Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #12621

    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Selam arkadaşlar mh drift alalı 2 gün oldu ama direksiyon kilidi yok bu konu hakkında internette araştırma yaptım ancak sadece bir konu bulabildim oradaki bir arkadaşda far kabloların altında olduğunu yazmış ama ben bulamadım ya da yok.Bugün çarşıda başka bir mh drift gördüm direksiyon kilidi vardı o motorda sonra başka birisinde de gördüm onda yoktu kilit acaba biz taktırabiliyor muyuz kilit ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #12622
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı sinanclp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar mh drift alalı 2 gün oldu ama direksiyon kilidi yok bu konu hakkında internette araştırma yaptım ancak sadece bir konu bulabildim oradaki bir arkadaşda far kabloların altında olduğunu yazmış ama ben bulamadım ya da yok.Bugün çarşıda başka bir mh drift gördüm direksiyon kilidi vardı o motorda sonra başka birisinde de gördüm onda yoktu kilit acaba biz taktırabiliyor muyuz kilit ?
    Bayiye gidip parça siparişi verin, takılacak yeri far tasının sağ tarafındadır. Düşmüş olabilir, kolay bir şekilde takılabilir.

  3. #12623
    Ayaz38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2013
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seni benden başka open oldu mu tarzı sorular değil ise yardimci olurum
    yok yok öyle saçma birşey değil benim motorun titreşimi arttı 70 kmh da giderken bile depodan zırıltı sesi geliyor tüm vidaları sıkılı ama anlam veremedim subap veya egzantirikten olabilir mi ?

  4. #12624
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Ayaz38 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok yok öyle saçma birşey değil benim motorun titreşimi arttı 70 kmh da giderken bile depodan zırıltı sesi geliyor tüm vidaları sıkılı ama anlam veremedim subap veya egzantirikten olabilir mi ?
    sanmıyorum, ancak çok şeyle alakası olabilir. Titreşim için hız yerine devir saatine bakın . Eğer 4 bin devirde titreşim kendini hissettirmeye başlarsa o sıkıntılı demek. Ama 7 8 bin devirde titriyorsa normaldir.

    Aklıma gelen şeylerden ilk iki tanesini söyleyeyim.

    1 yağ çok inceliyor, ondan titrer. Tavsiyem 15,50 Motul 5100 alman. 35 lira litresi. 7100 alırsan daha iyi ancak o biraz daha pahali.

    2. Ihtimal ise hava ayarı. Subap değil. Hava ayarını ustalar yapamaz yada yapmak istemez çünkü deneme yanilmasi çok uzun olan bir iştir. Kendin küçük bor tornavida alacaksın oraya girebilen ve demeye yanila optimum bulacaksın.

    Eğer çözüm bulursaniz sonucunu mutlaka duymak isterim.

    Bu arada ustanın birisi buji de yapar demişti. NGk cr7e tavsiye ederim. Cr9e olursa titrer demişti. Buji lerin çalışması ile ilgili bilgim olmadığı için yorum yapamıyorum

  5. #12625
    Ayaz38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2013
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanmıyorum, ancak çok şeyle alakası olabilir. Titreşim için hız yerine devir saatine bakın . Eğer 4 bin devirde titreşim kendini hissettirmeye başlarsa o sıkıntılı demek. Ama 7 8 bin devirde titriyorsa normaldir.

    Aklıma gelen şeylerden ilk iki tanesini söyleyeyim.

    1 yağ çok inceliyor, ondan titrer. Tavsiyem 15,50 Motul 5100 alman. 35 lira litresi. 7100 alırsan daha iyi ancak o biraz daha pahali.

    2. Ihtimal ise hava ayarı. Subap değil. Hava ayarını ustalar yapamaz yada yapmak istemez çünkü deneme yanilmasi çok uzun olan bir iştir. Kendin küçük bor tornavida alacaksın oraya girebilen ve demeye yanila optimum bulacaksın.

    Eğer çözüm bulursaniz sonucunu mutlaka duymak isterim.

    Bu arada ustanın birisi buji de yapar demişti. NGk cr7e tavsiye ederim. Cr9e olursa titrer demişti. Buji lerin çalışması ile ilgili bilgim olmadığı için yorum yapamıyorum
    Kullandığım buji cr9 maalesef ama orjinal bujisine göre daha iyi Yağ konusuna gelince 2000 de değişti castrol 10,40 aldım ama üstünde scooter yazıyordu ustaya sorduğumda sorun olmaz dedi hava yakıt ayarından bende şüpelendim bir ustaya sorduğumda subapdan da yapar dedi o yüzden söyledim onu 4 binde değilde 6 bin ve 5 binde hissediliyor eskisi gibi değil yani eskiden yok denilcek kadar azdı şimdi yapacaklarıma gelirsek yağı değiştirmeyi düşünüyorum scooter olduğu için pek içim sinmedi hava yakıt ayarını burda adam akıllı usta yok kendim nasıl yaparım bilemiyorum veridğin cevap içi ayrı eten teşekkür ederim

