Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Nisan 2014, 21:36
#9701
Öncelikle ayağın mutlaka ve mutlaka arka fren de olsun. 1. viteste 2500 devirde giderken ayırdığınız motoru 6-7000 devirlere yukseltip debriyaji sizi aldatan sevgiliden ayrilircasina birakiyorsunuz. Baktiniz çok kalktı hemen arka frene basıp indiriyorsunuz.
Önemli Uyarı. Bu olayı denerken sirtinizda mutlaka ve mutlaka bir sirtlik, en azından için birkaç parça kıyafet doldurdugunuz sırt cantaniz olsun. Allah gostermesin, olur da motor kontrolden çıkar da tepenize geçerse sırt üstü yere cakilma ve haliyle omurlarinizi zedeleyebilirsiniz.
Bence her motosiklet sürücüsünün bilmesi gereken bir şey. Olur da motora normal giderkdn veya kalkarken onu kalksa indirmek için bilmemiz gerekir. Boş bir yerde iyi antrenman yapıp el alistiktan sonra yapmamaliyiz.
Reklamlar
-
12 Nisan 2014, 00:07
#9702
Kardeşim hiç değmez bence ilk motoruna o kadar para verme.. Çünkü seneye değiştirmek isteceksin ve satsan hiç para etmeyecek.. bence ilk motorunu temiz ikinci el al. Seneye rahatça değiştirme imkanın olur.. hem Mh 125 süper bi başlangıç motoru çok dengeli.. Ayrıca sıfır alsan çanta cam koruma demiri vs. 500 tl masraf edersin nerden baksan 500 tl de plaka ruhsat tutar sahibinden cuma gir temiz bi Mh 125 bul bu arada benim motor da ilanlar arasinda Denizciler 4400 km olan.. ben o motorla istanbuldan ankara ankaradan konya Alanya side yaptım ve aynı yolu tekrar döndüm tık demedi maşallah... Mh 125 çok sağlam bi motor tabi bakarsan motoruna bakmazsan dağ tepe gezersen zinciri yaglamazsan hava filtresi benzin filtresini temizlemez isen motor hiç olur.. Bu arada benim ilk motorum değil di.. yamaha viragosunu kullaniyordum babamın. . Şimdi bi hyosung gv250 aldım, Mh 125 boşa çıktı. . Aslına bakarsan satmaya da kiyamiyorum ;)
-
12 Nisan 2014, 17:11
#9703
Merhaba bugun itibari ile drifti almis bulunuyorum hafta ici islemler bitsin teslim almaya gidecegim, siyah renk.
-
12 Nisan 2014, 21:11
#9704
kdiner adlı üyeden alıntı
Merhaba bugun itibari ile drifti almis bulunuyorum hafta ici islemler bitsin teslim almaya gidecegim, siyah renk.
Hayırlı olsun Kazasız belasız sürmen dileğiyle
-
12 Nisan 2014, 21:38
#9705
Hayırlı Olsun kazasız sürüşler..
kaça aldın.
-
12 Nisan 2014, 21:57
#9706
2013 mart ayının yorumlarını okuyodum motor fiyatı 2600 yazıyor ya şimdi nerdeyse 3200 olacak acayip sinir oldum
-
13 Nisan 2014, 11:20
#9707
Tsk ederim. Cumleten kazasiz belasiz motor kullanmak dilegiyle.
-
13 Nisan 2014, 12:10
#9708
hayırlı olsun kdiner, kazasız belasız inş.
fren denemeleri yap + lastikler kötü, değiştirmek lazım.
ben ön freni daha çok kullanıyorum, şimdilik sadece ön lastiği değiştirsem olur mu? diye sormak istiyorum.
tura traction , iyi olur mu? asfalt kabak gibi dişli lastik olduğu için sanki iyi tutar gibi geliyor bana, sizce ?
-
13 Nisan 2014, 15:04
#9709
2013 model hersey dahil 3350'ye aldim, hafta ici teslim alacahim insallah.
-
13 Nisan 2014, 23:01
#9710
Arkadaşlar şuan 700 kmde ve hala kendi lastikleri. On lastigin havasını değiştirdim 27 PSİ. On freni gayet iyi sıkıyorum ezerek. Duruyor duruyor tam hız 20 30 kizakliyor. Haliyle bırakıp yeniden ezmem gerekiyor freni. Yaza kadar pek binmem motora. Ama yaza ilk isim lastikler olacak.
Ikinci sorum da 4. Vites 80 i gördük 5e attık 100 yapıyor devamı gelmiyor ama bana hizlaniyormusum gibi geliyor ne iştir anlamadim. Açıkçası ibreden kaynaklı olduğunu düşünüyorum çünkü devir de artmiyor. Çıkarıp gpsten bakmak yemedi.
-
14 Nisan 2014, 00:36
#9711
atamert35 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar şuan 700 kmde ve hala kendi lastikleri. On lastigin havasını değiştirdim 27 PSİ. On freni gayet iyi sıkıyorum ezerek. Duruyor duruyor tam hız 20 30 kizakliyor. Haliyle bırakıp yeniden ezmem gerekiyor freni. Yaza kadar pek binmem motora. Ama yaza ilk isim lastikler olacak.
