Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1061

    Üyelik
    12 Mart 2012
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    YAMAHA NMAX 155
    Tesekkurler yarin siparisi veriyorum gri bi tane
    alirken de esantiyon isteyelim bakalim canta ne diyecekler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1062
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    Alıntı burdurlu1985 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler yarin siparisi veriyorum gri bi tane
    alirken de esantiyon isteyelim bakalim canta ne diyecekler
    şimdiden hayırlı olsun diyelim ozaman sana.allah kaza bela göstermesin..

  3. #1063

    Üyelik
    12 Mart 2012
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    YAMAHA NMAX 155
    İnsallah seninde tekerin duz bassin arkadasim

  4. #1064
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Ekim 2011
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    MONDİAL MH DRİFT125
    ümit kardesm o tak diye gelen ses zincirin sesi evet ama zincirin gevşek ve yağsız ondan zincirini ayarlattır ve biraz yağla

  5. #1065
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    Alıntı Emre ATICI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ümit kardesm o tak diye gelen ses zincirin sesi evet ama zincirin gevşek ve yağsız ondan zincirini ayarlattır ve biraz yağla
    zinciri degiştrdim artık gevşemiyo

  6. #1066
    savatage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MONDiAL 125 MH DRIFT
    direksiyon sınavından çıkalı 17gün oldu hala ehliyeti alabilmiş değilim bi alsam motorumu yanıma getircem çok özledim onu ya

  7. #1067
    c90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Şehir
    salihli
    Motosikleti
    CBR 500R 2014 HONDA
    125 mh ye hasta oldum bu benim inşallah 3. motorum olacak ilki honda 90 model c90 2.si 2009 model ukt125 3.125 mh olacak siparişini verdim bu hafta gelecek bayiye
    yalnız bir şey takılıyor aklıma mh yada mc nin açılımını yada anlamını yazarmısınız cahilliğime verin
    KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
    Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
    Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest

  8. #1068
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    slm ..benim bi sorunum var ..aksam işe gelirken eve gelene kadar korna çalıştı ama eve geldim bastım ama yok çalışmıyo 50 defa bassam 1 kez anca çalıyo..o bölgedeki diger tuşlar çalışıo amamkorna çalışmıo..sizce ne olmuştur.yarın motorcuya göstercem servis biraz uzak amaservise mi gitsem normal motorcuya göstersem olurmu??yardım edin

  9. #1069

    Üyelik
    13 Mart 2012
    Kornanin fişi çıkmış olabilir kornanin üzerindeki yada çok bastıxsan kornada yanmış olabilir sen motorcuxa göster en iyisi daha iyi anlar

  10. #1070
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    sorunu çözdüm arkadaslar..fişleri çıkardım uçlarına led bagladım.kornaya bastım çektim ışık yanıp sönüyo..anladımki kornanın kendisi bozulmuşş.yarın bitane korna alıcam

  11. #1071

    Üyelik
    12 Mart 2012
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    YAMAHA NMAX 155
    Droftciler pek piiyasada gorunmuyo galiba
    neyse bir hafta on gune kadar benim drift de geliyo hayirlisiyla
    SLM OLSUN YOLLARA
    BİR GARİP ASİK CİKTİ YOLA
    ALLAH KİMSEYE KAZA BELA VERMESİN
    BAHTİNİZ VE YOLUNUZ HEP ACİK OLSUN
    SAYGİLAR....

  12. #1072
    c90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Şehir
    salihli
    Motosikleti
    CBR 500R 2014 HONDA
    125 mh çoğunlukla arazide kullanılacak bu durum için lastik seçimim n olmalı
    KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
    Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
    Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest

  13. #1073

    Üyelik
    19 Mart 2012
    Motosikleti
    DrİfT 135 :))
    ön - arka dişli değiştirmek hakkında...

    benim driftte çeşitli boyutlarda ön ve arka dişli denemeleri yapmış bulunuyorum. şimdi kısaca dişli değişitrmenin etkilerini yazayım

    normalde motorumuzun ön dişlisi 15 diş araka dişlisi ise 38 diş, orjinali bu.

    ben ilk başta ön dişliyi 16 diş taktım;

    SONUÇ: motorun kalkıştaki seriliği biraz azaldı, diğer bir deyişle biraz hantallaşma oldu. aynı zamanda daha geç hızlanmasına neden oldu. bayır aşağı son hızı 5 km arttı 120 ile gittiğim yol 125 oldu; fakat bayır yukarı tam tersine 5 km düştü önceden 110la çıktığım bayırda 105 -103 gibi bir hızda çıktı. kısacası ben sevmedim çünkü orjinal haline göre daha motorun o agresif hareketleri azaldı kalkarken önünü atan motor sakin ağırbaşlı oldu bunu sevmedim. ön dişliyi tekrar 15 diş yaptım.

