Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
21 Mayıs 2013, 15:55
#6541
arkadaşlar bişey söyleyeceğim ama alınmaca gücenmece yok...
kimimiz bu motor ne kadar az yakar derdinde kimimizde 40-50 lira paralar vermeyi göze alıp iridium buji takmayı düşünmekte. kime sorduysam iridium buji yüksek hacimli sıkıştırma oranları yüksek yüksek devir çeviren (14000-15000 devir) makineler için olduğu ve bu makinelere takıldıktan sonra bi sürü ayar gerektiği, yoksa hiç bi halta yaramayacağını söylediler. bu motorlara bu kadar masraf yapmaya gerek yok. normal bujinizi alın adam gibi yağı koyun devam edin. ve bilin motorlarınız çok güzel hatta iddia ediyorum mondialin yaptığı en iyi motor. herkes motorunun kendine özel olmasını daha iyi olmasını ister. ama elde ki imkanlar da çok fazla bişey değiştirmez. çünkü motorlarımız çok fazla değişe müsait değiller litrelik makineler gibi. o yüzden şahsi kanaatim çok fazla vakit ve para harcamayın. en sağlıklı en rahat nasıl yol alırım ona bakın.
sürç-i lisan ettimse affola...
hepinize sıkıntısız sürüşler...
Reklamlar
-
21 Mayıs 2013, 16:23
#6542
İnsanoğlu doyumsuzdur ErayMotor 110 yaparsa 120,120 yaparsa 130 yapsın ister vs.Bu böyle gider.Çoğu zamanda yapılan hata hep kulaktan duyma bilgilerle hareket edilir.Mış miş yani.Arkadaşın biri manyak bi buci takMIŞ agacııına motor 150 yapıyoMUŞ.Heee oldu.125 lik motor yapçak 150.130u gör dahada bişey bekleme.Drift güzel motosiklet ve her motosiklet gibi gücü neyse odur.125 ten 250 cc,250 ccdende 500 cc gücü beklemek yanlış olur.Performans ekzosta sadece milletin kulaklarını rahatsız eder ve akraba çevrenizi genişletir, hizli gitmenizi sağlamaz aberiniz olsun.Erayında dediği gibi adam gibi yağ kullanın,zincirinizi belli aralıklarla yağlayın,gevşekse gerdirin,geri kalanını sallayın.Motorun gücü zaten çok iyi.Fazla kurcalamak sizinde motorunuzunda keyfini kaçırır.
-
21 Mayıs 2013, 16:27
#6543
turkish39 adlı üyeden alıntı
İnsanoğlu doyumsuzdur Eray
Motor 110 yaparsa 120,120 yaparsa 130 yapsın ister vs.Bu böyle gider.Çoğu zamanda yapılan hata hep kulaktan duyma bilgilerle hareket edilir.Mış miş yani.Arkadaşın biri manyak bi buci takMIŞ agacııına motor 150 yapıyoMUŞ.Heee oldu.125 lik motor yapçak 150.130u gör dahada bişey bekleme.Drift güzel motosiklet ve her motosiklet gibi gücü neyse odur.125 ten 250 cc,250 ccdende 500 cc gücü beklemek yanlış olur.Performans ekzosta sadece milletin kulaklarını rahatsız eder ve akraba çevrenizi genişletir, hizli gitmenizi sağlamaz aberiniz olsun.
Erayında dediği gibi adam gibi yağ kullanın,zincirinizi belli aralıklarla yağlayın,gevşekse gerdirin,geri kalanını sallayın.Motorun gücü zaten çok iyi.Fazla kurcalamak sizinde motorunuzunda keyfini kaçırır.
eyvallah emre...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
21 Mayıs 2013, 16:35
#6544
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
ngh 4578 cr7e diye arattırırsan karşına çıkacak olan buji.
Ek olarak arkadaşlara sorularım var. 80 km hız ile sabit devirde giderken gazı azıcık bırakıyorum sonra veriyorum motorda bir ileri doğru atlama oluyor. Tam o gazı yemeye başladığı anda motorun kıçı altımdan kayıyor gibi birden atlıyor. Daha yavaş hızlarda 40 km ile 3. viteste gazı bırakıp bir daha yavaşça verdiğimde tam o kavrama esnasında rahatsız edici bir şekilde zıplıyor motor. sebebi ne olabilir? Titreme acaba geçermi dedim, 500 km oldu hala titreme devam ediyor. Bu sorunları düzelttirebilmek için ustaya ne demem lazım, nerelerde sıkıntı var diyeyim? omuzlarım ağrıyor artık :D, kollarım yoruluyor titremeden. Bilipte söylemeyenin gece benzinini çalsınlar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
Bahsettiğin problem zincir gerginliğinden kaynaklanıyor gibime geliyor. Bahsettiğin sorun bendede olmuştu zinciri güzelce yaplatıp gerginleşttirdim. Bu sorun düzeldi. Fakat 300-400 km'den sonra tekrar aynı sıkıntı yaşanıyor. Bunu gidermek için arkadaşlar contalı somun öneriyorlardı. Normal somunları onunla değiştirdiğimizde esneme minimuma iniyormuş. Onu deneyeceğim yine memnun kalmazsam zinciri değiştirmeyi düşünüyorum. Sen zincirini güzelce bir yağlat ve gerdir. Bakalım tekrar aynı sorunu yaşayacakmısın.
