Dik yokuşlarda bende atmam bundan sonra sağolun
Dik yokuşlarda bende atmam bundan sonra sağolun
Sayın çinli severler,
benim motor şu anda 3.7 litre yakıyor 100 km de. Motoru sürekli çevre yolunda dur kalk yapmadan 15 km ilerdeki okula gidip gelmek için tek kişi kullanıyorum.
20 liralık benzinle (95 oktan 4,58 TL shell) 115-120 km de stop etti. 2 kere denedim aynı sonucu aldım
Hangi faktörler yakıt tüketimini artırıyor olabilir. Yağ? buji? depo kapağından kaçırma ihtimali ne kadar? üst kapak sürekli koku yapıyor. Burdan benzinin uçma ihtimali var mıdır
merhaba arkadaslar;
Bundan 2 hafta once motorum arizalanmisti basit bir ariza kontaga su kacmis bisi olmus kontak calismiyor.motorda sehir disinda bende ehliyet olmadigi icin sehir disi biniyorum.motoru bir arkadasimin motoruyla cektik santiyeye kadar neyse iste motoru ordan arabanin arkasina koyduk goturduk ilceye bafraya yani tamir ettiler sonra motoru geri yollicaktik babam izin vermedi derslerim kotu diye motoru koye yollamadi.bende firsat bu firsat motor bafraya gelmisken koye goturmeden sagini solunu yapayim dedim jant seridi cektim reklamcidan abartmamak sartiyla birkac sekil cikarttim arkaya canta taktim elcikleri degistirdim sinyaller cok dayaniksiz hemen kiriliyor onlari degistirdim egzozu degistirdim arka cantaya pompa eldiven kar maskesi filan koydum ve sarsintida ziplamasin diye cantanin alt zeminindeki deliklerden ip gecirerek bagladim bir kutuyada tamir aleti buji anahtar takimi tornavida pense koydum koydum onuda bagladim zemine bujiyi degistirdim hava filtresini degistirdim zinciri gerdirdim esnemesin diye gres yagi surdum (esnemeyi engelliyor)ustunede taze motor yagi koydum 1.viteste cift ayaklikta 5 dakika calistirdim zincir yagi sicratmadan yedi .sonra kilometre teli kopmustu onu degistirdim.arka amortisorlere hava bastim.boya parlaticiyla sildim depoyu karenajlari.motor gicirinda oldu.insallah su 3 hafta gecerde sinavlar biter bende motorumla rahat rahat dolasirim
Iyi eglenceler hepinize depoyuda fulledim 16 ltre yazi bekliyor
.
buji çok önemli yakıt konusunda yağ zincir gergisininde azda olsa etkileri var tabi.. koku geliyorsa musait oldugun bir ara ya benzin musluğunu değiştir yada vidalarını sıktır benzin musluğunun..hava filtrenede bak çok kirlenmışse ya temizle ya yenisini al sungeri 3 4 lıra felan olması lazım sadece süngerini alsan değiştirsen olur
Beyler konuyu dağıtıcam ama bu motosikletten almayı düsünüyom 2 bin lira fiyati var falan filan ikinci el alcam ama surekli sorun cıkarıyomu yolda birakma durumu oldumu iki kisi rahat binebiliyomu yardımcı olabilirmisiniz yoksa ybr 125 alcam ama pahalı parcalari felan o yuzden hem bu 135 cc mis o yuzdeb yol tutus felan nasil titresik yok diyolar bana bu konular hakkinda bilgi verin alirken ikinci el alirken nelerini kontrol etmeliyim ?
2binde genelde ufak tefek sorunlar oluyor sana tavsiyem 2. el alıyosan 2.500 e çık sağlam lastiği olan tercihen michelin lastikli al alırken dikat etmen gerekenler bir titreşim yok motorda normalde ama oynamalarla bazen artırıyolar ona dikat et son hızına bak en azından 120 yi görsün sen o motorla 130 u gorursun demekdir.. krenaj onemlı değil ama motor kısmında ezik çizik var mı ona bak zinciri yağlıyomu bujisi neymiş bunlarda adamın motoruna nasıl baktığını gösterir yağ seviyesine bak motorun ordaki camdan dik tut motoru yağ tam dolumu diye bak özelikle sesine bak ritmik olması gerekiyor nadiren bozula bilir ama nadiren genel anlamda rahatsız edici bir ritmi olmamalı cezası felan var mı vergileri ödenmiş mi onlara bak aklıma gelen bukadar kardeş ha bide adamın sıfatına bak..
Vitesli hiç kullanmadım ilk vitesli motorum olcak yanı çalısmasina yağına zincirine ezik olmamasina dikkat ederim servise aldigimda bakim yaptiririm bi kere masraftan kaçınılmıyo
temiz birşey alırsan bunlara gerek kalmaz dedığım gibi bak motora masrafdan kaçmış mı kaçmamış mı adam lastiğiydi alarmıydı brandasıydı var mı motorun..hepsini al gerekırse 100 200 fazla olsun ama istisnalar olsada 2 bin tl ye düşmüşse vardır kronik bir sorunu yada yanlış birşey yapmışdır hiç olmadı rodajını kötü yapmışdır istisnalar olabilir tabi..