  6. #12626
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Ayaz38 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullandığım buji cr9 maalesef ama orjinal bujisine göre daha iyi Yağ konusuna gelince 2000 de değişti castrol 10,40 aldım ama üstünde scooter yazıyordu ustaya sorduğumda sorun olmaz dedi hava yakıt ayarından bende şüpelendim bir ustaya sorduğumda subapdan da yapar dedi o yüzden söyledim onu 4 binde değilde 6 bin ve 5 binde hissediliyor eskisi gibi değil yani eskiden yok denilcek kadar azdı şimdi yapacaklarıma gelirsek yağı değiştirmeyi düşünüyorum scooter olduğu için pek içim sinmedi hava yakıt ayarını burda adam akıllı usta yok kendim nasıl yaparım bilemiyorum veridğin cevap içi ayrı eten teşekkür ederim
    Rica ederim, ustaların yağ tavsiyesine aldanma, elindeki yağı satabilmek için yalan söyler.

    Bolu'da 2000km dolunca yağ değiştirmek istedim, bolu sanayinde bulunan tüm yağcıları gezdim, motosiklet yağı yoktu. Adamın birisi traktör yağı verdi, bu olmaz dedim, koca traktöre oluyorda senin .öt kadar motora mı olmayacak dedi. Traktörden daha mı ağır iş yapıyor dedi

    Hava ayarını biraz kurcala, vida karbüratörün altında olduğu için her tornavida girmez, saatçi tornavidasının sapını kestim ben, serçe parmak kadar bişi oldu, onla yapıyorum.

  7. #12627
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim, ustaların yağ tavsiyesine aldanma, elindeki yağı satabilmek için yalan söyler.

    Bolu'da 2000km dolunca yağ değiştirmek istedim, bolu sanayinde bulunan tüm yağcıları gezdim, motosiklet yağı yoktu. Adamın birisi traktör yağı verdi, bu olmaz dedim, koca traktöre oluyorda senin .öt kadar motora mı olmayacak dedi. Traktörden daha mı ağır iş yapıyor dedi

    Hava ayarını biraz kurcala, vida karbüratörün altında olduğu için her tornavida girmez, saatçi tornavidasının sapını kestim ben, serçe parmak kadar bişi oldu, onla yapıyorum.
    2000km'de çok, pahalı yağ koyuyorum diye yağ geç kirlenir sanma, debriyaj 1000km de bile çamur gibi yapıyor yağı.

  8. #12628
    Ayaz38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2013
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim, ustaların yağ tavsiyesine aldanma, elindeki yağı satabilmek için yalan söyler.

    Bolu'da 2000km dolunca yağ değiştirmek istedim, bolu sanayinde bulunan tüm yağcıları gezdim, motosiklet yağı yoktu. Adamın birisi traktör yağı verdi, bu olmaz dedim, koca traktöre oluyorda senin .öt kadar motora mı olmayacak dedi. Traktörden daha mı ağır iş yapıyor dedi

    Hava ayarını biraz kurcala, vida karbüratörün altında olduğu için her tornavida girmez, saatçi tornavidasının sapını kestim ben, serçe parmak kadar bişi oldu, onla yapıyorum.
    Bu hafta sonu uğraşırım tam sıkıp yavaş yavaş açarım artık devir nerde iyi olursa bırakırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000km'de çok, pahalı yağ koyuyorum diye yağ geç kirlenir sanma, debriyaj 1000km de bile çamur gibi yapıyor yağı.
    valla üstad ustaya götürüyorum sıfır bakım 25 TL para veriyoruz bide haram olsun ayıp ya yağ değiş 2 vida sık tamam bu yani abi debriyaja felan baksan bide diyorum işimi banamı öğretiyorsun diyor

  9. #12629
    malumbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    angel far kullanan var mı?

  10. #12630
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000km'de çok, pahalı yağ koyuyorum diye yağ geç kirlenir sanma, debriyaj 1000km de bile çamur gibi yapıyor yağı.
    1000 km 'de değiştirmenin maaliyetini karşılamıyor bu motor, satayım desen 2500 lira vermiyorlar ama öyle yada böyle günün birinde satacağım motora 1000 km de bir yağ koymam.

