Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Mayıs 2015, 23:32
#12621
Selam arkadaşlar mh drift alalı 2 gün oldu ama direksiyon kilidi yok bu konu hakkında internette araştırma yaptım ancak sadece bir konu bulabildim oradaki bir arkadaşda far kabloların altında olduğunu yazmış ama ben bulamadım ya da yok.Bugün çarşıda başka bir mh drift gördüm direksiyon kilidi vardı o motorda sonra başka birisinde de gördüm onda yoktu kilit acaba biz taktırabiliyor muyuz kilit ?
Reklamlar
-
13 Mayıs 2015, 23:39
#12622
sinanclp adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar mh drift alalı 2 gün oldu ama direksiyon kilidi yok bu konu hakkında internette araştırma yaptım ancak sadece bir konu bulabildim oradaki bir arkadaşda far kabloların altında olduğunu yazmış ama ben bulamadım ya da yok.Bugün çarşıda başka bir mh drift gördüm direksiyon kilidi vardı o motorda sonra başka birisinde de gördüm onda yoktu kilit acaba biz taktırabiliyor muyuz kilit ?
Bayiye gidip parça siparişi verin, takılacak yeri far tasının sağ tarafındadır. Düşmüş olabilir, kolay bir şekilde takılabilir.
-
14 Mayıs 2015, 19:55
#12623
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Seni benden başka open oldu mu tarzı sorular değil ise yardimci olurum
yok yok öyle saçma birşey değil benim motorun titreşimi arttı 70 kmh da giderken bile depodan zırıltı sesi geliyor tüm vidaları sıkılı ama anlam veremedim subap veya egzantirikten olabilir mi ?
-
14 Mayıs 2015, 20:26
#12624
Ayaz38 adlı üyeden alıntı
yok yok öyle saçma birşey değil benim motorun titreşimi arttı 70 kmh da giderken bile depodan zırıltı sesi geliyor tüm vidaları sıkılı ama anlam veremedim subap veya egzantirikten olabilir mi ?
sanmıyorum, ancak çok şeyle alakası olabilir. Titreşim için hız yerine devir saatine bakın . Eğer 4 bin devirde titreşim kendini hissettirmeye başlarsa o sıkıntılı demek. Ama 7 8 bin devirde titriyorsa normaldir.
Aklıma gelen şeylerden ilk iki tanesini söyleyeyim.
1 yağ çok inceliyor, ondan titrer. Tavsiyem 15,50 Motul 5100 alman. 35 lira litresi. 7100 alırsan daha iyi ancak o biraz daha pahali.
2. Ihtimal ise hava ayarı. Subap değil. Hava ayarını ustalar yapamaz yada yapmak istemez çünkü deneme yanilmasi çok uzun olan bir iştir. Kendin küçük bor tornavida alacaksın oraya girebilen ve demeye yanila optimum bulacaksın.
Eğer çözüm bulursaniz sonucunu mutlaka duymak isterim.
Bu arada ustanın birisi buji de yapar demişti. NGk cr7e tavsiye ederim. Cr9e olursa titrer demişti. Buji lerin çalışması ile ilgili bilgim olmadığı için yorum yapamıyorum
-
14 Mayıs 2015, 20:54
#12625
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
sanmıyorum, ancak çok şeyle alakası olabilir. Titreşim için hız yerine devir saatine bakın . Eğer 4 bin devirde titreşim kendini hissettirmeye başlarsa o sıkıntılı demek. Ama 7 8 bin devirde titriyorsa normaldir.
Aklıma gelen şeylerden ilk iki tanesini söyleyeyim.
1 yağ çok inceliyor, ondan titrer. Tavsiyem 15,50 Motul 5100 alman. 35 lira litresi. 7100 alırsan daha iyi ancak o biraz daha pahali.
2. Ihtimal ise hava ayarı. Subap değil. Hava ayarını ustalar yapamaz yada yapmak istemez çünkü deneme yanilmasi çok uzun olan bir iştir. Kendin küçük bor tornavida alacaksın oraya girebilen ve demeye yanila optimum bulacaksın.
Eğer çözüm bulursaniz sonucunu mutlaka duymak isterim.
