Sağolun beyler daha önce yetkili servise gitmiştim dedim böyle böyle rölantiyi arttırmıştı o'da(rölanti 2 bin devirde şuan) sübap ayarı filan gerek yok dedi.Şimdi içime sinmedi kendim yapsam olurmu ayarları kaç elimde kumpas var günlerden pazar yaparım gibi geliyor
ben subap ayarı için iki ayrı ustaya gittim ikiside sentil çakısıyla yaptı motor sabahları çalııştırıyom biraz gidiyom stop edio çalışmıyo gittim kendim el ile yaptım şuan tıkır tıkır
2 bin devir rölanti icin yüksek bir devir ben 1.200 lerde tutuyorum bazen rölanti kafasına göre düşüyor 900 d3virlerde bile stop etmiyor ama sönük calısıyor ama stop etmiyor devirsiz gidilirse kranka yük biniyor jiklen kapalı degilmi ?
İşte hocam o ayar çok önemli sübapları elimize almayalım sonra siz elinizle yapmışınızda neye göre yaptınız sıktınız mı gevşettiniz mi?
Ya işte servise götürdüm ordaki usta deviri yükseltti jikleyide kendi ayarladı jiklenin konumu nasıl anlatsam plastik basma kısmı en aşağı bakıyor.
ben sıktım ve elimle arasında çok az boşluk kalıcak gibi ayarladım 2 usta sentil çakısıyla ayarladıda ne oldu motor sabahları çalışıp stop ediyor ve bidaha çalışmıyor :D
Bugün motorumla baya uğraştım vakit geçirdim.
- Yeni şampuan ve pasta cila almıştım. Bir güzel yıkadım ve pasta cila yaptım çok fena oldu motor
-Bujisini değiştim
-Zincir bakımını yaptım.
-Jantları ve lastikleri ayrı ayrı bakım spreyleriyle temizledim.
-Hareketli kısımları (düğmeler, ayak peglerı vs) wd-40 ile yağladım.
-Ve bir tecrübe vereyim motordaki plastik parçaları (ayna arkası ve bazı plastik yerler vs) parlatıp temizlemek için beze wd-40 sıkın ve silin sonuç tertemiz ve
-Gösterge lambalarını değiştim beyaz led lamba taktım.
- Stop lambası taktım (bağlantısını yapmadım acelesi yok )
- Hava filtresini temizledim.
- Bazı kısımlara karbon folyo çektim. Gidonun orta kısmı ufak tefek leker vardı hemde anahtarlıktan dolayı çizilmeleri önlemek için oraya yaptım, bir de aynaların arka kısmına ufak bişe yaptım.
Arkadaşlar bizim motorda bazı plastik aksamlar ne kadar dandik yahu uyuz oldum.
Bu hava filtresi ve akü tarafında bulunan sağlı sollu motor kapakları varya. Sağ taraf verem etti beni ya
Bu kapaklarda 3 tane diş bulunuyor deliklere giren ve bir kere kırılmıştı bir tanesi ve 15 tl ye değiştim.
Daha bir ay olmadı yine aynı kapak bu sefer iki diş birden kırılmış sinir oldum ya.
Birde sağlı sollu sele de bulunan 125 mh drift yazan parçalar var. O parçanın da sol kısımdaki olan vida yerinden çatlamıştı ve ben yapıştırdım bugün bakım yaparken baktım aynı yerden yine çatlamış tutmamış atmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------
Bahsettiğim parçalar 1 ve 2 numaralı parçalar arkadaşlar. 2 numaralı parçayı söktüm evde duruyor olmadı mecbur sıfırını alacağım. 1 numaralı parça da sağ tarafta ki kapak onu da söktüm.
Ayrıca stop lambasını da monte ettim ama bağlamadım şimdilik acelesi yok bugün baya yoruldum o yüzden kabloları içeri aldım bıraktım. Ön kafa da ki siperliği de söktüm onu da karbon folyo ile kaplayacağım, metre işi karbon folyo aldım gayet hesaplı
Arkadaşlar bir de selenin altı da dandik. Yuvarlak parçalar hep kopuyor çıkıyor ve sele de sallantı boşluk oluyor.
