Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6481
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    dostum temizini bulursan 2 el sıfırından daha mantıklı olur.
    neden diyecek olursan, kendi motorumdan örnek vereyim.
    9000 km de
    alarm
    mişhel lastik
    koruma demiri
    zenon far
    arka çanta
    jant şeridi
    ben bu haliyle 2500 istiyordum geçen ay vazgeçtim satmaktan. bu kadar dolu ve orjinal bi motor bulursan almak daha mantıklı olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6482
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    Alıntı alper bozok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eray abiii nasılsın özledim seni senin tavsiyelerinle drift aldım ve su anda cok memnunum.
    Haftasonu canım sıkıldı bende gittim motorcuya kırmızı boya aldım zincir muhavazasını söktüm birde deponun yanlarındaki karenajları söktum. Kırmızıya boyadım.Müsait bir zamanda jantları da boyamayı düşünüyorum.
    Geçen haftada Reklamcıdan kırmızı yapıştırmalar cıkarttım.Çocukça şeyler değilde daha böle yakışır sade seyler ön camurluga yarış bayragındaki gibi kare kare kırmızı kareler cıkarttım.ÖN çamurluga cektim çapraz bir sekilde birde kırmızı jant seridi çektim. arlaya led taktım sinyalleri değiştirdim çanta taktım.zincir ayarı yaptım yağladım.hava filtresi buji yağ hepsini değiştirdim.Canavar oldu benim motor depoda dolu ağzına kadar yazı bekliyor.

    Yalnız depo kapagı paslanmıştı degistirdim kontağı kask kilidini falan ama depodan kapağından koku geliyor.Ne yapmalıyım senin engin tecrübelerinden yararlanmak istiyorum.
    merhaba kardeşim
    öncelikle onure ettin beni. tavisyem işe yarayıp seni mutlu ettiyse motorun ne mutlu bana
    motoruna uyguladığın uygulamaların fotolarını çekip buraya koyarsan bizde bi maşallah deriz
    benzin kapağı koku olayına gelince, sanırım kapakta ki conta da sorun var ona bi bak istersen. eğer onda sıkıntı varsa ustanla görüş ne yapılabilir diye. çözüm bulamazsan sanayi sitesine git orda bu işle uğraşan bi usta muhakkak vardır ondan destek alırsın. motorunu güle güle kullan tekerin düz bassın kardeşim

    ---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:45 ----------

    Alıntı astorojna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum temizini bulursan 2 el sıfırından daha mantıklı olur.
    neden diyecek olursan, kendi motorumdan örnek vereyim.
    9000 km de
    alarm
    mişhel lastik
    koruma demiri
    zenon far
    arka çanta
    jant şeridi
    ben bu haliyle 2500 istiyordum geçen ay vazgeçtim satmaktan. bu kadar dolu ve orjinal bi motor bulursan almak daha mantıklı olabilir.
    bi yerde doğru söylüyosun mustafa. ama şunu unutma herkes sen ben gibi düzgün kullanmıyo motorlarını. ben satılık driftler gördüm sahibinden de motoru modifiyelemiş ama nasıl!!!
    çakma louis vuitton sele kaplama beyaz motora fosforlu pembe jant boyama hatta turbo takmayı düşünen bile vardı. düşüp kalkan motorları saymıyorum bile. düşün motoruna bunu yapanlar kim bilir o motorları nasıl kullanmışlardır...
    astorojna bunu beğendi.
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  3. #6483
    alper bozok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbuL
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba kardeşim
    öncelikle onure ettin beni. tavisyem işe yarayıp seni mutlu ettiyse motorun ne mutlu bana
    motoruna uyguladığın uygulamaların fotolarını çekip buraya koyarsan bizde bi maşallah deriz
    benzin kapağı koku olayına gelince, sanırım kapakta ki conta da sorun var ona bi bak istersen. eğer onda sıkıntı varsa ustanla görüş ne yapılabilir diye. çözüm bulamazsan sanayi sitesine git orda bu işle uğraşan bi usta muhakkak vardır ondan destek alırsın. motorunu güle güle kullan tekerin düz bassın kardeşim
    Sağol Eray Abiciğim.

    en kısa zamanda motorun resimlerini koyarım.Ama motosiklet.net'e nasıl resim koyacağımı bilmiyorum o konuda yardımcı olursan bol bol resim yüklerim.
    Sanada Bizim motorların abisi olan Destro ile iyi eğlenceler.

