dişlileri ayarlarsan o motor çekmez. 8000 devirde 90 yapsa iyidir. Ben 210cc motor topladım, dişlileri 8000 devirde 107km hız yapacak şekilde ayarladım. Dişli oranı iyi oldu.
-
30 Ekim 2015, 23:44
#13355
5.vites 7000 devirde 90-100 arası gidip geliyor benim motor
-
30 Ekim 2015, 23:45
#13356
ENİGMA adlı üyeden alıntı
5.vites 7000 devirde 90-100 arası gidip geliyor benim motor
5. viteste yokuş çıkabiliyomusun peki ? Uzun yolda 80km hızın altına düşmeden yokuşları çıkabiliyomu 5. viteste ?
-
30 Ekim 2015, 23:51
#13357
Mengu16 adlı üyeden alıntı
5. viteste yokuş çıkabiliyomusun peki ? Uzun yolda 80km hızın altına düşmeden yokuşları çıkabiliyomu 5. viteste ?
bilmem denk gelmedi hiç peki bi soru gazı birden bıraktığımda 100 km hız ile giderken motor anormal şekilde yavaşlıyor nedeni ne olabilir ?
-
30 Ekim 2015, 23:54
#13358
ENİGMA adlı üyeden alıntı
bilmem denk gelmedi hiç
peki bi soru gazı birden bıraktığımda 100 km hız ile giderken motor anormal şekilde yavaşlıyor nedeni ne olabilir ?
Motor freni yavaşlatıyo, motosikletler yüksek devirde çalıştığı için ve hafif olduğu için motor freni arabalara göre aşırı etkili. Bajaj Pulsar'ıma binerken kırmızı ışıklara 30-40 metre kalana kadar gaz vererek ilerliyorum 70-80km hızlarda. Gazı kestiğim anda çok çabuk yavaşlıyo. 90km hızla giderken gazı bıraktığımda durana kadar 60-70 metre anca gider heralde motor.
-
30 Ekim 2015, 23:57
#13359
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motor freni yavaşlatıyo, motosikletler yüksek devirde çalıştığı için ve hafif olduğu için motor freni arabalara göre aşırı etkili. Bajaj Pulsar'ıma binerken kırmızı ışıklara 30-40 metre kalana kadar gaz vererek ilerliyorum 70-80km hızlarda. Gazı kestiğim anda çok çabuk yavaşlıyo. 90km hızla giderken gazı bıraktığımda durana kadar 60-70 metre anca gider heralde motor.
peki gidonu bırakınca acayip şekilde sağa sola sallıyor kafayı hız azalınca sallama azalıyor hız artınca sallamada artıyor yani gidonu tutmasan ne olur kim bilir bunun nedeni nedir _
-
31 Ekim 2015, 00:01
#13360
Mengu16 adlı üyeden alıntı
7000 devirde 100 gidecek şekilde dişlileri ayarlarsan o motor çekmez. 8000 devirde 90 yapsa iyidir. Ben 210cc motor topladım, dişlileri 8000 devirde 107km hız yapacak şekilde ayarladım. Dişli oranı iyi oldu.
Amacim cok da az olsa deviri düşüre bilmek en iyi yolla ve motoru yormadan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)