Bu arada ustanın birisi buji de yapar demişti. NGk cr7e tavsiye ederim. Cr9e olursa titrer demişti. Buji lerin çalışması ile ilgili bilgim olmadığı için yorum yapamıyorum
Kullandığım buji cr9 maalesef ama orjinal bujisine göre daha iyi Yağ konusuna gelince 2000 de değişti castrol 10,40 aldım ama üstünde scooter yazıyordu ustaya sorduğumda sorun olmaz dedi hava yakıt ayarından bende şüpelendim bir ustaya sorduğumda subapdan da yapar dedi o yüzden söyledim onu 4 binde değilde 6 bin ve 5 binde hissediliyor eskisi gibi değil yani eskiden yok denilcek kadar azdı şimdi yapacaklarıma gelirsek yağı değiştirmeyi düşünüyorum scooter olduğu için pek içim sinmedi hava yakıt ayarını burda adam akıllı usta yok kendim nasıl yaparım bilemiyorum veridğin cevap içi ayrı eten teşekkür ederim
-
14 Mayıs 2015, 22:14
#12626
Ayaz38 adlı üyeden alıntı
Kullandığım buji cr9 maalesef ama orjinal bujisine göre daha iyi Yağ konusuna gelince 2000 de değişti castrol 10,40 aldım ama üstünde scooter yazıyordu ustaya sorduğumda sorun olmaz dedi hava yakıt ayarından bende şüpelendim bir ustaya sorduğumda subapdan da yapar dedi o yüzden söyledim onu 4 binde değilde 6 bin ve 5 binde hissediliyor eskisi gibi değil yani eskiden yok denilcek kadar azdı şimdi yapacaklarıma gelirsek yağı değiştirmeyi düşünüyorum scooter olduğu için pek içim sinmedi hava yakıt ayarını burda adam akıllı usta yok kendim nasıl yaparım bilemiyorum veridğin cevap içi ayrı eten teşekkür ederim
Rica ederim, ustaların yağ tavsiyesine aldanma, elindeki yağı satabilmek için yalan söyler.
Bolu'da 2000km dolunca yağ değiştirmek istedim, bolu sanayinde bulunan tüm yağcıları gezdim, motosiklet yağı yoktu. Adamın birisi traktör yağı verdi, bu olmaz dedim, koca traktöre oluyorda senin .öt kadar motora mı olmayacak dedi. Traktörden daha mı ağır iş yapıyor dedi
Hava ayarını biraz kurcala, vida karbüratörün altında olduğu için her tornavida girmez, saatçi tornavidasının sapını kestim ben, serçe parmak kadar bişi oldu, onla yapıyorum.
-
14 Mayıs 2015, 22:21
#12627
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Rica ederim, ustaların yağ tavsiyesine aldanma, elindeki yağı satabilmek için yalan söyler.
Bolu'da 2000km dolunca yağ değiştirmek istedim, bolu sanayinde bulunan tüm yağcıları gezdim, motosiklet yağı yoktu. Adamın birisi traktör yağı verdi, bu olmaz dedim, koca traktöre oluyorda senin .öt kadar motora mı olmayacak dedi. Traktörden daha mı ağır iş yapıyor dedi
Hava ayarını biraz kurcala, vida karbüratörün altında olduğu için her tornavida girmez, saatçi tornavidasının sapını kestim ben, serçe parmak kadar bişi oldu, onla yapıyorum.
2000km'de çok, pahalı yağ koyuyorum diye yağ geç kirlenir sanma, debriyaj 1000km de bile çamur gibi yapıyor yağı.
-
14 Mayıs 2015, 22:26
#12628
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Rica ederim, ustaların yağ tavsiyesine aldanma, elindeki yağı satabilmek için yalan söyler.
Bolu'da 2000km dolunca yağ değiştirmek istedim, bolu sanayinde bulunan tüm yağcıları gezdim, motosiklet yağı yoktu. Adamın birisi traktör yağı verdi, bu olmaz dedim, koca traktöre oluyorda senin .öt kadar motora mı olmayacak dedi. Traktörden daha mı ağır iş yapıyor dedi
Hava ayarını biraz kurcala, vida karbüratörün altında olduğu için her tornavida girmez, saatçi tornavidasının sapını kestim ben, serçe parmak kadar bişi oldu, onla yapıyorum.
Bu hafta sonu uğraşırım tam sıkıp yavaş yavaş açarım artık devir nerde iyi olursa bırakırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
2000km'de çok, pahalı yağ koyuyorum diye yağ geç kirlenir sanma, debriyaj 1000km de bile çamur gibi yapıyor yağı.
valla üstad ustaya götürüyorum sıfır bakım 25 TL para veriyoruz bide haram olsun ayıp ya yağ değiş 2 vida sık tamam bu yani abi debriyaja felan baksan bide diyorum işimi banamı öğretiyorsun diyor
-
14 Mayıs 2015, 23:02
#12629
angel far kullanan var mı?
-
14 Mayıs 2015, 23:19
#12630
-
14 Mayıs 2015, 23:29
#12631
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
1000 km 'de değiştirmenin maaliyetini karşılamıyor bu motor, satayım desen 2500 lira vermiyorlar ama öyle yada böyle günün birinde satacağım motora 1000 km de bir yağ koymam.
