Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #9941
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Alıntı rebel_punto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalıştığı zaman yağ silindir içine gittiği için yağın görünmemesi normal.

    Yağ seviyesini ölçmek için çalışan (ısınmış veya az ısınsa da yeter) motoru söndürüp 3 dakika sonra ( yağ hala ılıkken ) yağ seviyesini kontrol etmek.
    Mantıklı timeshift42 dediğim gibi sorun olacak bir mevzu değil gibi



    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sıkıntı bende de var, yola hiç değmiyor ışık. Otoban tabelalarını aydınlatıyor. Ayar vidası var ama nafile, son çare olarak ön amartisörleri basacağım yarın bir miktar. Olmazsa power-led sis farı deneyeceğim.
    Amartisörler ile oynamanızı hiç tavsiye etmem. Sonuçta o amartisör ayarlarına göre motor tasarlanmış. Ön freni daha çabuk kitleyebilir, lakalarda sıkıntı olabilir vs. Benim de sis farı hakkında en ufak bir bilgim yok. İşçilik desen sıfır( hatta eksilerde) ama aydınlatma çok büyük bir sorun benim için. O yüzden forumdan baka baka yapacağım artık


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9942
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    ben şu ana kadar hiç jikleyi kaldırarak çalıştırmadım ve ilk çalıştırmada tık diye çalıştırıyor, bendeki kısa far birazcık idare eder ama uzunlar karşıdan gelen kişinin direk gözüne gelicek şekilde yukarıya bakıyor. power led takmıştım plastik kısmını eritmiş çıkardım sis sis olun akım dengeleyici kullanmadan power led takmayın. şu anda 12volt 35 watlık sis farı takılı henüz gece deneme şansım olmadı. yağ göstergesi ise nolmal olan birşey çalışan bir makinada zaten yağı göremezsini, ayaklık kısmına dayasanız yine göremezsiniz çünki yağın ayaklık kısmına yıldığını farkedeceksiniz motoru dengelediğiniz anda yağ dengeleneceği için yağı görebilirsiniz.

  3. #9943
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    O üçlü ledlere 7ohm 5watt taş direnç bağla. Kafan rahat olsun. Istersen direncle led arasına ic direnci yüksek yani direndigi voltaj yüksek bir diyot ta baglarsan tadından yenmez. Halojen takım kullanmanızı tavsiye etmem acmiyacaksaniz takın. Hem tam verim alamiyosun hem de akü bariz bir şekilde bitiyor. Parkları lede çevirdim:
    15
    sinyalleri çevirdim:
    34w toplamda yaklaşık 50 w yeri var.
    2x8 ve 2x3 watt led ekledim far açmaya gerek kalmıyor. ledler en fazla 25watt tüketiyor.

  4. #9944
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı fatek95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantıklı timeshift42 dediğim gibi sorun olacak bir mevzu değil gibi





    Amartisörler ile oynamanızı hiç tavsiye etmem. Sonuçta o amartisör ayarlarına göre motor tasarlanmış. Ön freni daha çabuk kitleyebilir, lakalarda sıkıntı olabilir vs. Benim de sis farı hakkında en ufak bir bilgim yok. İşçilik desen sıfır( hatta eksilerde) ama aydınlatma çok büyük bir sorun benim için. O yüzden forumdan baka baka yapacağım artık
    Hayır amasörleri sıkıştırmayacağım. Ön kafa aşağı doğru inebiliyor. Yaklaşık 3 cm kadar inebiliyor orjinal hali ile. Gidon sabit ama şase ve kafa grenajı oynayabiliyor. Yarın yapacağım.

  5. #9945
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır amasörleri sıkıştırmayacağım. Ön kafa aşağı doğru inebiliyor. Yaklaşık 3 cm kadar inebiliyor orjinal hali ile. Gidon sabit ama şase ve kafa grenajı oynayabiliyor. Yarın yapacağım.
    O zaman denemeye değer sonuçlarını burdan aktarırsanız sevinirim

  6. #9946
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Sert bir fren yaptığınızda veya bi cukurdan geçtiğinizde o camurluk kafa karenajina kadar kapanıyor. Aşağı alırsanız kesin kirarsiniz.