    Ne zaman R1200GS alırım, o zaman her akşam değiştiririm. Allah bilir onunda şanzuman yağı ayrıdır

    Yazın 1000 km kışın 2000 olarak kullanıyorum ancak 3 senedir yazları yurtdışında olduğumdan yazları motorun tekeri dönmüyor resmen, şansıma bu yazda staj dubai'ye çıktı. Gitmeden satmak istiyorum ama herkes 2000 veriyor, elimde kaldı, yaz sonu gelince de zaten kışa girdiğimiz için yeni motor almam gibi duruyor, bu gidişle 1 yıl daha sizinleyim, ama mezun olduğum gün BMW'yi çakarım

  11. #12631
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 km 'de değiştirmenin maaliyetini karşılamıyor bu motor, satayım desen 2500 lira vermiyorlar ama öyle yada böyle günün birinde satacağım motora 1000 km de bir yağ koymam.

    Ne zaman R1200GS alırım, o zaman her akşam değiştiririm. Allah bilir onunda şanzuman yağı ayrıdır

    Yazın 1000 km kışın 2000 olarak kullanıyorum ancak 3 senedir yazları yurtdışında olduğumdan yazları motorun tekeri dönmüyor resmen, şansıma bu yazda staj dubai'ye çıktı. Gitmeden satmak istiyorum ama herkes 2000 veriyor, elimde kaldı, yaz sonu gelince de zaten kışa girdiğimiz için yeni motor almam gibi duruyor, bu gidişle 1 yıl daha sizinleyim, ama mezun olduğum gün BMW'yi çakarım
    10 liralık yağ koy 1000km'de bir değiştir daha iyi. Kaliteli yağ 1000km'den sonra ucuz yağdan daha kötü koruma sağlayacak çünkü.

  12. #12632
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    1000 kilometrede bir yağ değiştirmek üzgünüm biraz ağır olacak ama aptallıktır.
    Motul 5000 10w40 kullanıyorum motorumda servis kitapçığı gereği 2000'de bir bakıma giriyor ve değişiyor.
    2000 kilometrede çıkan yağ kap kara olmuyor sarı renk hala gözlemleniyor.
    Garantiyi bozup bakımları kendim yapmaya başladığımda 3000 kilometreden 1 kilometre önce yağı değiştirmem.

    10 liraya koyduğunuz yağ ile akşamları evde kızartma yapıp afiyetle yiye bilirsiniz.
    İçten yanmalı motorların yağ her şeyidir ne kadar kaliteli yağ o kadar geç aşınma demektir

    Ben motorumun ilk yağ değişimini 100 kilometre'de kendim yaptım, çünkü içine fabrikanın koyduğu yağ ayçiçek yağıydı sizin o 10 liralık yağlardan.

    Ardından 1000 - 2000 ve 4000'de değişti yağ, o ilk 100 kilometrede değiştirdiğim yağın içinden çıkan metal talaşlarını görünce aklımı seveyim bu yağı 500 - 1000 kilometre tutmadım bu motorun içinde dedim

  13. #12633
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 liralık yağ koy 1000km'de bir değiştir daha iyi. Kaliteli yağ 1000km'den sonra ucuz yağdan daha kötü koruma sağlayacak çünkü.
    ilk 1000 km 'de kazandığım motor ömrü ne olacak

    bir kere 250 km boyunca 10 liralık yağ kullandım, hayatımda ilk defa titreşimden o zaman rahatsız oldum, vitesler geçmedi ve 150 km lik bir yolu giderken motorun şiştiğini anladım, gaz açınca gitmiyordu. Katiyen motuldan başka yağa bakmam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------

    Alıntı C.Kaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 kilometrede bir yağ değiştirmek üzgünüm biraz ağır olacak ama aptallıktır.
    Motul 5000 10w40 kullanıyorum motorumda servis kitapçığı gereği 2000'de bir bakıma giriyor ve değişiyor.
    2000 kilometrede çıkan yağ kap kara olmuyor sarı renk hala gözlemleniyor.
    Garantiyi bozup bakımları kendim yapmaya başladığımda 3000 kilometreden 1 kilometre önce yağı değiştirmem.

    10 liraya koyduğunuz yağ ile akşamları evde kızartma yapıp afiyetle yiye bilirsiniz.
    İçten yanmalı motorların yağ her şeyidir ne kadar kaliteli yağ o kadar geç aşınma demektir
    yanılıyorsun mayk, bizim motorun debriyajında ve motorunda aynı yağ kullanıldığı için ne kadar erken o kadar iyidir, evet motor yağı sarı çıkıyor ama tülbentte süzersen içinden çıkan noktacıkları görürsün, baskıa balata parçaları yağın içinde fink atıyor. Erken tabiki daha iyi ancak fiyat / performans oranını göz ününde bulundurmalıyız. Bu yüzden ben motul 10w50 koyuyorum, 2000 de değiştiriyorum. 3000 hava soğutmalı ve ıslak debriyajlı bir motor için çok geç.