gklp45 adlı üyeden alıntı
Bende bir kaç gün içinde 2000 bakımına gidicem bujiyi değiştirmek istiyorum yağı da değiştireceğim ikisi içinde ne önerirsiniz Yağ olarak castrol power 4 t düşünüyorum 15-40 ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
Birde başıma gelen olayı anlatayım kaza yaptım 2 hafta önce düz yolda gidiyordum bana yeşil yanıyordu adamın biride yukarı döncekmiş bi çıktı aniden yandan vurdu bana düştüm yere ayağım kesildi biraz motora baktım sadece aynaları kırıldı maşallah birde debriyaj korna vb olduğu kol yamulmuş 2 ayna artı o değişti gidip alıcam yarın 150 tl ayrıca aynanın biri varmış öteki ay sonu gelecekmiş saçmalığa bakar mısınız...
Geçmiş olsun.
-
21 Mayıs 2013, 17:31
#6545
Sağolun arkadaşlar o zaman bujiyi sallıyorum yağ olarak dediğim yağı düşünüyorum siz ne düşünüyorsunuz ? birde 10-40 mı 15-40 mı 15-50 ya da 20-50 mi en çok kafama takılan soru bu zaten...
-
21 Mayıs 2013, 17:34
#6546
Ben motul 10 40 full sentetik almayı düşünüyorum ama daha karar veremedim.Çok övüyolar motulu.
-
21 Mayıs 2013, 17:47
#6547
fabrika yazın 15-50 kışın 10-40 diyor arkadaşlar. siz bilirsiniz...
-
21 Mayıs 2013, 18:32
#6548
arkadaşlar bnm motor bu gün 194 km oldu ama 85 le gidiodm aniden durdum gösterge takılı kaldı 90 a kdr çkmadan düzelmedi sonra tekrar eskisi gbi düzeldi tekrarlarmı bunu
-
21 Mayıs 2013, 18:34
#6549
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bnm motor bu gün 194 km oldu ama 85 le gidiodm aniden durdum gösterge takılı kaldı 90 a kdr çkmadan düzelmedi sonra tekrar eskisi gbi düzeldi tekrarlarmı bunu
tekrarlarsa usta bakar değişmesi gerekirse değiştirirler...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
21 Mayıs 2013, 18:36
#6550
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
tekrarlarsa usta bakar değişmesi gerekirse değiştirirler...
eyw sağolasın usta 500 de 15/50 castrol koyucakmış rodajı bitirmeye çalışıom arkadaşın driftle asıldım 130u gördüm ama biraz zorladım )
-
21 Mayıs 2013, 18:39
#6551
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
eyw sağolasın usta 500 de 15/50 castrol koyucakmış rodajı bitirmeye çalışıom arkadaşın driftle asıldım 130u gördüm ama biraz zorladım
)
hayırlısı olsun
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
21 Mayıs 2013, 18:51
#6552
turkish39 adlı üyeden alıntı
Ben motul 10 40 full sentetik almayı düşünüyorum ama daha karar veremedim.Çok övüyolar motulu.
10-40 da 15-50 de -15 dereceden daha aşağılara düşmedikçe soğuk hava performanslarında gözle görülür bir değişme olmaz. Motoru ilk çalıştırdıktan sonra kışın 1 dk boşta bekletirsen 2 yağda aynı kıvama gelcektır. Yazın ise sıcak havalarda özellikle motorda ısındıkça ince yağlarda kopma meydana gelebilir. 10-40 arada boşluklar bırakma ihtimali fazla, bırakmasada vites geçişlerinde ve kavramada ses yapar diye düşünüyorum. Ama 15-50 de kopma olmayacaktır. Ha bu motoru zorlar mı 15-50 onu denemek lazım.
Bu arada biri benim yakıt tüketiminden şikayetçi olmam hususunda yaptığım espiriye takılmış galiba. Motorun ne kadar yaktığı tabiki umrumda olacak. 80 km yi geçmeden 3.5 litre yakıyorsa 135cc motor ohooo, ama bu sana kimsenin uğraşını ''boş-beleş'' olarak niteleme hakkı vermez. Bujiyide deneyip önerenler var, rüzgar aldığı zaman rolantide stop ediyor dedik adam da ngk önerdi. Birisi kullanmış öneriyor sen oradan boş-beleş de adama. Biz ngk ile 150 basacaz mı dedik?