  7. #9947
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı atamert35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sert bir fren yaptığınızda veya bi cukurdan geçtiğinizde o camurluk kafa karenajina kadar kapanıyor. Aşağı alırsanız kesin kirarsiniz.
    Koruma demirinin vidası çamurluğa vuruyordu. Dün kestirdim. Kafa grenajının vurma imkanı yok, altı üstü 3 cm indireceğim. Apaçi stayla yapıp önü yere yapıştırmayacağım.

  8. #9948
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Vurduğuna eminim. Yine de siz bilirsiniz. Sonra panik fren yapıp kirmazsiniz umarım.
    Onun yerine karenaji tutan alt vida dediğini tekrardan delin. Bir santim kadar pay bırakın. Iki delik arasında. Üstteki dört vidadan karşılıklı iki vidayi takmayin. Yani sadece üst vidalar kalsın. Aşağı baktirmis olursunuz. Benim xenonlar yukarı bakıyordu. Böyle çözüm buldum.

    Ben de camurlugun alt kismindan 2-3cm kadar kestim.

  9. #9949
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı atamert35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vurduğuna eminim. Yine de siz bilirsiniz. Sonra panik fren yapıp kirmazsiniz umarım.
    Onun yerine karenaji tutan alt vida dediğini tekrardan delin. Bir santim kadar pay bırakın. Iki delik arasında. Üstteki dört vidadan karşılıklı iki vidayi takmayin. Yani sadece üst vidalar kalsın. Aşağı baktirmis olursunuz. Benim xenonlar yukarı bakıyordu. Böyle çözüm buldum.

    Ben de camurlugun alt kismindan 2-3cm kadar kestim.
    Bahsettiğiniz yöntem aklıma geldi ama zaten çok sağlam bir parça değil karenaj kafası, yeniden delerek gerginleştirince kırılma ihtimali var dye düşünüyorum. Çamurluğu kesmem ben. Daha önce panik frende koruma demirinin vidaları vuruyordu çamurluğa, onları kestirdim. Akşama doğru kalanları da yapacağım. İnşaallah bu sefer sonuç alırım. Alamazsam zenon bana pek mantıklı gelmıyor, polislerde dalaşmak istemiyorum, ayrıca zenon diğer şöförlerin gözünü alıyor. Aracımdakileride söktürdüm. 30 km daha yavaş giderim ama başkasını rahatsız etmem.

    Sonucu paylaşırım inşaallah. Bu arada ön amasörler çok yumuşak ve kasislere gelince 'lak' diye bir ses geliyor. Çukurlardan falan geçince acaip bir sese şait oluyorum, bir türlü kesemedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------

    Endürdüm ön gayafı aşağu.

    içü çüşü üstünde zupladuk, gafa çamurlua deymedi.

    toplu iğnenin ucu kadar da olsa bir faydası oldu, uzunlar hala hubble teleskopu gibin yukarı bakıyor.

  10. #9950
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Xenon şu ampulunu yukarı aşağı oynatanlardansa kısa komutta tetiklenmis biçimde ve tetiklendiginde yukarı çekecek biçimde baglarsaniz iyi sonuç alabilirsiniz. Kisayla ucun arasında açı bakımından baya dar bir hale geliyor. Hem de kisalarda giderken titresimden ampul sallanmaktan kafayı yemiyor.

    Cevaplarimi umarım yanlış anlamiyorsunuzdur. Sadece çözüm amaçlı fikir vermeye çalışıyorum. Kendi başıma geldiyse de kendi cozumumu de aktarıyorum. Mesajlarimi tekrardan okudum da farkında olmadan çok bilmiş havasında yazmışım. Halbuki gayri ihtiyari yazılmış bir metin tamamen bilgi paylaşımı odakli. Iyi aksamlar. Kazasiz belasiz.

  11. #9951
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı atamert35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xenon şu ampulunu yukarı aşağı oynatanlardansa kısa komutta tetiklenmis biçimde ve tetiklendiginde yukarı çekecek biçimde baglarsaniz iyi sonuç alabilirsiniz. Kisayla ucun arasında açı bakımından baya dar bir hale geliyor. Hem de kisalarda giderken titresimden ampul sallanmaktan kafayı yemiyor.