  14. #12634
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk 1000 km 'de kazandığım motor ömrü ne olacak

    bir kere 250 km boyunca 10 liralık yağ kullandım, hayatımda ilk defa titreşimden o zaman rahatsız oldum, vitesler geçmedi ve 150 km lik bir yolu giderken motorun şiştiğini anladım, gaz açınca gitmiyordu. Katiyen motuldan başka yağa bakmam.
    10 liralık dediğim Elf 10W-40 4 litrelik şişesi 40 liraydı 45 lira olmuş geçen aldığımda. Debriyaj tozları motor yağına karışıyor motorda filtreleme diye bişey yok, aşındırıcı tozlar motorun her yerini dolaşıyor 1000km'de değişim yerine 2000km'de değiştirirsen ikinci 1000km'de motor çok daha fazla aşınmaya maruz kalıyor bunu kaliteli yağ telafi de edemez.

  15. #12635
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanılıyorsun mayk, bizim motorun debriyajında ve motorunda aynı yağ kullanıldığı için ne kadar erken o kadar iyidir, evet motor yağı sarı çıkıyor ama tülbentte süzersen içinden çıkan noktacıkları görürsün, baskıa balata parçaları yağın içinde fink atıyor. Erken tabiki daha iyi ancak fiyat / performans oranını göz ününde bulundurmalıyız. Bu yüzden ben motul 10w50 koyuyorum, 2000 de değiştiriyorum. 3000 hava soğutmalı ve ıslak debriyajlı bir motor için çok geç.
    3000 kilometre lafın gelişi canım 2000 - 3000 arası değiştiririm.
    Yamaha YBR'nin bakım aralığı ya 3000 kilometre yada 5000 kilometre olması gerekiyor yağı 3000 yada 5000'de bir değişiyor şuanda emin değilim 3000'mi 5000'mi olduğuna.

    Edit: Yav koyun gitsin bee zaten silindir seti 50 lira değil'mi bunun içine koyduğumuz yağa yazık
    Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin

  16. #12636
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı C.Kaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3000 kilometre lafın gelişi canım 2000 - 3000 arası değiştiririm.
    Yamaha YBR'nin bakım aralığı ya 3000 kilometre yada 5000 kilometre olması gerekiyor yağı 3000 yada 5000'de bir değişiyor şuanda emin değilim 3000'mi 5000'mi olduğuna.

    Edit: Yav koyun gitsin bee zaten silindir seti 50 lira değil'mi bunun içine koyduğumuz yağa yazık
    Tek aşınan silindir değil ki, karteri açmak dişlileri değiştirmek büyük sorun. Bütün parçaları sıfırlamadığın sürece eskisi gibi olmuyo.


  17. #12637
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı C.Kaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3000 kilometre lafın gelişi canım 2000 - 3000 arası değiştiririm.
    Yamaha YBR'nin bakım aralığı ya 3000 kilometre yada 5000 kilometre olması gerekiyor yağı 3000 yada 5000'de bir değişiyor şuanda emin değilim 3000'mi 5000'mi olduğuna.

    Edit: Yav koyun gitsin bee zaten silindir seti 50 lira değil'mi bunun içine koyduğumuz yağa yazık

    Sırf bu mantıkla zincir yağı almayı bıraktım, motul zincir yağı 30 lira, ARCH marka kalın zincir 30 lira. Yağlayıp kullanmaktansa zincir değiştirmek daha mantıklı geliyor bana, yılda 3-4 kez değiştiriyorum. Yağ yerine de ne bulursam onu sıkıyorum.

  18. #12638
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Sırf bu mantıkla zincir yağı almayı bıraktım, motul zincir yağı 30 lira, ARCH marka kalın zincir 30 lira. Yağlayıp kullanmaktansa zincir değiştirmek daha mantıklı geliyor bana, yılda 3-4 kez değiştiriyorum. Yağ yerine de ne bulursam onu sıkıyorum.
    140 numara zincir yağı alın yarım kilosu 7 - 8 lira'mı ne bak vallaha sür sür bitmiyor birde üstüne motul zincir yağı felan halt yemiş bir yapışıyor zincire bir güzel tutuyor tarif edemem
    Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin

  19. #12639

    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    cevap için teşekkür ederim
    benim merak ettiğim bütün mh driftlerde yok mu yoksa benim şansızlığım mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------

    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bayiye gidip parça siparişi verin, takılacak yeri far tasının sağ tarafındadır. Düşmüş olabilir, kolay bir şekilde takılabilir.
    cevap için teşekkürler
    yani başka bir mh driftte direksiyon kilidi var doğru mu anladım benim şansızlığım mı benim aldığım motorda olmaması alırkende hiç dikkat etmedim :S

  20. #12640
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    125MX Grumble'da gidon kontaktan kilitleniyor böyle dertler yok, jikle de gidonda sol tarafta.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)