bu videoda 15/50 petrol ofisi yağı vardı bariz subaap sesleri fazla
bunda ise castrol 10/40 sanırım bizim motorlara 15/50 kalın geliyor
bu videoda 15/50 petrol ofisi yağı vardı bariz subaap sesleri fazla
bunda ise castrol 10/40 sanırım bizim motorlara 15/50 kalın geliyor
Selamun aleyküm arkadaşlar,
Motosikletimle genelde boş kaldığım vakitlerde uğraşırım sağına soluna altına üstüne bakarım hem teknik olarak kötü olan hemde göze hoş görünmeyen yerleri düzeltirim, silerim, temizlerim.
Az önce kafama takıldı kağıt kalem aldım elime ve neler yaparım diye yazdım.
Teknik olarak yapılacaklar;
- Egzoz boyanacak (siyah renk ısıya dayanıklı sprey boya)
- Koruma demiri boyanacak (geçen yıl takıldı ama ufak tefek çizikler ve paslı yerler var temiz olsun)
- İskelette ve siyah demir kısımlar da çizikler ve paslar varsa onlara da temizlik için boyarım.
- Sis veya gündüz farı takacağım. Koruma demirine veya ön amortisörlere takılı sarı reflektörlerin yerine takmayı düşünüyorum.
- Arkaya plaka altına reflektörün yerine stop lamba takacağım görünürlüğü daha çok etkinleştirmek için hem de kendi stop lambası selenin altında kalıyor topcase çanta vs. olunca belli oluyor ama daha da görünür olmak için bir tane daha takacağım.
- Gösterge lambaları orjinal sarı fakat ben ya mavi yada beyaz yapmayı düşünüyorum. Bugün öyle temizlik yaparken söktüm baktım göstergeyi nasıl sökerim yerine falan ama gidona bağlı iki tane vida gördüm sanırım onları açmak lazım ki gösterge de çıksın.
Aksesuar ve görüntü olarak yapılacaklar;
- Jantlara zaten kırmızı şerif çekmiştim sadece ön jantta 15 cm kadar yırtılma çıkma olmuş onu değiştireceğim yedekte şerit var.
- Ön siperlik plastik zaten, ben onu siyah karbon folyo ile kaplayıp üzerine de sade apaçi olmayan ufak birşeyler yazdıracağım.
Örnek: http://www.modifiyepark.com/kendi-mo...i/#prettyPhoto
- Kan gurubumu yazdırmıştım ön amortisör demirlerine sadece kask kaldı ona da ense kısmına yazdırdım mı tamamdır.
Burada asıl önemli olan boyama işidir. İnce zımpara ile veya biraz daha kalın olabilir. Egzozu temizledikten sonra ince ve kat kat boyamaktır. (tecrübeleriniz yazabilirsiniz)
Daha önceden boyayanlar var ise ; kaç gün sonra kullanmaya başladınız motorunuzu ?
Çünkü haftasonu yani cumartesi yola çıkacağım eğer boya hemen bulursam yarın akşam boyayıp kurumaya bırakacağım yani salı akşam boyasam çarşamba akşam taksam yeterli olur herhalde zaten yine kullanmam takarım öylece durur, zaten pek bir yere de gitmiyorum.
Sağlıcakla kalın.
Şimdiden yorumlarınız, bilgileriniz ve önerileriniz için teşekkür ederim.
BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!
"AKINCILAR..."
arkadaşlar bizim motorlarn subp ayarı kaç oluyordu taktım kafama şuan bu durumu
Ben bir vattlik el frnerleri var tam uzun mesafeyi aydinlatan. Onlardan iki tane fenerin baş kısmı yani ışık veren yerini kesip siyaha boyadigim Lipton ice tea kapağını silikonla kestiğim yere yapistirdim. Uzunlara bağladım onları da. Malum ben mercek far takinca selektor gunduz pek gorunmuyordu. Koruma demirindekileri saymıyorum onlar bildigimiz her yeri aydinlatiyor.
Gösterge için gidondan ayirmaniza gerek karenaji çıkarınca gostergenin alt tarafı olan siyah bir kapak var. O kapağı tutan vidanin biri one doğru ortada diğer ikisi kenarlarda. Bunları cozunce önde olan iki tane kablo t10 yani dipsiz park ampulu. Iki tane de t5 ampul kullanacak olan kablolar yine iki tane. Takometre ve benzin göstergesinin ampulu tam merkezde kalıyor. Hız göstergesinin ampulu ise en sag ortada olan. Akşama foto çekip atarım istrrseniz.
Son günlerde fark ettiğim birşeyi paylaşmak istiyorum, sabah motorumu boşta çalıştırıyorum yaklaşık 30sn. rölantide bekletiyorum, ardından 1' e alırken vitesi o anda motor öne atılıyor, debriyajı hiç oynatmadığım halde. Bu öne atılmanın sebepleri ne olabilir? Örneğin zincir temizliği-yağlama zamanı biraz geçti henüz yapmadım, bu olabilir mi sebebi, ya da ne olabilir?