    sonra arka dişliyi 36 diş taktım ( arka dişli değiştirmek çok daha zahmetli biş iş haberiniz olsun )

    SONUÇ: motorun kalkıştaki seriliği ve hızlanma süresi yine azaldı fakat 16 ön dişlideki taktığımdaki etkiden daha az bir etki oldu. motorun kalkışları yumuşadı. ama seriliğini çok kaybetmedi. son hızda bir değişiklik olmadı sadece devir çok az düştü. motordaki titreşimin azaldığını çok net hissettim. daha sakin bir motor halina geldi. ama dediğim gibi hızlanma süresi azaldı. iki kişi ile dik yokuş çıkarken orjinal halindeki verimi bulamadığım için bu dişliye tekrar sökerek orjinalini taktım.

    sonra ön dişiliyi 14 dişli taktım ve sonra onu çıkartıp arka dişliyi 41 dişli taktım;

    SONUÇ; ön dişiyi küçültmek ada arka dişliyi büyütmek bizim motorumuz için çok gereksiz ve verimsiz çünkü motorun orjinal hali zaten yerince seri ve hızlanması gayet iyi. ve ben tekrar orjinal dişlilerini taktım.

    GENEL SONUÇ: eğer motorum çabuk hızlansın, kalkışlarda motordaki gücü hissedeyim, yokuşta çıksam motor bayılmasın fazla hız kaybetmesin diyorsanız orjinal halini bozmayın.

    ama eğer motorum daha titreşimsiz daha daha az devirle gitsin çabuk hızlanmasa da olur son hız önemli değil diyorsanız ben zaten hep tek kişi binerim diyorsanız;yani güç değil konfor istiyorsanız arka dişliyi 36 yapın motor daha tatlı bir sürüş keyfi veriyor ( ön dişliyi büyütmek morunuzdan soğumanıza neden olabilir bence )

    genel anlamda baktığımızda ---DİŞLİ DEĞİŞTİRMEK MOTORUN DAHA HIZLI GİTMESİNİ SAĞLAMIYOR---. iki kişi ile motorun verimi azalıyor, rüzgar ve yokuşlarda verim azalıyor ama devir düşüyor motor sakin gidiyor daha az yorucu oluyor uzun yolda.

    (daha önceki sayfalarda yazmıştım uzun yol soranlar için hatırlatayım, dirft ile manisa - tekirdağ arası 8 buçuk saatte gittim (otobüs 10 saat) motor uzun yol gidiyor sorunsuz )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------








    KALKIŞLARDA GELEN SES HAKKINDA .........

    bunun iki nedeni var arkaşlar birinci herkesin bahsettiği gibi zincirin kalitesizliği yani zincir kendini salıyor dişliye sıkıca oturmuyor ve oluşan boşluk size kakıştaki ses ve vuruntu olarak yansıyor.

    diğer nedeni: arka dişli direkt tekere civata ile bağlı değil yani gögeğin içinde (arka fren balatasının ters tarafında) KAPLİN LASTİĞİ adında bir takoz var dişli ona oturtulmuş sekilde duruyor ve göbekle dişli arasında bağlantı bu kavuçuk lasikle oluyor, kısacası bu lastik zamanla deforme olup boşluk oluşturuyor ve kalkışlardaki vuruntu hissini ana sebebi oluyor; hatta deforme ilerledikçe tüm vites değişimlerinde hissediliyor. kaplin lastiğinin deforme olduğunu anlamak için arka dişliyi sıkıca tutun ve kuvvetli bir sekilde sağa sola ve tekerin dönme yönünün tersine doğru ileri geri oynatın dişli yerinden oynuyorsa kaplin lastiği bozulmuş demektir. yenisi 5- 10 tl değiştirme işçiliğine de de 10 -15 verirsiniz.[COLOR="Silver"]

  14. #1074
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    Alıntı fuLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön - arka dişli değiştirmek hakkında...

    benim driftte çeşitli boyutlarda ön ve arka dişli denemeleri yapmış bulunuyorum. şimdi kısaca dişli değişitrmenin etkilerini yazayım

    normalde motorumuzun ön dişlisi 15 diş araka dişlisi ise 38 diş, orjinali bu.

