Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Mayıs 2013, 05:12
#6661
500 (yatcaz kalkcaz harf sınrı)
Reklamlar
-
26 Mayıs 2013, 06:05
#6662
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Yolda baktın ıslaklık var veya zemın toprak gibi, o kaygan zemıne gelmeden once vitesi 1 tane düş bırak kompresörde girsin motor o yola, frene basarsan kayar mesela, yada zincirde gevseklık varsa o yolda gaza basınca da bır anda kaya bılır. İnşaallah bir daha da motoru yatırmazsın. Ben bir parmağım sürekli debriyajda gezerim herhangi bir durumda direk debriyajı asılırım. Şu ana kadar 3-5 sefer kaydırdım ama şimdiye kadar yatıramadım allaha şükür. Ama benım motor günden güne kötüye gidiyor gibi. Rolanti ayarlıyorum önce gaz yemıyor stop edıyor bıraz artırıyorum bu sefer gaza basmadan da motor gitmeye baslıyor :D Tüm vidaları havala tabanca ile sıktırttım, motorun oynamayan yeri kalmadı. 4 bin devirde titreme dizlerime vuruyor artık. Zinciri nasıl gerıyse adam 1mm bile esneklık yok su an zıncırde. İnternette video izledim zincir germe diye orada adam 40 sefer denge ayarı yapıyor. Benımkı direk arkaya cektı sıktı vııdaları, su an motorun götü-başı oynamayan yeri kalmadı. Artık 1. vitesede geçmiyor motor. Bana bu motoru aldırmakta emeği geçen herkesin.... ellerinden öperim
aldığın günden beri senin motora surekli birşeyler söylüyosun aga ben hiç sorun yaşamadın dediğin sorunları.. izmirdesin sanırım bucaya işin düşerse senin motoru bir göreyim.. elimden birşey gelirse birşeyler yapalım..
-
26 Mayıs 2013, 10:12
#6663
ben şuana kadar ne düştüm nede kaydım bi kere arka tekerlek yarık wardı oraya daldı çıkarnaa kadar öldüm üstündeyken pati çekio çkmıyo üstünden insem gene çıkaramıom 10 dk ugraştım :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:10 ----------
alper bozok adlı üyeden alıntı
Kompresor motosikletle giderken elini gazdan cektinginde motor surtusmesi ne dusmesi yani halk arasinda motor firenide denir.yani debriyaja basmadan gaz kesince motorun yigilma olayi her ilk 500 kmde 6000 deviri gecme 500 ve 1000 km arasida 7000 deviri gecme 1000 km ye ulastiginda 2.vitese tak gaza sonuna kadar bas motor cok devirlenince gazi birak motor yavaslasin sonra aynisini 3 4 ve 5.viteslerdede yap motorun sagir kalmaz.1.viteteyken yapma sonra 5 den geriye yap..motorun acilir yavas yavas sonra bakima gidersin yag zincir gerisine baktirirsin gerekirse hava filtreni ve bujini degistirttirirsin sonra bir son surat denersin rodajinda hayirlisiyla bitmis olur.Unutma rodaj motorun ilk 1000 km de yapdiklarinin karsiligini 5bin 10bin 20 bin km lerde alirsin Eray abimizin dedigi gibi kimse emeklemeden kosamaz.ilk bin km de motor biraz fazla yakacaktir.parcalarin birbirine uyumu zor oldugu icin zor cevirir ama sonradan sonraya 120-125 leri bulursun.max suratin 125 olsun daha fazlasi motorunun omrunu kisaltir.eger amacin 150160 larsa honda cbr 250rr almani tavsiye ederim ama oda 4 litre yakiyor secim senin renk konusundada kirmizi al derim.gercekten guzel internetten video izlerken yurt disinda turuncu drift gordum.siyah motoru cok kucuk gosteriyor.beyaz da guzel gri hatlarini belli ediyor.kirmizida kimsenin gozu aliskin olmadigi icin guzel geliyor olabilir.dedigim gibi ben daha bu motorla 5500 km yaptim ve col memnunum bir kere bobin arasi ile karsilastim.onun disinda bir sikintim yok kusura bakma birazcik uzun bir yazi oldu ama aklimdaki herseyi yazmak istedim iyi surusler tekerin duz bassin.
usta çok fena ayrıntıya girmişin tbrkler
-
26 Mayıs 2013, 10:49
#6664
arkadaşlar kaç numara ve hangi marka yağ kullanıyorsunuz castrol iyimi yoksa ?
-
26 Mayıs 2013, 10:57
#6665
kışın 10/40 castrol ben yazın 15/50 fabrika bunu öneriyo zaten castrol marka iyi yağ ztn
-
26 Mayıs 2013, 11:56
#6666
motoru kaç km den sonra açmalıyım?
açmak için ne yapmalıyım
-
26 Mayıs 2013, 12:01
#6667
N Emre adlı üyeden alıntı
motoru kaç km den sonra açmalıyım?
açmak için ne yapmalıyım
ilk 500 km 6 bin devri geçme 500 den 1000 e kdr da 7 bin devri geçme bayır aşşağı felan inerken motora komprasör yaptırki açılsın ama 6 bin devri geçmeden bunu 1 hariç diğer viteslerde uygula sürekli yolda giderkende hep 6 bin devir yapma 5bin -4 bin lerde gez ani hızlanmalar yapma arkana artçı almamaya bak
-
26 Mayıs 2013, 12:36
#6668
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
ilk 500 km 6 bin devri geçme 500 den 1000 e kdr da 7 bin devri geçme bayır aşşağı felan inerken motora komprasör yaptırki açılsın ama 6 bin devri geçmeden bunu 1 hariç diğer viteslerde uygula sürekli yolda giderkende hep 6 bin devir yapma 5bin -4 bin lerde gez ani hızlanmalar yapma arkana artçı almamaya bak
mertcan kardes benim km 150 oldu yağını değişcem çapakları atmak için ama mineral yağ koycam çapakları daha çabuk atıyor bu mineral yağların motosiklet için olanı filanmı war yoksa direk 10/40 mineral yağmı alıyım ?