  4. #6484
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    valla kardeşim ben imageshack isimli siteye kaydolduktan sonra oraya yüklüyorum fotoları orda sana bi link veriyo o linki buraya yapıştırıyosun resim yükleniyo.
    destro içinde çok uğraşıyorum bazı yağ sızdırma ve hararet problemleri var onları halletmeye çalışıyorum şimdi uğraşıyoruz namussuzla

  5. #6485
    alper bozok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbuL
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    [/COLOR]
    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla kardeşim ben imageshack isimli siteye kaydolduktan sonra oraya yüklüyorum fotoları orda sana bi link veriyo o linki buraya yapıştırıyosun resim yükleniyo.
    destro içinde çok uğraşıyorum bazı yağ sızdırma ve hararet problemleri var onları halletmeye çalışıyorum şimdi uğraşıyoruz namussuzla
    Eray Abi sen halledersin Keşke bu konuda bir bilgim olsada sana ardımcı olabilsem ama bir akrabamın motoru vardı ondada yağ sızdırma problemi vardı contalarda ezilmemi ne varmış aynı musluk hesabı conta ezilince damlatmaya başlıyor .Tabi sen daha iyi bilirsin muhakkak benim söylediğimi denemişsindir veya biliyorsundur.Ben sadece naçizhane fikrimi söyledim.

  6. #6486
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    Alıntı alper bozok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.google.com.tr/search?q=lo...%3B1600%3B1200

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------



    Eray Abi sen halledersin Keşke bu konuda bir bilgim olsada sana ardımcı olabilsem ama bir akrabamın motoru vardı ondada yağ sızdırma problemi vardı contalarda ezilmemi ne varmış aynı musluk hesabı conta ezilince damlatmaya başlıyor .Tabi sen daha iyi bilirsin muhakkak benim söylediğimi denemişsindir veya biliyorsundur.Ben sadece naçizhane fikrimi söyledim.
    bende zaten conta değiştirme yoluna baş vuracağım sanırım başka şekilde kurtaramicam dolayısiyle motorun karnı komple yarılacak
    resim yüklemeyi denedin sanırım ama olmadı
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  7. #6487
    alper bozok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbuL
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende zaten conta değiştirme yoluna baş vuracağım sanırım başka şekilde kurtaramicam dolayısiyle motorun karnı komple yarılacak
    resim yüklemeyi denedin sanırım ama olmadı
    Deneme yaptım şimdi senin dediğin İMAGESHACK'ı deniyorum[COLOR="Silver"]


    [COLOR="Silver"]


    Müsait bir zamanda motorun resimlerini buraya yüklerim facebookta birkaç resim var ama orda boyanmış hali yok haftasonu koyarım resimlerini umarım beğenirsin Eray abi

  8. #6488
    Tugay.Dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Alıntı astorojna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum temizini bulursan 2 el sıfırından daha mantıklı olur.
    neden diyecek olursan, kendi motorumdan örnek vereyim.
    9000 km de
    alarm
    mişhel lastik
    koruma demiri
    zenon far
    arka çanta
    jant şeridi
    ben bu haliyle 2500 istiyordum geçen ay vazgeçtim satmaktan. bu kadar dolu ve orjinal bi motor bulursan
    almak daha mantıklı olabilir.

    Yorumun için teşekkür ederim istedigim cevabı aldım.

  9. #6489
    alper bozok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbuL
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Hava Filtresinin yerini bujinin yerini eray abi sayesinde öğrendim
    eray_uluyazı bunu beğendi.

  10. #6490

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mh drift, phamtom-inazuma250-calibre250
    Alıntı yqavuzhyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    155,50 lira 2 yaprak ruhsat parası
    70-90 lira arası allianz veya dubai grup'dan sigorta (motosiklet için en uygun bu firmalar veriyor)
    17,50 lira plaka basma parası
    20 lira ek-1 belgesi

    benım 15 gün önce yaptığım masraflar bunlar oldu. Izmirde bildiğim bir sigortacı var 70-80 arası yapıyor, Lazımsa mesajla telefonunu verıyım.

