herkese iyi akşamlar motorumun 17 bin km den sonra bir iki mecburi değişiklik yapmak zorundayım akü far muhafazası xenon amulu bu 3 pert e çıktı )
herkese iyi akşamlar motorumun 17 bin km den sonra bir iki mecburi değişiklik yapmak zorundayım akü far muhafazası xenon amulu bu 3 pert e çıktı )
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Motul 15W50 5100 alıp yağı değiştircem, iyi midir ? bir sakıncası olur mu ?
Antalya'yı sıcak günler bekliyor.
Bu gün hiç iyi değilim, yukarıdaki yazıları daha önceden görmüştüm yeni farkettim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:19 ----------
Yağ konusundaki yorumlarınızı
güzel yağ kaliteli yağ ben kullanıyorum.ma2 katkılı olanını kullan.yaz geliyor 15-50 iyi bir secim.sakıncası performans ve daha uzun km yapman
Şimdi zevk konusunu bi yana bırakarak şöyle bi soru sorsam bu motorda siyah almak mı daha mantıklı beyaz mı ? sıcaklık olarak meseala siyah çeker diyorlar...
Motor nasıl açılır? arkadaşlar, 1500km yi geride bırakıyorum.
150 km neymiş 2.000 - 2.500 lü kmlerde ilk sinyalleri vermeye baslar
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:29 ----------
1500 kmdeymissin 150 km diye okumusum
1 vites haric düsük viteste redlineleri anlık olarak zorla sonra komprasyona bırak her vitese bunu tekrarla
Ben denemdim kendi kendine acılıyor gözlemledigim bi 4.000 km gerekli işkence yaptırmadım rodaj motosiklet.net yazınca cok konu var onlarada bir bak
michelin pilot lastikleri yani asfalt lastikleri hız da etkisi oluyor mu.
1000-1500 km daha rodajın yeni bitiyor demek, ben motorun açıldığını 3000 km de gördüm. Sana tavsiyem en azından 2000 e kadar kullan, Yağını değiştir, zincirini gerdirt. Daha sonra;
1. viteste 7 bin devir
2. viteste 7 bin devir
3. te basabildiğin kadar
4. te basabildiğin kadar
5. te asıl asılabildiğin kadar. ( Motor 125 cc oldugu için yolun durumu ve rüzgar hızını her zaman etkileyecek Bazen 110-120 göreceksin bazende 90 )
Daha sonra 5 ten 4 e at vitesi ve gazı elleme, 4 te biraz yavaşlayınca 3 e at, sonra 3 ten 2 ye. Yani senın anlayacağın 1. vites hariç diğer viteslerde ( bence 2 de hariç subap ayarı bozuluyor 2. viteste sıkıştırınca ) motoru önce bağırttır sonra vites küçülterek yavaşla.
El veya ayak freni kullanmak yerine sürekli vites düşürerek yavaşla. Bu şekilde motor üst devirlere alışıyor. Bu şekilde motor kullanırsan Zincirin bnm motor gibi 4000 km de sonuna kadar uzayacak, yakıt tüketimin cok fazla olacak.
Olmaz hatta yumuşak hamurlu oldugu için sürtünme daha fazla olur ama zaten 125 cc motor. Ne kadar bir hız beklentin var anlamadım ki ?
Bu motorlara 10 bin liralık modifiyede yapsan yaptığı ve yapacağı hız budur zaten.
bilgi için teşekkürler, eklemek isteyen var mı?
yağını az önce değiştirdim, mümkün olduğunca motorun sorunlarını, araştırıp kendim yapacam
Motorun bir sorunu yok zaten. Motul 10/50 yağ al her 3-4 bin km de bir değiştir. Bujyide yağla birlikte değiştirsen olur. Motorun başka bir sıkıntısı yok. Olursa önce buradan sor, olmazsa eli yüzü düzgün bir motosiklet tamircisi bulur götürürsün. Kesinlikle servislere uğrama. Hem yeteneksiz, hem sahtekar hemde pahalıdır.
Kesinlikle
Orjinallere göre eksiside yok artısıda yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
Farı buldum :d
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...48650454/detay
Evet 17 bin km dir ustundeki lastikler
Beyler Ngk iridyum buji kullanan var ise hangisi kullanıyor hangisi bizim motorlara uyuyor.?
ben bosch çift tırnak kullanıyorum
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)