Subap benim için de dert. Çıs çıs çıs ses haricinde maks torkun olacağı yerde avans vuruyor. Belli ki eksoz tam kapalı değilken patlama meydana geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------
O atlama normal. Debriyaj uzun süre sabit ve kapalı kalınca ve yağ da maks kalınlıkta olunca bi ileri atlama oluyor. Motoru calistirmadan önce vitesi bire alıp biraz iteleyince gitmediğini farkedersiniz. Biraz itip ayırıp tekrar boşa alıp catistirinca sorun olmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------
Bu arada ön fren balatalarini değiştirmek acayip kolaymis.
Zinciri temizledim yine. Mazot dolu canaga attım zinciri. Fircalaya fircalaya temizledim. Bi yarım saat bekledi. Tertemiz oldu. Canakta bir parmak çamur vardı. Mazotlayip kuruladim. Sonra WD-40ladim bir süre sonra yine kuruladim. En son zincir spreyiyle yagladim guzelce. Dislileri temizledim. Rulmanlari wd40 ladim. Butun ek ve hareketli parcalari uygun sekilde yagladim. Bu bakimlar garanti disi birakmaz herhalde.
Eksozu boyarken mutlaka yanmaz boya kullanin. Boyarken yani yuzeyin üstündeyken asla tetigi birakmayin. Yakinlasip uzaklasmayin. Eğer boyada bir yer az boyanirsa oraya odakli geri donmeyin. Diğer katta kapanır. Katları ince atın ve her katin kuruması için izin verin. Zımpara yaparken en son 200 kuma kadar çıkın. Mümkün olduğunca pürüzsüz bir yüzey olsun.
Tesekkur ederim. Aksama sanayiye gidip boya bakacagim bulamazsam nalbura bakacagim. Zimpara incenin bir numara buyunude alirim artik.
Elim de asagidaki baglantida gordunuz led lambadan iki tane bulunmaktadir. Bunlari nasil degerlendirebilirim.
http://mcdn01.gittigidiyor.net/12173...002_tn24_0.jpg
subap sesini kesiyoum ayar yaparak motor çekiden düşüyor fazla ısınıyor tam eksozu 0.12 yapıyorum emme yi 0.10 bu seferse şakır aşkır ötüyor bunlar böyle sanırım ende kataizör iptal birazda sesi o yapıyor
O ledleri gösterge için kullanabilirsin mesela.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
Tamam otmeyi kabul ettik peki ya 5-6 bin devirde avans ne bilmiyorum. Dan dan dan dan vuruyor depo sallanıyor.
Bende gosterge icin kullanacagim bakalim hele gostergeyi acsam gerisi kolay
Gösterge yi değil sadece kapağını açmanız yeter. Fotoğraf atarım bir iki saate. Hiç acmadiysaniz yardimci olur bir nebze.
Valla dun söktum fari falan gostergenin sadece iki yuvarlaklarin arasinda vida vardi baska gozume carpan bise olmadi.
Iyi olur valla. Aksam mesaiden sonra gidip boya bulup boya isine baslayacagim o arada da gostergelere bakarim ugrasirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
Malesef bulunduğum yerde sanayi ve nalburcuların hiç birinde ısıya dayanıklı boya yoktur. İnternetten sipariş vereceğim mecbur.
Eve dönerken servise uğradım lastik sorayım dedim elinde michelin pilot street vardı ve fiyatına 140 lira dedi tanesine ve takım olarak 280 lira ediyor.
Benim motorun lastikleri çok yeni yıpranma diye birşey yok çünkü uzun yolda kullanılmamıştır.
Benim lastikleri 100 liraya sayacak ve 180 lira vereceğim. İnternetten baktım ön lastik 120 lira arka lastik 130 lira toplam 250 lira yapıyor. İnternetten alsam elimdeki lastikleri nasıl değerlendireceğim. 20-30 lira için gerek yok diye düşündüm yarın akşama lastikleri değişeceğim.
BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!
"AKINCILAR..."
Slmlar
SYM wolf'm satıştadır, ayrıntılar ve soruların tüm cevapları ilanımda detaylı anlatılmıştır. Drift Takaslıdır
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4776769/detay/
bir daha gösterge değişmekmi yahu soketli yapıyorsun neden soketleri aynı yapmıyorsun vitesleri doğrultanna kadar canım çıktı hadi onu geçtim soketi takıyom şase yapıyo yok uzun farı bul yok sinyal dalgasını en sonunda buldum bu sefer devir saati 6 bini geçmiyor bir türlü benim gösterge içinle değiştirdim attım kenara yeni aldığımı aman yaw elektrikçi olmasak
2000 bin civarına motorunu satmayı düşünen olursa mesaj kutumu ışıklandırsın pulsar hayalleri kredi durumundan dolayı 5-6 ay ertelenecek. O sürede işe, okula gidip gelmem için vasıtaya ihtiyacım var idareten. Driftte karar kıldım.
aynen allaha şükür oldu 9000 devirde 100 görüyor 4.vites :D
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)