-
21 Mayıs 2013, 19:01
#6553
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
10-40 da 15-50 de -15 dereceden daha aşağılara düşmedikçe soğuk hava performanslarında gözle görülür bir değişme olmaz. Motoru ilk çalıştırdıktan sonra kışın 1 dk boşta bekletirsen 2 yağda aynı kıvama gelcektır. Yazın ise sıcak havalarda özellikle motorda ısındıkça ince yağlarda kopma meydana gelebilir. 10-40 arada boşluklar bırakma ihtimali fazla, bırakmasada vites geçişlerinde ve kavramada ses yapar diye düşünüyorum. Ama 15-50 de kopma olmayacaktır. Ha bu motoru zorlar mı 15-50 onu denemek lazım.
Bu arada biri benim yakıt tüketiminden şikayetçi olmam hususunda yaptığım espiriye takılmış galiba. Motorun ne kadar yaktığı tabiki umrumda olacak. 80 km yi geçmeden 3.5 litre yakıyorsa 135cc motor ohooo, ama bu sana kimsenin uğraşını ''boş-beleş'' olarak niteleme hakkı vermez. Bujiyide deneyip önerenler var, rüzgar aldığı zaman rolantide stop ediyor dedik adam da ngk önerdi. Birisi kullanmış öneriyor sen oradan boş-beleş de adama. Biz ngk ile 150 basacaz mı dedik?
sanırm ikinci paragrafda bana ithaf edilmiş.forumda bana ''BİRİ'' yerine ismimle hitap edilirse daha memnun olurum. sonuçta hepimiz aile gibiyiz. ayrıca yazdığım iyice okunursa ''boş-beleş'' demediğim anlaşılacaktır. sadece mesajımda hatam mesajımda alıntı yapmadım hepsi bu. ayrıca bu ''boş boş mevzular'' dan sizi kastedtiğimi nerden anladınız onuda anlayabilmiş değilim. ben sizin yakıt tüketimi ve buji olayınız için ayrıca kendi fikrimi beyan ettim. benim orda boş boş mevzular diyerek sizi kastettiğimi göstermez...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
21 Mayıs 2013, 19:25
#6554
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
hayırlısı olsun
sağolasın usta buranın en iyi ustası sağolsun yağı kendin al diyo bn değiştirirm adam zorla motorun yanında tutuyo bni bn gitçek olsamda )
-
21 Mayıs 2013, 19:39
#6555
:yqa sen bana hala ustanın yerini söylemedin yaw..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------
eray abi haklı motor güçlü ve çok fazla para harcamaya gerek yok iyi bir çift lastikden sonra eksiği yok hız olarakda zorlamaya ben dayanıklılık açısından aldım çünki arada kafam esiyor saatlerce geziyorum buji yüzünden yolda kalmak istemem bu konudada en iyisi ngk yakıt tasarufu açısındada hoşuma gitti.. normalde her bin bakımında bujiyi değiştiriyor usta bakıma gidildiğinde.. yok eğer sadece şehir içi geziyorsanız 15 lira buji için sağlam para.. servis 2.5 liralik kulanıyor..
-
21 Mayıs 2013, 20:16
#6556
ak1n adlı üyeden alıntı
:yqa sen bana hala ustanın yerini söylemedin yaw..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------
eray abi haklı motor güçlü ve çok fazla para harcamaya gerek yok iyi bir çift lastikden sonra eksiği yok hız olarakda zorlamaya ben dayanıklılık açısından aldım çünki arada kafam esiyor saatlerce geziyorum buji yüzünden yolda kalmak istemem bu konudada en iyisi ngk yakıt tasarufu açısındada hoşuma gitti.. normalde her bin bakımında bujiyi değiştiriyor usta bakıma gidildiğinde.. yok eğer sadece şehir içi geziyorsanız 15 lira buji için sağlam para.. servis 2.5 liralik kulanıyor..
motora ne kadar istiyorsun? ilanda fiyat göremedim
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
21 Mayıs 2013, 20:26
#6557
astorojna adlı üyeden alıntı
motora ne kadar istiyorsun? ilanda fiyat göremedim
kafa bi dünya.. :/ http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-temiz-bakimli-2012-alarm-lastik-123751021/detay/
-
21 Mayıs 2013, 20:30
#6558
ak1n adlı üyeden alıntı
hayırlı satışlar olsun buda benim ilan:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...8167427/detay/
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
21 Mayıs 2013, 20:34
#6559
-
21 Mayıs 2013, 20:37
#6560
ak1n adlı üyeden alıntı
senin geçişin hız için olcak anlaşılan apachi istiyosan bundan rahat değil apaçi..
ama ıvmelenmesi daha iyi tabi.. bir yonden hala satma diyorum kendi kendime 250lik birşey var ama bu motor çok çiğerli çıkdı bide kendim yaptım herşeyini güvenerek yola çıkma hissi çok güzel umarım hayırlısı olur ikimizinde egoz güzelmiş..
iyi dileklerin için teşekkür ederim egzozu kırklarelinden aldım.
dediğin gibi ben biraz daha hız odaklı düşünüyorum. şu an maddi durum yok olunca ilk fırsatta hysoung alıcam inşallah.
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)