    ben ilk başta ön dişliyi 16 diş taktım;

    SONUÇ: motorun kalkıştaki seriliği biraz azaldı, diğer bir deyişle biraz hantallaşma oldu. aynı zamanda daha geç hızlanmasına neden oldu. bayır aşağı son hızı 5 km arttı 120 ile gittiğim yol 125 oldu; fakat bayır yukarı tam tersine 5 km düştü önceden 110la çıktığım bayırda 105 -103 gibi bir hızda çıktı. kısacası ben sevmedim çünkü orjinal haline göre daha motorun o agresif hareketleri azaldı kalkarken önünü atan motor sakin ağırbaşlı oldu bunu sevmedim. ön dişliyi tekrar 15 diş yaptım.

    sonra arka dişliyi 36 diş taktım ( arka dişli değiştirmek çok daha zahmetli biş iş haberiniz olsun )

    SONUÇ: motorun kalkıştaki seriliği ve hızlanma süresi yine azaldı fakat 16 ön dişlideki taktığımdaki etkiden daha az bir etki oldu. motorun kalkışları yumuşadı. ama seriliğini çok kaybetmedi. son hızda bir değişiklik olmadı sadece devir çok az düştü. motordaki titreşimin azaldığını çok net hissettim. daha sakin bir motor halina geldi. ama dediğim gibi hızlanma süresi azaldı. iki kişi ile dik yokuş çıkarken orjinal halindeki verimi bulamadığım için bu dişliye tekrar sökerek orjinalini taktım.

    sonra ön dişiliyi 14 dişli taktım ve sonra onu çıkartıp arka dişliyi 41 dişli taktım;

    SONUÇ; ön dişiyi küçültmek ada arka dişliyi büyütmek bizim motorumuz için çok gereksiz ve verimsiz çünkü motorun orjinal hali zaten yerince seri ve hızlanması gayet iyi. ve ben tekrar orjinal dişlilerini taktım.

    GENEL SONUÇ: eğer motorum çabuk hızlansın, kalkışlarda motordaki gücü hissedeyim, yokuşta çıksam motor bayılmasın fazla hız kaybetmesin diyorsanız orjinal halini bozmayın.

    ama eğer motorum daha titreşimsiz daha daha az devirle gitsin çabuk hızlanmasa da olur son hız önemli değil diyorsanız ben zaten hep tek kişi binerim diyorsanız;yani güç değil konfor istiyorsanız arka dişliyi 36 yapın motor daha tatlı bir sürüş keyfi veriyor ( ön dişliyi büyütmek morunuzdan soğumanıza neden olabilir bence )

    genel anlamda baktığımızda ---DİŞLİ DEĞİŞTİRMEK MOTORUN DAHA HIZLI GİTMESİNİ SAĞLAMIYOR---. iki kişi ile motorun verimi azalıyor, rüzgar ve yokuşlarda verim azalıyor ama devir düşüyor motor sakin gidiyor daha az yorucu oluyor uzun yolda.

    (daha önceki sayfalarda yazmıştım uzun yol soranlar için hatırlatayım, dirft ile manisa - tekirdağ arası 8 buçuk saatte gittim (otobüs 10 saat) motor uzun yol gidiyor sorunsuz )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------








    KALKIŞLARDA GELEN SES HAKKINDA .........

    bunun iki nedeni var arkaşlar birinci herkesin bahsettiği gibi zincirin kalitesizliği yani zincir kendini salıyor dişliye sıkıca oturmuyor ve oluşan boşluk size kakıştaki ses ve vuruntu olarak yansıyor.

    diğer nedeni: arka dişli direkt tekere civata ile bağlı değil yani gögeğin içinde (arka fren balatasının ters tarafında) KAPLİN LASTİĞİ adında bir takoz var dişli ona oturtulmuş sekilde duruyor ve göbekle dişli arasında bağlantı bu kavuçuk lasikle oluyor, kısacası bu lastik zamanla deforme olup boşluk oluşturuyor ve kalkışlardaki vuruntu hissini ana sebebi oluyor; hatta deforme ilerledikçe tüm vites değişimlerinde hissediliyor. kaplin lastiğinin deforme olduğunu anlamak için arka dişliyi sıkıca tutun ve kuvvetli bir sekilde sağa sola ve tekerin dönme yönünün tersine doğru ileri geri oynatın dişli yerinden oynuyorsa kaplin lastiği bozulmuş demektir. yenisi 5- 10 tl değiştirme işçiliğine de de 10 -15 verirsiniz.[COLOR="Silver"]
    bilgiler için çok tesekler..çok açıklayıcı bi bilgi oldu..
    o kalkış ve vites degişikligindeki tak ses dediginiz gibi dişli ile o plastik le allakalı.
    bende denedim hafif bi oynama var teker ile dişli arasında
    yakın zamanda degişmek lazım onu