    Cevaplarimi umarım yanlış anlamiyorsunuzdur. Sadece çözüm amaçlı fikir vermeye çalışıyorum. Kendi başıma geldiyse de kendi cozumumu de aktarıyorum. Mesajlarimi tekrardan okudum da farkında olmadan çok bilmiş havasında yazmışım. Halbuki gayri ihtiyari yazılmış bir metin tamamen bilgi paylaşımı odakli. Iyi aksamlar. Kazasiz belasiz.
    Zenon işi yaş hacı, ayrıca garantisi olmayacak bir yönteme 100-150 lira bağlamaktansa ki bunun yarın far kestisi var. Şu an bir nebze olsun iyi gibi benim far, philips ampul taktım birde. Biraz bu şekilde deneyeyim, olmazsa harici power-led takacağım.

    Bu arada senin motor kaç km oldu ? Yanlış hatırlamıyorsam Nisan 2013'te aldıydın.

  12. #9952
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    850 daha maşallah bir kac calusmama sorunu çıkardı. Xenona role bağladım sorun kalmadı. Yaza lastiklerle beraber mercek fara geçmeyi düşünüyorum. Bakalım kısmet para işi malum. Olursa iyi olur olmazsa...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

    Yok 7 Aralık'ta aldım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------

    Cok kullanamıyorum okul falan. O yüzden 5ayda 850 km. Ayda 170 km

  13. #9953
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Arkadaşlar herkese iyi günler...

    Ayna konusunda sıkıntı yaşayan var mı ? Ne kadar uğraşsam da arkayı tam olarak göstermiyor. Bazen kolu bazen de alakasız yerleri gösteriyor açıya göre. Sizin aynalarda böyle bir problem var mı ? Ne yapmam lazım sorunu çözmem için ? Estetik olarak çok güzeller ama işlevselliği tartışılır..

  14. #9954
    tyfn1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2014
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 2013
    Evet orijinal aynalar gerçekten sıkıntılı.Ama motorunu aynaları çıkartmadan kullandığın için tebrik ediyorum.Arkayı görebilmek için oturuş pozisyonunu değiştirmeni tavsiye ederim.Kollarını dimdik tutarsan ve motorun üzerinde çok dik oturursan göreceğin tek şey dirseklerin olur.Fakat dizlerinle sıkıştırdığın depoyla arana 1 yumruk mesafesi bırakırsan ve kollarını dirseklerinden kırıp,seleyi hafifçe tutarsan görüş açının hem önün hem de aynaların arttığını göreceksin.

  15. #9955
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Alıntı tyfn1985 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet orijinal aynalar gerçekten sıkıntılı.Ama motorunu aynaları çıkartmadan kullandığın için tebrik ediyorum.Arkayı görebilmek için oturuş pozisyonunu değiştirmeni tavsiye ederim.Kollarını dimdik tutarsan ve motorun üzerinde çok dik oturursan göreceğin tek şey dirseklerin olur.Fakat dizlerinle sıkıştırdığın depoyla arana 1 yumruk mesafesi bırakırsan ve kollarını dirseklerinden kırıp,seleyi hafifçe tutarsan görüş açının hem önün hem de aynaların arttığını göreceksin.
    Aynasız motor kullananın aklından şüphe ederim. Ayna olmayacak, bırakır yürüyerek devam ederim. Aynaya o derece muhtacım. Oturuş biçimim dediğiniz gibi. Ki zaten internetten izlediğim kadarıyla eğitimlerde hep bu oturuş stilini öğretiyorlar. Benim sorunum tamamen aynalarla ilgili. Driftten önce cub motor kullanıyordum onda bile daha net görüyordum arkayı. Şık mık ama gerekirse değiştireceğim aynaları... Ya da aynayı söküp güzelce ayarlasam belki sorunum geçer...

  16. #9956
    free13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Hamburg / Antalya
    Alıntı fatek95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese iyi günler...