    Ek olarak sıfır motor alınca ilk ay içerisinde 50 lira MTV yatıracaksın eğer temmuzdan önce alırsan motoru.

    yani sıfır drift 3100 liraya geliyor. 150 lira pirelli mt 65 lastikler, 50-100 lira arası bir topcase, 50-100 lira arası bir çelik zincir falan filan. 35-50 lira arası branda. 50 liraya uzaktan kumandalı alarm(Çok hassas, motor camın önünde artık rahat uyuyorum :D)

    Sen onu 3500 say :D aha kaskı unuttuk en kotu ıhtımalle ls2 alsan o da 125 lira. Sen kaskı kilidi brandası yanında olan 2500 lük temiz motorlara bir göz at istersen öteki türlü 3750 bulur o

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------

    Arkadaşlar motor yağı oalrak hangisi en iyidir, uzun yol yapacak mini canavar yakında.

    hepsi motul marka olmak üzere:

    10-40 300v
    10-40 7100
    10-40 5100

    10-40 ince kalıyor diyen var onun için 15-50 önermişle rsizce hangisinden koymalı.

    15-50 5100
    bana motor 2900+150 sıgorta +160 ruhsat +20 plaka +bikaç şey daha neredeyse motora alır almaz 3300 e felan geldi.. ustune alarm bıranda tanesı 227+227=456+30 taktırma parası lastikler nekadar etti yazmayım istersenız şimdide satıyom yaz geldi cc buyutmek gerek hissediyom bilsem bukadar bakmazdım hala emin değilim satmakda.
    15 50 de vitesi katur kutur değiştirirsin benden soylemesi 15 40 var dı bıde arada sankı o iyi

  11. #6491
    alper bozok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbuL
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift

  12. #6492
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    Alıntı ak1n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana motor 2900+150 sıgorta +160 ruhsat +20 plaka +bikaç şey daha neredeyse motora alır almaz 3300 e felan geldi.. ustune alarm bıranda tanesı 227+227=456+30 taktırma parası lastikler nekadar etti yazmayım istersenız şimdide satıyom yaz geldi cc buyutmek gerek hissediyom bilsem bukadar bakmazdım hala emin değilim satmakda.
    15 50 de vitesi katur kutur değiştirirsin benden soylemesi 15 40 var dı bıde arada sankı o iyi
    valla akın motordan motora değişiyo ya bu yağ olayı. ben her zaman castrol 10-40 ı savundum ama fabrikadan yazın sıcaklarda 15-50 koyun dediler motul 5100 15-50 yağ koydum vites geçişleri falan güzel oldu maşallah...
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  13. #6493
    AYDINLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2012
    Şehir
    AYDIN,İNCİRLİOVA
    Motosikleti
    150 mcx roadracer
    97 yine iyi benden 150 lıra istedilerdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:45 ----------

    arkadaşlar mh drift i en iyi kullananlar bilir ben kullanmadım bi arkadaş takas yapalım dedi. motorun tipi hosuma gidiyor sadece amasörleri sert benım motora göre ne dersiniz nu motor hakkında neyi iyi neyi iyi değil?

  14. #6494

    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    DÜZCE
    Motosikleti
    drifti sattık yenisini arıyoruz
    Alıntı yqavuzhyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    155,50 lira 2 yaprak ruhsat parası
    70-90 lira arası allianz veya dubai grup'dan sigorta (motosiklet için en uygun bu firmalar veriyor)
    17,50 lira plaka basma parası
    20 lira ek-1 belgesi

    benım 15 gün önce yaptığım masraflar bunlar oldu. Izmirde bildiğim bir sigortacı var 70-80 arası yapıyor, Lazımsa mesajla telefonunu verıyım.

    Ek olarak sıfır motor alınca ilk ay içerisinde 50 lira MTV yatıracaksın eğer temmuzdan önce alırsan motoru.

    yani sıfır drift 3100 liraya geliyor. 150 lira pirelli mt 65 lastikler, 50-100 lira arası bir topcase, 50-100 lira arası bir çelik zincir falan filan. 35-50 lira arası branda. 50 liraya uzaktan kumandalı alarm(Çok hassas, motor camın önünde artık rahat uyuyorum :D)

    Sen onu 3500 say :D aha kaskı unuttuk en kotu ıhtımalle ls2 alsan o da 125 lira. Sen kaskı kilidi brandası yanında olan 2500 lük temiz motorlara bir göz at istersen öteki türlü 3750 bulur o

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------

    Arkadaşlar motor yağı oalrak hangisi en iyidir, uzun yol yapacak mini canavar yakında.

    hepsi motul marka olmak üzere:

    10-40 300v
    10-40 7100
    10-40 5100

    10-40 ince kalıyor diyen var onun için 15-50 önermişle rsizce hangisinden koymalı.