-
26 Mayıs 2013, 12:57
#6669
utkan35 adlı üyeden alıntı
mertcan kardes benim km 150 oldu yağını değişcem çapakları atmak için ama mineral yağ koycam çapakları daha çabuk atıyor bu mineral yağların motosiklet için olanı filanmı war yoksa direk 10/40 mineral yağmı alıyım ?
500 den önce yağ değiştirme derim zaten üretici ona göre yağ koymuştur motoruna sentetik yağ koy derim 10/40 veya 15/50 ama motorun içi alışmamış 10/40 olaiblir ustaya bi danışmak gerekir alışmamış motora 15/50 de kalın gelmezmi kararsızım bu konuda işte
-
26 Mayıs 2013, 13:30
#6670
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
500 den önce yağ değiştirme derim zaten üretici ona göre yağ koymuştur motoruna sentetik yağ koy derim 10/40 veya 15/50 ama motorun içi alışmamış 10/40 olaiblir ustaya bi danışmak gerekir alışmamış motora 15/50 de kalın gelmezmi kararsızım bu konuda işte
rodaj bitine kadar minerel yağ önerilir genelde sentetik yağ segmanları mı ne tıkıyormuş rodajda öğle birşeydi sanırım 1000den sonra sentetik ben mortul kulanıyorum memnunum arkadaşlar castrol da kulandım ama sevmedım gulf da iyi
-
26 Mayıs 2013, 13:38
#6671
bn eski motorumda hep sentetik kullandım sorun yaşamadım ustada öyle önerdi ama bilmiyorum dirft daha 370 km de sentetik koyarım bunada heralde
-
26 Mayıs 2013, 13:51
#6672
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
bn eski motorumda hep sentetik kullandım sorun yaşamadım ustada öyle önerdi ama bilmiyorum dirft daha 370 km de sentetik koyarım bunada heralde
doğrudur aga rodajda mineral yağ motorun açılmasına yardımcı oluyor daha iyi segmanlarda kalmıyor değiştiğinde sentetik kalıyor felan demişti bir usta bide forumdada benzer şeyler okumuştum o yüzden bilgi vereyim dedim.. çok fark etceğini sanmam kaliteli bir yağ kulandıkdan sonra..
-
26 Mayıs 2013, 14:04
#6673
bencede yağın amacı motoru korumaktır zaten benim tercihim castrol
-
26 Mayıs 2013, 14:14
#6674
mortul gulf..
-
26 Mayıs 2013, 14:22
#6675
mortul daha hiç kullanmadım nası bilmiomki castrol kullandım hep eray abi ne kullanıo acaba o tecrübeli )
-
26 Mayıs 2013, 14:27
#6676
ak1n adlı üyeden alıntı
doğrudur aga rodajda mineral yağ motorun açılmasına yardımcı oluyor daha iyi segmanlarda kalmıyor değiştiğinde sentetik kalıyor felan demişti bir usta bide forumdada benzer şeyler okumuştum o yüzden bilgi vereyim dedim.. çok fark etceğini sanmam kaliteli bir yağ kulandıkdan sonra..
evet bende öyle yaptım mineral yağ ile değiştim sebebide rodajda oluşan tortuları çapakları atmak mineral yağ yüzeye yapışmadıgı ıcın daha kolay atılıyor bu tortular ama rodaj bittikden sonra motoru korumak için tabiki sentetik yağ kullanıcam
-
26 Mayıs 2013, 14:29
#6677
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
mortul daha hiç kullanmadım nası bilmiomki castrol kullandım hep eray abi ne kullanıo acaba o tecrübeli
)
arka sayfalarda yazıyordu sanırım oda castroldu ama onun motor zaten bizimkinden farklı..
-
26 Mayıs 2013, 14:31
#6678
o ilk drift kullandı recrübeli şuan destro war250 cc lik ama gene bu topiği bırakmadı bilgilendirmek amacıyla sağolsun )
-
26 Mayıs 2013, 14:51
#6679
Ben 10w50 motul 5100 aldım. Motor ısındıktan sonraki vites geçişleri orjinal yağına göre daha yumuşak oldu. Yükseltmede sorun yoktu ama vites düşürmede sertti daha önce, şimdi sessiz bir şekilde geçiyor. Başta motor dururken vites düşüremiyorum diyordum, yağ değişiminden sonra şimdi tüm vitesleri hızlı bir şekilde düşürebiliyorum.
Motoru boşa alarak çalıştırıyorum, yaklaşık 1 dk çalıştıktan sonra debriyaja basıp vitesi 1 e atmak isterken motor direk ileri zıplıyor. Daha öncede yazılmıştı ama aradım bulamadıım. Bu debriyaj tam ayırmadığından mıdır, yoksa ıslak debriyajlı olduğundan belli bir süre kullandıktan sonra (5 dk) geçmesi buna mı bağlı?
-
26 Mayıs 2013, 14:56
#6680
bnde mesela 5 le durdum aşşa indirirken 4 e atıcam takılma yapıyor yarım debraj yapıyorum tık 4 e geçio 3-2 bzn gene öle oluyo bazen tık tık düşüo yağdanmı acaba orjinal yağı içindeki
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)