Ikinci sorum da 4. Vites 80 i gördük 5e attık 100 yapıyor devamı gelmiyor ama bana hizlaniyormusum gibi geliyor ne iştir anlamadim. Açıkçası ibreden kaynaklı olduğunu düşünüyorum çünkü devir de artmiyor. Çıkarıp gpsten bakmak yemedi.
Km göstergesi ile devir saatinin birbiri ile alakası yok. Hızda durmuş devirde durmuş. Zaten bu motorun düz yolda yapacağı hız 100 km/h yokuş aşağı bulursanda 110 bilemedin 120. 100 km den fazlasını bekleme.
If you want to be happy for a day, Drink; If you want to be happy for a year, Marry; If you want to be happy for a life time, Ride a Motorcycle.
-
14 Nisan 2014, 01:23
#9712
valla benim motor düz yolda 110 yapıyor.. yokuş aşağı 125 i görüyor.. ANKARA-İSTANBUL ARASINI tam 4 saatte aldım molalar hariç 400 km ki yokuşlarda bolu dağında 80 e kadar düştüm yani demem oki 100 km ortalama ile gelmişim. yani normalde motorum 110 rahat yapıyor
-
14 Nisan 2014, 11:02
#9713
Zaten fabrikanın dediğine göre 110 yapıyor olması lazım. Ama onu bile görmüyor. Bu arada çevresel faktörleri söylemedim. Hafif eğim var yukarı çok az ama ileri bakmadan goremezsiniz.biraz da esinti vardı onumden.
-
14 Nisan 2014, 14:02
#9714
Daha rodaja girmemişsin 700 km nedir ki
-
14 Nisan 2014, 16:49
#9715
Tamam daha rodaj ama o hizi yapamiyacaksa ne anlamı var rodajin.en kötü aniliriz bir set piston gömlek vs yeniden rodaji yaparız. Ama bu hiz sorun. Yüze gelince sanki arkadan biri tutuyor gibi gidemiyor motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------
Yok ama işte istikrarsiz gösterge 5.vietse 6bin devirde 70 te yapıyor 75 veya 65 te yapıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Km göstergesi ile devir saatinin birbiri ile alakası yok. Hızda durmuş devirde durmuş. Zaten bu motorun düz yolda yapacağı hız 100 km/h yokuş aşağı bulursanda 110 bilemedin 120. 100 km den fazlasını bekleme.
Göstergede sorun varsa değişiklik yapabilir mi?
-
14 Nisan 2014, 16:50
#9716
atamert35 adlı üyeden alıntı
Tamam daha rodaj ama o hizi yapamiyacaksa ne anlamı var rodajin.en kötü aniliriz bir set piston gömlek vs yeniden rodaji yaparız. Ama bu hiz sorun. Yüze gelince sanki arkadan biri tutuyor gibi gidemiyor motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------
Yok ama işte istikrarsiz gösterge 5.vietse 6bin devirde 70 te yapıyor 75 veya 65 te yapıyor.
Düz yolda 120 yi geçenlerin motorlarında bir oynama olması muhtemel.
3 farklı drift ile farklı yerlerde denedim. Bu motorun yapacağı hız 100 km/h'dir. Rüzgar yoksa ve sinek gibi yapışırsan motora belki 110 yapar.
Rüzgar yok, asfalt eski tip sürtünmesiz kalitesiz asfalt, ve leğene otursan aşağı kayabileceğin kadar dik bir rampada 120 yaptı.
üstünü yapabilen motorların krankları ile alakalı bir sıkıntı vardır. Bizim krank 5. vites 110 km hızda çıldırıyor, motorun gücü yetmediği için değil daha fazla yüksek devire çıkamadığı için kalıyor o hızda. 110 a kadar gayet seri hızlanıyor ama o hızı geçemiyor.
Ybr gibi motorlarda 110 yapıyor ama drift onlardan çok daha çabuk bu hıza ulaşabiliyor. Bundan fazla olarakda hız yapamıyor.
Yapıyor diyen arkadaşlar, ve motor orjinal ise sabit hızlarda giderken gps ile hız ölçümü yapsınlar. motosıklet 50 gösterirken, 60 gösterirken-70 gösterirken birde gps den hıza baksınlar hız farkını görecekler.
Garanti kapsamında değişen başka ibrelerin içleri sizin motorunuza sıfır adı altında takılırken fabrikada (çinde) yapılan kalibrasyon bozuluyor. Bunu montajlayan ustada üzerine binip yeniden kalibrasyon yapmıyor tabiki. İçindeki hız yayı serbest bırakıldığı zaman açılyor ve yaklasık 15 km fazla gösteriyor. 1 ay boyunca farklı hızlarda ve farklı yollarda yaptığım denemeler sonucnda 4 kere ibreyi söküp takarak en optimum kalibrasyonu yaptım. Sonuç budur.
Kalibrasyonun nasıl yapılacağını sayfada anlatacaktım fakat sorunlardan ziyade modifiye ağırlıklı takılanlar olduğu için yazmadım.