Ne zaman R1200GS alırım, o zaman her akşam değiştiririm. Allah bilir onunda şanzuman yağı ayrıdır
Yazın 1000 km kışın 2000 olarak kullanıyorum ancak 3 senedir yazları yurtdışında olduğumdan yazları motorun tekeri dönmüyor resmen, şansıma bu yazda staj dubai'ye çıktı.
Gitmeden satmak istiyorum ama herkes 2000 veriyor, elimde kaldı, yaz sonu gelince de zaten kışa girdiğimiz için yeni motor almam gibi duruyor, bu gidişle 1 yıl daha sizinleyim, ama mezun olduğum gün BMW'yi çakarım
10 liralık yağ koy 1000km'de bir değiştir daha iyi. Kaliteli yağ 1000km'den sonra ucuz yağdan daha kötü koruma sağlayacak çünkü.
-
14 Mayıs 2015, 23:39
#12632
1000 kilometrede bir yağ değiştirmek üzgünüm biraz ağır olacak ama aptallıktır.
Motul 5000 10w40 kullanıyorum motorumda servis kitapçığı gereği 2000'de bir bakıma giriyor ve değişiyor.
2000 kilometrede çıkan yağ kap kara olmuyor sarı renk hala gözlemleniyor.
Garantiyi bozup bakımları kendim yapmaya başladığımda 3000 kilometreden 1 kilometre önce yağı değiştirmem.
10 liraya koyduğunuz yağ ile akşamları evde kızartma yapıp afiyetle yiye bilirsiniz.
İçten yanmalı motorların yağ her şeyidir ne kadar kaliteli yağ o kadar geç aşınma demektir
Ben motorumun ilk yağ değişimini 100 kilometre'de kendim yaptım, çünkü içine fabrikanın koyduğu yağ ayçiçek yağıydı sizin o 10 liralık yağlardan.
Ardından 1000 - 2000 ve 4000'de değişti yağ, o ilk 100 kilometrede değiştirdiğim yağın içinden çıkan metal talaşlarını görünce aklımı seveyim bu yağı 500 - 1000 kilometre tutmadım bu motorun içinde dedim
-
14 Mayıs 2015, 23:43
#12633
Mengu16 adlı üyeden alıntı
10 liralık yağ koy 1000km'de bir değiştir daha iyi. Kaliteli yağ 1000km'den sonra ucuz yağdan daha kötü koruma sağlayacak çünkü.
ilk 1000 km 'de kazandığım motor ömrü ne olacak
bir kere 250 km boyunca 10 liralık yağ kullandım, hayatımda ilk defa titreşimden o zaman rahatsız oldum, vitesler geçmedi ve 150 km lik bir yolu giderken motorun şiştiğini anladım, gaz açınca gitmiyordu. Katiyen motuldan başka yağa bakmam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------
C.Kaan adlı üyeden alıntı
1000 kilometrede bir yağ değiştirmek üzgünüm biraz ağır olacak ama aptallıktır.
Motul 5000 10w40 kullanıyorum motorumda servis kitapçığı gereği 2000'de bir bakıma giriyor ve değişiyor.
2000 kilometrede çıkan yağ kap kara olmuyor sarı renk hala gözlemleniyor.
Garantiyi bozup bakımları kendim yapmaya başladığımda 3000 kilometreden 1 kilometre önce yağı değiştirmem.
10 liraya koyduğunuz yağ ile akşamları evde kızartma yapıp afiyetle yiye bilirsiniz.
İçten yanmalı motorların yağ her şeyidir ne kadar kaliteli yağ o kadar geç aşınma demektir
yanılıyorsun mayk, bizim motorun debriyajında ve motorunda aynı yağ kullanıldığı için ne kadar erken o kadar iyidir, evet motor yağı sarı çıkıyor ama tülbentte süzersen içinden çıkan noktacıkları görürsün, baskıa balata parçaları yağın içinde fink atıyor. Erken tabiki daha iyi ancak fiyat / performans oranını göz ününde bulundurmalıyız. Bu yüzden ben motul 10w50 koyuyorum, 2000 de değiştiriyorum. 3000 hava soğutmalı ve ıslak debriyajlı bir motor için çok geç.
-
14 Mayıs 2015, 23:45
#12634
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
ilk 1000 km 'de kazandığım motor ömrü ne olacak
bir kere 250 km boyunca 10 liralık yağ kullandım, hayatımda ilk defa titreşimden o zaman rahatsız oldum, vitesler geçmedi ve 150 km lik bir yolu giderken motorun şiştiğini anladım, gaz açınca gitmiyordu. Katiyen motuldan başka yağa bakmam.