Ben resimde gösterdiğim gibi 2 adet dikdörtgen şeklinde parça bulup oraya silikonla sabitleyip sele de oluşan boşluğu ve sallanmayı ortadan kaldırmayı düşünüyorum.
BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!
"AKINCILAR..."
çncelikle bakımını yapmakta iyi etmişssiniz ve geçmiş olsun o akü tarafındaki dalga nasıl kırıldı yaw benim nazar değmesin çatlak yok o drift yazan yer benimde çatladı bende kalın pulla sıktım birde çekomastik
siyah slikon ven pulla destekleyip slikonu bastım 2013 ten beri öyle kullanıyorum atsında göreyim :D
Yan kapaklar ve sele altına nasıl çözüm bulacağız
yan kapaklar benim kırılmadı senin o selenin altındaki plastikler düştüğü için o kapaklara baskı uyguluyor sanırım
:S olsun yeniyse illa lazım olur o seleye çözüm bulun bence çünkü yük onların üstüne biniyor yada daha kolay bi çözüm var seleyi çıkarın
bu arada şaka amaçlı yazdım darılma olmasın
Benimde sol kuyruktaki 125 drift yazan yer vida dibinden kırılmıştı plastik uyduruk bir şey kırık olan yere karbonatı ince çizgi halinde yarığa döktüm üstünede 502 yi damlattım eskisinden sağlam oldu kırılsada umrumda değil hallederiz plastik kötü değilde bağlantı pullarının olduğu yer kiyat gibi
Zaten seleyi pek sevmiyorum aslında güzel döşemeci olacak ki içini doldurup güzelce kılıf yaptırıp kullanmak lazım ama işte bu motorlara da sürekli binemeyiz illa ki ilerde değişmek lazım hatta seneye aklımda var değişmek, bu şekilde ufak tefek derken yine masraflar oluyor.
Başka motorlara da geçmeye korkuyorum bir aynası sinyali bilmem parçası falan pahalı oluyor. bizim mondiler biraz gundi ama olsun parçası ucuz en azından e elimiz işe de yatkın sök tak uğraş kır derken birşeyleri çözüyoruz.
Değişsem bile yine mondi alırı mct 250 de olabilir veya sentor 150 de olabilir
BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!
"AKINCILAR..."
Pazar gezmesi gene şehir dışına bi yere gittim yolda 1000 rr li birini gördüm yardıra yardıra gidiyordu zoruma gitti
Düştüm beyşehir yoluna
En son geçen sene gelmiştim buralara zaman nede çabuk geçmiş
Selfie çekimlerim başarısız At hırsızı gibi çıkmışım
Hacı çay gönderde bi kendime geleyim sıcak sıcakda iyi gitti
Burda yaklaşık 13 ay öncede çay içmiştim
Düştüm dönüş yoluna
Sağ salim geldim
pazar günü kulaklık aldım kaskın içine koymak için herşeyi yerleştirdim ama istediğim ses verimini alamadığım için çıkardım, ses gücünü artırabilmek için ara bağlantı yapmam lazım ama şimdilik normal telefon kulaklığıyla müzik dinlemeye devam.
Ben kask olarak bi kaç ay önce hjc lotus aldım. Sağlam midir kullanan var mı? Rüzgar bi nebze alıyor ama kaskın camı kapattık mı sanki dış dünyayla iletişim kopuyor. Siyah vizör camını bulamıyorum bi de o olsa super olcak
Kulaklık amfisi tercih ederim. Elektronik bilgim yine kar ettirdi beni. Geçen hafta Kaska kulaklık taktım. Yaklaşık her hoparlör dört cm çapında. Koltuğun altında, stopun ordaki oyuga Sığacak kadar kutulu kulaklık amfisi toplayıp onu da mp3un iciyle tumlestirdim. Daha ses ayarını yarıya getirmeden kulak zarım acıyor iki dakika sonra. Baslar muazzam oldu.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)