apache yi satıp drift alasım geldi şaka bi yana bende sanmıyorum 140 ne demek ya çok zor yani denemeden inanmam kimse kusura bakmasın.
apache yi satıp drift alasım geldi şaka bi yana bende sanmıyorum 140 ne demek ya çok zor yani denemeden inanmam kimse kusura bakmasın.
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
135cc fabrika cikisi, hicbir modiye olmadan ortalama 165km hiz, egzos-buji degisimi ile 200e kadar cikabiliyor, yolda ne cbr250 ( 125e demiyorum bile) ne de ninja 250 birakiyor, siz bakmayin kucuk ama ici dolu tursucuk
yani kisacasi su cc bu cc yok, 135cc de 250cc de ayni olabilir, o yuzden bir arkadasimiz su hizi gordum diyorsa inanmak duser bize, sunu diyebiliriz gosterge bozuk olabilir, onun disinda kalp kirmaya degmez
Ya arkadaşlar siz göstergeleri neden bu kadar kafanıza takıyorsunuz ki daha önce bi topikde görmüştüm bırakk çin motosikletini japon motosikletini arabalardaki hatta dijital sayaçlar bile 10 eksik 10 fazla gösteriyormuşşMercedesin yaptığı 2011 c180 ler bile aynı fabrika çıkışlı ama biri 140 la giderken diyeri 130 gösteriyormuş yani sayaç da da ufak hatalar olabilir ama hani yolun tutuşuna göremisal 105 le giderken saatte 5 kilometresi yol tutmadığı için boşa dönüyo olabilir bunlarıda göz önünde bulundurun
Sado
o zaman al bir tanıdığından bakalım 10600 civarına geldiğinde kesiciye giriyormu girmiyor mu ? arkadaşım ben öyle bilip bilmeden konuşacak bir tip değilim hatta bugüne kadarki yorumlarımı okuduysan aksine bilmeden konuşanların yorumlarına tepkili olan bir yapım var. hem şuda var biraz daha dikkatli ve tecrübeli biri olsan açar mc 150 nin teknik özelliklerine bakardın. bir bak bakalım mc 9000 devirde max. gücünü veriyor, yani buda demek oluyorki motor 9000 den sonra daha devir çevirebilir. hadi onuda geçtim çevrende hiç mi mc yok bir devir saatine bak bakalım redline 10000 devirden sonra başlıyor. redline nın amacı artık son devirlere (tehlikeli devirlere ) yaklaşıyorsun bu devirlerde sadece vites değiştirirken çok kısa süreli kullan demek oluyor. kesici redlinedan sonra olur zaten, yani 9000 de bırak kesiciyi adamlar redline bile koymamışlar lütfen bilmediğin konularda konuşma arkadaşım aç biraz oku doğru bilgileri bul oku. mesela benim cbr dada 11700 de kesici var istersen bunada itiraz et ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------
bak biraz bilinçli olan adam nasıl belli oluyor. akıl var mantık var 135cc yada 150 cc motorlar hiç 140 km/h yapar mı ya en fazla yapacağı 110-120 ama gerçek hızdan bahsediyorum. yani gps cihazlarıyla ölçün bakalım ne cbr ne drift nede apache 140 görebiliyormu ? bende kardeşimin cbr ile 142 gördüm ama belliki km fazla gösteriyor. eren özer arkadaşımızın da dediği gibi bütün araçların km saatleri genelde fazla gösterir araba yada motor farketmez ve hız arttıkça hata payıda artar. şimdi bazı arkadaşlarda kalkıpta arabayla ölçtük 130 yapıyor demesin çünkü arabalarda fazla gösteriyor. bu arada not: bugüne kadar sayısız motosiklet ve otomobil dergisi okudum yani kafamdan uydurmuyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------