    15-50 5100
    ben 2. el aldım 4000 km de 2012 model 10 taksitle 2200 aldım istanbulda motor çok temiz bana 200 sigorta 2400 geldi memnunum denk geldi ybr125 almaya gidiyordum anlaşamadık bunu aldım

  15. #6495

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mh drift, phamtom-inazuma250-calibre250
    Alıntı oguzkaan_27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 2. el aldım 4000 km de 2012 model 10 taksitle 2200 aldım istanbulda motor çok temiz bana 200 sigorta 2400 geldi memnunum denk geldi ybr125 almaya gidiyordum anlaşamadık bunu aldım
    sigortası yokmuydu ? varsa süresi bitene kadar yaptırmana gerek yok diye biliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla akın motordan motora değişiyo ya bu yağ olayı. ben her zaman castrol 10-40 ı savundum ama fabrikadan yazın sıcaklarda 15-50 koyun dediler motul 5100 15-50 yağ koydum vites geçişleri falan güzel oldu maşallah...
    doğrudur aga seninki 250lik çok sorun olmamış olabilir 150 cc ye kadar olan motorlarda çok tavsiye etmiyolar ve en iyi yağın motora uymadığını anlama yontemı vites değiştirirken sertleşmesi sertleşirse bilki yağdan demek istedim.. sıkıntı yoksa geçişinde muhtemelen sıkıntı yaratmaz

  16. #6496
    Tugay.Dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    Sizlere birşey daha sormak istiyorum diyelim ki sıfır motor aldım bunun rodajini nasıl yapmalıyım garantiye kaç defa zorunlu gitmem gerekiyor ve bunlarda benden ne kadar ücret alacaklar?

  17. #6497
    crayz_metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MH Drift
    Alıntı Crocuta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler bişi soracam sizinde amortisörleriniz bu kadar sert mi en ufak tümsekte zıplatıyor değiştirmek mi lazım yoksa daha yumuşak hale getirebilir miyiz ?

    Aynı sorundan şikayetçiyim arkadaşlar. Arka amortisörler çok sert. Varmı bunun çözümü veya ayarı. 2000 bakımında servise gittiğimde şikayetimi bildirdim. Amortisör ayarı yapılıyorsa yapın dedim. Şuanda en yumuşak ayarında zaten dedi. Geçen ay arkadaşın 125 KT' sine binmiştim tahterevalli gibiydi. Pamuk gibi esniyordu. Dün benim motora bindi amortisör yokmuş gibi taş gibi sert dedi.

  18. #6498
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı Tugay.Dejavu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizlere birşey daha sormak istiyorum diyelim ki sıfır motor aldım bunun rodajini nasıl yapmalıyım garantiye kaç defa zorunlu gitmem gerekiyor ve bunlarda benden ne kadar ücret alacaklar?
    Rodaj olarak genelde 6-7 bin devrin üstüne çıkmadan ve sürekli aynı devirde gitmeden tamamlaman lazım. Aynı zamanda ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınmalısın. Sürekli 5 bin devirde gitmeyeceksin yani yada sürekli 3 bin devirde. Bu devrede montajlanmış motor aksamları ve metaller sıcaklık ve basınc altında gozle görülmeyecek derecede ufak tefek değişimler yaşar. motor ısındıkça ve soğudukça parçalar yerine tam oturacaktır bu sebeple. Rodaj süresince kimi zamanlar motoru kısa süreli zorlamalısın. anlık olarak 7 bine kadar çıkıp sonra gazı bırakarak 4 bine düş mesela ama gazı verırkende bırakırkende ani yapma yavaş yavaş hızlan sonra bırak kompresöre binsin. bu şekilde zorlamalarla parçalar birbirine tam uyumluluk sağlayacaklardır.

    Sürekli olarak debriyaj, fren hidrolikleri, motor yağı, tekerlek, ayaklık ve motor burçları, salıncakları gibi yerlerin vidalarını kontrol et hepsi aynı maddeden yapılmadığı için ısınma ve soğuma anında gevşeme yapabilir. gevşeiği an bu parçaları sıktır ne yolda giderken bir kazaya sebebiyet vermesin nede motorun ömründen yemesin.

    ilk servis bakımında işçilik ücreti yok diye biliyorum. Ama değişen ğarça olursa yağ gibi buji gibi yada herhangi parça onun parasını alır adam ibre bozuksa onun parasını alamaz çünkü ibre zamanla bozulması gereken birşey değildir. Ama bujinin, tellerin yağın ve bunlar gibi zamanla ömrü hızlı tükenen malzemelern parça ücretini senden alır. ilk bakımda sadece yağ değiştirir ve onun parasını verırsın 15-25 arası. Ben yağı kendim götürecem yağ parasıda vermeyecem. Daha sonraki bakımlarda benım burdakı usta 20 tl işçilik alıyor servis bakımından.