10 liralık dediğim Elf 10W-40 4 litrelik şişesi 40 liraydı 45 lira olmuş geçen aldığımda. Debriyaj tozları motor yağına karışıyor motorda filtreleme diye bişey yok, aşındırıcı tozlar motorun her yerini dolaşıyor 1000km'de değişim yerine 2000km'de değiştirirsen ikinci 1000km'de motor çok daha fazla aşınmaya maruz kalıyor bunu kaliteli yağ telafi de edemez.
-
14 Mayıs 2015, 23:46
#12635
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
yanılıyorsun mayk, bizim motorun debriyajında ve motorunda aynı yağ kullanıldığı için ne kadar erken o kadar iyidir, evet motor yağı sarı çıkıyor ama tülbentte süzersen içinden çıkan noktacıkları görürsün, baskıa balata parçaları yağın içinde fink atıyor. Erken tabiki daha iyi ancak fiyat / performans oranını göz ününde bulundurmalıyız. Bu yüzden ben motul 10w50 koyuyorum, 2000 de değiştiriyorum. 3000 hava soğutmalı ve ıslak debriyajlı bir motor için çok geç.
3000 kilometre lafın gelişi canım 2000 - 3000 arası değiştiririm.
Yamaha YBR'nin bakım aralığı ya 3000 kilometre yada 5000 kilometre olması gerekiyor yağı 3000 yada 5000'de bir değişiyor şuanda emin değilim 3000'mi 5000'mi olduğuna.
Edit: Yav koyun gitsin bee zaten silindir seti 50 lira değil'mi bunun içine koyduğumuz yağa yazık
Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin
-
14 Mayıs 2015, 23:50
#12636
C.Kaan adlı üyeden alıntı
3000 kilometre lafın gelişi canım 2000 - 3000 arası değiştiririm.
Yamaha YBR'nin bakım aralığı ya 3000 kilometre yada 5000 kilometre olması gerekiyor yağı 3000 yada 5000'de bir değişiyor şuanda emin değilim 3000'mi 5000'mi olduğuna.
Edit: Yav koyun gitsin bee zaten silindir seti 50 lira değil'mi bunun içine koyduğumuz yağa yazık
Tek aşınan silindir değil ki, karteri açmak dişlileri değiştirmek büyük sorun. Bütün parçaları sıfırlamadığın sürece eskisi gibi olmuyo.
-
15 Mayıs 2015, 01:51
#12637
C.Kaan adlı üyeden alıntı
3000 kilometre lafın gelişi canım 2000 - 3000 arası değiştiririm.
Yamaha YBR'nin bakım aralığı ya 3000 kilometre yada 5000 kilometre olması gerekiyor yağı 3000 yada 5000'de bir değişiyor şuanda emin değilim 3000'mi 5000'mi olduğuna.
Edit: Yav koyun gitsin bee zaten silindir seti 50 lira değil'mi bunun içine koyduğumuz yağa yazık
Sırf bu mantıkla zincir yağı almayı bıraktım, motul zincir yağı 30 lira, ARCH marka kalın zincir 30 lira. Yağlayıp kullanmaktansa zincir değiştirmek daha mantıklı geliyor bana, yılda 3-4 kez değiştiriyorum. Yağ yerine de ne bulursam onu sıkıyorum.
-
15 Mayıs 2015, 11:49
#12638
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Sırf bu mantıkla zincir yağı almayı bıraktım, motul zincir yağı 30 lira, ARCH marka kalın zincir 30 lira. Yağlayıp kullanmaktansa zincir değiştirmek daha mantıklı geliyor bana, yılda 3-4 kez değiştiriyorum.
Yağ yerine de ne bulursam onu sıkıyorum.
140 numara zincir yağı alın yarım kilosu 7 - 8 lira'mı ne bak vallaha sür sür bitmiyor birde üstüne motul zincir yağı felan halt yemiş bir yapışıyor zincire bir güzel tutuyor tarif edemem
Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin
-
15 Mayıs 2015, 12:49
#12639
cevap için teşekkür ederim
benim merak ettiğim bütün mh driftlerde yok mu yoksa benim şansızlığım mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Bayiye gidip parça siparişi verin, takılacak yeri far tasının sağ tarafındadır. Düşmüş olabilir, kolay bir şekilde takılabilir.
cevap için teşekkürler
yani başka bir mh driftte direksiyon kilidi var doğru mu anladım benim şansızlığım mı benim aldığım motorda olmaması alırkende hiç dikkat etmedim :S
-
15 Mayıs 2015, 12:58
#12640
125MX Grumble'da gidon kontaktan kilitleniyor böyle dertler yok, jikle de gidonda sol tarafta.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)