    Ayna konusunda sıkıntı yaşayan var mı ? Ne kadar uğraşsam da arkayı tam olarak göstermiyor. Bazen kolu bazen de alakasız yerleri gösteriyor açıya göre. Sizin aynalarda böyle bir problem var mı ? Ne yapmam lazım sorunu çözmem için ? Estetik olarak çok güzeller ama işlevselliği tartışılır..
    Aynı sorun bende de vardı habire sağa sola yatıyordum arkayı göre bilmek için kalyancumotordan linkdeki aynaları aldım biraz daha küçük orjinallere göre kendim taktım ve sorunum ortadan kalktı şimdi hiç pozisyonumu değiştirmeden arkayı çok rahat görüyorum.Öneririm.
    http://www.kalyoncumotor.com/mondial-125-mh-drift-yedek-parca-aksesuar/125-mh-150-mash-ayna-delta-force#.U3dm6vl_srk
    ÖZGÜR IŞIK

  17. #9957
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Alıntı free13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorun bende de vardı habire sağa sola yatıyordum arkayı göre bilmek için kalyancumotordan linkdeki aynaları aldım biraz daha küçük orjinallere göre kendim taktım ve sorunum ortadan kalktı şimdi hiç pozisyonumu değiştirmeden arkayı çok rahat görüyorum.Öneririm.
    http://www.kalyoncumotor.com/mondial...e#.U3dm6vl_srk
    Teşekkür ederim.. Kendim söküp takıp ayarlamayı deneyeceğim. Olmadı ben de sipariş ederim o aynalardan. Ya da katlanabilir bi ayna alacağım. Apartmanın içine koyuyorum motoru. Girip çıkarken zorluk yaşıyorum hep..

  18. #9958
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Aynalarin o uzun parcasindan itibaren one doğru çevirin. Sasiye paralel olsun. Sonra ayna kısmını da üzerinde yazı varsa yan duracak şekilde cevirip ondan sonra görüş acısını ayarlayin. Ben bu şekilde ayarladim. Hafif dışarı bakiyormus gibi görünüyor ams gösterdiği yer yeterli. Hem bizden uzaklastikca fiziksel olarak gorunen alan da artmış oluyor. Sag Aynam hemen arkami ve asagiyi sol aynam uzagi ve nispeten yukariyi görüyor.

  19. #9959
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Aynayı çıbığını biraz kendinize doğru çekip aynayı omzunuza doğru bakacak şekilde ayarlayın





  20. #9960
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynayı biraz kendinize doğru çekip aynayı omzunuza doğru bakacak şekilde ayarlayın

    http://i.hizliresim.com/qqG5MW.jpg


    http://i.hizliresim.com/MYdOJa.jpg
    Maşallah Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin bugün ben de rodajı tamamlamak adına 40kmlik bir gezi yaptım. Vites arttır-düşür 4bin deviri geçme derken bir kaç saat sürdü ama gittiğim yer çok güzeldi bilgisayara geçince burdan paylaşırım fotoğrafları...

    Dediğini deneyeceğim

    Bir de arkadaşlar aynaları söküp takmak için neler gerekli ? Hiç bilgim yok.. Tornavida mı alyans(böyle bir şey var mı onu bile bilmiyoruö) mı ? Hangisinden kaçlık olması gerekiyor ?


    Alıntı atamert35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynalarin o uzun parcasindan itibaren one doğru çevirin. Sasiye paralel olsun. Sonra ayna kısmını da üzerinde yazı varsa yan duracak şekilde cevirip ondan sonra görüş acısını ayarlayin. Ben bu şekilde ayarladim. Hafif dışarı bakiyormus gibi görünüyor ams gösterdiği yer yeterli. Hem bizden uzaklastikca fiziksel olarak gorunen alan da artmış oluyor. Sag Aynam hemen arkami ve asagiyi sol aynam uzagi ve nispeten yukariyi görüyor.
    Aynam maalesef gram oynamıyor. Ustam bir güzel sıkmış sadece aşağı yukarı gidiyor o da saptan değil ucundan aynayı sökmem için neler lazım biliyor musunuz ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)