  19. #6499

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mh drift, phamtom-inazuma250-calibre250
    Alıntı crayz_metin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorundan şikayetçiyim arkadaşlar. Arka amortisörler çok sert. Varmı bunun çözümü veya ayarı. 2000 bakımında servise gittiğimde şikayetimi bildirdim. Amortisör ayarı yapılıyorsa yapın dedim. Şuanda en yumuşak ayarında zaten dedi. Geçen ay arkadaşın 125 KT' sine binmiştim tahterevalli gibiydi. Pamuk gibi esniyordu. Dün benim motora bindi amortisör yokmuş gibi taş gibi sert dedi.
    havalı amortsor bızımkıler azaltarak yada artırarak suspansıyon servisde ayarlanabılıyor ama cok rahatsız ediciyse ybrnın amortsörleri bizimkiyle uyumlu taktırabilirsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------

    Alıntı yqavuzhyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj olarak genelde 6-7 bin devrin üstüne çıkmadan ve sürekli aynı devirde gitmeden tamamlaman lazım. Aynı zamanda ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınmalısın. Sürekli 5 bin devirde gitmeyeceksin yani yada sürekli 3 bin devirde. Bu devrede montajlanmış motor aksamları ve metaller sıcaklık ve basınc altında gozle görülmeyecek derecede ufak tefek değişimler yaşar. motor ısındıkça ve soğudukça parçalar yerine tam oturacaktır bu sebeple. Rodaj süresince kimi zamanlar motoru kısa süreli zorlamalısın. anlık olarak 7 bine kadar çıkıp sonra gazı bırakarak 4 bine düş mesela ama gazı verırkende bırakırkende ani yapma yavaş yavaş hızlan sonra bırak kompresöre binsin. bu şekilde zorlamalarla parçalar birbirine tam uyumluluk sağlayacaklardır.

    Sürekli olarak debriyaj, fren hidrolikleri, motor yağı, tekerlek, ayaklık ve motor burçları, salıncakları gibi yerlerin vidalarını kontrol et hepsi aynı maddeden yapılmadığı için ısınma ve soğuma anında gevşeme yapabilir. gevşeiği an bu parçaları sıktır ne yolda giderken bir kazaya sebebiyet vermesin nede motorun ömründen yemesin.

    ilk servis bakımında işçilik ücreti yok diye biliyorum. Ama değişen ğarça olursa yağ gibi buji gibi yada herhangi parça onun parasını alır adam ibre bozuksa onun parasını alamaz çünkü ibre zamanla bozulması gereken birşey değildir. Ama bujinin, tellerin yağın ve bunlar gibi zamanla ömrü hızlı tükenen malzemelern parça ücretini senden alır. ilk bakımda sadece yağ değiştirir ve onun parasını verırsın 15-25 arası. Ben yağı kendim götürecem yağ parasıda vermeyecem. Daha sonraki bakımlarda benım burdakı usta 20 tl işçilik alıyor servis bakımından.
    benim bucadaki vida sıkmaya para ıstıcek nerdeyse kaptan motormudur nedır..

  20. #6500
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Bir daha gitmezsiniz, ben bir kere gittim yardımcı oldu pek üzerinde düşmesede, 700 km de falan bir kere daha götüreceğim buji yağ ve genel bakım maksatlı, kendi insiyatifi ile adam gibi bakmazsa motora bir dahada gitmem, gitsemde veririm 20 lira bakım yaptırmadan kaşele şurayı derim, sonra alır motoru başka bir ustaya götürürüm. Öne korumalık taktırdığım yer 5 tl verdim adam istersen debriyaj teli biraz gevşek onu sıkayım hem gevşer dedi, arka fren çok aşağıda sıkıyordu onu bıraz yukarı çekti, ön fren hidroliği balatalar biraz yanında çabuk eksilir yağ alıp gelirsen onuda koyayım dedi. sonra korumalık çamurluğa sürtünce aynı 5 tl 'ye dahil olmakla birlitte adam korumalığı söktü mengenede kenarları biraz yamulttu ve taktı. Bu adam 50 tl de istese ben motoru bundan sonra ona götürürüm. servisin son şansı kaldı yani :D onuda iyi kullanmazsa yalarım :D


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)