Anlayamayiz iste bu iste daha acemiyiz ehliyetimi dahi almadim alinca mutlaka alcamda ybr yerine bunu almak daha cazip geliyo eger habire sorun cikarmiyosa yolda 140 görenler var tabi ben o kadar basmam motor rahat gitsin diye 100 110 anca istanbul avrupa yakasinda temiz satan varsa düşünürüm almayı ama elimdekiniçikarmam lazim
140 yapanlar motoru oynanmış oluyor ve bu motorda 130 bile tehlike ben 135 görüyorum arada ama en güzel max hızı 125 120 sıkıntısız bende satıyorum ama cc büyütcem ve acelem yok benim kinin fiyatı biraz sana fazla gelir 2650 ye satıyorum habire sorun çıkarmak demişin ben 4bin km ye geldim hatta 4200 felan şuana kadar sadece debriyaj balatasını yeniledim 65 liraya o da benim pipirikliğimden onun dışında bakımları dışında para harcamazsın rodajını düzgün yap çok onemli o bide servise çok güvenme kulandığı bujiye felan bak yağa bak mortul yağ koydur bujinde ngk olsun motorun sesi bile daha guzel geliyor kotu yagda debrıyajın sertleşir kotu bujide yolda kalırsın rolantide stop eder vs vs ben rolanti 1binin azcık altında kulanıyorum tam sınır yani stop etme felan yok.. güvendiğim için sahibindenede yazdım zaten hafta sonu istediğiniz yere gideriz kendiniz görürsünüz sonra karar verirsiniz diye.. ybr den dez avantajlarına gelince selesi ybr nin daha rahat ybr de kulandım yakıtı daha az yakıyor ama bunun artılarıda torku daha yüksek son hızı daha fazla.. performansı daha iyi
tip olarak daha güzel denilebilir hem yedek parça olarak ybr beni aşar öğrenciyim sonuçta motoru zorlamam fazla zaten son hızım 90 o bile beni korkutuyo gerçi driftte nasıl olur bilmem vitesleri kafama takılıyo nasıl yapıcam frenleme yaparken ani frenleme felan yokuş çıkarken 5 le giderken ışıklara gelince felan 1 e atmak için 5 kere aşağı doğru vites kolunumu ittiriyoz birisi bana öğretmeli vitesli makinayı nerde oturuyosunuz siz ? ben istanbul bayrampaşadayım
:D bende öğrenciyim 90 ı gecmem tam bir hıkaye öğrendikçe zorluyosun bende öğle başladım.. korktuğun gibi değil frene bas yavasla sonra debrıyaja bas ıstersen durduğun yerde vites kuçult.. olayın debriyaj kısmı arabada olduğu gibi hareket ederken bir kavrama noktası var gaz verirsen devam eder vermezsen stop eder bu aralığı yakalayamacaksan rolantiyi birraz yuksek tutarsın baslarda olur biter.. geri kalan bisiklet sürmek gibi hele drifti kulanmak aşırı kolay ben araba kulanmasını bilen birisine yarım saate öğretirim daha sonrası fren tepkisini yatışları felan kulandıkça öğreniyor insan..izmir dostum benim.. boş zamanım veya en azından param olsa biraz hafta sonu basar gelir gösterirdim .. kısmet.. eğer göstercek kimse yoksa özelden mesaj at numaramı veririm takıldığın yerde ararsın ben öğrenirken kimse yokdu yanımda kendim kavradım korkularını tahmin edebiliyorum o yüzden yardımcı olurum..
Eyvallah sağolasın kursta pek detaylı öğretçeklerini sanmıyorum çünki kurstaki tek a2 alan benim boş bi arazi yada yolda öğrenirim tabi orası artık alınca babam pek sıcak bakmıyo araba alırız diyoda bende en azından vitesliyide biliyim bilgimiz olsun diye istiyorum ilk önce ekipmanı almam lazim daha kask dahi yok 30 tlye polis cevirmesin diye almistin bi tane onunda camı kirildi ls2 kask eldiven dizlik dirseklik bakicam bu hafta sonra ehliyeti alincada motosikleti dusuncem
Bizim driftlerde bu devir saati kronik bir sorunmu? Gerçektende 7000 devirden sonra sapıtıyor. Yüksek 100-110 km'ye çıktığımda devir saati bir 7000 bir 8000 - 7500 böyle kafasına göre dolanıp gidiyor. Kronik bir sorun mu bu? Garantiden değiştirebilir miyiz? Değiştiğinde km göstergesi ile birliktemi değişiyor yoksa sadece devir saati mi?
Bu benzin deposu kapağından gelen benzin kokusu aynı şekilde bendede oluyor. Bu normal mi ? Oraya 2-3 dakikalığına kask koyduğumda kaskın içini yoğun bir benzin kokusu sarıyor.