hocam eline sağlık güzel dalga geçmişsin :D ama hakkaten artık sinir oluyorum ya bir ton yanlış bilgi görünce dayanamıyorum. bak geçen bir olay oldu ; motoru aldığım yere gittim, oranın sahibi çok çok tecrübeli ve müthiş motor kullanan pistlerde dahi yarışmış bir adam bergama suzuki bayisinin sahibi Engin Atan. neyse adam bir konuda çok sinir olmuş banada bahsetti, bu mh mc ve mr kullanıcıları sağda solda 140 falan yapıyor diye çok anlatıyorlarmış sonra ordan motor alan bir çok kişi gelip engin abi arkadaşların mh 140 yapıyormuş benim ki niye yapmıyor bana hatalı motor mu denk geldi acaba deyip sürekli şikayette bulunuyorlarmış. şimdi adamlar rüzgarla aynı yönde gidip birde motorun üzerine yatıp 140 görüyorlar sonrada 140 yapıyor bu deyip bilmeyen tecrübesiz adamların moralini bozuyorlar, halbuki o adamda aynı şartlarda bassa o da ibrede 140 görür ama adam tecrübesiz ve yeni olduğu için benim motor gitmiyor sanıyor hatalı ürün sanıyor, gelip satıcının başını ağrıtıyor
bunu anlatmamın amacı şimdi bu forumdada hiç bilgi sahibi olmadan yok devir kesici olsa 9000 de koyarlardı gibi, yok 10600 de kesici mi olur v.s .vs gibi bilgisiz yorumlar yaparsak yeni başlayan adamları yanlış bilgilendirmiş oluruz. bakın şunu unutmayalım buraya kimseye illede yorum yaz diye silahlı tehdit yapılmıyor o yüzden canımız sıkıldığında sırf karşıtlık olsun diye yanlış şeyler yazmayalım
Kardeşim ister inan ister inanma bu motor 140 km hıza ulaşıyor kmde sapma sını bilmem facede forum var http://www.facebook.com/groups/184536781592864/ bu gruba gel arkadaşlara sor yapanda var yapamayanda ayrıca bu motor la oynayınca daha hızlı gittiğine inanmiyorsan grup yöneticisine sorabilirsin onun motorda performans eksozu lastikleri fln değiştirms vs vs gir bak sor
kerem kardeşim ben sana 140 görmüyor demedim ki hatta seni doğruladım benim cbr da 142 gördüm bile yazdım. o konuda haklısın hem benim yakın arkadaşlarımdada var drift ve onlarda 140 gördüğünü söylüyorlar. yani sana yalan falan atıyorsun demiyorum km saatinde 140 görüyor o motor. ama sen benim yorumlarımı iyi okumamışsın ben başka konulardaki yanlışlarını düzelttim beni yanlış anlama km saatinde 140 gördüğüne bende inanıyorum zaten dedim ya bizim mc leri bile son hızda geçiyor drift bu konuda hemfikiriz
Performans egzost mu ?
Performans egzosttan kastın ne ? Tiger mı,King mi ?
Performans egzost dediğin olay o kadar basit ve makul fiyatlarda değil haberin olsun.Komple manifoldtan bi egzsot mu taktınız ? Dyno ya mı soktunuz ? Ki istediğiniz kadar isterseniz akrapovic,two bro egzost koyun 125'lik bi motorun son hızında bir etkisi olmaz.
Aynı motor,mondial 150 mc bu hızı zor görüyo yada göremiyo.
Gidin bi de adam akıllı GPS ile ölçün bakalım,ama sonra üzülmeyin..Sadece bu model motor değil,hepsinde sapma var.Sizin motorlarda ne kadar bilemem
ekrem boşver ben dünden beri deli oldum bu başlıkta hiç kasma kendini arkadaşım aslında yorum yapmam saçma hani boşuna zaman kaybı ama yanlış bilgi görünce dayanamıyorum işte. istersen 38. sayfayı bir oku bak dünden beri yaptığım yorumları bir oku o zaman anlarsın neler çektiğimi
Bende öyle bi girdim bakiyim dedim Semih,aslında yorum yapmayacaktım ama dayanamadım
Ben doğruları söyliyimde,inanmayan inanmaz.