Devir saati ise dijital okuyucan aldığı elektronık bilgiler ile gösteriyor. elektrik bir gelip bir gidince sallama yapıyor. Yani motor son devire geldiğinde 5. vites, 9 bin devir 16T ön dişli ile devir saati sapıyıtor. Bazen az sapıtır, bazen çok sapıtır. Bunu en aza indirebilmek için debriyaj manetinde 1,5 cm boşluk kalana kadar debriyaj telini gevşetin.
-
14 Nisan 2014, 18:02
#9717
Merhaba arkadaşlar motorla birlikte takım anahtarlarınıda veriyorlarmı yani bojı anahtarı bunun gibi mesela. Tşk edeim.
-
14 Nisan 2014, 19:56
#9718
Teşekkür ederim arkadaşım. Verdiğin bilgiler için. O zaman ona göre gitmeli o zaman. Ibre değişimi teferruatli bir ismis. Kalsın böyle. Tiril tiril gideriz biz de. Ama şehirler arası yol bitmez maksimum yüzle. Gidenler var da. Yapacak bir şey yok motora göre gidicez. Zevk dolu kmler dilerim.
-
14 Nisan 2014, 20:56
#9719
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Düz yolda 120 yi geçenlerin motorlarında bir oynama olması muhtemel.
3 farklı drift ile farklı yerlerde denedim. Bu motorun yapacağı hız 100 km/h'dir. Rüzgar yoksa ve sinek gibi yapışırsan motora belki 110 yapar.
Rüzgar yok, asfalt eski tip sürtünmesiz kalitesiz asfalt, ve leğene otursan aşağı kayabileceğin kadar dik bir rampada 120 yaptı.
üstünü yapabilen motorların krankları ile alakalı bir sıkıntı vardır. Bizim krank 5. vites 110 km hızda çıldırıyor, motorun gücü yetmediği için değil daha fazla yüksek devire çıkamadığı için kalıyor o hızda. 110 a kadar gayet seri hızlanıyor ama o hızı geçemiyor.
Ybr gibi motorlarda 110 yapıyor ama drift onlardan çok daha çabuk bu hıza ulaşabiliyor. Bundan fazla olarakda hız yapamıyor.
Yapıyor diyen arkadaşlar, ve motor orjinal ise sabit hızlarda giderken gps ile hız ölçümü yapsınlar. motosıklet 50 gösterirken, 60 gösterirken-70 gösterirken birde gps den hıza baksınlar hız farkını görecekler.
Garanti kapsamında değişen başka ibrelerin içleri sizin motorunuza sıfır adı altında takılırken fabrikada (çinde) yapılan kalibrasyon bozuluyor. Bunu montajlayan ustada üzerine binip yeniden kalibrasyon yapmıyor tabiki. İçindeki hız yayı serbest bırakıldığı zaman açılyor ve yaklasık 15 km fazla gösteriyor. 1 ay boyunca farklı hızlarda ve farklı yollarda yaptığım denemeler sonucnda 4 kere ibreyi söküp takarak en optimum kalibrasyonu yaptım. Sonuç budur.
Kalibrasyonun nasıl yapılacağını sayfada anlatacaktım fakat sorunlardan ziyade modifiye ağırlıklı takılanlar olduğu için yazmadım.
Devir saati ise dijital okuyucan aldığı elektronık bilgiler ile gösteriyor. elektrik bir gelip bir gidince sallama yapıyor. Yani motor son devire geldiğinde 5. vites, 9 bin devir 16T ön dişli ile devir saati sapıyıtor. Bazen az sapıtır, bazen çok sapıtır. Bunu en aza indirebilmek için debriyaj manetinde 1,5 cm boşluk kalana kadar debriyaj telini gevşetin.
Düz yolda 125 çok rahat yapıyorum ve motorda en ufak oynama yok. Sadece motoru açmakla alakalı haa sorsan çoğunuz yağ yakmıyor der motoru ama benm ki yakıyor çunku yuksek devirlerde açıldı bayır aşağı 135 görüyor. Nokia lumialarda car Asistance diye bir program var onda ve araba ile ölçtük sonuçlar aynı. bilmiyorum belkı benm motor değişik
-
14 Nisan 2014, 21:52
#9720
Motoru acmakla alakalıdır ama bir de mekanik kısmı var isin. Vites dislilerinin oranlariyla, zincir tahrikteki dislilele alakali. Benim motor 4. Viteste 8000 devir 80i gördükten sonra 5.vietse atınca 6000 kusurda 80 sonra artıyor. Zaten bu devirler motor gücünün max olduğu devirler. Zincir tahrigin on dislisini büyürse mesela 4.viteste 8000 devirde 90 yapar 5. Vitese atinca 110 yapar ama tork az olacağından daha uzun sürer o hıza çıkması. Gaz tepkisi azalır. Motor belli ürettiği tork güç vs belli. Ihtiyaca göre ayarlanir.
Düz yolda 120 lere çıkmasını isterim. Sürekli gitmek için değil kamyon vs sollamak icin. Ama yapmıyor benimki. Bir hocaya ufletsem mi ki?
125 i gördüğünüzde devir kactaydi biliyor musunuz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)