Arkadaşlar merhaba, motosikletim 4. ayında ve 4000 kilometre'ye gelmek üzere,
Üniversitem bu sene bitiyor ve bende iş hayatına atılacağım artık, işe başlayınca bir araba almak istiyorum malum iş hayatında yağmur - çamur arabasız olmuyor. Motorumdan şükürler olsun çok memnunum.
Şayet sonbahar'da araba alırsam Mondial Drifti'mi seneye sezona girerken açacağım ve 250 CC'ye yükselteceğim.
250 CC Karbüratör : 100 lira.
250 CC Silindir Seti : 100 Lira.
250 CC Krank : 150 Lira.
250 CC Sübap Takımı : 25 Lira.
Motul 7100 10w40 Yağ : 50 Lira.
Uygun ebatlarda conta kesilecek ve bulabildiğimiz en kaliteli fren balata takımları takılacak.
Toplam: 450 Lira, osu busu derken 500 lira civarı bir malzeme tutacak, Otomotiv Elektromekanik Teknikeri olduğum için işçilik ben ve arkadaşlarım tarafından yapılacak.
Ne kadar dayanıklı olur konusuna gelirsek, devamlı dip gaz gidip 170 - 180 gibi hızlar deneyecek halim yok, uzun yolda 120 ile zorlanmadan gitsin, bastığımda'da CBR 250R vb. motosikletler ile yan yana yürüyebilsin yeter ( Kaldı'ki kilo avantajından ötürü yapılan işlemler sonucu CBR 250R ile rahatlıkla oynayabilir hale gelecektir. )
Verimlilik konusuna gelirsek, sadece 250 cc silindir takımı atıp geçersek evet pek verimli olmayacaktır ancak ben neredeyse sıfırdan bir motor yapacağım için ( krank - subap takımı - silindir seti - karbüratör - contalar ) alabileceğimiz en üst verimi alacağımız şüphesiz.
Bakalım hakkımızda hayırlısı seneye sezona daha çok var
Lütfen kimse çıkıpta o kadar masraf edip uğraşacağına sat 250 CC al demesin, bu iş benim için biraz fantazi - biraz hobi olacak, ayrıca kimse Drifti satıp üzerine 500 lira ekleyince 250 CC motosiklet vermiyor
Sabki Mondial Drift'in üretimi yıllar önce bitmiş, piyasada 3 - 5 tane Drift kalmış gibi bir hava var ayın 4'ünde yazdığım yorumdan beri tek bir Allah'ın kulu bile çıkıp bir şey yazmamış pes...
Ya arkadaşlar arka frene basınca hala ciyik ciyik nedir bu anlayamadım bir türlü çok rahatsız edici bir ses ama
Kaan arkadaşım yapacağın şey biraz çılgınca bir fikir gibi gözüküyor ama tabi sen sadece silindiri değil hepsini değiştirmekten bahsediyorsun.Tabi bunun vereceği performans daha düzgün olacağı kesin.Ama uzun vadede nasıl bir sıkıntı çıkarır orası meçhul.Zevk için yapılacaksa bence güzel bir proje derim takipteyim gelişmeleri buradan yazarsın artık.
Arkadaşlar önümüzdeki ay drift alacağım Allah ın izniyle fakat hala aklımda bi kaç soru var cevaplarsanız sevinirim.
motoru aldıkdan sonra yapmayı planladıklarım;
1-lastikleri micholin pilot streetle değiştireceğim
2-zinciri değiştireceğim
3-periyodik bakımlarda mondoil yağ koydurmayacagım Castrol veya motul 15-50 yağ koydurucagım.
bunun dışında neler yapmamı tavsiye edersiniz ?
bu motor en yüksek kaç km hızla uzun yollarda gidebilir zorlanmadan?
1.80 birinin altında bu motor çokmu küçük kalır?
sorularıma cevap verirseniz çok sevinirim.
1- ) Lastikleri değiştirmek doğru karar ve marka iyi bir seçim.
2- ) Orjinal zincir rahatlıkla 10 - 15 bin kilometre götürür değiştirmeye gerek yok.
3- ) Periyodik bakımlarda motul 5000 yada 5100 10w40 öneririm.
4- ) Boyum 1.79 - 1.80 civarı ve motor altımda tam ideal duruyor.
Bunların dışında:
1- ) Alır almaz bir adet NGK cpr6ea-9 buji alıp takın.
2- ) Bulabilirseniz far ampülünü Varta marka olan ile değiştirin.
Şimdiden hayırlı uğurlu olsun.
Henüz daha tam araştırmadım ancak karbüratör ve krank Zongshen olacak, silindir seti tek alternatif var zaten 250 cc için kalyoncu motorda onlarında sitesinde orjinal yazıyor ürün markası olarak.
Aklunda CDI'ı ve şanzımanıda değiştirmek var CG'ler için 6 ileri şanzıman tertibatı satılıyor acaba bizim motosikletlere olurmu'ki ?
Ben 500 liraya çıkarız diyordum ama A'dan Z'ye tak takım bi 250 CC Yapmak için CDI - konjektör ve alt sargı gibi parçalarıda değiştirip ateşlemeyi güçlendirmek gerek. İşçilik bizden olunca sanırım bu parçalarla birlikte 650 - 750 lira arası bir şey tutacaktır ( 6 ileri şanzıman hariç )
Bakalım zaman her şeyi gösterecek
Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin
bujiyi neden degistiriyoruz cok onemli ise bende degistireyim artilari ne olucak
Üzerindeki orjinal buji 100 km/h üzerine çıkıldığında ateşleme kesmesine sebep olabiliyor buda motorun 100 km/h üzeri hızlarda sendelemesine sebep oluyor. NGK NGK cpr6ea-9 buji alıp taktığınızda bu sorun ortadan kalkıyor ve motorun ateşlemesi bir nebzede olsa artıyor tavsiye ederim
Bugün motosikletimin 4000 bakımı yapıldı yağ olarak yine Motul 5000 10w40 kullanıldı ( yağı kendim alıp servise götürüyorum ) yola tam gaz devam
arkadaşlar sj4000 kameram yeni geldi görütü kalitesini merak edenler buyrun izleyin ben çok memnunum aliexpressden 77dolara aldım.
Bende SJ1000 kullanıyorum çekiminden gayet memnunum
https://youtu.be/AmXK9KBVTcE ilk videoyu cektim arkadaslar kamera harika
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:56 ----------
ilk sj4000 deneme videosu arkadaslar ben cok memnun kaldim herkese tavsiye ederim.
scarface123 Youtupe linkini video kısmına kopyalarsan videon direk izlenebilecek şekilde gözükür.
arkadaşlar susturucuyu çıkartırsak seste artma ne kadar olur ve kendimiz çıkarabiliyormuyuz?
Zaten tek bir susturucu var oda son çıkış yani tüp, illa ses isteniyorsa 100 - 150 lira verilip direk gırtlaktan boru ile birlikte bir egzoz almak daha iyi fikir, örnek: http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...12162598/detay
Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin
250CC işi iyi olursa bende isterim
Bu resimi burada paylaşmışmıydım hatırlayamadım, bir daha paylaşıyorum çok hoşuma giden bir resim motorumu ilk aldığım zamanlarda çekmiştik
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)