Benim motorun tanıtım çekiminde,Barkın abinin programında yani ( Altın elbiseli adam ),Barkın abi kendi motoruyla gelmişti çekime.Markasını hatırlamıyorum ama 1000cc bir racing di yanlış hatırlamıyosam.280 ibre vardı.İbreye baktım baktım durdum motorada hayranlıkla bakıyorum tabi Barkın abi geldi dedi ki ''280 olduğuna bakma gps ile ölçtüm,ibre 280 iken GPS 240 gösteriyodu'' Yani şimdi marka karşılaştırması yapmıycam ama,zaten her motorda var bu sapma bu motorda da olduğu gibi.Kabullenmek gerek.Bende benim cbr ile 140 gördüm ama,acaba gps ile ölçsem kaç çıkardı bilemiyorum.Mesela youtube'da bi video var.CBR 150 top speed diye.İbre 168 gösteriyo,gps ile 138 Videoyu ekleyen kişi yazmış bunu..
Hadi bunları geçtim,bide performans egzost taktık demiyolar mı Türkiye'de bu olay hep böyle zaten.Performans egzost taktınmı +1 hp,hava filtreside tak bi +1 daha Taktıkları egzostlar sanayi malı.Sanki dyno ya soktular aletleri 125cc motorda sen ne egzostu takıyosunda son hızın artıyo arkadaş ? Gevur gidip 500-600 € akrapovice,two brothers'a veriyoda onlarda bi artış olmuyo ? Bu egzostlar kaç tane testten geçmiş,dyno sonuçları olan egzsotlar.Kattıkları +0,8hp filan.Diyorum,125cc motor bu.Sadece motorda biraz daha atiklik ve rahatlama oluyo.Bu kadar kolay mı son hız kazanmak ?
aynen ekrem zaten son hız konusu her motorda anlattığın şekilde. bak bende bir örnek vereyim bir dergide son çıkan z1000 in max hızının 225 km/h olduğu yazıyordu ama ibrede 250 küsur görenler var o sanayimura egzost takanlarda sesten dolayı hızlı gittiklerini sanıyorlar ama durum aynen senin anlattığın gibi gerçi benim asıl tepkim bu hız konusuna değildi bir arkadaş tork konusunda güçlü olanı daha güçsüzmüş gibi lanse etmiş, diğer arkadaşta mc de kesici olsa 9000 e koyarlardı demiş :D zaten redline 10000 de başlıyor 9000 e nasıl kesici koyuyorsun işte ben sırf zzıtlık olsun diye bilmeden yapılmış olan bu tarzdaki yorumlara sinir oldum çünkü bu 9000 de devir kesici konurdu muhabbetini yapan arkadaş benim 10600 de kesiciye giriyor dememe karşılık olarak yazmış tamam bir konuda bilgi sahibi olmayabilirsin ama bilen adamınkini bari çürütmeye çalışma saygı duy
bende hep şunu merak etmiştim. bizim araba fiat marea 1,6 103 hp araç. lpg li. bunun teknik özelliklerinde max hızı 187 görünüyor ama ben lpg de araçda 4 kişi ve bagaj artı ayak dipleri full dolu olmasına rağmen 195 gördüm. bunu hiç anlamış değilim. teknik özelliklerinde 187 diyo ve benzinli halinin teknik özelliği o ben lpg de 195 görüyorum bide yüklü neyse boşverin yaa
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
O zaman SS motorlarda da adamlar motora yatmasın üzerinde kazık gibi dikilsin öyle hız denemesi yapsın öyle mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
Sizin motordan kullanmadım kusura bakmayın, ama arabam maksimum gücünü 6400 devirde üretiyor 6500 devirde kesici var, sizin motor da maksimum gücünü 9000 de üretiyor. Devir kesici arabayı silkeler bilirsiniz, motorunuzda silkeleme yoksa o devir kesici değildir.
