Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
31 Aralık 2013, 19:44
#9121
600 de bakım yaptırdım, 50e20 yag koydular. km teli değişti. yerinden cıktıgı, için kırılmış.
üst tarafta yazmıştım da cevap gelmemişti, boş'a rahat girmemesinin sebebi debriajın gevşek olmasındanmış.
50 tl tuttu bakım 40tl km teli 10tl sizce fiyat nasıl?
bu arada yağ değiştirmesinide öğrendim bir şeyi yokmuş.
Reklamlar
-
31 Aralık 2013, 20:24
#9122
Yağ neymiş öyle 50 e 20
-
01 Ocak 2014, 01:50
#9123
Yeni yılınız mübarek olsun. Yeni yılda kazasız,uzun,keyifli sürüşler...
-
01 Ocak 2014, 01:59
#9124
2013 son mesajınıda ben yazayım son bir dakika
-
01 Ocak 2014, 02:43
#9125
Yeni yıla motor tepesinde girmek vardı neyse girdik bir kere
Ilk mesaj da benden
-
01 Ocak 2014, 04:18
#9126
bende yeni yila cok talihsiz girdim,kuzenim motorun egzozla baglanti noktasindaki somunu cikarirken icine dusurdu galiba gerci baya ugrastim ama ordan o somun icine girmez diye dusunuyorum ama yerede dusmedi dusse ya gorurduk ya bulurduk 2kisi.motoru kaldirmaya felan calissakda en son diger soumuda attim icine girmedgini fark ettim acaba onceki somun yolu tikadi ondan mi hic bilmiyorum bi cozumu olan varsa paylasirsa sevinirim
-
01 Ocak 2014, 13:09
#9127
yyeni yılınız kutlu olsun
[IMG][/IMG]
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
01 Ocak 2014, 16:05
#9128
Geçmiş olsun forumdasim. Bilen varsa ben de sorayım sorunu nereye düşüyor o civatalar.
Motor silindir ve pistonu 162 cc yapacak usta var mı bildiginiz İzmir ve Manisa'da.
Bu da Benim Drift...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
-
01 Ocak 2014, 16:53
#9129
Arkadaşlar Merhaba,
Yukarıdaki motorda arka tekerin yuvarlak içine aldığım dişlisi ileri doğru dönerken, yani nasıl anlatayım, Motor viteste ve çalışmıyor. Arka tekeri elimle ileri doğru döndürmeye çalıştığımda dişli dönmüyor tabi ama teker yinede bir miktar dönüyor Yani dişli ile teker aynı miktarda dönmüyor. Bunun kaplin lastiği ile mi alakası var acaba. Değişmesi mi gerekiyor yoksa sarsıntılardan korumak maksatı ile mi yapılmış şimdi fark ettim.
2. bir nokta arka fren çok aşağıda kavrıyor, bunu yukarı çekecek şekilde ayar yaptığımda ise ha bire balata kokusu geliyor. Arasını tutturamıyorm yada nerede bir sıkıntı var ? Balata bitmemiş daha bayaa bi var.
3. nokta ön frene basınca uzunca bir zamandır acayip bir ses geliyordu ama ben kulak arkası ediyordum. Biraz üstüne düşmek istedim. Bu sesin kaynağı balatalar mıdır yoksa disk midir ? Çok gıcık bir ses geliyor frene basınca.
4. nokta zincir çok sık gevşediği için ben onu biraz sıktım. Hatta esneklik miktarı kalmayacak şekilde sıktım. Şimdi öndeki küçük dişlinin olduğu yerden sürtme sesi gibi bir ses geliyor. Bu kadar çok sıkı zincirin nasıl bir zararı olur ?
-
01 Ocak 2014, 17:17
#9130
Herkesin bahsettiği ses eğer benim duyduğum ses ise balatadan. Fıslamaya benzer bir ses.
Dislinin orda rulman varsa sıkışmış olmasın. darbe aldiysa yamulabilir bile. En ufak egilme eksenden saptirim bir şeyler kirabolir. Tahmin sadece. Umarım çözülür bizi de bilgilendirin de bilelim.
Ne kadar sürede gevsiyor zinciriniz merak ettim diye soruyorum sizi bu kadar bezdirmis
Küçükken bisikletin arka tekeri kaysin diye taş gibi frenler yapardık. Telin klemensini cok az gevsetip ( tel kaymayacak sekilde) pensenin burnunu kaldirac gibi kullanıp ayar yapardım bir deneyin.