    ---------- Post added at 13:32 ---------- Previous post was at 13:04 ----------

    arkadaslar bu motoru vurdurma ila kaçıncı viteste çalıştırmamız lazım ve nasıl yapmalıyız..şuan sorun yokta olurda ilerde böle bişi olursa o şekilde çalıştırırız
    demirkask bunu beğendi.

  15. #1075
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    2. viteste vurdur hatta 3 bile olabilir yeter ki 3 vites için hızlanmış olsun.
    o kadar hızlanamazsa 2 de vurdur.
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  16. #1076
    c90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Şehir
    salihli
    Motosikleti
    CBR 500R 2014 HONDA
    slm herkese ben mesleğim gereği arazide olmam lazım bundan ötürü 125 mh ye arazi koşullarına uyumlu bir lastik seçimi bildirirseniz sevinirim

  17. #1077
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    benim kullandıgım lastikler beya dişli resimlerde mevcut 2 saYFA ÖNCEKİ.MARKASI PİRELLİ DURA TRACTİON

  18. #1078

    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Mondial 125 MH DRİFT
    Selam beyler bugun motorumla 240 km yi bitirdim rodajı hala surdurmekteyım. 6000 devri gormedı yani daha. Ama bazen motorda 1 den 2 ye 2 den 3 e gecerken bazen zorlanma olyr bazende takılyr ole vıtes kolcagı bırden sertlesyr bosa alyr kendılıgınden. Motordanda bazen yüksek sesler gelyr bunlar neden oluyor olabılır ? 600 bakımı daha yapılmadıgı ıcınmı acaba ?

  19. #1079
    c90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2009
    Şehir
    salihli
    Motosikleti
    CBR 500R 2014 HONDA
    sağol ümit kardes
    KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
    Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
    Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest

  20. #1080

    Üyelik
    19 Mart 2012
    Motosikleti
    DrİfT 135 :))
    eğer motorda gaz kolunu verimli kullanmazsan viteslerde sıkışmalar oluyor. özellikle 1. viteste fazla gaz verip 2. vitese geçmek için çok bekliyorsan burda sıkışıyor. yani 1. vitesi nazik kullan motoru hissetmeye çalış yumuşak kalkış yap 2. vitese hemen geç ve öyle yüklen o zaman sansızmanın sıkışmadığını göreceksin.

    diğer bir değişle vitesi geçirdiğinizde dişlilerin tam oturması için kademeli bir sekilde gaz vermeniz gerekiyor. aksi takdirde dişler tam yerine geçmeden ani gaz açımlarında sanzımanda sıkışmalar olabiliyor ve bu olay özellikle 1. ve 2. viteste oluyor çünkü bu viteslerde motor ivme kazanmak için daha fazla zorlanıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------

    Alıntı 4Apachi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam beyler bugun motorumla 240 km yi bitirdim rodajı hala surdurmekteyım. 6000 devri gormedı yani daha. Ama bazen motorda 1 den 2 ye 2 den 3 e gecerken bazen zorlanma olyr bazende takılyr ole vıtes kolcagı bırden sertlesyr bosa alyr kendılıgınden. Motordanda bazen yüksek sesler gelyr bunlar neden oluyor olabılır ? 600 bakımı daha yapılmadıgı ıcınmı acaba ?
    eğer motorda gaz kolunu verimli kullanmazsan viteslerde sıkışmalar oluyor. özellikle 1. viteste fazla gaz verip 2. vitese geçmek için çok bekliyorsan burda sıkışıyor. yani 1. vitesi nazik kullan motoru hissetmeye çalış yumuşak kalkış yap 2. vitese hemen geç ve öyle yüklen o zaman sansızmanın sıkışmadığını göreceksin.

    diğer bir değişle vitesi geçirdiğinizde dişlilerin tam oturması için kademeli bir sekilde gaz vermeniz gerekiyor. aksi takdirde dişler tam yerine geçmeden ani gaz açımlarında sanzımanda sıkışmalar olabiliyor ve bu olay özellikle 1. ve 2. viteste oluyor çünkü bu viteslerde motor ivme kazanmak için daha fazla zorlanıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)