Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
09 Ağustos 2014, 22:00
#10681
bugün itibari ile 10/40 yağ ile yapmış olduğum benzin sarfiyat denemesi, 3 te bir 80 altı km hız, 3 te 2 si uzun yol ve 80 km hız üstü ile yapılmış km dir. Yaktığım benzin 444 km de motor stop etti yedeğe aldım toplam 12 litre benzin aldım 4,980tl, 100km de 2,70 litre yakıt yakmışım. Önceki yazılarımda 20/50 yağ ile genellikle 100km hıza yakın kullanarak daha uzun yol gitmiştim. Yağın çok büyük bir etkisi var benzin sarfiyatına.
Reklamlar
-
09 Ağustos 2014, 22:14
#10682
kdiner adlı üyeden alıntı
bugün itibari ile 10/40 yağ ile yapmış olduğum benzin sarfiyat denemesi, 3 te bir 80 altı km hız, 3 te 2 si uzun yol ve 80 km hız üstü ile yapılmış km dir. Yaktığım benzin 444 km de motor stop etti yedeğe aldım toplam 12 litre benzin aldım 4,980tl, 100km de 2,70 litre yakıt yakmışım. Önceki yazılarımda 20/50 yağ ile genellikle 100km hıza yakın kullanarak daha uzun yol gitmiştim. Yağın çok büyük bir etkisi var benzin sarfiyatına.
Ne diyorsunuz 20/40 yağ uygun mu acaba havalar sıcak 10/40 ince olur diye düşündüm o yüzden koydum.
BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!
"AKINCILAR..."
-
09 Ağustos 2014, 22:28
#10683
hava sıcak fakat günün sadece iki saati. o da ortalama 30 derece kadar. kullandığınız saatler eger günün en sıcak olduğu saatlerse bile kalın aslında. ben 10w40 kulanıyorum. yakıt sarfiyatı umrumda değil. performans için uygun. koruması yeterli benim için. fakat aksam ve gece hava serinken motor cok farklı bir şekilde performas muazzam oluyor.
10w40 değilde 10w 50 veya 15w 50 daha uygun batı kısımlarda. sizin blunduğunuz yerde kullandığınız saatlerde günlük ortalama sıcaklık 30-35 falansa uygundur.ben hava cok sıcakken çıkmıyorum mümkün olduğunca. 10w40tan gayet memnunum.
-
09 Ağustos 2014, 22:29
#10684
Onu bilemem 20/50 motorun son hızına etki ediyor, motorun çalışmasına etki ederek daha düzenli yakıt yakmasını sağlıyor galiba. Benim tespitim bu ama Shell yağ kullanıyorum hala beklediğim farkı alamadım. Çunki daha öncede bu yağın yağını kullanıyordum yağ değişiminde o etkiyi hissediyordum ama bu kullandığım yağda bunu hissedemedim, Shell in son bir yağı kaldı onuda deneyip farkı görmezsem yağı değiştircem.
-
09 Ağustos 2014, 22:31
#10685
Teşekkür ederim. Bu seferlik 20/40 olsun diğer değişim de 10/40 koyarım.
-
09 Ağustos 2014, 22:35
#10686
Evet 10/40 ta performans süper ona lafım yok, karbüratörün karışımın havadan dolayı daha iyi yaptığı için bu performansı elde ediyoruz. Gündüz sıcaktan dolayı hava az tam karışım yapamıyor.
-
09 Ağustos 2014, 23:18
#10687
şehir olarak nerde kullandığınızı bilmediğim için geniş bir yorum yaptım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
*sizlerle bir bilgimi daha paylaşacağım.
motordaki piston sıcaklıkla oluşan basınç farkıyla hareket enerjisi sağlar. mesela motor eğer olduğu yerde çok çalışırsa ısınır ve artık silindirin dışındaki sıcaklık patlama sıcaklığına ulaşıp artık piston hareket enerjisini sağlamaz. halk arasında "motor şişer". gece, patlama sıcaklığı ile dışarkadi sıcaklık farkı, gündüzkinden daha fazladır. ayrıca gece hava serin olacagı için motor gündüze göre daha serin kalacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
bu fark ne kadar fazla olursa motor o kadar seri olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
yaptığım ampulu yaparken bir tanesini video kameraya aldım.
-
09 Ağustos 2014, 23:59
#10688
Kılavuza bakarsak ilk bir ve ikinci sıradaki bana uygun ama yağ farkı son hızı etkiliyor.
-
10 Ağustos 2014, 00:18
#10689
En işine gelen yağı seç koy demiş adam. Bir miktar tecrübe yardımıyla en uygun yağı koyuyoruz biz de.
-
10 Ağustos 2014, 21:02
#10690
devir saatim çalışmıyordu yeni gösterge aldım internetten birde yanda anahtar kutusunun kapağı düşmüştü inşallah gösteerge arızalıdır
-
10 Ağustos 2014, 21:55
#10691
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
devir saatim çalışmıyordu yeni gösterge aldım internetten birde yanda anahtar kutusunun kapağı düşmüştü inşallah gösteerge arızalıdır
Göstergeyi nerden kaça aldınız acaba benimde devir saatinin camıyla ibresi kırık değiştirmeyi düşünüyorum.