Bu arada benim ön fren diskinin orta kısmında aşınma var çizilmiş gibi. Buda fabrikasyon hatası ile ilgili birşey mi? Önceki sayfalara baktımda diskin yamukluğundan fabrikasyon hatasından kaynaklandığı yazıyordu. Bunların hepsini garantiden değişim yapabilir miyim? Daha öncesinde değiştiren var mı bunları aramızda?
benım motorda bu soyledıklerının hepsı var ve daha 275 km de. hele bı 500 olsun ak1n 'in dediği buji-yağ mağ ne var ne yok alacam bakalım. o zaman 500 bakımına gıdınce sorarız nasıl bır cozum uretıyorlar bu sorunlara dıye.
Ayrıyeten ben 60 ile yokuş aşağı gıderken kontağı kapatıyorum, aynalar cam gibi bi marşa basıyorum titriyor. YAda kırmızı ışıkta duruken aynı şey daha 6 bin devrı gecmedım hep 5 bınde kullanıyorum 15 km yol gıdıyorum ayaklarımın altı karıncalanıyor titremeden. kıçım başım bi acaip oluyo. Daha önce başka motorda sürmediğimden bu titremenın normal olup olmadığını da bılemıyorum. Ama bu motorda balansör var titreme olmaz dıyorlar. Bu titremenin nedenı nedır bılemıyorum.
aga o devir saati olayı kçok karışık önceden daha çok oluyodu bende özelikle 5. vitesde ama 4bıne yaklastım sapma felan çok azaldı sanırım açılmasıyla ilgili ön diskini değiştirmezler garantiden çünki genlde vurmadan yada balatayı zamanında değiştirmezsen oluyor ama km saatini değiştirirler servise gitmeden ana mondial bayini arıcaksın önce böğle böğle değişimini istiyorum diceksin sonra servise git aradım konuşdum de yoksa sevisdekiler tam bir o.. para kaybetmicek belki ama kazanmıcağı için uğraşmıyor resmen sallıyor o yüzden öncesinde mondialle iletişime geç derim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
aga o devir saati olayı kçok karışık önceden daha çok oluyodu bende özelikle 5. vitesde ama 4bıne yaklastım sapma felan çok azaldı sanırım açılmasıyla ilgili ön diskini değiştirmezler garantiden çünki genlde vurmadan yada balatayı zamanında değiştirmezsen oluyor ama km saatini değiştirirler servise gitmeden ana mondial bayini arıcaksın önce böğle böğle değişimini istiyorum diceksin sonra servise git aradım konuşdum de yoksa sevisdekiler tam bir o.. para kaybetmicek belki ama kazanmıcağı için uğraşmıyor resmen sallıyor o yüzden öncesinde mondialle iletişime geç derim.. ha benzin kokusu demişin o genelde aşağadan geliyor benzin musluğundan ama depo demişin sanırım ordaki vidaları sıktırman gerekiyor bizim motorlar burdaki servislerde parça halinde göderilip toplandığı için bazı .. ler yapamıyor yada sallaya sallaya yapıyor oda böğle sorunlara yol alıyor o yüzden 0 alırken toplandığı yere gidin bakın adam nasıl topluyor basınçlı sıkıcılar var onlarla mı yoksa sallaya sallaya elindemi ben şanslıyım o konuda.. şuana kadar tek bir vidam gevşemedi.. :D
ak1n merhaba,
ngk 4578 cr7e buji buldum. Bi de motor yağı markası soyledıydın ama onu unuttum. 500 bakımına motoru izmirde hangi ustaya götüreyim. Sen kime sıktırdın basınclı bir şekilde. bana güvendiğin bir adres versen :D
şu an zincir lastik gibi oldu mesela. acaip de titreme var. Ayaklarımın altı kaşınıyo, bu titreme galiba ilerde bir sürü probleme yol açıyor.
bakımı beklemene gerek yok illa yağ mortul aga yalnız bizim motora 50 deil 40lık yağ koydurcan 10 40 yada 15 40 mortul yani.. izmirde ben adam gibi usta bulamadım aga buca daki resmen o.ç para almıcağı işe asla bulaşmıyor aldıpındada resmen surasını da sıksana abi burasınıda yapsana abı dıcen illa bornovadakine gitcem bidaha adamla bir yerde karşılaşmışdık kahramanlarda ilgili bir ustaya benzıyodu uzunn saçlı zayif biri bp nin arkasındayım demişdi sitesinde vardır mondialin adresi.. sorunların böğle böğle de kahramanlarda karşılaştığınız bir arkadaş yönlendirdi de elinden geleni yapar sanırım ben 5 binde gitcem gerçi bakım kağdını bulamıyorum ama internetten işleticem artık.. garantisi devam etsin diye sanırım onuda bu bucadaki o.. da kaldı.. bu arada 500 bakımında bujiyi değiştirmiyolar diye hatırlıyorum binde değişiyor çok yakmıyosa değiştirme kalsın üstündeki rolantide felan stop etmiyosa felan buji değiştirmek kolay olurda sıkıntı çıkarırsa değiştirirsin
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)