-
01 Ocak 2014, 18:26
#9131
Zincir yaklaşık olarak 500 km yi görmeden her kompresör-gaz arası motoru sallayacak kadar gevşiyor. Bu sallama eğer virajda olursa beni viraj dışına atıyor. Yada sürekli arkadan tak tak diye ses gelmesine neden oluyor.
Ön frenden gelen ses öyle fıss diye tabir edilemez. Salondaki halıları kaldırın ve tüm mobilyaları aynı anda yerde sürükleyin. Nasıl ses geliyorsa ön frenden öyle bir ses geliyor.
-
01 Ocak 2014, 18:54
#9132
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Yağ neymiş öyle 50 e 20
umarım link atmak yasak değildir.
http://www.kalyoncumotor.com/index.p...0#.UsQrXrCIrIU
bu değiştirdiğim kırılan km teli garantiye niye girmiyor.
-
01 Ocak 2014, 20:06
#9133
JafJaf adlı üyeden alıntı
Antalyada olduğun için, kışın sıcaklık pek sıfırın altına inmediği için usta 20-50 koymakta sakınca grmemiş. Daha kalın yağdır. Donma ve Kopma sıcaklık eşiği yüksektir. Antalya için sıkıntı olmaz gibi ama garanti süresince bozulan parçanın garantiye girmesi lazım tabi. Git Mondial servisine bozuk olan parçanı söyle ama garantiyi söyleme hemen yaparlar. Yok garantiden istiyorum dersen en az 1 ay beklersin. Belkıde daha fazla ve yapmazlar genelde. Çünkü yağ değişiminden 30-40 tl cebe atan servis garanti dahilinde bir onarım yaptığı zaman Mondial'den en iyi ihtimalle 6-10 tl arası işçilik parası alır. Onuda beğenmediği için servis garanti olayına yaklaşmaz. Bunun dışında servis her ne söylerse söylesin ''YALAN SÖYLÜYOR'' KM telini çıkarıp yan keski ile kesmediğin sürece, yada müşteri hizmetlerinden herhangi birinin bir tarafına saplamadığın müddetçe garanti kapsamındadır. Vaktin varsa git kaymakamlıklara şikayette bulun. Vaktin yoksa benim gibi geçen hazirandan beri parça beklersin.
-
01 Ocak 2014, 22:11
#9134
Balata temizleyici spreyle temizle belki işe yarar jantı dönderince ses gelmemesi lazım elle çevir çevirmeyi bırakınca hemen kendi kendine yavaşlıyorsa sıkıntı vardır ( Ön fren )
Benimde fren diskinin o aradan kesik kesik ses geliyor balatamı diske sürtüyor acaba
Benimde arka frende poklk var çok aşağıda kavriyor yaydanmı acaba hemen kitliyor arka önceden böyle değildi Zincir işide gıcık bir durum yağsız bırakmayın daha hiç zincirim gevşedi diye bir şikayetim olmadı nedense
Ustaya götürmek en mantıklısı subap ayarı da yaptırmakta fayda var sağına soluna baktırmak arka frene ayar yaptırmak gözden geçirtmek ön frene bakım yaptırmak balataları kontrol ettirmek gibi
-
01 Ocak 2014, 22:35
#9135
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Vaktin varsa git kaymakamlıklara şikayette bulun. Vaktin yoksa benim gibi geçen hazirandan beri parça beklersin.
ön çamurluk biraz tekere doğru yamuk, söyledim ilk aldığımda servise vidalarını ayarlarız bakımda dediler. gecen bakıma gittigimde yine dedim söktüler baktılar delikler yanlış açılmış, ben buna delik acarım ama gerek yok dedi motora bakan usta, diğer usta da hemen, bu modellerin hepsinde öyle diyor. :D motoru aldıktan sonra bizzat bakmasam, eyvallah dedirtecek. ayın 15 gibi anca gelir dediler, bakalım gelir inş.
eger yine öyle parça arızası olursa eger, sikayetimvar sitesi var. ilk oraya sonra gerekli olan tüm yerlere ulaşırım :D
verilen miktar bireysel olarak çok olmasa bile tek ben değilim, sonuçta yaşadığımız ülke belli kazancımız malum, uğraşmak lazım.
2 gün önce yağmur yağmakta istikrarsız olduğu için evden cıkmıştım, motor çok çamur oldu.
Nasıl temizlememi önerirsiniz, temizlerken dikkat edilecek noktalar varmıdır?