-
10 Ağustos 2014, 22:42
#10692
kalyoncu motor kapıda ödemede sunuyor ama kredi kartı geçmiyor ordada :D 85 tl ye aldım 60 tl yede var arkadaş aldıı sağlam çalışıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Ondan sonra çin motorları dökülüyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------
Arkadaşlar bu motorlar yürümüyormu yürüyorsa o ön çamurluk fara nasıl vurmuyor hadi onu geçtim arka tekerlek nasıl sürtmüyor nası şey bu anlamadım gittim biri bana şu saçma işi anlataiblirmii
-
11 Ağustos 2014, 00:36
#10693
Motorda amortisör denen birşey yok ki sürtsün, ben sert diye nasıl yumşatabilirim diyorum adamlar kullanmaya gerek bile duymuyor. Bildiğin apaçi gençliği işte kan kaynıyor gençlik.
-
11 Ağustos 2014, 01:15
#10694
Valla benim amortisör konusunda sikayetim yok. On amortisör etkili ftenlemeyle fara kadar kapanıyor. Hatta çok kullandığım için camurlugun siyah yerine iz bile bıraktı.
Depo için telefon tutucu yaptım. Aslinda teorik olarak titremesi normal fakat depo kapağına baglanan yer demir olmasına rağmen üst taraf yani telefonu tutan yer plastik. Baya bir sallanma oldu belki hiç sallanma payı olmasın diye telefon tutucuya en yakın yere kadar demir yaparım. Sallanmayi giderince bol video çekip montajlayip kesip bicip kanalimda paylascam. Ne güzel hayallerim var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Sonra birde gaza abanip hiz yapmaya kalkar bununla fizik profesörü. Ucacak bir kasiste fren siksa bu şekilde direk kitler. Direk ölmek ıcın bahane. Anlamıyorum motorun irzina geçip sonra güzelmiş gibi tek silindirli motora abart eksoz takiyolar. Evlerden irak.
-
11 Ağustos 2014, 09:25
#10695
-
11 Ağustos 2014, 12:52
#10696
-
11 Ağustos 2014, 13:46
#10697
Ben 10-40 kullanıyorum gayet memnunum sabah öğle akşam bir sıkıntısını hissetmedim.
Driften sonra büyütmek için 250 ile 600 cc arasında bende çok gidip geliyorum cbr250 max 160km/h yapıyor şimdi 600 cc alsak süpersport değilse oda taş çatalasın 210 km/h yapar mt-07 filan.Yani çok çok fark yok, yolda son sürat gidilcek alan kısıtlı bu doğrultuda 250 cc yeter gibi geliyor, tabi benim gönlüm mt-07 ve xj6.Tabi Mt-07 bir çift lastiğine 1200 lira diyorlar buda canımı sıktı biraz.Pulsar incelemesinde biri driften daha titreşimli demişti bu beni soğutmuştu o motordan.Birde pulsarla avrupa turu yapan biri biraz yüklü(eşi çadırı vs) 130km/h geçmediğini yazmıştı.Pulsar daha güçsüz ama daha ucuz, driften sonra kesermi muamma ancak cbr 250 daha fazla tatmin ediceği kesin.
50 liraya xenon buldum bir motorcuda taktırsammı diye düşünüyorum bu fiyata xenon taktıran varmı veya xenon taktırdıysasız kaça taktırdınız memnunmusunuz?
-
11 Ağustos 2014, 13:59
#10698
Nakedde rüzgar yeme durumlarıda fena canımı sıkıyor sele alcak gidonda biraz yukarda olmalı aea cbr 250 icin selesi alcak gidonuda hafif yukarda demisdi aerodinamik önemli pulsar naked oldugundan fazla rüzgar yer sele zaten yüksekse ben o motordan sogurum cbr 250 ye daha yakınım tam ss olmasada düsük sele yüksek gidon var kendi rüzgar camı baya is görür gibi yokuslarda bayılmasın 110-120 rahat gitsin benim icin yeter
Pulsar 130 la gidiyorda nasıl gidiyor redlinemi gidiyor o hızlarda cok zorlanıyormu görmesine görür ama o hızlarda yırtınarak gitmesin istiyorum
Mt 07 güzel hos ama 650 ccyi gecdigi icin 100-1200 cc vergisi veriyorsun yıllık 530 -550 mi öyle bir sey 600 cc dunüyorsan 650 cc yi gecme
-
11 Ağustos 2014, 14:08
#10699
Mt-07 fiyatı uygun vergisi göze alınır belki ama diğer 600 lükler çok pahalı 20 bin tl altında 600 lük çok kısıtlı.
-
11 Ağustos 2014, 14:44
#10700
Bayide 2 el cbr 250 vardı üstüne bindim baktım rüzgar camı ancak deponun üzerine kapanınca is yapar deponun ucunda kaskı koymak icin oyuk var Galiba bundada rüzgarı yememek icin domalmak gerekiyor göstergenin oralardaki boslukdan yol kabak gibi görüyor resmen
Inazumada vardı onunda selesi düsük iyi bir rüzgar camı ile cbrden bile daha az rüzgar alır gibime geldi
Cbr nin göstergeleride pek beyenmedim ufak tefek olmus inazumanın göstergeler daha hos
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)