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
vay anam vay neler dönmüş serhat ya
Ya neyse eğer kırıcı olduysam özür dilerim, ama benim arabam baya silkeliyo kesicide, 4. vitesde 185 yapmıştım kesiciye girdi ödüm patladı çok fena silkeliyo, 2009 Chevrolet Aveo HB 1.4
kardeşim bizim motordan kullanmadıysan yada konu hakkında bilgin yoksa benim yorumuma '' 10600 de kesici mi olur ya '' gibilerinden cevap verebilmen çok ilginç en azından ybr, cbr, apache bile kullanıp kesici olayına dikkat etsen yinede anlardın beni, çünkü hepsi benzer makineler ama sanki ben 18000 devirde kesiciye giriyor demişim gibi cevap yazmışsın bana pes diğer konu ise arabayla motosikletlerin devir sayıları ve çalışma mantığı biraz farklıdır. beygir gücü devir sayısı ile torkun çarpımına eşittir ve araçlar ağırlaştıkça beygir gücü ve devir sayısı düşürülür ama torku arttırılır çünkü çekişi iyi olması gerekir. yada sana şöyle anlatayım bazı racing motosikletlerin motorunu bir naked motora göre düzenlerlerken beygir gücü düşürülüp düşük devirlerdeki torku arttırılır ve ara hızlanmaları daha iyi hale gelir v.s v.s orası çok önemli değil. şimdi arabalarda ise zaten seninde dediğin gibi 6500 gibi kesici girer devreye ve max gücün üretildiği devirin çok az üstüne çıkabilir ama motorlarda öyle değil işte. hem onu bunu boşverelim zaten redline 10000 de başlıyor yani bu makine her halukarda 9000 devrin üstüne çıkacaktır dostum tartışmaya gerek yok 10500 yada biraz üstü gibi kesiciye giriyor bir ara tam öğrenir yazarım
bu arada ss motorda üzerine yatma kazık gibi dikilde 200 km/h nin üzerine çıktığında göreyim kolların kaç cm uzuyo yada motorun aerodinamisi nasıl bozuluyo bir dene bakalım ? adamlar mecburen yatıyorlar bizim motorlar gibi ciğerini sökerek 120 km/h yapan makineler değil onlar kıyaslanabilir kıstasları gözönüne alarak örnek vermeyi dene dostum
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
kardeşim aynen bizim motorlarda o civarda kesiciye giriyor ama sallama falan olmuyor motor belirli periyotlarda seninde dediğin gibi tın tın tın şeklinde sayıyor ama boşver bu işler biraz bilgi ve tecrübe ister yok araba sallıyor sende dene bakalım sallıyacak mı gibi yorumlar geldikçe sıkılıyor insan burdan çıkmak istiyor. sanki biz kesicinin nasıl bişey olduğunu bilmiyoruz da tarif alıyoruz yuh yaaa. benim toyota corollamda da kesici var ama hiç sallama falan olmuyor zaten üretici firma hiç öyle bir riske girermi ya adam 185-190 giderken kesiciye girse mazallah araba sallansa neler olur düşünsene
Bizi Gps mps ile uğraştırmayın biz gördğümüzü söylüyoz kardeş bide eksozcumuz avcrom halil abi face sayfasını verem
http://www.facebook.com/ukba1 adamın eksozlar öle boşton boru üstüne şaç diğil neyse fazla laf kalabalığı yapmayalım herkes çok blio ztn neyse tartışmanın bi anlamı yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------
eksozun resmini yüklüuorum arkadaslar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:45 ----------
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
hehe öle kardeş biz o kadar bilmiyoruz kusura bakma sanırım senin yaş biraz ufak o yüzden anlıyorum seni, bende 18-20 yaşlardayken bazı hatalarda bulunabiliyordum. eğer herkez çok biliyor diyerek beni kasdettiysen haklısın çünkü bilgimle seni çok rahat dövebilecek kapasitedeyim.
bu arada ben egzostla ilgili bir yorumda iddialı konuşmadım. şunuda unutma ben senin yaşlardayken tek başıma motoru komple dağıtıp topluyordum, ama modifiye işine hiç girmedim sevmiyorum o yüzdende iddia edemem, sonra sana anlatayım çanakkalede 2 kez go kart birinciliğim var ve bugüne kadar okuduğum kitap ve dergilerle motosiklet kütüphanesi açılabilirdi, kendim matematik öğretmeniyim ama araçlara çok meraklıyım ve sayısalcı olduğum için neyin ne olduğunu iyi biliyorum ama haklısın ben sanayi işi tabirlerden yada modifiyelerden çok anlamam yani sizin egzostlar iyi olabilir o konuda bilgim yok iddia etmedim ama sakın bir daha senden daha bilgili insanlara herkes çok biliyor gibi konuşma bilgileriyle döverler seni kardeşim aklında olsun.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)