-
01 Ocak 2014, 23:14
#9136
Arkadaşlar hepinize merhaba,
Geçen yaz her türlü eziyeti yapıp, parçalayıp iyice öğrenmek için aldığım Drift yaklaşık 4500 kmde. İşlerim ve okulum arasında hiçbir fırsat bulupta binmek nasip olmadı. Ben bu motoru alırken hemen hemen her türlü bilgiye bu forumdan ulaştım. Benden sonrakilere yardımcı olabilmek için kendimce birkaç satır daha yazıp uzun bir müddetçe uzak kalmayı düşünüyorum. Kendi motoruma fazla binemedim ama başka arkadaşların motorlarını daha çok kullanma imkanım oldu, motorla ilgili problemi olan arkadaşlar olursa onlarada yardımcı olmak isterim.
Bu motoru almayı kafaya koymuş arkadaşlar genelde YBR-CB-CBF gibi motorlarıda göz önüne aldığı için ben kendimce bir kıyaslama yapmak istedim. Motorun motor aksamı gerçekten bu bahsettiğim japon malı motorlar ile yarışabilecek kadar kaliteli. Ama bazı parçaları ise sadece yerinde olsun diye koyulmuş. Mesela frenler, lastik,zincir,aydınatma böyle gider bu. Ama 125 cc sınıfında bu fiyata alınabilecek en iyi motor budur. Yakıtı 3 litreyi bulur ortalama fakat 2750 lira bu motor 4400 lira YBR. YBR 2,5 litre ve Drift 3,5 litre yakıyor kabul edersek benzin fiyatını da 5TL alırsak YBR alacağınız paraya Drift alıp 30-35.000 km lik benzin paranızda yanınıza kalıyor. Zaten sonra yüksek cc li motorsikletlere geçmek isteyeceksiniz. Diğer motorlarla bunu kıyaslıyan arkadaşlara Drift hakkında tereddüte düşmemelerini öneririm. Gönül rahatlığı ile alınabilir, neyi bilmeler gerek ? Satarken fiyatı çok düşecek, bisiklet bile tamir edemeyecek servislerle muhatap olmak zorunda kalacaklar ki benim servisle yaşadığım bir sıkıntı var, her ne kadar beni defalarca arayıp söz verseler de hiçbirşey yapmadı fabrika. Keşke o zaman işlerim yoğun değilken 300-500 lira masraf edip bu adamlarla uğraşsaymışım ama üzerinden vakit geçti ve artık zamanım yok. Velhasıl-ı kelam motoru aldıktan sonra tüm bakım ve onarımını kendiniz yapın, hiçbir şekilde servis ve fabrika ile muhatap olmayın, en basit mantıkla 3 kere servis bakımı parası verdiğiniz zaman motorun başına gelebilecek en kötü olay olan motor kitleme masrafını zaten boşu boşuna servislere vermiş oluyorsunuz. Bunun yerine kendinz yapın bakımları ve çok düşük bir ihtimalde olsa motor kitlense bile o vermediğiniz paralar ile kendi kendinizi amorti edersiniz.
Bir daha foruma yazmayacağım, kısmetse bahara yüksek cc li bir motosiklet alırsam belki yeniden gelirim. Paranızı Marka yapmış firmalara kaptırmamak için iyi düşünün ve tekeriniz düz bassın.
-
02 Ocak 2014, 01:06
#9137
-
02 Ocak 2014, 03:26
#9138
Merhaba arkadaşlar bir sorunum var size sormak istedim. Motorum 2400km'de. Ön tekerleği kaldırıp döndürdüğümde rahat dönmüyor sanırım balata sıkıyor, giderkende ciyciy ses yapıyor. Servise 2-3 kez söyledim başından savdı ne yapabiliriz? Tornacıya diski tornalatsak düzelir mi?
Eski mesajlara baktım ama kesin bir sonuç bulamadım.
-
02 Ocak 2014, 03:43
#9139
Kardesim arada ugra ozletme kendini arkadaslar bnde 16 bin kmdir drift kullanicisiyim elimden geldince yardim etmek isterim
-
02 Ocak 2014, 04:53
#9140
Ziya10 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bir sorunum var size sormak istedim. Motorum 2400km'de. Ön tekerleği kaldırıp döndürdüğümde rahat dönmüyor sanırım balata sıkıyor, giderkende ciyciy ses yapıyor. Servise 2-3 kez söyledim başından savdı ne yapabiliriz? Tornacıya diski tornalatsak düzelir mi?
Eski mesajlara baktım ama kesin bir sonuç bulamadım.
Aynı sorun bendede var servisde maşşallah bisiklet tamiranesi gibi usta bi yağ değişiminden anlıyor anca Paraya kıyıp Suzuki Kawasaki servisine gidecem vallai
Honda servisi var servis dediğin öyle olur her şey nizami her ustayım diyeni usta yapmıyorlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)